REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Działalność gospodarcza

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Co jest podstawą rozgraniczenia działalności od zatrudnienia

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej w Niemczech może wiązać się z powstaniem problemu rozgraniczenia samodzielnej działalności oraz zatrudnienia zależnego. W oparciu o jakie kryteria i przesłanki można takiego podziału dokonać?

Na czym polega obowiązek ubezpieczenia emerytalnego dla rzemieślników



Jeżeli udało Ci się otworzyć zakłada rzemieślniczy w Niemczech, to nie możesz zapomnieć o ubezpieczeniu emerytalnym. Co do zasady jest ono niezbędne, aby prowadzić działalność. Kiedy można zostać z tego obowiązku zwolnionym?

Jak rozgraniczyć działalność samodzielną od zatrudnienia zależnego

Prowadzenie działalności gospodarczej nie zawsze oznacza swobodę podejmowania decyzji oraz niezależność. Na czym polega problem pozornego samodzielnego zatrudnienia w Niemczech i jak sobie z nim poradzić? Przeczytaj.

Jak uzyskać zezwolenie na zasadzie wyjątku dla polskich rzemieślników


Otwierając swój zakład rzemieślniczy w Niemczech możesz uzyskać tzw. zezwolenie na zasadzie wyjątku. Na czym ono polega i jak je zdobyć? Przeczytaj.

REKLAMA

Jak ubezpiecza się przedsiębiorca w Niemczech


Zarejestrowałeś działalność
gospodarczą w Niemczech i wypełniłeś kwestionariusz dostarczony przez urząd skarbowy? Pora zająć się ubezpieczeniem emerytalnym i zdrowotnym.

Co oznacza swoboda zakładania i prowadzenia działalności (Niederlassungsfreiheit)


Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej otworzyło polskim obywatelom bramę do swobody zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej w krajach członkowskich, w tym również w Niemczech. Chcesz rozpocząć prowadzenie działalności w tym państwie? Przeczytaj jak sobie poradzić z formalnościami.

Jak zostać rzemieślnikiem w Niemczech


Czujesz, ze masz fach w ręku i uważasz, że warto świadczyć swoje usługi w Niemczech? Dowiedz się jakim wymaganiom musisz sprostać, aby otworzyć własny warsztat w państwie naszych zachodnich sąsiadów.

Jak zgłosić działalność w niemieckim urzędzie skarbowym


Zakładanie działalności gospodarczej w Niemczech jest procesem składającym się z kilku etapów. Zarejestrowałeś firmę? Musisz wypełnić kwestionariusz na potrzeby urzędu skarbowego.

REKLAMA

Jak zarejestrować firmę w Niemczech

Często można spotkać się z opinią, że prowadzenie działalności gospodarczej w Niemczech nie jest skomplikowane od strony prawnej. Jak założyć firmę w kraju naszych zachodnich sąsiadów i jakich formalności się spodziewać? Przeczytaj.

Czym są obowiązkowe członkostwa


Rozpoczynając działalność w Niemczech musisz pamiętać o pewnych charakterystycznych rozwiązaniach funkcjonujących na podstawie tamtejszego prawa krajowego. Przykładem jest tzw. obowiązkowe członkostwo.

Przykłady czynów nieuczciwej konkurencji

Czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie lub zachowanie przedsiębiorcy, podjęte w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, które narusza bądź tylko zagraża interesom innego przedsiębiorcy. Działanie takie jest szkodliwe i bezprawne. Jakie są przykłady czynów nieuczciwej konkurencji?

Co należy zrobić w przypadku niezapłacenia podatku w terminie?

Zobowiązanie podatkowe niezapłacone w terminie płatności staje się zaległością podatkową. Od zaległości podatkowych naliczane są odsetki za zwłokę. Jak je obliczyć?

Kiedy oznaczenie przedsiębiorstwa może wprowadzać w błąd

Nazwa przedsiębiorcy nie może wprowadzać w błąd. Czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta. Takim czynem jest w szczególności wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa.

Czy assistance komunikacyjne będą się rozwijać

Usługi pomocowe świadczone jako dodatkowe do klasycznych ubezpieczeń AC i OC nie tylko stają się bardziej popularne, ale również częściej wykorzystywane w praktyce przez klientów. W jakim kierunku zmierza ich rozwój i czy będą przydatne dla sektora Car Fleet Management (CFM) i firm leasingowych?

Drukowanie banerów reklamowych - na co zwrócić uwagę

Więc dojrzałeś już, drogi czytelniku, do decyzji, aby zareklamować swoją firmę lub sprzedaż mieszkania za pomocą winylowego banera reklamowego. Brawo! Reklama zewnętrzna jest bardzo efektywną kosztowo formą komunikacji reklamowej. Pod tym oczywistym warunkiem, że nie płacisz za kawałek ściany lub płotu, gdzie zawiśnie twój baner.

Czy drukowany baner przyspieszy sprzedaż firmowej nieruchomości?

Decyzja o sprzedaży nieruchomości podjęta. Kto raz w życiu sprzedawał dom lub mieszkanie wie, że dobrze jest uniknąć pośrednika, który pobiera od obu stron znaczącą prowizję.

Jak zaprojektować i wydrukować baner dla małej firmy?

Banery winylowe to jedna z najpopularniejszych form reklamy zewnętrznej. Współczesne technologie druku wielkoformatowego umożliwiają wydruk nawet jednej sztuki banera, co jest dobrą informacją zwłaszcza dla małych firm.

Jak skutecznie kontrolować TCO

Planujesz zakup sprzętu teleinformatycznego? Chcesz wiedzieć jak niedrogo kupić dobry sprzęt? Zapoznaj się z zasadami TCO – Total Cost of Ownership.

Jak rozpocząć działalność gospodarczą - spółka partnerska

Spółką partnerską jest spółka osobowa, utworzona przez wspólników (partnerów) w celu wykonywania wolnego zawodu w spółce prowadzącej przedsiębiorstwo pod własną firmą. Czy spółka partnerska jest skuteczną formą prowadzenia działalności gospodarczej?

Jak nastroje przedsiębiorców wpływają na rynek?

Gorsze w stosunku do poprzedniego kwartału nastroje przedsiębiorców w sektorze MŚP, obawy związane z nadchodzącymi miesiącami oraz oczekiwanie na zakończenie kryzysu - takie wnioski wynikają z raportu badań Skaner MŚP. Jak postawa przedsiębiorców wpływa na rynek?

Co warto wiedzieć o umowie dostawy?

Przez umowę dostawy dostawca zobowiązuje się do wytworzenia rzeczy oznaczonych tylko co do gatunku oraz do ich dostarczania częściami albo periodycznie, a odbiorca zobowiązuje się do odebrania tych rzeczy i do zapłacenia ceny.

Jak sprawdzić kontrahenta?

Zanim podpiszesz umowę z innym przedsiębiorcą, sprawdź jego sytuację finansową. Możesz uniknąć wielu problemów w przyszłości. Gdzie zatem możesz szukać informacji o swoim przyszłym kontrahencie? Jak odczytywać określone informacje ze sprawozdań finansowych firmy? Czytaj w poniższym artykule.

Czy można połączyć leasing i outsourcing

Outsourcing zyskuje na popularności jako coraz tańszy sposób na zatrudnianie pracowników oraz wykonywanie zleceń. Dotyczy to także leasingu.

Przykłady nieuczciwych praktyk - groźba utraty pracy lub obietnica nagrody

Normy dotyczące nieuczciwych praktyk rynkowych uregulowane są w ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Jakie działania do nich zaliczamy i jak przedstawiają się one w praktyce?

Czy ISO 9001 warto wdrażać przez firmę zewnętrzną?

Stojący przed firmami wybór między wprowadzaniem ISO 9001 za pośrednictwem firmy zewnętrznej bądź bez jej pomocy jest w większości rozstrzygany na korzyść tych pierwszych. Jak taką firmę wybrać?

Czy ISO 9001 jest opłacalne?

Więcej niż połowa firm, które dokonały wdrożenia systemu ISO 9001 uważa, że krok ten przyniósł im oczekiwane korzyści. Jakie problemy i przeszkody stoją przed przedsiębiorcami, którzy planują uzyskać certyfikat dla swoich firm?

Na czym polega system konsorcyjny

Na rynku ponownie pojawiają się systemy konsorcyjne. Zakazane przez ustawodawcę nadal są przyczyną łez wielu oszukanych. Na czym systemy te polegają?

Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych - przypisanie uprawnień

Wydaje Ci się, że operator sieci komórkowej posługuje się certyfikatem, którego nie posiada? Konsumencie uważaj – możesz być świadkiem nieuczciwych praktyk rynkowych, których dopuszcza się przedsiębiorca.

Klauzula generalna nieuczciwych praktyk rynkowych

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym definiuje je w art. 4 ust. 1 i ten przepis prawa należy uznać za klauzule generalną, która ma podstawowe znaczenie dla nieuczciwych praktyk rynkowych.

Czy informacja handlowa ma związek z nieuczciwymi praktykami rynkowymi

Informacja handlowa w postaci propozycji nabycia produktu nie tylko zawiera elementy perswazji, ale także wpływa na podjęcie decyzji przez konsumenta. Możemy więc mówić o kwalifikowanej formie reklamy i zagrożeniu dopuszczania się przez przedsiębiorcę nieuczciwych praktyk rynkowych.

Czy oznaczanie ceny produktu może być nieuczciwą praktyką rynkową

Pełna cena produktu to informacja, którą bez wątpliwości powinien znać każdy konsument. Kiedy podawanie ceny będzie nieuczciwa praktyka rynkową?

Przypadki szczególnego statusu przedsiębiorcy a nieuczciwe praktyki rynkowe

Zgodnie z definicją zawarta w ustawie o nieuczciwych praktykach rynkowych przedsiębiorcami są osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, które prowadzą działalność gospodarczą lub zawodową nawet jeżeli działalność ta nie ma charakteru zorganizowanego i ciągłego, a także osoby działające w ich imieniu i na ich rzecz. Co jednak z przypadkami, w których podmioty będące przedsiębiorcami znajdują się w szczególnej sytuacji?

Przykłady nieuczciwych praktyk - opuszczanie pomieszczeń

Przedsiębiorca nie może zmuszać konsumenta do zawarcia umowy poprzez wywoływanie wrażenia, że indzie on mógł opuścić pomieszczenia, w którym się znajduje. Jak takie sytuacje mogą wyglądać w praktyce? Przeczytaj.

Jakie obowiązki ma przedsiębiorca wobec przeciętnego konsumenta

Przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym nie byłoby możliwe bez ustalenia przeciwko komu mogą być one stosowane. Z tego powodu ustawodawca definiuje pojęcie przeciętnego konsumenta oraz w rezultacie nakłada na przedsiębiorcę szereg obowiązków.

Kompetencje Prezesa UOKiK na tle ustawy o nieuczciwych praktykach rynkowych

Postępowanie dotyczące nieuczciwych praktyk rynkowych może być wszczęte przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ustawa przewiduje określone kompetencje tego organu w takich przypadkach.

Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych - kodeksy dobrych praktyk

Wykorzystywanie przez przedsiębiorców kodeksów dobrych praktyk do celów reklamowych, jeżeli nie są ich sygnatariuszami stanowi przejaw nieuczciwych praktyk rynkowych. Przedsiębiorco przeczytaj, aby uniknąć zagrożenia podjęcia nieuczciwych działań.

Nieuczciwe praktyki rynkowe a przeciętny konsument

Definicja przeciętnego konsumenta sformułowana w ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym daje możliwość oceny sądom przeciwko komu nieuczciwe praktyki mogą znaleźć zastosowanie. Jak przedstawia się ta definicja od strony praktycznej, czyli w orzecznictwie krajowych sądów?

Jak przedsiębiorca powinien definiować produkt

W związku z dynamicznie zachodzącymi zmianami na rynku produktów wraz z ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym pojawiły się nowe definicje produktu oraz jego nabycia. W jakim celu zostały utworzone i jak należy te pojęcia rozumieć? Przeczytaj.

Jak odpowiada przedsiębiorca za nieuczciwe praktyki rynkowe

Przedsiębiorca, który dopuścił się działań o charakterze nieuczciwych praktyk rynkowych musi liczyć się z tym, iż poniesie określone konsekwencje. Jakie one są? Przeczytaj.

Na kim spoczywa ciężar dowodu przy nieuczciwych praktykach rynkowych

Ciężar dowodu, iż działanie nie stanowi nieuczciwej praktyki rynkowej wprowadzającej w błąd leży po stronie przedsiębiorcy. Konsument nie musi przedstawiać ekspertyz.

Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych - usługi serwisowe

Jeżeli przedsiębiorca wywołał u konsumenta wrażenie, że serwis jego produktów dostępny jest w innym państwie członkowskim niż to, gdzie dokonano zakupu, wówczas dopuścił się nieuczciwej praktyki rynkowej. Jak funkcjonuje ona w praktyce?

Przykłady nieuczciwych praktyk - nakłanianie do zakupu i wizyta u konsumenta

Jeżeli męczą Cię notoryczne wizyty akwizytorów Twoim domu lub ciągle słyszysz miły głos za słuchawką telefonu proponujący Ci najnowszy komputer, zastanów się. Możesz mieć do czynienia z nieuczciwymi praktykami rynkowymi.

Przykłady nieuczciwych praktyk - produkt podobny, piramida, zakończenie działalności

Zarówno podobieństwo produktów, zakończenie działalności oraz systemy konsorcyjne mogą przybrać charakter nieuczciwych praktyk rynkowych. Na co uważać, aby nie paść ofiarą nieuczciwych praktyk?

System konsorcyjny a nieuczciwe praktyki rynkowe

Ustawa o nieuczciwych praktykach rynkowych uznaje za takową prowadzenie działalności w systemie konsorcyjnym. Jest to regulacja przeniesiona z ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Na czym takie działanie polega?

Czym różnią się czarne i szare praktyki

Porównanie katalogu szarych i czarnych nieuczciwych praktyk rynkowych wskazuje na podstawową różnicę. Czarne praktyki - które zawsze pozostają zakazane – zebrane są w katalog zamknięty. Co to oznacza?

Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych – reklama przynęta

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym wyraźnie piętnuje reklamę o charakterze przynęty. Jeżeli masz możliwość nabycia produktu po atrakcyjnej cenie zastanów się – możesz stać się ofiarą oszustwa.

Przykłady nieuczciwych praktyk - żądanie zapłaty lub zwrotu

Przedsiębiorca w wyjątkowych przypadkach ma prawo wysłać konsumentowi towar, którego on nie zamawiał. Kiedy i na jakiej podstawie? Przeczytaj.

Kto może dopuścić się stosowania nieuczciwej praktyki rynkowej

Obowiązek właściwej implementacji Dyrektywy o nieuczciwych praktykach handlowych do krajowego porządku prawnego stał się źródłem konieczności kolejnego zdefiniowania pojęcia przedsiębiorcy. Wprowadzając ustawę o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym należało się bowiem kierować zasadą maksymalnej harmonizacji.

Kodeksy dobrych praktyk a nieuczciwe praktyki rynkowe

Przedsiębiorcy chętnie korzystają z kodeksów dobrych praktyk. Są one traktowane jako kolejny sposób na reklamę i pozyskanie klienta. Jakie wiążą się z nimi niebezpieczeństwa?

Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych - konkurs i gratis

Konkursy i gratisy to jedne z najczęściej spotykanych form zachęty kupujących do wybrania konkretnego towaru. Czy przedsiębiorcy zawsze organizują te przedsięwzięcia zgodnie z prawem? Kiedy konkursy i darmowe dodatki do produktów będą wypełniały przesłanki nieuczciwych praktyk rynkowych?

REKLAMA