Skutki wejścia w życie Dyrektywy UE dotyczącej tajemnicy przedsiębiorstwa
REKLAMA
REKLAMA
Dyrektywa ta, zmienia polskie prawo w zakresie:
REKLAMA
- Ustawy z dnia 17 listopada 1964r. - Kodeks postepowania cywilnego,
- Ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
- Ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów.
- Przede wszystkim nastąpiła zmiana definicji tajemnicy przedsiębiorstwa. Tajemnicę przedsiębiorstwa stanowią:
„(…) informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, które jako całość lub w szczególnym zestawieniu i zbiorze ich elementów nie są powszechnie znane osobom zwykle zajmującym się tym rodzajem informacji albo nie są łatwo dostępne dla takich osób, o ile uprawniony do korzystania z informacji lub rozporządzania nimi podjął, przy zachowaniu należytej staranności, działania w celu utrzymania ich w poufności”.
Polecamy: Przekształcenia spółek. Praktyczne aspekty prawne, podatkowe i rachunkowe
Oznacza to, że na przedsiębiorcy ciąży obowiązek określenia, co w danym przedsiębiorstwie stanowi tajemnicę i podjęcie działań, mających na celu utrzymanie tych informacji w poufności.
- Czym są informacje poufne – konieczność spełnienia poniższych 3 warunków:
-
- nie są ogólnie znane lub łatwo dostępne dla osób z kręgów, które zwykle zajmują się tym rodzajem informacji;
-
- mają wartość gospodarczą;
-
- poddane zostały przez osobę, która zgodnie z prawem sprawuje nad nimi kontrolę, rozsądnym, w danych okolicznościach, działaniom dla utrzymania ich w tajemnicy.
- poddane zostały przez osobę, która zgodnie z prawem sprawuje nad nimi kontrolę, rozsądnym, w danych okolicznościach, działaniom dla utrzymania ich w tajemnicy.
- Co może stanowić tajemnicę przedsiębiorstwa ?
-
- Lista klientów, dane kontaktowe do osób decyzyjnych
-
- Wysokość stosowanych rabatów, indywidualnie uzgadnianych cen
-
- Bieżący stan zamówień, szczegóły realizacji umów, stosowane terminy, terminy odroczenia płatności
-
- Treść zamówień ze strony klientów, składane oferty
-
- Przebieg negocjacji oraz treści umów
-
- Własne zasoby badań dotyczących współpracy z klientami – uzyskane od nich informacje
-
- Treść projektów reklamowych, projekt nowego produktu
-
- Informacje o wynagrodzeniach pracowników
-
- Informacje o wadliwościach poszczególnych produktów, zgłaszanych reklamacjach
Zobacz: Prawo dla firm
Autor: Aliant® Krzyżowska Międzynarodowa kancelaria prawna, Al. Niepodległości 31, 61-714 Poznań | tel./faks: 618521555 | email: office@aliantlaw.pl | www.aliantlaw.com
REKLAMA
REKLAMA