REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Drukowanie banerów reklamowych - na co zwrócić uwagę

Piotr Węgiełek
Prezes Zarządu Digital Print International
Banery reklamowe - jaki wybrać?
Banery reklamowe - jaki wybrać?

REKLAMA

REKLAMA

Więc dojrzałeś już, drogi czytelniku, do decyzji, aby zareklamować swoją firmę lub sprzedaż mieszkania za pomocą winylowego banera reklamowego. Brawo! Reklama zewnętrzna jest bardzo efektywną kosztowo formą komunikacji reklamowej. Pod tym oczywistym warunkiem, że nie płacisz za kawałek ściany lub płotu, gdzie zawiśnie twój baner.

Projekt zrobiła ci koleżanka graficzka i wysłała mailem. Przed tobą wybór drukarni, czyli zdanie się na łaskę i niełaskę drukarza. W głowie masz szereg wątpliwości, które można podsumować pytaniem: na co powinnam zwrócić uwagę zlecając druk mojego wymarzonego banera reklamowego?

REKLAMA

REKLAMA

Oto kilka informacji, które pomogą ci uporać się z zadaniem. Jak w przypadku każdego rzemiosła, diabeł tkwi w szczegółach. Nie znając ich nie wiesz, co można zepsuć produkując baner reklamowy.

1. Szukaj drukarni, która ma w nazwie słowo wielkoformatowa lub solwentowa

Wielkoformatowa oznacza, że do zadruku powierzchni, w tym wypadku tkaniny wykonanej m.in. z PVC (polichlorek winylu), będą użyte maszyny drukarskie zwane ploterami. Solwentowa oznacza, że farba drukarska wykorzystywana w tych ploterach będzie, w uproszczeniu, kolorowym rozpuszczalnikiem, który weżre się na stałe i kolorowo, we wspomnianą wcześniej tkaninę winylową, zwaną w języku drukarzy solwentowych - banerem. Użycie solwentu – rozpuszczalnika – zapewni banerowi odporność na warunki atmosferyczne. Na tym etapie można zapytać drukarza: „Na jakiej maszynie drukujecie?” Niezależnie od tego, jaka padnie odpowiedź, warto ją zapamiętać. Być może to nie ostatni baner, którego druk przyjdzie ci w życiu zlecać.

Polecamy: Jak rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej w formie spółki cywilnej

REKLAMA

2. Dowiedz się, na jakim podłożu będzie wydrukowany baner

Są dwa rozwiązania. Albo będzie wydrukowany na podłożu laminowanym (tańsze, słabsze - łatwiej się drze), albo na podłożu powlekanym (droższe, trwalsze - trudniej się drze). Cena usługi druku uzależniona jest od tego, na jakim podłożu zostanie ostatecznie wydrukowany twój baner. Na "powlekańcu" płacisz więcej, na "laminowańcu" płacisz mniej. Jeżeli twój baner ma powisieć 2 miesiące w spokojnych warunkach atmosferycznych, wybierz druk na banerze laminowanym. Jeżeli baner ma powisieć 2 lata w kieleckiem, wybierz druk na banerze powlekanym. Nie zapomnij zadać drukarzowi pytania: "Będzie pani drukować na banerze laminowanym czy powlekanym?" Cenę negocjuj w zależności od rodzaju podłoża, na którym zostanie wydrukowany twój wymarzony baner reklamowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

3. Upewnij się, czy plotery w drukarni wiernie odwzorowują kolory

Zapytaj: "Kto wam robił profile kolorystyczne?" oraz "Kiedy ostatnio sprawdzaliście poprawność odwzorowania kolorów?". Odpowiedź zapamiętaj na przyszłość. Jeżeli drukujesz bardzo duży baner, poproś o wydruk jego miniaturki i sprawdź, czy kolory odpowiadają twoim wyobrażeniom.

Są projekty, które nie wymagają wiernego odwzorowania kolorów, ale jeżeli drukujesz baner dla sponsora, znanego napoju orzeźwiającego z czerwoną etykietką, to bądź pewny, że sponsor zauważy, gdy czerwień nie będzie odpowiednio czerwona i nie daj Boże będzie wpadać w róż.

4. Zapytaj drukarza, czy plik jest poprawnie przygotowany do druku

Jeżeli powie, że tak, to ok. Jeżeli powie, że nie, zapytaj, co jest nie tak i przekaż te uwagi swojej graficzce lub grafikowi, niech przygotuje plik poprawnie do druku według wytycznych. W końcu za to bierze pieniądze. Na stronach internetowych drukarni znajdziesz informacje, jak należy przygotować pliki do druku. Wytyczne napisane są językiem zrozumiałym dla dobrych grafików. Niedouczeni graficy zawsze coś sknocą, za co ty będziesz musiała w efekcie zapłacić zdrowiem lub pieniędzmi, a więc zawczasu wybierz dobrego grafika.

5. W zamówieniu zdefiniuj, jak ma być wykończony baner

Standardowo w zamówieniu pisze się tak: wzmocniony dookoła zgrzewem, oczka standardowo co 50 cm. Wzmocnienie zgrzewem dookoła jest standardem na rynku.

Zgrzew pełni funkcję wzmacniającą. Jeżeli twój baner będzie wisiał w miejscu, gdzie nie będzie wiało, np. we wnętrzu, wtedy wzmocnienie zgrzewem możesz sobie darować. Nie zapomnij jednak wynegocjować wtedy niższej ceny za usługę!

Przeznaczenie niektórych banerów wymaga gęściej nabitych oczek, zaznacz to w zamówieniu i nie każ sobie za to płacić więcej. Pamiętaj, że zgrzew dookoła powinien być równy, niepomarszczony. Nabite oczka powinny być mocno pozaciskane - nie mogą się kręcić wokół własnej osi.

Polecamy: Jak założyć własną firmę

Zatroszczenie się o powyższe 5 punktów powinno zapewnić ci dobry sen i satysfakcjonującą jakość usługi wyświadczonej przez drukarza.

Jeżeli drukarz cię zaskoczy i zechce niecnie nadużyć, pisz do Piotrka na adres: piotr.wegielek@gmail.com. Poradzę, jak rozmawiać o banerach, aby nie dopłacić do interesu.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA