REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Brexit - Wielka Brytania chce wolnego handlu z Unią Europejską

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Brexit - Wielka Brytania chce wolnego handlu z Unią Europejską /Fot. Fotolia
Brexit - Wielka Brytania chce wolnego handlu z Unią Europejską /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Brytyjski rząd opublikował długo wyczekiwany dokument omawiający główne kierunki przyszłych relacji pomiędzy Wielką Brytanią i Unią Europejską. Tzw. “biała księga Brexitu” omawia główne zagadnienia Brexitu. Gospodarka zajmuje w niej bardzo ważne miejsce.

Biała księga Brexitu

REKLAMA

O niewielkim wpływie Brexitu na gospodarkę mówiło się w brytyjskich kuluarach już od początku. Przewidywania znajdują potwierdzenie w 98 stronicowym dokumencie, jaki rząd Theresy May opublikował w zeszłym tygodniu. “Biała księga Brexitu” zawiera 5 głównych obszarów dotyczących dalszego funkcjonowania współpracy Wielkiej Brytanii z Unią Europejską. Z perspektywy biznesu najważniejszym punktem jest zapowiedź dążeń do szerokiej i głębokiej relacji ekonomicznej z Unią Europejską. Brytyjski rząd proponuje Umowę o Wolnym Handlu z Unią Europejską, która zakłada minimalizację negatywnych skutków wynikających z opuszczenia Unii oraz możliwie maksymalne uproszczenia i ułatwienia dla wolnego handlu. Propozycja rządu Theresy May zakłada ścisłą współpracę z Unią Europejską, jakiej nie ma żaden inny kraj na świecie. Wielka Brytania jest największym rynkiem zbytu dla 27 krajów Unii Europejskiej. Tylko w 2015 roku deficyt handlowy Wielkiej Brytanii w handlu z krajami Unii Europejskiej wyniósł 61 miliardów funtów (230 miliardów funtów eksportu, wobec 291 miliardów funtów importu). Wielka Brytania importuje więcej od największych krajów Unii Europejskiej, niż do nich eksportuje. Korzystna umowa dotycząca wolnego handlu jest więc na rękę nie tylko Brytyjczyków, ale także Unii Europejskiej.

REKLAMA

“Brytyjski rząd od samego początku dyskusji na temat Brexitu podkreśla niezwykle ważne znaczenie gospodarki dla warunków porozumienia z Unią Europejską. Planowana obniżka podatku dochodowego dla przedsiębiorców ( z 19-proc. do 17-proc. w 2019) to tylko początek działań inicjowanych przez brytyjski rząd, by przyciągnąć europejskich przedsiębiorców.” – komentuje Agnieszka Moryc, Dyrektor Zarządzająca Admiral Tax.

Brexit - jaki wpływ na los Polaków na Wyspach?

REKLAMA

Polacy przebywający na Wyspach nie mają powodów do obaw w związku z Brexitem. Prawa obywateli Unii Europejskiej przebywających na Wyspach były tematem wcześniejszych negocjacji z Unią Europejską. Zgodnie z ustaleniami, każdy Polak, który legalnie przebywa w Wielkiej Brytanii zachowa wszystkie obecne prawa także po Brexicie. Największe zmiany obejmą osoby, które będą chciały przyjechać do Wielkiej Brytanii po 29 marca 2019 (planowana data wyjścia z Unii Europejskiej). Brytyjski rząd zamierza ograniczyć swobodę przemieszczania się na obecnych zasadach i przyjąć nowy system imigracyjny. W jego ramach Brytyjczycy zamierzają ściągać do siebie wysoko wykwalifikowanych pracowników z krajów Wspólnoty, także z Polski.

Brytyjskie wyjście z Unii Europejskiej nie zmieni wiele w podejściu do przedsiębiorców, także tych z Polski. “Biała księga Brexitu” zakłada uzyskanie przez Wielką Brytanię pełni kontroli nad procesem tworzenia prawa. Proste i przejrzyste prawo to jedna z najczęściej wymienianych przez przedsiębiorców zalet brytyjskiego systemu gospodarczego. Opuszczenie Unii Europejskiej zwiastuje jeszcze mniej biurokracji i rezygnację z uciążliwych procedur. Uwolnienie biznesu z okowów przytłaczającego unijnego prawa powinno skutkować jeszcze szybszym rozwojem przedsiębiorczości na Wyspach.

Firma w Anglii, a Brexit

Firma w Anglii to najpopularniejszy kierunek ekspansji zagranicznej polskiego biznesu. Wg minister przedsiębiorczości i technologii Jadwigi Emilewicz Polacy założyli na Wyspach Brytyjskich już ponad 60 tys. firm, a Wielka Brytania jest trzecim największym partnerem handlowym Polski. Planowana obniżka podatku dochodowego, wysoka kwota wolna od podatku (11 850 funtów, czyli około 57 tysięcy złotych) oraz proste i przejrzyste prawo to główne powody dla których Wielka Brytania niezmiennie cieszy się dużą popularnością wśród przedsiębiorców, zwłaszcza specjalistów IT, grafików, freelancerów oraz przedstawicieli wolnych zawodów. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że Brexit tego nie zmieni. Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej nie będzie miało negatywnego wpływu na biznes prowadzony w Wielkiej Brytanii przez polskich przedsiębiorców. Główny nacisk brytyjskiego rządu w kwestii porozumienia z Unią Europejską leży w obszarze ograniczenia migracji oraz odzyskania pełnej suwerenności przez Wielką Brytanię.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

NOWOŚĆ na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Admiral Tax Ltd
Eksperci w planowaniu podatkowym i optymalizacji kosztów fiskalnych.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA