REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Drukowanie banerów reklamowych - na co zwrócić uwagę

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Węgiełek
Prezes Zarządu Digital Print International
Banery reklamowe - jaki wybrać?
Banery reklamowe - jaki wybrać?

REKLAMA

REKLAMA

Więc dojrzałeś już, drogi czytelniku, do decyzji, aby zareklamować swoją firmę lub sprzedaż mieszkania za pomocą winylowego banera reklamowego. Brawo! Reklama zewnętrzna jest bardzo efektywną kosztowo formą komunikacji reklamowej. Pod tym oczywistym warunkiem, że nie płacisz za kawałek ściany lub płotu, gdzie zawiśnie twój baner.

Projekt zrobiła ci koleżanka graficzka i wysłała mailem. Przed tobą wybór drukarni, czyli zdanie się na łaskę i niełaskę drukarza. W głowie masz szereg wątpliwości, które można podsumować pytaniem: na co powinnam zwrócić uwagę zlecając druk mojego wymarzonego banera reklamowego?

REKLAMA

REKLAMA

Oto kilka informacji, które pomogą ci uporać się z zadaniem. Jak w przypadku każdego rzemiosła, diabeł tkwi w szczegółach. Nie znając ich nie wiesz, co można zepsuć produkując baner reklamowy.

1. Szukaj drukarni, która ma w nazwie słowo wielkoformatowa lub solwentowa

Wielkoformatowa oznacza, że do zadruku powierzchni, w tym wypadku tkaniny wykonanej m.in. z PVC (polichlorek winylu), będą użyte maszyny drukarskie zwane ploterami. Solwentowa oznacza, że farba drukarska wykorzystywana w tych ploterach będzie, w uproszczeniu, kolorowym rozpuszczalnikiem, który weżre się na stałe i kolorowo, we wspomnianą wcześniej tkaninę winylową, zwaną w języku drukarzy solwentowych - banerem. Użycie solwentu – rozpuszczalnika – zapewni banerowi odporność na warunki atmosferyczne. Na tym etapie można zapytać drukarza: „Na jakiej maszynie drukujecie?” Niezależnie od tego, jaka padnie odpowiedź, warto ją zapamiętać. Być może to nie ostatni baner, którego druk przyjdzie ci w życiu zlecać.

Polecamy: Jak rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej w formie spółki cywilnej

REKLAMA

2. Dowiedz się, na jakim podłożu będzie wydrukowany baner

Są dwa rozwiązania. Albo będzie wydrukowany na podłożu laminowanym (tańsze, słabsze - łatwiej się drze), albo na podłożu powlekanym (droższe, trwalsze - trudniej się drze). Cena usługi druku uzależniona jest od tego, na jakim podłożu zostanie ostatecznie wydrukowany twój baner. Na "powlekańcu" płacisz więcej, na "laminowańcu" płacisz mniej. Jeżeli twój baner ma powisieć 2 miesiące w spokojnych warunkach atmosferycznych, wybierz druk na banerze laminowanym. Jeżeli baner ma powisieć 2 lata w kieleckiem, wybierz druk na banerze powlekanym. Nie zapomnij zadać drukarzowi pytania: "Będzie pani drukować na banerze laminowanym czy powlekanym?" Cenę negocjuj w zależności od rodzaju podłoża, na którym zostanie wydrukowany twój wymarzony baner reklamowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

3. Upewnij się, czy plotery w drukarni wiernie odwzorowują kolory

Zapytaj: "Kto wam robił profile kolorystyczne?" oraz "Kiedy ostatnio sprawdzaliście poprawność odwzorowania kolorów?". Odpowiedź zapamiętaj na przyszłość. Jeżeli drukujesz bardzo duży baner, poproś o wydruk jego miniaturki i sprawdź, czy kolory odpowiadają twoim wyobrażeniom.

Są projekty, które nie wymagają wiernego odwzorowania kolorów, ale jeżeli drukujesz baner dla sponsora, znanego napoju orzeźwiającego z czerwoną etykietką, to bądź pewny, że sponsor zauważy, gdy czerwień nie będzie odpowiednio czerwona i nie daj Boże będzie wpadać w róż.

4. Zapytaj drukarza, czy plik jest poprawnie przygotowany do druku

Jeżeli powie, że tak, to ok. Jeżeli powie, że nie, zapytaj, co jest nie tak i przekaż te uwagi swojej graficzce lub grafikowi, niech przygotuje plik poprawnie do druku według wytycznych. W końcu za to bierze pieniądze. Na stronach internetowych drukarni znajdziesz informacje, jak należy przygotować pliki do druku. Wytyczne napisane są językiem zrozumiałym dla dobrych grafików. Niedouczeni graficy zawsze coś sknocą, za co ty będziesz musiała w efekcie zapłacić zdrowiem lub pieniędzmi, a więc zawczasu wybierz dobrego grafika.

5. W zamówieniu zdefiniuj, jak ma być wykończony baner

Standardowo w zamówieniu pisze się tak: wzmocniony dookoła zgrzewem, oczka standardowo co 50 cm. Wzmocnienie zgrzewem dookoła jest standardem na rynku.

Zgrzew pełni funkcję wzmacniającą. Jeżeli twój baner będzie wisiał w miejscu, gdzie nie będzie wiało, np. we wnętrzu, wtedy wzmocnienie zgrzewem możesz sobie darować. Nie zapomnij jednak wynegocjować wtedy niższej ceny za usługę!

Przeznaczenie niektórych banerów wymaga gęściej nabitych oczek, zaznacz to w zamówieniu i nie każ sobie za to płacić więcej. Pamiętaj, że zgrzew dookoła powinien być równy, niepomarszczony. Nabite oczka powinny być mocno pozaciskane - nie mogą się kręcić wokół własnej osi.

Polecamy: Jak założyć własną firmę

Zatroszczenie się o powyższe 5 punktów powinno zapewnić ci dobry sen i satysfakcjonującą jakość usługi wyświadczonej przez drukarza.

Jeżeli drukarz cię zaskoczy i zechce niecnie nadużyć, pisz do Piotrka na adres: piotr.wegielek@gmail.com. Poradzę, jak rozmawiać o banerach, aby nie dopłacić do interesu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA