REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zaprojektować i wydrukować baner dla małej firmy?

Piotr Węgiełek
Prezes Zarządu Digital Print International
Baner powinien estetycznie się prezentować.
Baner powinien estetycznie się prezentować.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Banery winylowe to jedna z najpopularniejszych form reklamy zewnętrznej. Współczesne technologie druku wielkoformatowego umożliwiają wydruk nawet jednej sztuki banera, co jest dobrą informacją zwłaszcza dla małych firm.

Kolejną pocieszającą wieścią jest cena usługi. Za projekt graficzny i druk banera o powierzchni 3 m2 zapłacimy od 350 do 500 zł netto w zależności od stopnia skomplikowania projektu. A oto lista czynności, którą należy wykonać, aby stać się szczęśliwym posiadaczem banera reklamującego twoją firmę.

REKLAMA

REKLAMA

  • Ustal, gdzie zawiśnie twój baner. Najczęstsze lokalizacje to siatka ogrodzenia lub frontowa ściana siedziby firmy. Zaletą tych miejsc jest to, że nie zapłacisz za ich dzierżawę 100 zł miesięcznie za m2. Jeżeli zamierzasz powiesić kilka banerów, zatroszcz się o darmowe miejsce do ekspozycji każdego z nich.
  • Zastanów się, jakie informacje mają się znaleźć na banerze. Zazwyczaj są to: nazwa produktu lub usługi, numer telefonu, nazwa firmy, adres firmy, hasło reklamowe, adres strony internetowej. W uzasadnionych przypadkach można podać cenę produktu lub usługi. Ważnym elementem projektu jest sugestywne zdjęcie (do kupienia w internetowych bazach zdjęć reklamowych) oraz logo firmy, jeśli zostało ono wcześniej zaprojektowane.
  • Znajdź grafika, który zaprojektuje baner i przygotuje go do druku. Po owocach ich poznacie. Poproś o przesłanie przykładowych projektów banerów reklamowych. Jak sprawdzić, czy to, co prześle grafik, jest dobrym projektem? Wyświetl oceniany projekt na całym ekranie komputera, a następnie odejdź od ekranu na odległość minimum 3 metrów. I zobacz, czego możesz dowiedzieć się z tej odległości. Jeżeli od razu nie rzuca ci się w oczy nazwa produktu lub usługi, to znaczy, że projekt jest do bani, a autor to amator i jego projektów nie chciałbyś nawet za darmo. Oceniając projekt banera zadaj sobie też pytanie, czy osoba przejeżdżająca samochodem obok tego banera zdąży się doczytać, o co chodzi. Pamiętaj: czytelność i komunikatywność ponad wszystko!

Polecamy: Drukowanie banerów reklamowych na co zwrócić uwagę

  • Zleć druk banera sprawdzonej drukarni wielkoformatowej. Jeżeli uważnie przeczytałaś poprzedni akapit, to wiesz już, gdzie szukać informacji o dobrej drukarni solwentowej. Więcej informacji znajdziesz w moim artykule: Drukowanie banerów reklamowych – na co zwrócić uwagę. Czytaj tu. Bądź czujny w następujących sprawach:

a) na czym drukowany jest baner – najlepiej na podłożu tzw. powlekanym (odporniejsze na uszkodzenia mechaniczne);

b) czy plotery drukujące prawidłowo odwzorowują kolory – upewnij się, że drukarnia dba o jakość w tym względzie;

REKLAMA

c) czy drukarnia przed drukiem sprawdza poprawność pliku, z którego będzie drukowany baner; jeżeli tak, to ustrzeże cię to przed ewentualnymi błędami w pracy twojego grafika;

Dalszy ciąg materiału pod wideo

d) czy baner jest poprawnie wzmocniony zgrzewem dookoła i zaoczkowany zgodnie z twoimi oczekiwaniami.

Jeżeli zadbasz o powyższe 4 kwestie, to się jeszcze nie ciesz. Co ma wisieć, może jeszcze utonąć. Czytaj dalej.

  • Poprawnie zawieś baner na siatce ogrodzenia lub ścianie frontowej. Jest jedna prosta prawda, którą musisz znać. Baner nie może smutno zwisać jak stare gacie! Powinien być równomiernie naprężony ze wszystkich stron, a jego powierzchnia powinna być sprężysta i płaska jak stół. Gdy mocujesz baner na siatce ogrodzenia, zastosuj plastikowe opaski zaciskowe (oryginalnie stworzone do mocowania wiązek przewodów), które można kupić w marketach budowlanych. Najpierw mocujesz opaski luźno w czterech rogach banera. Następnie równomiernie zaciskasz je z każdego rogu. Potem mocujesz kolejne opaski przewlekając je przez kolejne oczka.

Gdy wieszasz baner na ścianie budynku, potrzebne będą ci kołki rozporowe. Kołki mocujesz w odległości ok. 2 cm od krawędzi banera na wysokości oczek. Opaskę zahaczasz o niewkręcony do końca wkręt. Procedura równomiernego napinania taka sama, jak w przypadku mocowania banera na siatce ogrodzenia.

Polecamy: Jak założyć własną firmę

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA