| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: komunikacja z klientem

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu komunikacja z klientem. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące komunikacja z klientem.

Dostęp do internetu - zachowanie e-klientów

Aktualizacja: 07.05.2013

Rozwój dziennikarstwa internetowego jest zależny od rozwoju, popularności Internetu i sieci mobilnych. W ostatnich latach wzrost liczby użytkowników rocznie ocenia się na ok 20% (jest to około 10 mln użytkowników w kraju). Ponad 40% gospodarstw domowych ma stały dostęp do Internetu, ponad 2,5 mln mieszkańców ma dostęp poprzez sieci komórkowe. »

Otwarta przestrzeń – zamknięcie możliwości?

Aktualizacja: 11.07.2012

Jeszcze kilka lat temu określenie „otwarta przestrzeń” kojarzyło nam się tylko z wiosną, zielenią, oddechem po ciężkim dniu, słowem: z samymi pozytywami. Dziś hasło to niesie zgoła inne konotacje. »

Taryfa energii z gwarancją ceny nie zawsze oznacza, że wydatki będą mniejsze

Aktualizacja: 11.06.2012

Regularny wzrost kosztu energii skutkuje większą popularnością ofert gwarantujących niezmienność cen. Wybór takiej taryfy powinien oznaczać niższe rachunki w stosunku do wydatków osób, które takiej taryfy nie wybrały. Czy na pewno tak jest? »

Jak zadbać o wizerunek swojej firmy?

Aktualizacja: 25.11.2011

Jakie działania, które podejmowane regularnie i rozsądnie, mogą doprowadzić do polepszenia wizerunku firmy? Czy znajomość podstawowych zagadnień z zakresu PR jest konieczna dla przedstawicieli firm niezależnie od branży? Odpowiedzi szukaj w dalszej części porady. »

„Aby klient powrócił” – jak zadbać o stałe relacje z klientem?

Aktualizacja: 24.03.2011

W ocenie wielu ekonomistów i menedżerów warto orientować się jak drogie jest pozyskanie każdego nowego klienta. Gdy kierownictwo przedsiębiorstwa chce poważnie myśleć o przyszłości firmy, którą zarządza, to musi dbać o właściwe relacje ze swoimi klientami, ponieważ zapewnienie sobie stałej grupy lojalnych odbiorców towarów i usług ma wpływ na stabilizację warunków funkcjonowania oraz redukuje koszty tego funkcjonowania. Wiele firm monitoruje lub zamierza wprowadzać monitorowanie wskaźników utrzymania stałych klientów. „Marketing lojalnościowy” to strategia zarządzania stosunkowo młoda, kojarzona z opracowaniami Freda Reichhelda. »

Jak pozyskać stałych klientów?

Aktualizacja: 11.10.2011

Każdy przedsiębiorca, niezależnie od swojej branży, wie, jak ważne jest pozyskanie lojalnych klientów. Podstawowymi czynnikami określającymi wartość danego klienta jest: stałość i systematyczność w korzystaniu z oferowanych przez firmę usług lub w kupowaniu sprzedawanych produktów. Poniżej przedstawiamy 8 sposobów pozyskiwania lojalnych klientów. »

Co oznaczają rabaty i gratisy u developerów?

Aktualizacja: 15.11.2010

Deweloperzy chętniej niż pół roku temu udzielają klientom rabatów i obniżają ceny. Nie widać tego, ponieważ w prasie pojawia się mniej ogłoszeń o promocjach. Aby zatuszować obniżki, pośrednicy oferują pakiety gratisów i upusty sięgające nawet 20%. »

Czy klienci korzystający z wielu kanałów sprzedaży przynoszą większe zyski?

Aktualizacja: 21.10.2011

Wiele firm obawia się, że zwiększenie liczby kanałów dystrybucji doprowadzi do podziału pomiędzy nie tej samej wielkości przychodów, tzn. każdy nowy kanał odbierze część sprzedaży już funkcjonującym. Czy więc przesunięcie klientów przynoszących mniejsze zyski do tańszych kanałów udaje się faktycznie, czy jest jedynie teoretyczną strategią działania? »

Jaki jest podział klientów?

Aktualizacja: 21.10.2011

Rzut oka na bazę klientów pod kątem regularności zakupów oraz wydawanych kwot pozwala szybko namierzyć tych którzy nie rokują nadziei na zyski. Pieniądze które normalnie poszłyby na ich utrzymanie lub usatysfakcjonowanie, można przeznaczyć na tych klientów którzy przynoszą firmie naprawdę sporo pieniędzy na czysto. »

Różnice między programem lojalnościowym zorientowanym na program a na klienta

Aktualizacja: 21.10.2011

Który typ programu lojalnościowego przynosi więcej pieniędzy firmom – ten masowy i zorientowany na jakość programu czy ten indywidualny i celujący w tworzenie korzyści dla klienta? Odpowiedź: oba są niezłe, ważne tylko żeby nie pomieszać jednego z drugim. »

Reklamacja klienta – szansą na sukces marketingowy

Aktualizacja: 25.11.2011

Niezależnie od tego czy produkujemy, handlujemy czy świadczymy usługi, zawsze wchodzimy w relacje z naszymi klientami. Płacą nam oni za to, co im dostarczamy. Problem w tym, że nie zawsze dostają od nas to, czego oczekiwali. Wtedy spotyka nas ich niezadowolenie. Klienci składają reklamację. Obiegowa opinia jest taka, że reklamacje to nic dobrego dla firmy. Wskaźnik reklamacji powinien dążyć do zera. To prawda, ale to nie jest cała prawda. »

Rady związane z zadawaniem pytań

Aktualizacja: 21.10.2011

Przed otwarciem buzi, warto żebyś się zastanowił jaki jest cel pytania, które chcesz zadać. Dzięki temu, że podzielisz się swoją intencją z rozmówcą (czyli powiesz mu po co chcesz go o coś zapytać) ustalisz kontekst pytania. Podanie powodu zadania pytania pomaga w rozmowie, ponieważ kreuje większą otwartość na słuchanie. Dzięki temu też zdobywasz uwagę rozmówcy i zapewniasz jasny kontekst, w którym zawieszasz pytanie. »

Słyszeć czy usłyszeć?

Aktualizacja: 21.10.2011

Słyszeć i Usłyszeć - dwa słowa pozornie tak podobne do siebie. Tak pospolite, że aż się nad nimi nie zastanawiamy. Szczególnie rzadko myślimy o nich w pracy. Czasem zapominamy nawet o tym, że na głębszym poziomie bardzo się różnią. »

Aktywna sprzedaż, ważny element obsługi klientów

Aktualizacja: 09.12.2011

Popatrzmy w koło. Ile razy niektóre sklepy detaliczne z sąsiedztwa zmieniały właściciela albo zmieniała się branża sprzedawanych tam towarów? Jak często mówi się, że ktoś „zamknął interes”? Podobnie, dzieje się z innymi podmiotami np. hurtownie, firmy usługowe różnych branż itp. Przyczyny, prawie zawsze są różnorodne i dosyć złożone. »

Dlaczego czas klienta należy traktować jako zasób strategiczny firmy?

Aktualizacja: 21.10.2011

Oprócz czasu korporacyjnego, odmierzanego przez czynności wykonywane przez pracowników firmy oraz czasu w jakim następuje obieg dokumentów, istnieje tak zwany czas klienta – niezwykle cenny. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Anna Resiak

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »