REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zaprojektować i wydrukować baner dla małej firmy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Węgiełek
Prezes Zarządu Digital Print International
Baner powinien estetycznie się prezentować.
Baner powinien estetycznie się prezentować.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Banery winylowe to jedna z najpopularniejszych form reklamy zewnętrznej. Współczesne technologie druku wielkoformatowego umożliwiają wydruk nawet jednej sztuki banera, co jest dobrą informacją zwłaszcza dla małych firm.

Kolejną pocieszającą wieścią jest cena usługi. Za projekt graficzny i druk banera o powierzchni 3 m2 zapłacimy od 350 do 500 zł netto w zależności od stopnia skomplikowania projektu. A oto lista czynności, którą należy wykonać, aby stać się szczęśliwym posiadaczem banera reklamującego twoją firmę.

REKLAMA

REKLAMA

  • Ustal, gdzie zawiśnie twój baner. Najczęstsze lokalizacje to siatka ogrodzenia lub frontowa ściana siedziby firmy. Zaletą tych miejsc jest to, że nie zapłacisz za ich dzierżawę 100 zł miesięcznie za m2. Jeżeli zamierzasz powiesić kilka banerów, zatroszcz się o darmowe miejsce do ekspozycji każdego z nich.
  • Zastanów się, jakie informacje mają się znaleźć na banerze. Zazwyczaj są to: nazwa produktu lub usługi, numer telefonu, nazwa firmy, adres firmy, hasło reklamowe, adres strony internetowej. W uzasadnionych przypadkach można podać cenę produktu lub usługi. Ważnym elementem projektu jest sugestywne zdjęcie (do kupienia w internetowych bazach zdjęć reklamowych) oraz logo firmy, jeśli zostało ono wcześniej zaprojektowane.
  • Znajdź grafika, który zaprojektuje baner i przygotuje go do druku. Po owocach ich poznacie. Poproś o przesłanie przykładowych projektów banerów reklamowych. Jak sprawdzić, czy to, co prześle grafik, jest dobrym projektem? Wyświetl oceniany projekt na całym ekranie komputera, a następnie odejdź od ekranu na odległość minimum 3 metrów. I zobacz, czego możesz dowiedzieć się z tej odległości. Jeżeli od razu nie rzuca ci się w oczy nazwa produktu lub usługi, to znaczy, że projekt jest do bani, a autor to amator i jego projektów nie chciałbyś nawet za darmo. Oceniając projekt banera zadaj sobie też pytanie, czy osoba przejeżdżająca samochodem obok tego banera zdąży się doczytać, o co chodzi. Pamiętaj: czytelność i komunikatywność ponad wszystko!

Polecamy: Drukowanie banerów reklamowych na co zwrócić uwagę

  • Zleć druk banera sprawdzonej drukarni wielkoformatowej. Jeżeli uważnie przeczytałaś poprzedni akapit, to wiesz już, gdzie szukać informacji o dobrej drukarni solwentowej. Więcej informacji znajdziesz w moim artykule: Drukowanie banerów reklamowych – na co zwrócić uwagę. Czytaj tu. Bądź czujny w następujących sprawach:

a) na czym drukowany jest baner – najlepiej na podłożu tzw. powlekanym (odporniejsze na uszkodzenia mechaniczne);

b) czy plotery drukujące prawidłowo odwzorowują kolory – upewnij się, że drukarnia dba o jakość w tym względzie;

REKLAMA

c) czy drukarnia przed drukiem sprawdza poprawność pliku, z którego będzie drukowany baner; jeżeli tak, to ustrzeże cię to przed ewentualnymi błędami w pracy twojego grafika;

Dalszy ciąg materiału pod wideo

d) czy baner jest poprawnie wzmocniony zgrzewem dookoła i zaoczkowany zgodnie z twoimi oczekiwaniami.

Jeżeli zadbasz o powyższe 4 kwestie, to się jeszcze nie ciesz. Co ma wisieć, może jeszcze utonąć. Czytaj dalej.

  • Poprawnie zawieś baner na siatce ogrodzenia lub ścianie frontowej. Jest jedna prosta prawda, którą musisz znać. Baner nie może smutno zwisać jak stare gacie! Powinien być równomiernie naprężony ze wszystkich stron, a jego powierzchnia powinna być sprężysta i płaska jak stół. Gdy mocujesz baner na siatce ogrodzenia, zastosuj plastikowe opaski zaciskowe (oryginalnie stworzone do mocowania wiązek przewodów), które można kupić w marketach budowlanych. Najpierw mocujesz opaski luźno w czterech rogach banera. Następnie równomiernie zaciskasz je z każdego rogu. Potem mocujesz kolejne opaski przewlekając je przez kolejne oczka.

Gdy wieszasz baner na ścianie budynku, potrzebne będą ci kołki rozporowe. Kołki mocujesz w odległości ok. 2 cm od krawędzi banera na wysokości oczek. Opaskę zahaczasz o niewkręcony do końca wkręt. Procedura równomiernego napinania taka sama, jak w przypadku mocowania banera na siatce ogrodzenia.

Polecamy: Jak założyć własną firmę

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

REKLAMA

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Wakacje od ZUS 2025: pół miliona przedsiębiorców wciąż może z nich skorzystać w tym roku. Czy planują zrobić to w listopadzie i grudniu

Na 0,5 mln przedsiębiorców jeszcze w tym roku czekają wakacje, w kieszeni zostanie im z tego powodu 360 mln zł. Zwolnienia ze składki na własne ubezpieczenia społeczne, tzw. wakacje od ZUS-u, w tym roku uzyskało 885,5 tys. podmiotów. Te pół miliona przedsiębiorców, prawdopodobnie zaplanowało wakacje od ZUS-u na końcowe miesiące roku.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

REKLAMA

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

REKLAMA