Informacje o przedsiębiorcy – sprawdź kiedy mogą one stać się czynem nieuczciwej konkurencji
REKLAMA
REKLAMA
Wśród czynów nieuczciwej konkurencji wyróżnić można rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości o swoim lub innym przedsiębiorcy albo przedsiębiorstwie, w celu przysporzenia korzyści lub wyrządzenia szkody.
Wiadomościami, o których mowa, są nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd informacje, w szczególności o:
1) osobach kierujących przedsiębiorstwem;
2) wytwarzanych towarach lub świadczonych usługach;
3) stosowanych cenach;
4) sytuacji gospodarczej lub prawnej.
REKLAMA
Przeczytaj także: Nazwa i cena produktu - jakie obowiązki dla przedsiębiorcy
REKLAMA
Rozpowszechnianie powyższych informacji stanowi czyn nieuczciwej konkurencji zarówno, gdy przedsiębiorca podaje lepsze niż w rzeczywistości informacje o swoim przedsiębiorstwie, jak również wówczas, gdy podaje gorsze, nieprawdziwe informacje o innym przedsiębiorcy. Rozpowszechnianiem wiadomości, o których mowa, może być również posługiwanie się:
1) nieprzysługującymi lub nieścisłymi tytułami, stopniami albo innymi informacjami o kwalifikacjach pracowników;
2) nieprawdziwymi atestami;
3) nierzetelnymi wynikami badań;
4) nierzetelnymi informacjami o wyróżnieniach lub oznaczeniach produktów lub usług.
Jeżeli więc przedsiębiorca trudniący się czynnościami remontowymi zapewnia swoich klientów o wysokich kwalifikacjach pracowników, podczas gdy ich nie posiadają popełnia czyn nieuczciwej konkurencji.
Polecamy serwis Odszkodowania
Oczywiście wymienione powyżej informacje, nie stanowią katalogu zamkniętego, a więc można powiedzieć, że wszelkie informacje dotyczące produktów lub usług, które podaje przedsiębiorca, a które nie są zgodne z prawdą, mogą prowadzić do popełnienia czynu nieuczciwej konkurencji. Warto o tym pamiętać, gdyż poszkodowany klient, a także inny przedsiębiorca, którzy ponieśli szkodę przez takie działania przedsiębiorcy mają możliwość wystąpienia na drogę sądową i dochodzenia naprawienia szkody, którą przez to ponieśli.
Poszkodowany przedsiębiorca może domagać się m. in. wydania bezpodstawnie uzyskanych korzyści, a także odpowiedniego sprostowania. Klient natomiast może domagać się naprawienia szkody.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.