REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Umowa o dzieło, Działalność gospodarcza

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Nadużywanie pozycji dominującej - przykłady

O nadużywaniu pozycji dominującej orzeka zawsze Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Analiza tego typu decyzji pozwala na praktyczną weryfikację suchych regulacji ustawowych. Poniżej kilka najciekawszych i najpopularniejszych orzeczeń.

Oprogramowanie, czy aplikacje na wynajem - co jest tańsze dla firmy

Inwestycja w oprogramowanie, jak i korzystanie z aplikacji na wynajem w modelu Software as a Service lub outsourcingowym może stanowić źródło oszczędności dla firmy. Które rozwiązanie wybrać, aby płacić mniej?

Na czym polega system ERP?

System wspomagający zarządzanie (ERP) należy traktować jako inwestycję, która musi się zwrócić. Dlatego wybór nowego rozwiązania warto poprzedzić szczegółową analizą zarówno kosztów związanych z zakupem licencji wdrożenia i utrzymania systemu (opieka serwisowa), jak i oczekiwanych rezultatów.

Jak prowadzić działalność gospodarczą - spółka komandytowo-akcyjna

Jedna z form prawnych prowadzenia działalności jest spółka komandytowo-akcyjna. Zastanawiasz się nad jej założeniem? Poznaj jej wady i zalety.

REKLAMA

Jak prowadzić działalność gospodarczą - spółka z o.o.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością posiada osobowość prawną i jest spółką kapitałową. Regulacje prawne dotyczące spółki z ograniczoną odpowiedzialnością zawiera ustawa z dnia 15 września 2000 r. – kodeks spółek handlowych. Czy warto ja założyć z punktu widzenia przyszłego przedsiębiorcy?

Rodzaje decyzji w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów

Postępowanie w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów może zakończyć się: decyzją merytoryczną, umorzeniem postępowania lub ugodą.

Czym jest umowa zawarta poza lokalem przedsiębiorstwa?

Wielu przedsiębiorców stara się dotrzeć do konsumentów poza standardowymi miejscami kojarzącymi się z handlem czy usługami. Liczą, że na ulicy, w domu czy na specjalnie zorganizowanej wycieczce ludzie są bardziej podatni na oddziaływania marketingowe. Z tego samego jednak względu prawo szczególnie chroni konsumenta w przypadku umów zawieranych z nim poza lokalem przedsiębiorstwa.

Wszystko o umowie na odległość

Szczególnym rodzajem sprzedaży konsumenckiej są umowy na odległość. Cechuje je fakt, że przy ich zawieraniu nie są obecne obie strony transakcji. Dlatego też prawo przewiduje w tym wypadku szczególną ochronę dla konsumentów.

REKLAMA

Umowa o dzieło, której przedmiotem jest rezultat niebędący rzeczą ruchomą

Tego rodzaju umowy są zawierane w sytuacjach, gdy rezultatem wykonania usługi przez przedsiębiorcę nie będzie żadna rzecz ruchoma. Przykładem są nareperowanie butów przez szewca, odgrzybienie pomieszczenia, naprawa komputera, wizyta w solarium itp.

Umowa o dzieło, której rezultatem jest rzecz ruchoma

Tego typu umowy dotyczą sytuacji, w której konsument zamawia u przedsiębiorcy wykonanie jakiejś rzeczy ruchomej – na przykład odbitek fotograficznych, stołu, garnituru szytego na miarę, wybudowanego domu itp. Istotą jest tutaj rezultat – powstanie dzieła, które odpowiada właściwościom określonym w umowie. Tak naprawdę konsumenta nie interesuje tu nakład pracy, którą włożył przedsiębiorca, jej rodzaj ani zakres. Ważny jest dopiero jej rezultat – i dopiero on stanowi podstawę wypłaty wynagrodzenia.

Obowiązki przy zawieraniu umów - krok po kroku

Każdy przypadek sprzedaży konsumentowi towaru czy usługi odbywa się na mocy umowy – nawet, jeśli nie jest ona podpisywana na papierze. Jakie informacje podstawowe powinna zawierać określona umowa? Jakie obowiązki ciążą na przedsiębiorcy przy zawieraniu umów?

Zapewnienie swobody decyzji - jakie obowiązki przedsiębiorcy

Samo zadbanie o to, aby konsument był dostatecznie dobrze poinformowany, nie wystarczy. Konieczne jest jednocześnie zapewnienie mu swobody wyboru i dokonania decyzji.

Jakie informacje muszą znaleźć się na produkcie bądź jego etykiecie

Jedną z podstawowych informacji, jakich przedsiębiorca jest zobowiązany udzielić konsumentowi, stanowi cena towaru lub usługi. Powinna być ona podana konsumentowi jako cena brutto, to znaczy zawierać wszystkie podatki, opłaty, narzuty.

Kiedy przedsiębiorca wprowadza w błąd?

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym wymienia cztery podstawowe rodzaje działań przedsiębiorcy, które uznane są za wprowadzenie konsumenta w błąd. Jakie to działania i na czym polegają?

Co przedsiębiorca musi powiedzieć klientom?

Przed zawarciem transakcji przedsiębiorcę obowiązuje odpowiednie poinformowanie konsumenta o swoim produkcie. Istnieją również przepisy o zakazie praktyk handlowych wprowadzających w błąd. Jak zadbać o to, aby ich nie naruszyć?

Kiedy młody konsument może robić zakupy?

Osoby między trzynastym a osiemnastym rokiem życia mogą już zawierać umowy bez zgody i wiedzy opiekunów. Jest to możliwe tylko, gdy dotyczą drobnych, bieżących spraw życia codziennego.

Jak wygląda relacja przedsiębiorca – małoletni konsument?

Nie każdy przedsiębiorca wie, że małoletni konsument, poniżej trzynastego roku życia w ogóle nie posiada zdolności do czynności prawnych. Dzieci nie powinny same kupować produktów ani usług.

Jak przedsiębiorca powinien rozróżniać grupy konsumentów?

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym zawiera szczególną definicję konsumenta. Definicja ta określa grup konsumenckie, i pozwala stwierdzić czy dane zachowanie przedsiębiorcy można uznać za nieuczciwą praktykę czy też nie.

Kim w prawie konsumenckim jest przedsiębiorca?

Przepisy konsumenckie regulują relacje między konsumentem a przedsiębiorcą. Chociaż obydwa te pojęcia wydają się oczywiste, warto znać ich dokładne definicje aby uniknąć nieporozumień.

Czego należy przestrzegać? – najważniejsze przepisy konsumenckie w Polsce

W Polsce, podobnie jak w większość krajów Unii Europejskiej obowiązuje zwarty system przepisów prawnych, które mają zabezpieczyć zdrowotne i ekonomiczne interesy konsumentów. Każdy przedsiębiorca zobowiązany jest do ich przestrzegania. Warto więc znać treść najważniejszych dokumentów regulujących prawo konsumenckie.

Jakie konsekwencje powoduje nie przestrzeganie praw konsumenta?

Nie przestrzeganie praw konsumentów to nie tylko narażanie się na straty finansowe, lecz także na inne bardziej dotkliwe konsekwencje. Jedną z nich jest utrata reputacji, która przekłada się bezpośrednio na zmniejszenie przychodów firmy.

Dlaczego przedsiębiorca powinien przestrzegać prawa konsumenckiego?

Prawo konsumenckie często nie jest przestrzegane przez przedsiębiorców. Dzieje się tak dlatego, że w relacji konsument-przedsiębiorca, ten drugi ma znacznie większe uprawnienia. Warto pamiętać, że znajomość praw konsumenckich i ich przestrzeganie to klucz do budowania solidnej marki i uznania wśród konsumentów.

Leniency Programme – program darowania kar

Leniency Programme to program wprowadzony przez obwieszczenie Komisji Unii Europejskiej w sprawie darowania lub obniżania kar pieniężnych w sprawach kartelowych. Z założenia ma pomagać w wykrywaniu zmów przedsiębiorców.

Jak wyglądały początki branży CFM w Polsce

Właściwy początek rozwoju usługi Full Service Leasing, czyli wynajmu długoterminowego przypada na lata 1995–2000. Rezultaty wzrostu zainteresowania tego typu usługami możemy zaobserwować dziś.

Jak funkcjonuje outsourcing usług zarządzania flotą

Zarówno Car Fleet Management, a także Full Service Leasing są w Europie dużo bardziej popularnymi usługami niż w Polsce. Z czego wynika ten brak oraz jaka przyszłość stoi przed europejskim sektorem CFM?

Jaka powinna być nazwa spółki z o.o. w Rosji

Wybór nazwy spółki to element procesu rozpoczynania działalności gospodarczej w Rosji, który jest znacznie sformalizowany. Jaka nazwę wybrać i czy potrzebne jest na nie zezwolenie?

Jak zarejestrować spółkę z o.o. z osobą prawną jako udziałowcem

Jeżeli zdecydowałeś się na zarejestrowanie w Rosji spółki z o.o., ale jej udziałowcem ma być osoba prawna, to musisz pamiętać o szczególnych wymaganiach jakie stawiają rosyjskie urzędy. Jakie to warunki?

Adres i pieczęć firmy w Rosji – porada

Chcesz zarejestrować firmę w Rosji? Pamiętaj o podaniu adresu oraz wyrobieniu pieczęci firmowej. Jak ważny jest adres oraz pieczęć przeczytasz poniżej.

Jak przeprowadzać ankiety marketingowe

Ankiety internetowe są obecnie jednym z popularnych narzędzi służących ustalaniu potrzeb konsumentów. Kogo najlepiej badać za ich pośrednictwem?

Jak ustalić cel badań marketingowych

Ustalanie tematyki oraz celu badań marketingowych jest ściśle powiązane z jakością pozyskiwanych danych. Jak poradzić sobie z problemami pojawiającymi się w związku z doborem tematu badań?

Czym jest „próba reprezentatywna” w badaniach marketingowych

W celu skutecznego przeprowadzenia badania marketingowego niezbędne jest ustalenie próby reprezentatywnej. Cóż termin ten oznacza?

Czy badania metodą ankiety internetowej (CATI) są reprezentatywne?

Ankiety internetowe podbijają stopniowo rynek badań opinii społecznej. Problemem jest jednak narastający brak możliwości skutecznego doboru próby reprezentatywnej. Jak go rozwiązać?

Jak rozwija się branża CFM w Polsce

Właściwy początek rozwoju usługi Full Service Leasing, czyli wynajmu długoterminowego przypada na lata 1995–2000. Jakie rezultaty wzrostu zainteresowania tego typu usługami możemy zaobserwować dziś?

„Młody rolnik”, a możliwość podjęcia pracy dodatkowej - porada

W ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich młodzi rolnicy mogą otrzymać dotację finansową na realizację inwestycji w przejmowanych gospodarstwach rolnych. Czy w konsekwencji przyznanej dotacji, młodzi rolnicy muszą zaprzestać podejmowania jakiejkolwiek pracy dodatkowej?

Jak funkcjonuje polski rynek call center

Polska jest w światowej czołówce outsourcingu, do którego należą m.in. usługi call center. Jesteśmy nie tylko liderem w Europie Środkowo - Wschodniej, lecz mamy także przewagę w globalnej klasyfikacji. Rynek call/contact center bez wątpienia rośnie.

Na czym polega komunikacja zintegrowana

Dobrze funkcjonująca komunikacja w przedsiębiorstwie stanowi nieodzowny warunek szybkiego i elastycznego reagowania na dynamiczne, współczesne warunki rynkowe. Wytrzymanie twardej, międzynarodowej konkurencji, oznacza dla przedsiębiorstwa szybsze docieranie do ważnych informacji, ich ocenę i przekazywanie osobom decyzyjnym.

Jakie korzyści dają karty paliwowe

Decydując się na wynajem długoterminowy otrzymasz propozycję korzystania z karty paliwowej. Czemu taka karta służy? Przeczytaj.

Jak złożyć wniosek rejestracyjny spółki z o.o. w Rosji

Rejestracja spółki z o.o. w Rosji wymaga dopełnienia formalności związanych z wpisem do rejestru. W tym celu niezbędne jest złożenie odpowiedniego wniosku. Jak to zrobić?

Kto może dokonać rejestracji spółki z o.o. w Rosji

Osobą, która dokonuje rejestracji spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (tzn. podpisuje wniosek rejestracyjny przed notariuszem i składa do urzędu wniosek), jest, co najmniej jeden wspólnik nowotworzonej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, a nie dyrektor generalny, jak mogłoby się wydawać. Taki wymóg proceduralny jest często bardzo uciążliwy, ale należy o nim pamiętać i bezwzględnie go przestrzegać.

Jakie dane są niezbędne do rejestracji spółki z o.o. w Rosji

Rejestrując spółkę z o.o. należy pamiętać w szczególności o informacjach o firmie jakie powinny znaleźć się w rejestrze. Jakie to dane? Przeczytaj.

Jak zarejestrować spółkę z o.o. z kapitałem zagranicznym w Rosji

Działalność gospodarczą w Rosji można prowadzić w jednej z wielu form prawnych. Myślisz o założeniu spółki z o.o.? Zobacz jakie formalności są związane z procedurą jej rejestracji.

Jak spółki z o.o. funkcjonują w Rosji

Spółka z o.o. to taka forma prawna prowadzenia działalności gospodarczej, która w Rosji bije rekordy pod względem popularności. Jak działa i jakie ma zalety przeczytasz poniżej.

Jak funkcjonują spółki akcyjne w Rosji

Przepisy rosyjskie dopuszczają tworzenie dwóch rodzajów spółek akcyjnych: zamkniętych oraz otwartych. Spółki akcyjne zamknięte mogą mieć maksymalnie 50 akcjonariuszy (osób fizycznych lub prawnych). Ich minimalny kapitał założycielski wynosi minimum 50 tys. rubli. Spółka taka ma obowiązek prowadzenia rejestru akcjonariuszy oraz liczby i typów posiadanych przez każdego z nich akcji.

Czy koszty działalności przedstawicielstwa w Rosji są opodatkowane VAT

Rozliczanie kosztów funkcjonowania przedstawicielstwa tzn. obciążanie tymi kosztami podatnika nie jest czynnością opodatkowaną podatkiem od towarów i usług. Spółka, która zamierza zarejestrować swoje przedstawicielstwo na terytorium Federacji Rosyjskiej, które nie będzie prowadzić działalności gospodarczej, a jedynie wykonywać czynności związane z reklamą, marketingiem, badaniem rynku oraz poszukiwaniem klientów dla spółki, musi je finansować z Polski.

Czy warto założyć przedstawicielstwo spółki zagranicznej w Rosji

Rozważasz prowadzenie własnej działalności gospodarczej w Rosji? Przeczytaj co jest korzystniejsze – założenie własnej firmy, czy utworzenie przedstawicielstwa.

W jakiej formie można prowadzić działalność w Rosji

Jeżeli zastanawiasz się nad rozpoczęciem biznesu w Rosji z pewnością zmierzyłeś się z problemem wyboru formy prowadzenia działalności gospodarczej. Na co możesz się zdecydować?

Aktywna sprzedaż, ważny element obsługi klientów

Popatrzmy w koło. Ile razy niektóre sklepy detaliczne z sąsiedztwa zmieniały właściciela albo zmieniała się branża sprzedawanych tam towarów? Jak często mówi się, że ktoś „zamknął interes”? Podobnie, dzieje się z innymi podmiotami np. hurtownie, firmy usługowe różnych branż itp. Przyczyny, prawie zawsze są różnorodne i dosyć złożone.

Jak wyjść z kryzysu promując efektywnie swój biznes?

Kryzys minął, przedsiębiorcy zakasują rękawy i starają się odpracować straty. Jednak dla małych firm skutki gospodarczej zapaści mogą mieć znacznie poważniejsze konsekwencje. Zwłaszcza usługodawcy mają twardy orzech do zgryzienia, stają przed problemem: w jaki sposób promować swój biznes i pozyskiwać nowych klientów.

Czy warto inwestować w auta pokontraktowe

Jeżeli jesteś przedsiębiorcą i szukasz możliwości zakupu sprawdzonego auta powinieneś zwracać uwagę na kilka możliwych źródeł potencjalnego zakupu. Jednym z nich jest nabycie auta poleasingowego od firmy leasingowej.

Jakie są ulgi w zobowiązaniach podatkowych dla przedsiębiorców?

W przepisach prawa podatkowego m.in. dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, przewidziane są różnego typu zwolnienia, odliczenia, zmniejszenia dzięki którym zostaje obniżona podstawa opodatkowania lub wysokość podatku.

REKLAMA