REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Skończyłeś studia - załóż własny biznes

Zakładanie własnego biznesu po skończeniu studiów.
Zakładanie własnego biznesu po skończeniu studiów.

REKLAMA

REKLAMA

Kończysz studia, ale nie zamierzasz pracować w czyjejś firmie? Chcesz założyć własną firmę, ale nie posiadasz wystarczających funduszy? Wejdź w e-biznes.

REKLAMA

Wielu studentów po zakończeniu nauki stawia sobie pytanie: co dalej? Na przeszkodzie wejścia absolwentów na rynek pracy może stać brak wymaganego doświadczenia albo wyższe oczekiwania finansowe niż te oferowane w pierwszej pracy. Dla wielu młodych ludzi liczy się także potrzeba niezależności, której nie zrealizują w obcym przedsiębiorstwie. Prowadząc własny biznes – wręcz przeciwnie. Właśnie dla takich osób e-biznes wydaje się być stworzony.

REKLAMA

Nie istnieje złoty przepis na sukces. Są jednak sposoby, żeby zwiększyć swoją szansę na zarobienie dużych pieniędzy, nie posiadając pokaźnego kapitału. Jednym z nich jest nim właśnie Internet. Według badania „Polski rynek e-commerce” Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego (SMB) w 2010 roku wartość transakcji zawartych w sieci wyniesie 15,5 mld złotych. Za pośrednictwem samych sklepów internetowych na zakupy Polacy wydali w 2009 roku aż 5,33 mld złotych. Prognozy napawają optymizmem. Rynek e-commerce rośnie w Polsce w tempie kilkunastu procent rocznie. W latach wcześniejszych galopował w tempie nawet kilkudziesięciu procent. Jeśli więc posiadasz w sobie pokłady kreatywności, wykorzystaj szybko rosnący potencjał Internetu. Jak załapać się na ten pędzący pociąg?

Najważniejszy jest pomysł

Umieszczenie swojego biznesu w Internecie powinno się zacząć od sprawdzonego albo wręcz przeciwnie - nowatorskiego pomysłu. W pierwszym przypadku możemy na przykład podglądać, co dzieje się na pionierskim pod tym względem rynku amerykańskim i „przeszczepiać” te pomysły na polski grunt.

Możliwości jest mnóstwo: portale społecznościowe, rozrywkowe, informacyjne, wyszukiwarki, blogi i videoblogi etc. Nie wymaga to wielkich nakładów finansowych, ale wyczucia i dobrego rozeznania się w rynku. 

Przeczytaj również: Czy warto kupować mieszkanie do remontu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Po drugiej stronie internetowego przepisu na karierę jest wcielenie w życie nowatorskiej idei. Najłatwiejsza droga czeka zdolnych programistów czy absolwentów informatyki. Stworzenie popularnej aplikacji lub gry jest niemal gwarantowanym przepisem na sukces. Natomiast sprzedanie jej praw koncernowi lub podpisanie umowy licencyjnej jest najlepszym sposobem na zarobienie dużych pieniędzy. Bierzmy przykład z tych, którym ta sztuka rzeczywiście się udała.

Polski programista Sylwester Łoś, stworzył aplikację Artstudio przeznaczoną na iPada. Podpisał umowę z App Store – licencjonowanym sklepem Apple i zarabia dziś 70 centów od każdego ściągnięcia swojego programu. Biorąc pod uwagę, że produkt jest bardzo popularny w Stanach i w ciągu kilku miesięcy został sprzedany w liczbie 30 tys. egzemplarzy, już wkrótce Sylwestra Łosia powinniśmy wypatrywać na liście milionerów.

Wykształcenie tez ważne

Przy wcielaniu w życie swojego autorskiego pomysłu można wykorzystać zdobyte już wykształcenie.

Jeżeli jesteśmy absolwentami politologii, możemy założyć stronę poświęconą polskiemu życiu politycznemu. Jeśli ukończyliśmy kulturoznawstwo, możemy pomyśleć o alternatywnym e-przewodniku miejskim lub o portalu recenzującym literaturę właściwą dla danego kraju. Możliwości są nieograniczone. 

Jeżeli nie jesteśmy na tyle odkrywczy lub kreatywni w wykorzystywaniu zagranicznych start-upów, warto spróbować bezpieczniejszego, ale nadal opłacalnego biznesu. Są nim sklepy internetowe. Według badań firmy Gemius (rynek e-commerce – wrzesień 2009) najlepsze perspektywy mają przed sobą internetowe delikatesy oraz sklepy z artykułami spożywczymi. „Witryny” internetowe mają tę przewagę nad tradycyjnymi, że ich koszty funkcjonowania są dużo niższe. Przekłada się to w prosty sposób na ceny asortymentu, czyniąc go bardziej atrakcyjnym dla klientów. Nie mówiąc o oszczędności czasu na jeżdżenie do centrów handlowych i stanie w kolejkach. Konieczne jest tu podpisanie korzystnej umowy z producentem dóbr, które zamierzamy sprzedawać oraz znalezienie dostawców. Pamiętać musimy także o systemach internetowych płatności.

Wsparcie profesjonalistów

Każdy, nawet najlepszy pomysł trzeba wesprzeć wiedzą i doświadczeniem firm obsługujących e-biznes. Jeżeli nie jesteśmy równocześnie specjalistami od informatyki, prawa, zarządzania i płatności internetowych – musimy skorzystać z pomocy profesjonalistów. Będą oni potrzebni na każdym etapie wprowadzania naszego pomysłu w życie - projektowania stron internetowych, tworzenia biznesplanu, zdobywania dotacji, tworzenia wzorów umów. O ile nie jesteśmy już wystarczająco majętni, nie możemy przecież zapominać, że realizujemy nasz zamysł nie dla samej realizacji, ale dla zarobienia pieniędzy. Najlepiej dużych. Dlatego nie bójmy się firm, które umożliwią i ułatwią nam prowadzenie e-biznesu.

Wśród osób, z którymi będziemy współpracować długofalowo na pewno znajdą się prawnicy, bez których prowadzenie dziś poważnego biznesu jest niemożliwe. Wspomagać się będziemy także księgowymi, czasem ekspertami od marketingu. Potrzebni nam będą także administratorzy sieci i informatycy obsługujący na bieżąco nasz biznes.

Przeczytaj także: Jakie karty kredytowe student ma do wyboru

Liczą się chęci!

Przede wszystkim dajmy sobie szansę. Jeśli mamy pomysł, do którego jesteśmy przekonani, nie ulegajmy negatywnemu myśleniu. Włóżmy w niego całą swoją pasję i chęci, a na osiągnięcie sukcesu i co za tym idzie - finansowej dywidendy nie będziemy długo czekać. Do odważnych świat należy. Ta mocno wytarta formuła nie traci również dziś na aktualności. Póki jesteśmy młodzi i świeżo po studiach, powinniśmy wykorzystać swoją energię na realizację marzeń. Mając czterdzieści czy pięćdziesiąt lat możemy już nie mieć takiej motywacji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

Pomoc dla sadowników do 31 stycznia 2025 roku

Pomoc dla polskich sadowników (sady i winorośle) do 31 stycznia 2025 roku - Komisja Europejska zdecydowała. To wsparcie dla sadowników, którzy ucierpieli w trakcie kwietniowych przymrozków i gradobicia.

Wyższa opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych od 2026 roku - dla kogo?

Wyższa opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych od 2026 roku nie dla wszystkich. Kto zapłaci więcej? Co więcej, sposób naliczania opłaty oraz stawki dla części dotyczącej transportu zmienią się od 2026 r.

Tachografy do wymiany, ważna zmiana prawa. Kto musi, w jakim terminie, jaka kara

Nadchodzi rewolucja w branży transportowej. Od styczna 2025 roku zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące tachografów wynikające z Pakietu Mobilności. Pierwszy etap obowiązkowej wymiany urządzeń na inteligentne tachografy drugiej generacji (G2V2) kończy się już w grudniu 2024 roku.

REKLAMA

Udostępnianie i wymiana informacji gospodarczych - zmiana przepisów jeszcze w 2024 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

W dniu 9 lipca 2024 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych, przedłożony przez Ministra Rozwoju i Technologii. Rząd chce uprościć przepisy, które dotyczą udostępniania oraz wymiany informacji i danych gospodarczych. Proponowane zmiany obejmują też pracę biur informacji gospodarczej. Co się zmieni i od kiedy?

Branża IT pracuje na rzecz zrównoważonego rozwoju [WYWIAD]

Sektor data center i chmury - jak pogodzić cyfrową transformację z drogą do zrównoważonego rozwoju? Czym w praktyce jest unijny pakiet ustaw Fit for 55 i co będą musiały zrobić przedsiębiorstwa, żeby się dostosować do zmian? Rozmawiamy z Wojciechem Stramskim, Prezesem Zarządu Beyond.pl, dostawcy usług data center, chmury i Managed Services i pierwszego w Polsce operatora zasilającego swoje obiekty w 100% energią odnawialną. 

REKLAMA