REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Drukowanie banerów reklamowych - na co zwrócić uwagę

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Węgiełek
Prezes Zarządu Digital Print International
Banery reklamowe - jaki wybrać?
Banery reklamowe - jaki wybrać?

REKLAMA

REKLAMA

Więc dojrzałeś już, drogi czytelniku, do decyzji, aby zareklamować swoją firmę lub sprzedaż mieszkania za pomocą winylowego banera reklamowego. Brawo! Reklama zewnętrzna jest bardzo efektywną kosztowo formą komunikacji reklamowej. Pod tym oczywistym warunkiem, że nie płacisz za kawałek ściany lub płotu, gdzie zawiśnie twój baner.

Projekt zrobiła ci koleżanka graficzka i wysłała mailem. Przed tobą wybór drukarni, czyli zdanie się na łaskę i niełaskę drukarza. W głowie masz szereg wątpliwości, które można podsumować pytaniem: na co powinnam zwrócić uwagę zlecając druk mojego wymarzonego banera reklamowego?

REKLAMA

Oto kilka informacji, które pomogą ci uporać się z zadaniem. Jak w przypadku każdego rzemiosła, diabeł tkwi w szczegółach. Nie znając ich nie wiesz, co można zepsuć produkując baner reklamowy.

1. Szukaj drukarni, która ma w nazwie słowo wielkoformatowa lub solwentowa

Wielkoformatowa oznacza, że do zadruku powierzchni, w tym wypadku tkaniny wykonanej m.in. z PVC (polichlorek winylu), będą użyte maszyny drukarskie zwane ploterami. Solwentowa oznacza, że farba drukarska wykorzystywana w tych ploterach będzie, w uproszczeniu, kolorowym rozpuszczalnikiem, który weżre się na stałe i kolorowo, we wspomnianą wcześniej tkaninę winylową, zwaną w języku drukarzy solwentowych - banerem. Użycie solwentu – rozpuszczalnika – zapewni banerowi odporność na warunki atmosferyczne. Na tym etapie można zapytać drukarza: „Na jakiej maszynie drukujecie?” Niezależnie od tego, jaka padnie odpowiedź, warto ją zapamiętać. Być może to nie ostatni baner, którego druk przyjdzie ci w życiu zlecać.

Polecamy: Jak rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej w formie spółki cywilnej

2. Dowiedz się, na jakim podłożu będzie wydrukowany baner

Są dwa rozwiązania. Albo będzie wydrukowany na podłożu laminowanym (tańsze, słabsze - łatwiej się drze), albo na podłożu powlekanym (droższe, trwalsze - trudniej się drze). Cena usługi druku uzależniona jest od tego, na jakim podłożu zostanie ostatecznie wydrukowany twój baner. Na "powlekańcu" płacisz więcej, na "laminowańcu" płacisz mniej. Jeżeli twój baner ma powisieć 2 miesiące w spokojnych warunkach atmosferycznych, wybierz druk na banerze laminowanym. Jeżeli baner ma powisieć 2 lata w kieleckiem, wybierz druk na banerze powlekanym. Nie zapomnij zadać drukarzowi pytania: "Będzie pani drukować na banerze laminowanym czy powlekanym?" Cenę negocjuj w zależności od rodzaju podłoża, na którym zostanie wydrukowany twój wymarzony baner reklamowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

3. Upewnij się, czy plotery w drukarni wiernie odwzorowują kolory

REKLAMA

Zapytaj: "Kto wam robił profile kolorystyczne?" oraz "Kiedy ostatnio sprawdzaliście poprawność odwzorowania kolorów?". Odpowiedź zapamiętaj na przyszłość. Jeżeli drukujesz bardzo duży baner, poproś o wydruk jego miniaturki i sprawdź, czy kolory odpowiadają twoim wyobrażeniom.

Są projekty, które nie wymagają wiernego odwzorowania kolorów, ale jeżeli drukujesz baner dla sponsora, znanego napoju orzeźwiającego z czerwoną etykietką, to bądź pewny, że sponsor zauważy, gdy czerwień nie będzie odpowiednio czerwona i nie daj Boże będzie wpadać w róż.

4. Zapytaj drukarza, czy plik jest poprawnie przygotowany do druku

Jeżeli powie, że tak, to ok. Jeżeli powie, że nie, zapytaj, co jest nie tak i przekaż te uwagi swojej graficzce lub grafikowi, niech przygotuje plik poprawnie do druku według wytycznych. W końcu za to bierze pieniądze. Na stronach internetowych drukarni znajdziesz informacje, jak należy przygotować pliki do druku. Wytyczne napisane są językiem zrozumiałym dla dobrych grafików. Niedouczeni graficy zawsze coś sknocą, za co ty będziesz musiała w efekcie zapłacić zdrowiem lub pieniędzmi, a więc zawczasu wybierz dobrego grafika.

5. W zamówieniu zdefiniuj, jak ma być wykończony baner

Standardowo w zamówieniu pisze się tak: wzmocniony dookoła zgrzewem, oczka standardowo co 50 cm. Wzmocnienie zgrzewem dookoła jest standardem na rynku.

Zgrzew pełni funkcję wzmacniającą. Jeżeli twój baner będzie wisiał w miejscu, gdzie nie będzie wiało, np. we wnętrzu, wtedy wzmocnienie zgrzewem możesz sobie darować. Nie zapomnij jednak wynegocjować wtedy niższej ceny za usługę!

Przeznaczenie niektórych banerów wymaga gęściej nabitych oczek, zaznacz to w zamówieniu i nie każ sobie za to płacić więcej. Pamiętaj, że zgrzew dookoła powinien być równy, niepomarszczony. Nabite oczka powinny być mocno pozaciskane - nie mogą się kręcić wokół własnej osi.

Polecamy: Jak założyć własną firmę

Zatroszczenie się o powyższe 5 punktów powinno zapewnić ci dobry sen i satysfakcjonującą jakość usługi wyświadczonej przez drukarza.

Jeżeli drukarz cię zaskoczy i zechce niecnie nadużyć, pisz do Piotrka na adres: piotr.wegielek@gmail.com. Poradzę, jak rozmawiać o banerach, aby nie dopłacić do interesu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

REKLAMA

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

REKLAMA

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

REKLAMA