REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy assistance komunikacyjne będą się rozwijać

Czy assistance komunikacyjne będą się rozwijać
Czy assistance komunikacyjne będą się rozwijać

REKLAMA

REKLAMA

Usługi pomocowe świadczone jako dodatkowe do klasycznych ubezpieczeń AC i OC nie tylko stają się bardziej popularne, ale również częściej wykorzystywane w praktyce przez klientów. W jakim kierunku zmierza ich rozwój i czy będą przydatne dla sektora Car Fleet Management (CFM) i firm leasingowych?

REKLAMA

O tym, którą drogą podążać będą usługi pomocowe dla firm Car Fleet Management oraz leasingowych w dużej mierze decydują potrzeby obsługiwanych klientów. Przyczyn należy szukać w tym, że po pierwsze assistance powinno być elementem gwarantującym utrzymanie stałej mobilności pracowników i towarów, umożliwiającym im realizację celów handlowych, służbowych obowiązków i zapewniającym płynne funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Usługi pomocowe powinny być wsparciem w momencie, w którym jest ono najbardziej potrzebne np. w razie nagłych utrudnień w podróży.

REKLAMA

Firmy z tego sektora - oferując pakiety assistance swoim klientom - liczą na optymalizację kosztów i zasobów, gdyż choć pakiety pomocowe stają się standardowym elementem ich oferty zarządzania flotą, to nie stanowią przecież ich podstawowej działalności gospodarczej. Dlatego też coraz częściej w relacji z klientami firm CFM czy leasingowych - ale także i firm ubezpieczeniowych z flotami - rola koordynatora assistance wykracza poza samą realizację pomocy.

Koordynator assistance pełni rolę integratora, który łączy cele biznesowe leasingodawców, zarządzających flotą aut służbowych - często zróżnicowaną pod kątem marek - a jej użytkownikami z różnych branż. Przedstawiciele asystora w oparciu o wieloletnie doświadczenie zapewniają klientom instytucjonalnym także doradztwo podczas tworzenia pakietów świadczeń pomocowych, w tym nowych konfiguracji uwzględniających wykorzystanie posiadanych już przez każdy pojazd różnych gwarancji assistance. 

REKLAMA

Wynika to przede wszystkim z tego, że zakres assistance dla flot - w zależności od potrzeb i zakresu działalności przedsiębiorstwa, dostępnych wariantów - może być bardzo zróżnicowany i w odróżnieniu do pojazdów prywatnych często wymaga uzupełnienia. 

Może on obejmować obok pomocy w razie wystąpienia problemów technicznych - m.in. zapewnienie odpowiedniego samochodu zastępczego na wystarczający czas, pomoc techniczną na miejscu zdarzenia, holowanie auta i organizację jego szybkiej naprawy - także szereg usług osobowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: serwis Mała firma

Pakiet assistance może zawierać pomoc medyczną w kraju i za granicą, pomoc finansową i prawną, pomoc informacyjną. W przypadku użytkowników aut służbowych - pracowników pokonujących dalsze trasy - przydatne okazują się takie świadczenia jak organizacja kontynuacji podróży czy też noclegu w hotelu.

Assistance dla flot powinno obejmować również zakres terytorialny dostosowany do prowadzonej przez flotę działalności i ułatwiać ew. likwidację szkody. Z punktu widzenia firm CFM i leasingowych i ich klientów, coraz większego znaczenia nabiera także pakiet assistance profilowany pod kątem flot składających się z samochodów dostawczych.

Podstawowy zakres świadczeń pomocy technicznej coraz częściej rozszerzany jest o udostępnienie zastępczego auta dostawczego oraz organizację przeładunku towaru. Główną rolę w konfiguracji takich programów i uzupełnieniu standardowych gwarancji i polis assistance spełnia koordynator assistance – asystor i/lub ubezpieczyciel.

W niedługim czasie pakiety assistance komunikacyjnego dedykowane flotom i branży CFM lub leasingowej oferowane przez asystorów i ubezpieczycieli - np. PTU, które ostatnio wdrożyło nowy produkt dla flot – czeka rozwój, który może doprowadzić do powstania nowych konfiguracji usług pomocowych.

Polecamy: Co można zyskać na leasingu konsumenckim

Autor: Michał Krzyżanowski,
Pełnomocnik Zarządu ds. Klientów Strategicznych - Prokurent
Dyrektor Handlowy ds. Klientów Strategicznych
Inter Partner Assistance Polska S.A.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Potrzebna pilna decyzja, bo można dużo zyskać lub stracić na podatku, termin 20 lutego

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA