REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Prawa pracownika, Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Unia Europejska zamierza poprawić warunki pracy pracowników

W Europie odnotowuje się zbyt wysoki odsetek wypadków przy pracy pracowników. Skutkuje to zwolnieniami lekarskimi na okres powyżej trzech dni. Unie Europejska chce wprowadzić w życie regulacje dotyczące poprawy warunków pracy pracowników w Europie i lepszej ochrony ich zdrowia.

Prawo pracownika do urlopu wypoczynkowego

Prawo do urlopu wypoczynkowego przysługuje pracownikom w ramach stosunku pracy corocznie jako płatny, nieprzerwany okres zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy. Pracownik nie może zrzec się przysługującego mu urlopu. Nie może również przekazać tego prawa innej osobie.

Obowiązki pracodawcy w upalne dni

Pracodawcy mają obowiązek zapewnić pracownikom zimne napoje w upalne dni bez ograniczeń. Obowiązek ten powinien być realizowany zarówno w stosunku do pracowników, jak i zleceniobiorców oraz praktykantów.

Obowiązek pracodawcy współdziałania z zakładową organizacją związkową

Zgodnie z art. 23(2) kp jeżeli przepisy prawa pracy przewidują współdziałanie pracodawcy z zakładową organizacją związkową w indywidualnych sprawach ze stosunku pracy, pracodawca ma obowiązek współdziałać w takich sprawach z zakładową organizacją związkową reprezentującą pracownika z tytułu jego członkostwa w związku zawodowym albo wyrażenia zgody na obronę praw pracownika nie zrzeszonego w związku – zgodnie z ustawą o związkach zawodowych.

REKLAMA

Jak zarządzać finansami małej firmy

Osoby prowadzące własną firmę powinny odpowiednio zarządzać jej płynnością finansową. Mają do dyspozycji różne narzędzia, które poprawią efekty zarządzania firmą. Najczęściej stosuje się monitoring płatności. Jakie są jeszcze sposoby na skuteczne zarządzanie finansami małej firmy?

Jak napisać CV i list motywacyjny?

Dobre CV i list motywacyjny to dwa najważniejsze dokumenty w pierwszym etapie rekrutacji kandydata do pracy. To od nich zależy, czy rozmowa kwalifikacyjna w ogóle się odbędzie. W jaki sposób napisać dobre CV i list motywacyjny? O czym należy pamiętać?

Dlaczego zwlekamy z realizacją niektórych planów?

Jak powszechnie wiadomo, dużo łatwiej jest planować, niż działać. Często zdarza nam się nasze postanowienia odwlekać i obiecywać, że zaczniemy od jutra, od poniedziałku czy nawet od nowego roku. Mało kto zdaje sobie sprawę, co jest prawdziwą przyczyną takiego stanu rzeczy i jak niewiele trzeba, by zamierzenia po prostu zacząć wcielać w życie.

Na czym polegają testy psychometryczne?

Podczas procesu rekrutacji pracodawca chce jak najlepiej poznać przyszłego pracownika. Obecnie podczas rekrutacji przestaje wystarczać samo CV kandydata do pracy i rozmowa kwalifikacyjna. Rekruterzy coraz częściej szukają nowych rozwiązań, jakimi są testy psychometryczne. Na czym polegają i jaki jest cel takich testów?

REKLAMA

Dodatkowe fundusze na szkolenia pracowników

Nowelizacja ustawy o promocji zatrudnienia i instytucji rynku pracy wprowadza Krajowy Fundusz Szkoleniowy, do którego w tym roku trafi aż 40 mln zł. Pieniądze przeznaczone będą na podnoszenie kwalifikacji pracowników.

Zestaw nawyków, które pozwolą zaoszczędzić mnóstwo czasu

Marzeniem wielu zapracowanych osób jest magiczne wydłużenie doby. Jesteśmy niemal pewni, że jeśli tylko dostalibyśmy kilka dodatkowych godzin, uporalibyśmy się z wszystkimi służbowymi obowiązkami i w końcu moglibyśmy poświęcić się sprawom rodzinnym. Scenariusz ten jest jednak mało prawdopodobny, gdyż w większości przypadków straty czasu wynikają z kiepskiej organizacji. A zmienić ją może wyłącznie zestaw odpowiednich nawyków.

Wady Lean Management

Wdrażanie szczupłego zarządzania - lean management - staje się popularne. To bardzo dobrze, bo koncepcja ta zasługuje aby być zrozumianą oraz szeroko stosowaną nie tylko w świecie biznesu. Służba zdrowia; służby mundurowe; samorządy; szkolnictwo i inne, znajdą w tej metodyce wiele pożytecznego.

Komunikacja z pracownikami - cztery drogi, by uniknąć problemu, który może zabić Twój biznes

Wielu pracowników z niechęcią myśli o rozmowie ze swoim menedżerem. Tymczasem unikanie takich spotkań przez personel niższego szczebla może mieć poważne konsekwencje dla pracodawcy. Firma nie ma bowiem szans wykorzystać istotnych informacji i wiedzy, a także kreatywnych i innowacyjnych pomysłów i rozwiązań swoich pracowników, jeśli zwyczajnie nie wie o ich istnieniu.

Obowiązkowe przerwy w pracy dla pracowników

Regulacje kodeksu pracy przyznają pracownikowi prawo do co najmniej 15 minutowej przerwy, jeżeli jego dobowy wymiar czasu pracy wynosi co najmniej 6 godzin. Wskazana przerwa wliczana jest do czasu pracy i przysługuje niezależnie od ustalonego dla niego wymiaru czasu pracy.

System zarządzania jakością – strategia firmy w systemie zarządzania jakością

Podstawowym zadaniem menedżera jest realizacja celów przedsiębiorstwa. Warto jednak zauważyć, że realizowane cele powinny przede wszystkim zapewnić możliwie jak najdłuższy czas funkcjonowania firmy na najwyższym poziomie. Przyciągnięcie nowych klientów oraz utrzymanie dotychczasowych staje się warunkiem przetrwania przedsiębiorstwa w otoczeniu konkurencyjnym.

Dzień wolny za święto przypadające w sobotę

W 2014 r. Święto Narodowe Trzeciego Maja przypada w sobotę, co stanowi sytuację niekorzystną dla pracownika. Dzień wolny wypadający w inny dzień niż niedziela obniża wymiar czasu pracy pracownika. W jaki sposób pracodawca powinien oddać pracownikowi dzień wolny i ustalić harmonogram pracy?

Zarządzanie czasem poprzez nawyki i narzędzia

Projektowanie własnego czasu z całą pewnością nie należy do zadań łatwych. Organizacja dnia, która w znaczący sposób poprawi produktywność wymaga bowiem zarówno wiedzy, doświadczenia, jak i konsekwencji w jej przestrzeganiu. Pomocne mogą się jednak przy tym okazać nawyki tworzące naszą codzienność, wzmocnione zestawem określonych narzędzi.

Jak stereotypy wpływają na relacje w pracy?

W firmach międzynarodowych stereotypy nierzadko utrudniają nawiązywanie i utrzymywanie relacji między członkami wielokulturowych zespołów. Celem badania przeprowadzonego przez Carlosa Rodríguez-Lluesmy z IESE Business School oraz Paula M. Leonardiego z Uniwersytetu Northwestern było ustalenie, co skłania nas do wyrabiania sobie opinii o współpracownikach na podstawie ich przynależności kulturowej.

Więcej pozapłacowych świadczeń dla pracowników

Coraz więcej pracodawców decyduje się na przekazywanie pozapłacowych świadczeń dla pracowników z okazji świąt. Z danych wynika, że w ubiegłym roku wzrosła liczba świadczeń różnego rodzaju do 4,8 na osobę. Wskazuje to na polepszenie rynku dla pracowników.

Swobodniejszy przepływ pracowników w UE

14 kwietnia 2014 r. Rada Unii Europejskiej przyjęła projekt dyrektywy przedstawiony przez Parlament Europejski. Projekt dotyczy środków ułatwiających korzystanie z praw pracowników w kontekście swobodniejszego przepływu pracowników w Unii.

Firmy chętniej inwestują w opiekę medyczną dla rodzin pracowników

Firmy coraz chętniej wprowadzają darmowe programy opieki medycznej dla członków rodzin pracowników. Jest to korzystne rozwiązanie również dla małych przedsiębiorstw, bowiem pracodawca nie traci na nieobecności pracowników w związku z koniecznością opieki nad chorym członkiem rodziny.

Wyznacz swój cel i nie marnuj więcej czasu

Ilość zadań, która stoi przed nami każdego dnia niekiedy sprawia, że przestajemy się nad nimi zastanawiać. W pewnym momencie najzwyczajniej w świecie zaczynamy mechanicznie wykonywać kolejne obowiązki, nie próbując nawet ocenić, jak wpłyną one na naszą przyszłość. To bez wątpienia błąd, bowiem takie działanie sprawi, że z efektów naszej pracy korzystać będą inni – ci, którzy potrafili wyznaczyć sobie cele.

Wielozadaniowość – mit czy umiejętna organizacja czasu?

Jak wykazują liczne badania, większość z nas żyje w przekonaniu, że nie da się pracować skupiając się wyłącznie na jednym zadaniu na raz. Wydaje nam się, że kluczem do sukcesu jest dziś wielozadaniowość, pozwalająca oszczędzić dużo czasu. W praktyce jednak przeskakiwanie z czynności na czynność obniża naszą efektywność i koncentrację. Zamiast tego lepiej pomyśleć więc o prawidłowej organizacji czasu pracy.

O co nie należy pytać podczas rozmowy kwalifikacyjnej?

Rozmowa kwalifikacyjna jest zawsze stresująca zarówno dla kandydata, jak i pracodawcy. Należy odpowiednio się do niej przygotować pod względem merytorycznym oraz być przygotowanym na szereg pytań nie do końca związanych z podejmowanym zatrudnieniem. Jakich pytań pracodawca nie może zadać podczas rozmowy kwalifikacyjnej? Czy kandydat może odmówić odpowiedzi na nie?

Metoda na satysfakcję z pracy

Satysfakcja z wykonywanej pracy wpływa bezpośrednio na motywację i efektywność pracownika. Jest wiele narzędzi, którymi pracodawcy mogą zwiększać satysfakcję swoich pracowników, ale należy dobierać je indywidualnie do potrzeb firmy oraz osób w niej pracujących. Pomocną dziedziną jest corporate wellness.

Upoważnienie do dokonywania czynności z zakresu prawa pracy

Pracodawca może upoważnić zatrudnionych pracowników do dokonywania określonych czynności z zakresu prawa pracy. Upoważnić można również osoby fizyczne spoza zakładu pracy bądź jednostki organizacyjne, np. zewnętrzne firmy doradcze.

Cechy lidera: zarządzanie czasem własnym i zespołu

By osiągnąć duży sukces w pracy zespołowej, niezbędny będzie efekt synergii uzyskany z kilku różnych czynników. Na pierwszym miejscu bez wątpienia powinien stać lider, który nakreśli kierunek rozwoju danego przedsięwzięcia. Drugim elementem jest grupa pracowników, którzy z całą pasją i zdwojoną energią podążą za nakreśloną im wizją. A wszystkie te działania powinny dodatkowo zostać umiejętnie zaplanowane w czasie.

Szkolenie "Przywództwo transformacyjne"

Szkolenie "Przywództwo transformacyjne" odbędzie się w Warszawie w dniach 4-5 marca 2014 r. Przywództwo transformacyjne charakteryzuje się między innymi tym, że menedżer posiada charyzmę, poprzez którą może oddziaływać na zespół nie wprost – niekoniecznie wykorzystując formalne i proceduralne narzędzia kierownicze.

Jak obliczyć wymiar urlopu wypoczynkowego?

„Ile jeszcze mam dni urlopu” ? Każdy z nas zadaje sobie te pytanie co najmniej kilka razy do roku podczas planowania upragnionego wypoczynku. Jak obliczyć prawidłowo wymiar płatnego, corocznego urlopu? Kiedy przysługuje nam 20 dni wypoczynku? Ile lat należy być zatrudnionym, abym uzyskać prawo do nieprzerwanych 26 dni urlopu? Wreszcie nadszedł czas, aby odpowiedzieć sobie na te dość istotne pytania.

Szkolenie „Prawo Pracy w 2014 roku ze szczególnym uwzględnieniem czasu pracy oraz ochrony rodzicielskiej w świetle najnowszych zmian”

Zapraszamy na szkolenie „Prawo Pracy w 2014 roku ze szczególnym uwzględnieniem czasu pracy oraz ochrony rodzicielskiej w świetle najnowszych zmian”, które odbędzie się 14 lutego 2014 r. w Krakowie.

Szkolenie "Zarządzanie zespołem - sztuka delegowania i motywowania pracowników"

Zapraszamy na szkolenie "Zarządzanie zespołem - sztuka delegowania i motywowania pracowników", które odbędzie się w dniach 20-21 lutego 2014 r. w Warszawie.

Czy zabierasz pracę do domu?

Zdarza się, że w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej pada pytanie o to, czy zabierasz zaległą pracę do domu? Czy wiesz, jak poprawnie i dyplomatycznie odpowiedzieć na to pytanie? Czy warto udzielać odpowiedzi twierdzącej?

Obowiązki pracodawcy w zakresie BHP podczas zimy

Okres zimowy to czas dodatkowych obowiązków dla pracodawcy. Ciepły posiłek, odpowiednia temperatura w miejscu pracy, zakup cieplejszej odzieży to tylko niektóre z zadań obowiązkowych. Warto zapoznać się z listą dodatkowych środków ochrony, których spełnienie gwarantuje pracownikom bezpieczeństwo pracy.

Jak zwiększyć swoją szansę na sukces? - postanowienia noworoczne

Większość z nas, mając na uwadze chęć nieustannego rozwoju i stawania się coraz lepszym w każdej dziedzinie życia, nowy rok rozpoczyna z solidną porcją postanowień. Najczęściej planujemy poprawę swojego stanu zdrowia, pozbycie się złych nawyków czy pogłębianie relacji rodzinnych. By tym razem zobowiązania te nie pozostały w sferze marzeń, warto już dziś dowiedzieć się, co może zadecydować o naszym ewentualnym sukcesie i jakie zagrożenia czekają na nas po drodze.

Konferencja "Knowledge Management - jak skutecznie zarządzać wiedzą w przedsiębiorstwie"

Zapraszamy na konferencję Knowledge Management - umiejętne wykorzystanie wiedzy kluczem do sukcesu przedsiębiorstwa", która odbędzie się 15 stycznia 2014 r. w Warszawie.

Charakterystyka urlopu bezpłatnego

Pracodawca może udzielić urlopu bezpłatnego na wniosek pracownika na dowolnie wybrany cel. Może być to zarówno wypoczynek, jak i opieka nad dzieckiem. Na jak długo można udzielić bezpłatnego urlopu? Jakie uprawnienia ma pracownik w trakcie urlopu?

Hojne prezenty dla pracowników na święta

Okres przedświąteczny jest szansą na obdarowanie pracowników przez pracodawców dodatkami do wynagrodzeń. Najczęściej pracodawcy oferują bony, kupony rabatowe czy dofinansowanie aktywności.

Controlling operacyjny - kto go potrzebuje?

Sprawne zarządzania swoją działalnością jest koniecznością w dzisiejszych czasach. Sposobem na zdiagnozowanie nieprawidłowości może być controlling operacyjny. Pozwala on na kontrolę nad rentownością i wynikami finansowymi firmy. Poznają także jej słabe strony i wprowadzają efektywne zmiany.

W jaki sposób pogodzić życie zawodowe z prywatnym?

W ciągle zmieniającym się świecie łatwo stracić równowagę pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym. Wbrew pozorom jednak nigdy nie stoimy przed wyborem: coś kosztem czegoś. A kluczem do sukcesu może być efektywne zarządzanie czasem.

Ogólnopolska Konferencja Prawa Pracy „Najnowsze przepisy prawa pracy – konsekwencje dla przedsiębiorcy”

Ogólnopolska Konferencja Prawa Pracy „Najnowsze przepisy prawa pracy – konsekwencje dla przedsiębiorcy” odbędzie się w dniach 2-3 grudnia 2013 r. w hotelu Mercure w Warszawie.

Wysoka jakość staży i praktyk a rozwój organizacji – debata pracodawców z Wrocławia

Debata pracodawców "Wysoka jakość staży i praktyk a rozwój organizacji" odbędzie się dnia 7 listopada 2013 r. we Wrocławiu.

Jak zatrudnić pracowników?

Większe zamówienie lub osiągnięcie płynności to moment, w którym małe firmy decydują się na zatrudnienie pracowników. Rynek pracy jest pełen osób poszukujących zatrudnienia. Niektórzy – z różnych powodów – chcą zmienić pracę, inni stracili zatrudnienie i poszukują nowego, a kolejna grupa to absolwenci, którzy nie mają większego doświadczenia. Jak zatrudnić pracowników?

Chcesz pracować w motoryzacji? Jakie zawody możesz wybrać? Znajdź stanowisko swoich marzeń!

Zarówno mężczyźni, jak i kobiety mogą znaleźć wymarzoną pracę w branży motoryzacyjnej. Należy ukończyć szkołę zawodową, technikum lub studia np. z zakresu logistyki bądź zarządzania, by zarządzać działem w firmie motoryzacyjnej.

Urlop wypoczynkowy pracownika tymczasowego

Pracownikowi tymczasowemu przysługuje urlop wypoczynkowy w wymiarze dwóch dni za każdy miesiąc pozostawania w dyspozycji jednego pracodawcy użytkownika lub więcej niż jednego pracodawcy użytkownika. Co w sytuacji, gdy pracownik nie wykorzysta urlopu wypoczynkowego?

Modern Employer - Jak wizerunek firmy może wpłynąć na jej rentowność i atrakcyjność dla pracowników? - zaproszenie na konferencję

Już 2 października odbędzie się największe wydarzenie łączące zagadnienia z zakresu HR, Employer Branding i psychologii biznesu. „Jak wizerunek firmy może wpłynąć na jej rentowność i atrakcyjność dla pracowników"? - konferencja Modern Employer będzie stanowiła odpowiedź na to pytanie. Wyjdziemy poza rodzime ramy i pokażemy światowe standardy budowania marki „nowoczesnego pracodawcy". Pomogą nam w tym znamienici eksperci.

7 zasad efektywnych spotkań biznesowych

Jak dużo czasu tygodniowo spędzacie na meetingach, komitetach, kreatywkach itp.? Zakładając, że przeciętnie menedżer na różnych spotkaniach spędza od 3 do 8 godzin tygodniowo, można łatwo policzyć, że rocznie zajmuje mu to od 20 do 50 dni roboczych (miesiąc do dwóch i pół miesiąca). W skali kariery zawodowej uzbiera się od półtora roku do trzech lat spędzonych na zebraniach.

Dobra atmosfera w pracy sposobem na lepszą efektywność pracowników

Relacje między pracownikami znacznie wpływają na ich wydajność. Jak pokazały badania odpowiednia atmosfera w pracy zapewnia równowagę jednocześnie zwiększając zyski pracodawcy. Jakie są sposoby na stworzenie zdrowej atmosfery?

Test Q12

Kiedy w 1987 roku Paul O'Neill, jako Dyrektor Generalny światowego potentata w branży aluminium, miał wygłosić pierwsze przemówienie do najważniejszych inwestorów właśnie objętej przez siebie w zarządzanie korporacji Alcoa, inwestorzy ci oczekiwali zapewne, że opowie im jak zamierza poprawić niepokojąco pogarszające się wyniki ekonomiczne i podnieść zyski z kapitałów jakie zainwestowali w akcje firmy. Jak poprawi rentowność i zmniejszy koszty. Które fabryki tego giganta zrestrukturyzuje, które sprzeda i jakie, nowe, zamierza pozyskać. A przy okazji opowie kilka dowcipów o sobie, co należy do rytuału tego typu przemówień w Stanach Zjednoczonych. Tak się jednak nie stało.

Dlaczego zdawałoby się dobry pomysł upadł i co z tym ma wspólnego cykl Deminga?

Nie tak dawno, od przewodniczącego rady nadzorczej w pewnej spółce usłyszałem, że według jego doświadczenia, przysłowiowe osiem biznesowych pomysłów na dziesięć, jakie ma menager, nie udaje się zakończyć sukcesem. To nie jest odosobniona opinia i pewnie wielu praktyków będzie skłonnych się z nią zgodzić. Mnie również zastanawia dlaczego jest tak wiele pomysłów, które nie spełniają pokładanych w nich nadziei i czy musi ich być aż tyle?

Ekwiwalent za odzież i obuwie robocze - jak go opodatkować?

W myśl przepisów Kodeksu Pracy, pracownikowi używającemu własnej odzieży i obuwia roboczego, pracodawca wypłaca ekwiwalent pieniężny. Jak opodatkować takie świadczenie?

Funkcje kierownicze w zarządzaniu - kontrolowanie, etapy

Kontrolowanie, obok organizowania i planowania zadań oraz motywowania podwładnych jest jedną z czterech funkcji kierowniczych. Na tym tle, kontrola może wydawać się czynnością stosunkowo prostą. Czy tak jest w istocie? Pewnie wiele zależy od predyspozycji własnych oraz od tego w jaki sposób jest ona przeprowadzana. Na pewno, na szczeblu organizacji, kontrolowanie jest funkcją równie ważną jak pozostałe i tu stopniowanie, chyba, nie ma zastosowania. Załóżmy również, że kontrolowania nie będziemy kojarzyć wyłączenie z reakcją na zaobserwowane nieprawidłowości. To zbyt wąskie ujęcie. Lepiej jest przyjąć, że kontrola to funkcja ciągła, występująca niezależnie od tego czy dochodzi do nieprawidłowości w procesie realizowania celu, czy też nie.

REKLAMA