REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Drukowanie banerów reklamowych - na co zwrócić uwagę

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Węgiełek
Prezes Zarządu Digital Print International
Banery reklamowe - jaki wybrać?
Banery reklamowe - jaki wybrać?

REKLAMA

REKLAMA

Więc dojrzałeś już, drogi czytelniku, do decyzji, aby zareklamować swoją firmę lub sprzedaż mieszkania za pomocą winylowego banera reklamowego. Brawo! Reklama zewnętrzna jest bardzo efektywną kosztowo formą komunikacji reklamowej. Pod tym oczywistym warunkiem, że nie płacisz za kawałek ściany lub płotu, gdzie zawiśnie twój baner.

Projekt zrobiła ci koleżanka graficzka i wysłała mailem. Przed tobą wybór drukarni, czyli zdanie się na łaskę i niełaskę drukarza. W głowie masz szereg wątpliwości, które można podsumować pytaniem: na co powinnam zwrócić uwagę zlecając druk mojego wymarzonego banera reklamowego?

REKLAMA

Oto kilka informacji, które pomogą ci uporać się z zadaniem. Jak w przypadku każdego rzemiosła, diabeł tkwi w szczegółach. Nie znając ich nie wiesz, co można zepsuć produkując baner reklamowy.

1. Szukaj drukarni, która ma w nazwie słowo wielkoformatowa lub solwentowa

Wielkoformatowa oznacza, że do zadruku powierzchni, w tym wypadku tkaniny wykonanej m.in. z PVC (polichlorek winylu), będą użyte maszyny drukarskie zwane ploterami. Solwentowa oznacza, że farba drukarska wykorzystywana w tych ploterach będzie, w uproszczeniu, kolorowym rozpuszczalnikiem, który weżre się na stałe i kolorowo, we wspomnianą wcześniej tkaninę winylową, zwaną w języku drukarzy solwentowych - banerem. Użycie solwentu – rozpuszczalnika – zapewni banerowi odporność na warunki atmosferyczne. Na tym etapie można zapytać drukarza: „Na jakiej maszynie drukujecie?” Niezależnie od tego, jaka padnie odpowiedź, warto ją zapamiętać. Być może to nie ostatni baner, którego druk przyjdzie ci w życiu zlecać.

Polecamy: Jak rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej w formie spółki cywilnej

2. Dowiedz się, na jakim podłożu będzie wydrukowany baner

Są dwa rozwiązania. Albo będzie wydrukowany na podłożu laminowanym (tańsze, słabsze - łatwiej się drze), albo na podłożu powlekanym (droższe, trwalsze - trudniej się drze). Cena usługi druku uzależniona jest od tego, na jakim podłożu zostanie ostatecznie wydrukowany twój baner. Na "powlekańcu" płacisz więcej, na "laminowańcu" płacisz mniej. Jeżeli twój baner ma powisieć 2 miesiące w spokojnych warunkach atmosferycznych, wybierz druk na banerze laminowanym. Jeżeli baner ma powisieć 2 lata w kieleckiem, wybierz druk na banerze powlekanym. Nie zapomnij zadać drukarzowi pytania: "Będzie pani drukować na banerze laminowanym czy powlekanym?" Cenę negocjuj w zależności od rodzaju podłoża, na którym zostanie wydrukowany twój wymarzony baner reklamowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

3. Upewnij się, czy plotery w drukarni wiernie odwzorowują kolory

REKLAMA

Zapytaj: "Kto wam robił profile kolorystyczne?" oraz "Kiedy ostatnio sprawdzaliście poprawność odwzorowania kolorów?". Odpowiedź zapamiętaj na przyszłość. Jeżeli drukujesz bardzo duży baner, poproś o wydruk jego miniaturki i sprawdź, czy kolory odpowiadają twoim wyobrażeniom.

Są projekty, które nie wymagają wiernego odwzorowania kolorów, ale jeżeli drukujesz baner dla sponsora, znanego napoju orzeźwiającego z czerwoną etykietką, to bądź pewny, że sponsor zauważy, gdy czerwień nie będzie odpowiednio czerwona i nie daj Boże będzie wpadać w róż.

4. Zapytaj drukarza, czy plik jest poprawnie przygotowany do druku

Jeżeli powie, że tak, to ok. Jeżeli powie, że nie, zapytaj, co jest nie tak i przekaż te uwagi swojej graficzce lub grafikowi, niech przygotuje plik poprawnie do druku według wytycznych. W końcu za to bierze pieniądze. Na stronach internetowych drukarni znajdziesz informacje, jak należy przygotować pliki do druku. Wytyczne napisane są językiem zrozumiałym dla dobrych grafików. Niedouczeni graficy zawsze coś sknocą, za co ty będziesz musiała w efekcie zapłacić zdrowiem lub pieniędzmi, a więc zawczasu wybierz dobrego grafika.

5. W zamówieniu zdefiniuj, jak ma być wykończony baner

Standardowo w zamówieniu pisze się tak: wzmocniony dookoła zgrzewem, oczka standardowo co 50 cm. Wzmocnienie zgrzewem dookoła jest standardem na rynku.

Zgrzew pełni funkcję wzmacniającą. Jeżeli twój baner będzie wisiał w miejscu, gdzie nie będzie wiało, np. we wnętrzu, wtedy wzmocnienie zgrzewem możesz sobie darować. Nie zapomnij jednak wynegocjować wtedy niższej ceny za usługę!

Przeznaczenie niektórych banerów wymaga gęściej nabitych oczek, zaznacz to w zamówieniu i nie każ sobie za to płacić więcej. Pamiętaj, że zgrzew dookoła powinien być równy, niepomarszczony. Nabite oczka powinny być mocno pozaciskane - nie mogą się kręcić wokół własnej osi.

Polecamy: Jak założyć własną firmę

Zatroszczenie się o powyższe 5 punktów powinno zapewnić ci dobry sen i satysfakcjonującą jakość usługi wyświadczonej przez drukarza.

Jeżeli drukarz cię zaskoczy i zechce niecnie nadużyć, pisz do Piotrka na adres: piotr.wegielek@gmail.com. Poradzę, jak rozmawiać o banerach, aby nie dopłacić do interesu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

REKLAMA

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA