REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy assistance komunikacyjne będą się rozwijać

Subskrybuj nas na Youtube
Czy assistance komunikacyjne będą się rozwijać
Czy assistance komunikacyjne będą się rozwijać

REKLAMA

REKLAMA

Usługi pomocowe świadczone jako dodatkowe do klasycznych ubezpieczeń AC i OC nie tylko stają się bardziej popularne, ale również częściej wykorzystywane w praktyce przez klientów. W jakim kierunku zmierza ich rozwój i czy będą przydatne dla sektora Car Fleet Management (CFM) i firm leasingowych?

REKLAMA

O tym, którą drogą podążać będą usługi pomocowe dla firm Car Fleet Management oraz leasingowych w dużej mierze decydują potrzeby obsługiwanych klientów. Przyczyn należy szukać w tym, że po pierwsze assistance powinno być elementem gwarantującym utrzymanie stałej mobilności pracowników i towarów, umożliwiającym im realizację celów handlowych, służbowych obowiązków i zapewniającym płynne funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Usługi pomocowe powinny być wsparciem w momencie, w którym jest ono najbardziej potrzebne np. w razie nagłych utrudnień w podróży.

REKLAMA

Firmy z tego sektora - oferując pakiety assistance swoim klientom - liczą na optymalizację kosztów i zasobów, gdyż choć pakiety pomocowe stają się standardowym elementem ich oferty zarządzania flotą, to nie stanowią przecież ich podstawowej działalności gospodarczej. Dlatego też coraz częściej w relacji z klientami firm CFM czy leasingowych - ale także i firm ubezpieczeniowych z flotami - rola koordynatora assistance wykracza poza samą realizację pomocy.

Koordynator assistance pełni rolę integratora, który łączy cele biznesowe leasingodawców, zarządzających flotą aut służbowych - często zróżnicowaną pod kątem marek - a jej użytkownikami z różnych branż. Przedstawiciele asystora w oparciu o wieloletnie doświadczenie zapewniają klientom instytucjonalnym także doradztwo podczas tworzenia pakietów świadczeń pomocowych, w tym nowych konfiguracji uwzględniających wykorzystanie posiadanych już przez każdy pojazd różnych gwarancji assistance. 

REKLAMA

Wynika to przede wszystkim z tego, że zakres assistance dla flot - w zależności od potrzeb i zakresu działalności przedsiębiorstwa, dostępnych wariantów - może być bardzo zróżnicowany i w odróżnieniu do pojazdów prywatnych często wymaga uzupełnienia. 

Może on obejmować obok pomocy w razie wystąpienia problemów technicznych - m.in. zapewnienie odpowiedniego samochodu zastępczego na wystarczający czas, pomoc techniczną na miejscu zdarzenia, holowanie auta i organizację jego szybkiej naprawy - także szereg usług osobowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: serwis Mała firma

Pakiet assistance może zawierać pomoc medyczną w kraju i za granicą, pomoc finansową i prawną, pomoc informacyjną. W przypadku użytkowników aut służbowych - pracowników pokonujących dalsze trasy - przydatne okazują się takie świadczenia jak organizacja kontynuacji podróży czy też noclegu w hotelu.

Assistance dla flot powinno obejmować również zakres terytorialny dostosowany do prowadzonej przez flotę działalności i ułatwiać ew. likwidację szkody. Z punktu widzenia firm CFM i leasingowych i ich klientów, coraz większego znaczenia nabiera także pakiet assistance profilowany pod kątem flot składających się z samochodów dostawczych.

Podstawowy zakres świadczeń pomocy technicznej coraz częściej rozszerzany jest o udostępnienie zastępczego auta dostawczego oraz organizację przeładunku towaru. Główną rolę w konfiguracji takich programów i uzupełnieniu standardowych gwarancji i polis assistance spełnia koordynator assistance – asystor i/lub ubezpieczyciel.

W niedługim czasie pakiety assistance komunikacyjnego dedykowane flotom i branży CFM lub leasingowej oferowane przez asystorów i ubezpieczycieli - np. PTU, które ostatnio wdrożyło nowy produkt dla flot – czeka rozwój, który może doprowadzić do powstania nowych konfiguracji usług pomocowych.

Polecamy: Co można zyskać na leasingu konsumenckim

Autor: Michał Krzyżanowski,
Pełnomocnik Zarządu ds. Klientów Strategicznych - Prokurent
Dyrektor Handlowy ds. Klientów Strategicznych
Inter Partner Assistance Polska S.A.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA