Jak zaprojektować i wydrukować baner dla małej firmy?

REKLAMA
REKLAMA
Kolejną pocieszającą wieścią jest cena usługi. Za projekt graficzny i druk banera o powierzchni 3 m2 zapłacimy od 350 do 500 zł netto w zależności od stopnia skomplikowania projektu. A oto lista czynności, którą należy wykonać, aby stać się szczęśliwym posiadaczem banera reklamującego twoją firmę.
REKLAMA
- Ustal, gdzie zawiśnie twój baner. Najczęstsze lokalizacje to siatka ogrodzenia lub frontowa ściana siedziby firmy. Zaletą tych miejsc jest to, że nie zapłacisz za ich dzierżawę 100 zł miesięcznie za m2. Jeżeli zamierzasz powiesić kilka banerów, zatroszcz się o darmowe miejsce do ekspozycji każdego z nich.
- Zastanów się, jakie informacje mają się znaleźć na banerze. Zazwyczaj są to: nazwa produktu lub usługi, numer telefonu, nazwa firmy, adres firmy, hasło reklamowe, adres strony internetowej. W uzasadnionych przypadkach można podać cenę produktu lub usługi. Ważnym elementem projektu jest sugestywne zdjęcie (do kupienia w internetowych bazach zdjęć reklamowych) oraz logo firmy, jeśli zostało ono wcześniej zaprojektowane.
- Znajdź grafika, który zaprojektuje baner i przygotuje go do druku. Po owocach ich poznacie. Poproś o przesłanie przykładowych projektów banerów reklamowych. Jak sprawdzić, czy to, co prześle grafik, jest dobrym projektem? Wyświetl oceniany projekt na całym ekranie komputera, a następnie odejdź od ekranu na odległość minimum 3 metrów. I zobacz, czego możesz dowiedzieć się z tej odległości. Jeżeli od razu nie rzuca ci się w oczy nazwa produktu lub usługi, to znaczy, że projekt jest do bani, a autor to amator i jego projektów nie chciałbyś nawet za darmo. Oceniając projekt banera zadaj sobie też pytanie, czy osoba przejeżdżająca samochodem obok tego banera zdąży się doczytać, o co chodzi. Pamiętaj: czytelność i komunikatywność ponad wszystko!
Polecamy: Drukowanie banerów reklamowych na co zwrócić uwagę
- Zleć druk banera sprawdzonej drukarni wielkoformatowej. Jeżeli uważnie przeczytałaś poprzedni akapit, to wiesz już, gdzie szukać informacji o dobrej drukarni solwentowej. Więcej informacji znajdziesz w moim artykule: Drukowanie banerów reklamowych – na co zwrócić uwagę. Czytaj tu. Bądź czujny w następujących sprawach:
a) na czym drukowany jest baner – najlepiej na podłożu tzw. powlekanym (odporniejsze na uszkodzenia mechaniczne);
b) czy plotery drukujące prawidłowo odwzorowują kolory – upewnij się, że drukarnia dba o jakość w tym względzie;
c) czy drukarnia przed drukiem sprawdza poprawność pliku, z którego będzie drukowany baner; jeżeli tak, to ustrzeże cię to przed ewentualnymi błędami w pracy twojego grafika;
d) czy baner jest poprawnie wzmocniony zgrzewem dookoła i zaoczkowany zgodnie z twoimi oczekiwaniami.
Jeżeli zadbasz o powyższe 4 kwestie, to się jeszcze nie ciesz. Co ma wisieć, może jeszcze utonąć. Czytaj dalej.
- Poprawnie zawieś baner na siatce ogrodzenia lub ścianie frontowej. Jest jedna prosta prawda, którą musisz znać. Baner nie może smutno zwisać jak stare gacie! Powinien być równomiernie naprężony ze wszystkich stron, a jego powierzchnia powinna być sprężysta i płaska jak stół. Gdy mocujesz baner na siatce ogrodzenia, zastosuj plastikowe opaski zaciskowe (oryginalnie stworzone do mocowania wiązek przewodów), które można kupić w marketach budowlanych. Najpierw mocujesz opaski luźno w czterech rogach banera. Następnie równomiernie zaciskasz je z każdego rogu. Potem mocujesz kolejne opaski przewlekając je przez kolejne oczka.
Gdy wieszasz baner na ścianie budynku, potrzebne będą ci kołki rozporowe. Kołki mocujesz w odległości ok. 2 cm od krawędzi banera na wysokości oczek. Opaskę zahaczasz o niewkręcony do końca wkręt. Procedura równomiernego napinania taka sama, jak w przypadku mocowania banera na siatce ogrodzenia.
Polecamy: Jak założyć własną firmę
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA