REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zaprojektować i wydrukować baner dla małej firmy?

Piotr Węgiełek
Prezes Zarządu Digital Print International
Baner powinien estetycznie się prezentować.
Baner powinien estetycznie się prezentować.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Banery winylowe to jedna z najpopularniejszych form reklamy zewnętrznej. Współczesne technologie druku wielkoformatowego umożliwiają wydruk nawet jednej sztuki banera, co jest dobrą informacją zwłaszcza dla małych firm.

Kolejną pocieszającą wieścią jest cena usługi. Za projekt graficzny i druk banera o powierzchni 3 m2 zapłacimy od 350 do 500 zł netto w zależności od stopnia skomplikowania projektu. A oto lista czynności, którą należy wykonać, aby stać się szczęśliwym posiadaczem banera reklamującego twoją firmę.

REKLAMA

  • Ustal, gdzie zawiśnie twój baner. Najczęstsze lokalizacje to siatka ogrodzenia lub frontowa ściana siedziby firmy. Zaletą tych miejsc jest to, że nie zapłacisz za ich dzierżawę 100 zł miesięcznie za m2. Jeżeli zamierzasz powiesić kilka banerów, zatroszcz się o darmowe miejsce do ekspozycji każdego z nich.
  • Zastanów się, jakie informacje mają się znaleźć na banerze. Zazwyczaj są to: nazwa produktu lub usługi, numer telefonu, nazwa firmy, adres firmy, hasło reklamowe, adres strony internetowej. W uzasadnionych przypadkach można podać cenę produktu lub usługi. Ważnym elementem projektu jest sugestywne zdjęcie (do kupienia w internetowych bazach zdjęć reklamowych) oraz logo firmy, jeśli zostało ono wcześniej zaprojektowane.
  • Znajdź grafika, który zaprojektuje baner i przygotuje go do druku. Po owocach ich poznacie. Poproś o przesłanie przykładowych projektów banerów reklamowych. Jak sprawdzić, czy to, co prześle grafik, jest dobrym projektem? Wyświetl oceniany projekt na całym ekranie komputera, a następnie odejdź od ekranu na odległość minimum 3 metrów. I zobacz, czego możesz dowiedzieć się z tej odległości. Jeżeli od razu nie rzuca ci się w oczy nazwa produktu lub usługi, to znaczy, że projekt jest do bani, a autor to amator i jego projektów nie chciałbyś nawet za darmo. Oceniając projekt banera zadaj sobie też pytanie, czy osoba przejeżdżająca samochodem obok tego banera zdąży się doczytać, o co chodzi. Pamiętaj: czytelność i komunikatywność ponad wszystko!

Polecamy: Drukowanie banerów reklamowych na co zwrócić uwagę

  • Zleć druk banera sprawdzonej drukarni wielkoformatowej. Jeżeli uważnie przeczytałaś poprzedni akapit, to wiesz już, gdzie szukać informacji o dobrej drukarni solwentowej. Więcej informacji znajdziesz w moim artykule: Drukowanie banerów reklamowych – na co zwrócić uwagę. Czytaj tu. Bądź czujny w następujących sprawach:

a) na czym drukowany jest baner – najlepiej na podłożu tzw. powlekanym (odporniejsze na uszkodzenia mechaniczne);

b) czy plotery drukujące prawidłowo odwzorowują kolory – upewnij się, że drukarnia dba o jakość w tym względzie;

c) czy drukarnia przed drukiem sprawdza poprawność pliku, z którego będzie drukowany baner; jeżeli tak, to ustrzeże cię to przed ewentualnymi błędami w pracy twojego grafika;

Dalszy ciąg materiału pod wideo

d) czy baner jest poprawnie wzmocniony zgrzewem dookoła i zaoczkowany zgodnie z twoimi oczekiwaniami.

Jeżeli zadbasz o powyższe 4 kwestie, to się jeszcze nie ciesz. Co ma wisieć, może jeszcze utonąć. Czytaj dalej.

  • Poprawnie zawieś baner na siatce ogrodzenia lub ścianie frontowej. Jest jedna prosta prawda, którą musisz znać. Baner nie może smutno zwisać jak stare gacie! Powinien być równomiernie naprężony ze wszystkich stron, a jego powierzchnia powinna być sprężysta i płaska jak stół. Gdy mocujesz baner na siatce ogrodzenia, zastosuj plastikowe opaski zaciskowe (oryginalnie stworzone do mocowania wiązek przewodów), które można kupić w marketach budowlanych. Najpierw mocujesz opaski luźno w czterech rogach banera. Następnie równomiernie zaciskasz je z każdego rogu. Potem mocujesz kolejne opaski przewlekając je przez kolejne oczka.

Gdy wieszasz baner na ścianie budynku, potrzebne będą ci kołki rozporowe. Kołki mocujesz w odległości ok. 2 cm od krawędzi banera na wysokości oczek. Opaskę zahaczasz o niewkręcony do końca wkręt. Procedura równomiernego napinania taka sama, jak w przypadku mocowania banera na siatce ogrodzenia.

Polecamy: Jak założyć własną firmę

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA