REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Transport drogowy, Unia Europejska

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Marek Goliszewski: nie zgadzamy się na unijne weto

Rada Przedsiębiorczości stanowczo protestuje przeciwko rządowym planom zablokowania budżetu Unii Europejskiej na lata 2021–2027. Stanowisko deklarowane przez rząd Mateusza Morawieckiego jest sprzeczne z interesem narodowym i polską racją stanu. Przekreśla również szanse na szybkie wyjście z kryzysu gospodarczego wywołanego pandemią COVID-19.

Sławomir Dudek: 675 mld złotych stracimy w konflikcie z Brukselą

Jeśli unijny budżet zostanie zawetowany, to zacznie obowiązywać prowizorium. I rzeczywiście Polska w jakimś zakresie otrzyma pieniądze z dotychczas istniejących programów.

Pracodawcy RP: Polska nie może blokować przyjęcia nowego budżetu UE

Obecne wystąpienia polskiego rządu przeciwko proponowanej zasadzie powiązania wypłaty funduszy unijnych z przestrzeganiem prawa, jednoznacznie podważają zaufanie inwestorów do przestrzegania tych zasad w Polsce.

Unia szykuje dodatkowe sankcje za emisje CO2 w transporcie morskim

Pomimo kilkuprocentowego spadku emisji CO2 w żegludze na obszarze EOG, możliwej dalszej redukcji zanieczyszczeń w tym roku oraz planowanego włączenia transportu morskiego do unijnego systemu handlu emisjami (EU ETS), osiągnięcie celów klimatycznych zaproponowanych na rok 2030 wciąż stoi pod znakiem zapytania. Zostało zbyt mało czasu, flota jest zbyt młoda, a przepisy IMO powolne i niewystarczające. Unia chce kar i dodatkowych obostrzeń, ale na zagrożenia klimatyczne reaguje także branża transportowa.

REKLAMA

Dotacje na kapitał obrotowy - warunki, wysokość, wniosek

Dotacje na kapitał obrotowy przysługują średnim przedsiębiorcom. Wysokość wsparcia uzależniona jest od skali zatrudnienia w przedsiębiorstwie. Jakie warunki trzeba spełnić? Jak złożyć wniosek?

Podróbki towarów w UE 2020 - raport EUIPO

Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) poinformowała 9 czerwca 2020 r., że co roku budżety państw w całej UE tracą 63,8 mld PLN dochodów z powodu podrabianych towarów. Najnowsze dane szacunkowe ujawniają skalę utraconych dochodów budżetowych państw z powodu podrabiania towarów. Wartość utraconej sprzedaży w sektorze produktów kosmetycznych i higieny osobistej w Polsce wynosi 1,942 mld złotych. W coraz większym stopniu związki z handlem towarami podrobionymi mają zorganizowane grupy przestępcze.

Pakiet mobilności w Parlamencie Europejskim

8 czerwca 2020 r. komisja transportu Parlamentu Europejskiego poparła kontrowersyjne przepisy dotyczące przewoźników drogowych, tzw. pakiet mobilności. W lipcu br. nad nowy przepisami ma głosować Parlament Europejski na sesji plenarnej.

Zasady przewozu osób w publicznym transporcie zbiorowym od 1 czerwca 2020 r.

Od 1 czerwca 2020 r., zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 29 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, obowiązuje nakaz określonego sposobu przemieszczania się w przewozie drogowym osób. Nakaz ten dotyczy przewozu w tym samym czasie nie więcej osób niż wynosi liczba miejsc siedzących albo połowa liczby wszystkich miejsc siedzących i stojących, określonych w dokumentacji technicznej lub dokumentacji techniczno-ruchowej środka transportu albo pojazdu, przy jednoczesnym pozostawieniu co najmniej połowy miejsc siedzących niezajętych. Nakaz ten dotyczy wszystkich krajowych i międzynarodowych, publicznych i niepublicznych, zarobkowych i niezarobkowych przewozów drogowych autobusami. Ograniczeń tych nie stosuje się w odniesieniu do środków transportu specjalnego przeznaczonego do przewozu osób niepełnosprawnych.

REKLAMA

Komisja Europejska zatwierdziła program gwarancji dla firm - wsparcie na 22 mld euro

Komisja Europejska zatwierdziła opiewający na 22 miliardy euro program polskiego rządu, który ma pomóc firmom mającym problemy z dostępem do kapitału w związku kryzysem wywołanym przez pandemię koronawirusa.

Bez transportu towarowego nie uda się osiągnąć globalnych celów klimatycznych

Do 2050 roku globalne zapotrzebowanie na transport towarowy wzrośnie o 226 proc., związane z tym emisje CO2 zwiększą się o 118 proc., a przewóz towarów będzie generował niemal tyle samo zanieczyszczeń co ruch pasażerski. Największy wzrost emisji odnotuje transport morski i lotniczy, jednocześnie bez wprowadzenia tych sektorów na rynek handlu emisjami nie uda się osiągnąć celów klimatycznych ONZ. Na samoregulację w kwestii klimatu decydują się za to najwięksi gracze globalnego rynku logistycznego.

Czy Pakiet Mobilności będzie wstrzymany?

30 marca 2020 r. z inicjatywy ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, ministrowie ds. transportu Polski, Węgier, Litwy, Łotwy, Bułgarii, Rumunii, Malty i Cypru wystosowali do Przewodniczącego Parlamentu Europejskiego, Przewodniczącej Komisji Europejskiej i Prezydencji Chorwackiej w Radzie UE list z apelem o zawieszenie prac nad częścią socjalną i rynkową Pakietu Mobilności do czasu zakończenia pandemii COVID-19.

Biała księga sztucznej inteligencji (AI) w Unii Europejskiej

19 lutego 2020 r. Komisja Europejska przedstawiła białą księgę w sprawie sztucznej inteligencji i europejską strategię w zakresie danych. Konsultacje publiczne dotyczące białej księgi w sprawie sztucznej inteligencji potrwają do 19 maja 2020 r. Komisja chce, by rozsądnie stosowane technologie cyfrowe przynosiły korzyści obywatelom i przedsiębiorstwom. W ciągu najbliższych pięciu lat Komisja ma skupić się na trzech głównych celach w dziedzinie technologii cyfrowych. Są to technologia przynosząca korzyści ludziom, sprawiedliwa i konkurencyjna gospodarka; oraz otwarte, demokratyczne i zrównoważone społeczeństwo.

Relacje UE-Wielka Brytania po Brexicie - warunki umowy o wolnym handlu

12 lutego 2020 r. Parlament Europejski przyjął rezolucję, która stanowi wstępny wkład posłów w zbliżające się negocjacje z rządem brytyjskim w sprawie nowego partnerstwa UE - Wielka Brytania po okresie przejściowym w wyniku Brexitu. Zdaniem PE aby utrzymać bezkontyngentowe i bezcłowe stosunki handlowe, rząd brytyjski powinien zobowiązać się do uaktualnienia przepisów dotyczących np. konkurencji, standardów pracy i ochrony środowiska, w celu zapewnienia „dynamicznego dostosowania” prawa UE i Wielkiej Brytanii.

Niezbędnik Eksportera: Jak uzyskać Karnet ATA? Co daje Karnet ATA? Dokąd z karnetem ATA?

Jedną z podstawowych zasad funkcjonowania Unii Europejskiej jest prawo do swobodnego przepływu towarów w jej ramach. Wywóz towarów poza obszar Unii Europejskiej wymaga jednak dopełnienia stosownych formalności celnych właściwych dla danego celu wywozu. Jak zatem czasowo wywieźć towary poza obszar Wspólnoty? Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z karnetu ATA.

Niezbędnik Eksportera: Targi i wystawy – czasowa odprawa towarów wywożonych poza Unię Europejską na karnetach ATA

Przedsiębiorcy pragnący zaprezentować swoje wyroby poprzez uczestnictwo w targach i wystawach poza granicami Unii Europejskiej mogą skorzystać z ułatwień celnych stosując odprawę celną czasową na podstawie karnetu ATA.

Nadwyżka w handlu między państwami członkowskimi UE

UE notuje nadwyżkę w handlu wewnętrznym, choć wewnętrzny eksport między państwami Wspólnoty powinien równać się importowi - informuje Polski Instytut Ekonomiczny (PIE). Liderem w rankingu niezgodności w bilansach handlowych są m.in. Szwecja i Cypr, w tym para Cypr-Polska. Główną przyczyną tych niezgodności są wyłudzenia podatków, w szczególności VAT.

Umowny brexit do końca 2020 r.

31 stycznia 2020 r. Wielka Brytania opuściła Unię Europejską. Do końca 2020 r. trwać będzie jednak okres przejściowy. Co to oznacza?

170 mld euro luki podatkowej w UE

Unikanie płacenia podatków przez najbogatszych obywateli oraz międzynarodowe koncerny działające na terenie Unii Europejskiej generuje co roku straty w dochodach państw członkowskich w wysokości 170 mld euro. „Poczucie nieuczciwego traktowania małych i dużych to paliwo dla populizmu w całej Europie, dlatego musimy się zmierzyć z tym tematem” - apelował w Domu Polskim w Davos francuski minister finansów, Bruno Le Maire.

Tachograf cyfrowy (smart tacho) - problemy z wdrażaniem i stosowaniem

Ponad 230 tys. ciężarówek poruszających się po drogach Europy pochodzi z Polski (za PZPM, Branża Motoryzacyjna Raport 2019/2020). Eksperci Inelo szacują, że miesięcznie przybywa 1-2 proc. nowych pojazdów, których czas jazdy rejestrują inteligentne tachografy, a te montowane są w fabrycznie nowych tirach wyprodukowanych po 15 czerwca tego roku. Jak smart tacho sprawdza się w praktyce? Czy wszystkie funkcje cyfrowego rejestratora mają obecnie swoje zastosowanie? Co się sprawdza, a co sprawia przewoźnikom problemy? O pierwszych doświadczeniach z nowymi tachografami opowiada Piotr Żółty.

Dokumenty kierowcy zawodowego w transporcie międzynarodowym

Jakie dokumenty powinien mieć przy sobie zawodowy kierowca realizujący kurs w transporcie międzynarodowym? Na pewno prawo jazdy, wypis z licencji transportowej oraz zapisy dotyczące czasu pracy. Ale co jeszcze? Wyjaśniają ekspert z Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców (OCRK).

Symbol marihuany nie może być zarejestrowany jako unijny znak towarowy

Sąd Unii Europejskiej orzekł w wyroku z 12 grudnia 2019 r. (sygn. T-683/18), że oznaczenie graficzne przywołujące marihuanę nie może, zgodnie z aktualnym stanem prawa, zostać zarejestrowane jako unijny znak towarowy. Oznaczenie takie jest sprzeczne z porządkiem publicznym.

Kompromis dot. pakietu mobilności to śmiertelna pułapka dla polskiego transportu

12 grudnia 2019 r. przedstawiciele Rady Europy i Parlamentu Europejskiego uzgodnili przepisy, które od 2021 roku będą obowiązywać przewoźników w UE. Nie ma zgody na pakiet mobilności w takim kształcie. Jego akceptacja byłaby nieuczciwością wobec wszystkich firm, którym z dnia na dzień coraz trudniej jest funkcjonować na europejskim rynku - uważa Związek Pracodawców „Transport i Logistyka Polska", członek Konfederacji Lewiatan. Założenia kompromisu, to wciąż nadal śmiertelna pułapka dla polskiego transportu, ale i transportu z Litwy, Rumunii, Chorwacji, Węgier i Bułgarii.

Nowe przepisy dla izb rozliczeniowych - stanowisko Rady UE

Państwa członkowskie UE uzgodniły 4 grudnia 2019 r. podejście do reagowania na ryzyka systemowe wynikające z niektórych kluczowych infrastruktur rynku finansowego. Unijni ambasadorowie zatwierdzili tego dnia stanowisko Rady w sprawie proponowanych ram prawnych dla izb rozliczeniowych i ich organów. Ramy te mają pozwolić im przygotować się na trudności finansowe i poradzić sobie z nimi. Ambasadorowie poprosili prezydencję o jak najszybsze rozpoczęcie negocjacji z Parlamentem Europejskim.

Lex Uber wyrówna szanse taksówkarzy od stycznia 2020 r.

Lux Uber czyli ustawa o transporcie drogowym, która wejdzie w życie w styczniu 2020 r., wyrówna szanse między taksówkarzami a innymi firmami przewozu osób. Taksówkarze będą korzystali z aplikacji mobilnej zamiast taksometru. Jakie jeszcze zmiany wprowadza nowa ustawa?

Nowe prawo UE. Czy naprawianie rzeczy uratuje świat?

Nowa dyrektywa unijna nakładająca na producentów sprzętu RTV i AGD obowiązek produkowania elementów urządzeń w sposób pozwalający na ich naprawę i wymianę to krok w kierunku wdrażania zasad gospodarki obiegu zamkniętego. Jest to jedna z realnych możliwości ograniczenia ilości odpadów.

Wzór przemysłowy nie musi być utworem

Wzorom (przemysłowym) nie można udzielić ochrony prawnoautorskiej tylko z tego powodu, że poza realizowanym przez nie celem użytkowym wywołują swoisty efekt estetyczny Aby korzystać z takiej ochrony wzory powinny stanowić przejaw oryginalnej działalności twórczej. Tak orzekł Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w wyroku z 12 września 2019 r.

Podróbki towarów powodują milardowe straty legalnej gospodarki UE

Według nowych danych szacunkowych Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), bezpośrednie roczne straty z powodu podrabiania i piractwa w 11 kluczowych sektorach gospodarki UE to aż 261 mld złotych.

RODO - podsumowanie pierwszego roku

RODO weszło w życie w maju 2018 r. Jak nowe przepisy uregulowane w Rozporządzeniu o ochronie danych osobowych stosuje się w Polsce? Poniżej znajduje się podsumowanie pierwszego roku funkcjonowania RODO.

Fundusze unijne na renowację zabytków

Unia Europejska inwestuje w polskie zabytki, czego przykładem są udane inwestycje na północy Polski.– Kto może dostać dofinansowanie i o jakich kwotach mowa?

Nie trzeba taksometru i kasy fiskalnej - wystarczy aplikacja mobilna

2 kwietnia 2019 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra infrastruktury. Jedną z wielu proponowanych zmian jest wprowadzenie możliwości stosowania aplikacji mobilnej jako alternatywnego urządzenia służącego do naliczania opłaty wobec obecnie stosowanego taksometru i kasy fiskalnej. Ma to dotyczyć taksówkarzy oraz okazjonalnego przewozu osób pojazdem samochodowym (przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą). Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2020 r.

Brexit 2019 a RODO

Decydują się losy Brexitu. Przedstawiamy możliwe scenariusze na jakie muszą przygotować się przedsiębiorcy w kontekście RODO i ochrony danych osobowych.

Skutki wejścia w życie Dyrektywy UE dotyczącej tajemnicy przedsiębiorstwa

Do 9 czerwca 2018 r. Państwa Członkowskie były zobowiązane do wdrożenia postanowień dyrektywy do krajowych porządków prawnych. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/943 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony niejawnego know-how i niejawnych informacji handlowych (tajemnic przedsiębiorstwa) przed ich bezprawnym pozyskiwaniem, wykorzystywaniem i ujawnianiem.

Koniec z plastikowanymi opakowaniami, słomkami i sztućcami od 2021 r.

PE poparł wprowadzenie w Unii Europejskiej zakazu sprzedaży plastikowych produktów jednorazowego użytku, takich jak plastikowe sztućce, słomki, talerze czy patyczki do uszu. Teraz przedmioty z tworzywa sztucznego stanowią 70 proc. odpadów w morzu.

Jaki zmieni się brytyjski rynek finansowy po Brexicie

Drugi co do wielkości polski bank inwestycyjny i korporacyjny uruchamia swoje pierwsze międzynarodowe biuro w Londynie - jest to jasny sygnał "wotum zaufania" dla Wielkiej Brytanii od zarządzających bankiem Pekao. Czy to oznacza, ze brytyjski rynek finansowy po Brexicie będzie nadal prężnie się rozwijał? Jakie mogą być skutki wyjścia Wielkiej Brytanii z UE dla polskich firm?

Brexit - jak wpłynie na polski biznes?

Impas w rozmowach pomiędzy Wielką Brytanią a Unią Europejską w sprawie warunków przeprowadzenia Brexitu może wywołać poważne konsekwencje dla wielu polskich firm. Skutki Brexitu będą na pewno odczuwalne zarówno w skali makro, a także mikro - na czym może ucierpieć polski biznes.

Wdrożenie przepisów o cyberbezpieczeństwie przez firmy

W ustawie o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa nie zapisano wysokich kar, więc mało kto o niej wie. Ale dla części firm jej wdrożenie może być równie trudne, co niedawna przygoda z RODO.

Instalacja, sprawdzanie i naprawa tachografów

Ustawa z 5 lipca 2018 r. o tachografach poz. 1480 została opublikowana w Dzienniku Ustaw z 3 sierpnia 2018 r. i wejdzie w życie po upływie 30 dni od ogłoszenia, tj. 3 września 2018 r., z wyjątkiem przepisów wchodzących w życie w innych terminach.

Warsztaty tachografów będą działać na podstawie dotychczasowych przepisów jeszcze 2 lata

Kancelaria Prezydenta poinformowała o podpisaniu w ubiegłym tygodniu przez Głowę Państwa ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o tachografach. Zakładanym celem regulacji jest zwiększenie skuteczności i sprawności systemu tachografów oraz zapewnienie lepszego egzekwowania przepisów socjalnych w transporcie drogowym. Prezes Głównego Urzędu Miar będzie mógł przedłużyć dotychczasowe zezwolenie na prowadzenie warsztatów tachografów na okres nieprzekraczający 2 lat od dnia wejścia w życie ustawy.

Nowa ustawa o tachografach opublikowana

W Dzienniku Ustaw poz. 1480 opublikowana została ustawa z 5 lipca 2018 r. o tachografach. Ma ona zwiększyć sprawność kontroli systemu i egzekwowania przepisów socjalnych w transporcie drogowym.

Brexit - Wielka Brytania chce wolnego handlu z Unią Europejską

Brytyjski rząd opublikował długo wyczekiwany dokument omawiający główne kierunki przyszłych relacji pomiędzy Wielką Brytanią i Unią Europejską. Tzw. “biała księga Brexitu” omawia główne zagadnienia Brexitu. Gospodarka zajmuje w niej bardzo ważne miejsce.

Czy Polacy mają szansę stać się najbardziej przedsiębiorczym narodem w Unii Europejskiej?

Polacy są jednym z najbardziej kreatywnych narodów na świecie, a kreatywność jest najważniejszą składową sukcesu przedsiębiorcy. Niestety nie przekłada się to na miejsce w rankingu przedsiębiorczości. Czy dzieje się tak dlatego, że początkujący przedsiębiorca na samym początku działalności staje przed dziesiątkiem niełatwych pytań: jaką formę działalności wybrać, w jakiej branży, jak zatrudniać pracowników czy jak pozyskać finansowanie? Doświadczeni przedsiębiorcy chcą edukować początkujących.

Biznes nie jest sentymentalny. Czy Dublin całkowicie przejmie londyńskie firmy?

Na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej przedsiębiorcy wybierają kraje, gdzie panuje niewielki poziom biurokracji, przejrzyste prawodawstwo, niskie podatki oraz korzystne warunki dla rozwoju firmy – wynika z badania, przeprowadzonego przez Admiral Tax. Dla kilkudziesięciu banków, ubezpieczycieli i firm, świadczących obecnie usługi finansowe w Wielkiej Brytanii takim państwem jest Irlandia i to tutaj planują swoją działalność.

Koniec z geoblokowaniem w handlu

"Porozumienie osiągnięte między instytucjami europejskimi zakazuje odmowy sprzedaży produktów w zakupach online. Oznacza to koniec dyskryminacji klientów kupujących produkty na wspólnym rynku europejskim w oparciu o narodowość, miejsce zamieszkania lub adres IP kupującego" - powiedziała PAP główna negocjatorka z ramienia Parlamentu Europejskiego, Roża Thun.

Centralny rejestr przewoźników i firm transportowych

Pod koniec listopada ma ruszyć Krajowy Rejestr Elektroniczny Przedsiębiorców Transportu Drogowego (KREPTD). Ma na celu zapewnienie większego bezpieczeństwa i eliminację z rynku nieuczciwych przedsiębiorców.

Obowiązek raportowania społecznego przez duże firmy od 2018 r.

Od 2018 roku niektóre przedsiębiorstwa będą musiały sporządzać raporty społeczne, tj. z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Zobowiązane będą do tego przedsiębiorstwa, których średnioroczne zatrudnienie przekracza 500 osób, roczna suma bilansowa przekracza 85 mln zł albo przychody netto są powyżej 170 mln zł w skali roku. Szacuje się, że obowiązek ten obejmie około 300 dużych firm.

Kontrowersyjne zmiany w ustawie o transporcie drogowym

Konfederacja Lewiatan ostrzega, że w projekcie ustaw o transporcie drogowym oraz czasie pracy kierowców znajduje się wiele nieprecyzyjnych oraz nieuzasadnionych regulacji. Jakie negatywne skutki może wywołać uchwalenie tych projektów?

Zwiększenie ochrony inwestorów indywidualnych od 1 stycznia 2018 r.

Od 1 stycznia 2018 r. firmy z sektora finansowego będą musiały tworzyć dokumenty zawierające kluczowe informacje o produktach i przekazywać je klientom przed zawarciem umowy. Za nieprzestrzeganie przepisów będą groziły kary w wysokości ponad 21 mln zł.

Przesłanki zwrotu dofinansowania udzielonego z budżetu Unii Europejskiej na gruncie ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych cz.II

Jako kraj członkowski Unii Europejskiej, Polska otrzymuje duże środki na rozwój gospodarczy. Udzielane wsparcie finansowe przeznaczane jest m. in. na wzrost konkurencyjności polskiej gospodarki, poprawę zatrudnienia i życia obywateli, rozwój nowych technologii. W poprzednim artykule poświęcono uwagę omówieniu przesłanek zwrotu dofinansowania udzielonego z budżetu Unii Europejskiej na gruncie ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

Przesłanki zwrotu dofinansowania udzielonego z budżetu Unii Europejskiej na gruncie ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych cz.I

Jako kraj członkowski Unii Europejskiej, Polska otrzymuje duże środki na rozwój gospodarczy. Udzielane wsparcie finansowe przeznaczane jest m. in. na wzrost konkurencyjności polskiej gospodarki, poprawę zatrudnienia i życia obywateli, rozwój nowych technologii. Wsparcie finansowe udzielane jest za pośrednictwem różnego rodzaju programów i funduszy. Jak pokazują statystyki, polscy przedsiębiorcy chętnie korzystają z tego rodzaju wsparcia finansowego, celem rozwoju swojej firmy i podniesienia jej konkurencyjności. Jednakże środki z funduszy to nie tylko korzyści, ale też pewne zagrożenia.

Brexit mięknie w oczach, a to cieszy Polaków i ich firmy

Choć Theresa May kosztem miliarda funtów zdołała uformować koalicyjny rząd, to zarówno komentatorzy, jak i opozycja na Wyspach wróżą już kolejne wybory parlamentarne. Efektem ubocznym spektakularnej porażki konserwatystów jest za to zyskująca na popularności koncepcja miękkiego Brexitu. Dlaczego May przegrała wybory, czym miałby być miękki Brexit i co to oznacza dla Polaków i polskich firm a Wyspach?

REKLAMA