REKLAMA

REKLAMA

Kategorie

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Mikroprzedsiębiorca, Akcje

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Tarcza Antykryzysowa 3.0: pożyczka 5000 zł dla mikroprzedsiębiorców

Tarcza antykryzysowa 3.0 daje możliwość skorzystania z pożyczki w wysokości 5000 zł dla mikroprzedsiębiorców. Jakie są warunki otrzymania i umorzenia pożyczki? Jak złożyć wniosek o pomoc?

Pożyczka dla mikroprzedsiębiorców z tarczy antykryzysowej

Mikroprzedsiębiorcy spełniający specjalne warunki mogą uzyskać pożyczkę z tarczy antykryzysowej. Co trzeba zrobić, aby otrzymać pożyczkę, a następnie umorzenie pożyczki wraz z odsetkami?

Duże problemy małych firm w czasie epidemii COVID-19

Trwająca epidemia koronawirusa SARS-CoV-2, wywołującego chorobę COVID-19 wpłynęła także w Polsce na niemal każdą dziedzinę gospodarki, rujnując działalność jednych przedsiębiorstw i wzmacniając pozycję innych. Trzy czwarte firm dostrzega negatywne bądź pozytywne skutki pandemii. Z najnowszego ogólnopolskiego, przekrojowego badania Krajowego Rejestru Długów „KoronaBilans MŚP”, wynika, że połowa (49,3%) przedsiębiorców z sektora mikro, małych i średnich firm ocenia swoją aktualną sytuację ekonomiczną jako złą, zaś jedna czwarta badanych (24,6%) ocenią ją pozytywnie. Im większa firma – tym mniejsze problemy ekonomiczne.

Jak złożyć wniosek o dofinansowanie do wynagrodzeń i pożyczkę dla mikroprzedsiębiorcy - poradnik

Przedstawiamy praktyczny poradnik dotyczący uzyskania wsparcia z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz pożyczki dla mikroprzedsiębiorcy. Zobacz jak złożyć wniosek krok po kroku.

REKLAMA

Jakie wsparcie dla przedsiębiorców – tarcza antykryzysowa wersja 2.0

W związku z epidemią COVID-19 pojawiła się konieczność udzielenia przedsiębiorcom wsparcia niezbędnego dla utrzymania i kontynuacji prowadzonej przez nich działalności gospodarczej. Jednym z aktów prawnych służących temu celowi jest ustawa o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. Wprowadza ona również pakiet zmian w dotychczasowych rozwiązaniach tarczy antykryzysowej, zwany potocznie tarczą 2.0. W opracowaniu przedstawiamy kolejne rozwiązania dla firm wprowadzane właśnie tarczą 2.0.

Niskooprocentowana pożyczka z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców

Kto może otrzymać pożyczkę z Funduszu Pracy? Dowiedz się oraz pobierz umowę pożyczki i wzór wniosku.

Wniosek o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności mikroprzedsiębiorcy (PSZ-PKDG)

Mikroprzedsiębiorcy mogą skorzystać z pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności do kwoty 5 tys. zł. Stałe oprocentowanie pożyczki wynosi w skali roku 0,05 stopy redyskonta weksli przyjmowanych przez NBP. W tym celu koniczne jest złożenie wniosku o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy (PSZ-PKDG). W jaki sposób złożyć wniosek i jakie dokumenty są niezbędne do jego złożenia?

Mikrofirmy zwolnione z ZUS przez 3 miesiące (marzec, kwiecień, maj)

Mikrofirmy będą mogły skorzystać ze zwolnienia z ZUS. Uchwalona w sobotę przez Sejm tarcza antykryzysowa zakłada zwolnienie mikrofirm do 9 osób ze składek do ZUS przez 3 miesiące (marzec, kwiecień i maj).

REKLAMA

Koronawirus: Zwolnienie ze składek ZUS na trzy miesiące

Prezydent Andrzej Duda uznał, że do ustawy o tzw. "tarczy antykryzysowej" musi zostać wpisane zwolnienie ze składek ZUS. Kto będzie mógł ubiegać się o zwolnienie ze składek ze względu na straty poniesione przez epidemię koronawirusa?

Koronawirus - zalecenia dla przedsiębiorców

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, Ministerstwo Rozwoju - we współpracy z Głównym Inspektorem Sanitarnym - przygotowało zalecenia dla przedsiębiorców.

Dematerializacja akcji od 1 stycznia 2020 r. – co oznacza w praktyce? (wywiad)

Nowe przepisy w zakresie dematerializacji akcji weszły w życie 1 stycznia 2020 r. Jak w praktyce wygląda proces dematerializacji akcji? O czym powinny pamiętać spółki? O kluczowe zagadnienia zapytaliśmy radcę prawnego Rafała Semczyszyna, autora bloga www.dematerializacja.pl, poświęconemu w całości zagadnieniom związanym z dematerializacją akcji oraz pana Bartosza Krzesiaka, Dyrektora Departamentu Emisji Akcji w Domu Maklerskim Navigator.

Dematerializacja akcji 2021: jakie obowiązki dla spółek w 2020 r.?

Akcje wyemitowane w formie papierowej utracą moc i ulegną obowiązkowej dematerializacji z dniem 1 stycznia 2021 r. W związku z tym już na dzień 1 stycznia 2020 r. wszystkie spółki akcyjne oraz komandytowo-akcyjne będą musiały posiadać stronę internetową. To nie jedyny obowiązek przedsiębiorców, dlatego już teraz warto zapoznać się z nowymi przepisami.

Sprzedaż udziałów lub akcji – jak uniknąć impasu i bezpiecznie zamknąć transakcję?

Negocjacje dotyczące sprzedaży udziałów lub akcji to skomplikowany i długotrwały proces. Jak przygotować ten proces pod kątem biznesowym i prawnym? Kto może taki proces przeprowadzić?

Sejm przyjął zmiany w Kodeksie spółek handlowych

Sejm uchwalił rządową nowelizację Kodeksu spółek handlowych, której celem jest wprowadzenie obligatoryjnej tzw. dematerializacji akcji na okaziciela i akcji imiennych.

Early Warning Europe - pomoc dla MŚP w kryzysie

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Fundacja Firmy Rodzinne realizują projekt Early Warning Europe, który oferuje pomoc firmom i przedsiębiorcom w sytuacjach kryzysowych. O wsparcie mogą ubiegać się mikro, mali lub średni przedsiębiorcy (MŚP), którzy działają na terenie Polski. Już blisko 600 firm zdecydowało się skorzystać z pomocy w ramach projektu.

Wzrost zainteresowania zakładaniem własnego biznesu

W Polsce każdego dnia rejestruje się ponad 900 nowych jednoosobowych działalności gospodarczych, czyli o ponad 100 więcej niż dwa czy trzy lata temu. Ogólna liczba samozatrudnionych osiągnęła 3,043 mln. Duże zainteresowanie pracą na własny rachunek to efekt zmian i nowych trendów na rynku pracy, takich jak gospodarka fuch, czyli gig economy.

JPK na żądanie. Nowe obowiązki dla przedsiębiorców od 1 lipca 2018 r.

Wraz z początkiem 2018 roku mikroprzedsiębiorcy zostali objęci obowiązkiem comiesięcznego składania sprawozdania w postaci plików JPK_VAT. Od 1 lipca 2018r. na mikroprzedsiębiorców nałożony został jeszcze jeden obowiązek, w postaci przekazywania na żądanie US również dodatkowych plików.

Umiarkowany optymizm wśród mikroprzedsiębiorców

Najmniejsi polscy przedsiębiorcy (mikroprzedsiębiorcy) przejawiają umiarkowany optymizm związany z prowadzeniem działalności gospodarczej. Wynika to przede wszystkim z dobrej kondycji finansowej oraz przewidywanych wzrostów przychodów. Najmniejsi przedsiębiorcy odczuwają ogólną satysfakcję z prowadzenia własnego biznesu, jednak negatywny wpływ na ich nastroje mają trudne warunki prowadzenia działalności.

Planowana dematerializacja akcji

Projekt ustawy, zaproponowany w styczniu 2017 roku przez Ministra Sprawiedliwości, wprowadzić ma daleko idące modyfikacje przepisów również w Kodeksie Spółek Handlowych (dalej: KSH). Oparty został przede wszystkim na założeniu, że nie ma powodu, aby system prawny dłużej chronił anonimowość akcjonariuszy spółki akcyjnej i komandytowo – akcyjnej. Służąca realizacji tego celu obowiązkowa dematerializacja akcji, zgodnie z pierwotnym planem, powinna pojawić się w polskim porządku prawnym z dniem 1 lipca 2018 roku.

Mikroprzedsiębiorca Roku 2017 wybrany

Znamy Laureata tegorocznej edycji konkursu Mikroprzedsiębiorca Roku 2017. Wyniki rywalizacji właścicieli najmniejszych biznesów w Polsce ogłoszono 20 czerwca podczas Gali Finałowej w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych. Główną nagrodę w wysokości 40 tysięcy złotych zdobyła Spółka KF Niccolum z Warszawy – pomysłodawca i producent innowacyjnych kosmeceutyków chroniących przed objawami alergii niklowej.

Rządowa strategia dla rynku kapitałowego

W ub. roku na głównym parkiecie zadebiutowało tylko 8 spółek, a opuściło go 14. Najwyższe w Europie opłaty transakcyjne nie zachęcają do emisji i handlu akcjami na polskiej giełdzie. Sytuację ma zmienić rządowa strategia dla rynku kapitałowego. Jej efekty poznamy za kilka lat, ale wtedy może być już za późno. Obecnie przedsiębiorcy pozyskują środki głównie z kredytów. Emitenci, domy maklerskie i inwestorzy oczekują ulg podatkowych, poluzowania gorsetu regulacyjnego, a także poprawy płynności na parkietach. Postulują też ograniczenie działań administracyjnych na rzecz stricte rynkowych.

Nowe przepisy w zakresie publicznej emisji papierów wartościowych

Sektor małych i średnich przedsiębiorstw chce skorzystać z nowej unijnej szansy. Pozyskane środki przeznaczy głównie na spłatę kredytów.

Prowadzisz małą firmę? Wygraj 40 tysięcy złotych

To ostatnia szansa dla właścicieli małych firm na udział w konkursie Mikroprzedsiębiorca Roku 2017. Dla tych, którzy dali sobie czas do namysłu, organizatorzy konkursu przedłużyli termin zgłoszeń do 8 kwietnia. Jeżeli chcesz zaprezentować swoją działalność i osiągnięcia, nawiązać nowe znajomości biznesowe, a przy tym wygrać 40 tysięcy złotych – zgłoś swoją firmę do konkursu! Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Pomoc w składaniu JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców

Krajowa Administracja Skarbowa oraz Ministerstwo Finansów zapewniają pomoc dla przedsiębiorców, którzy do 26 lutego 2018 r. składają pierwszy JPK_VAT za styczeń br. Od 14 do 23 lutego wyznaczeni pracownicy urzędów skarbowych będą wyjaśniać, jak tworzyć JPK_VAT i korzystać z aplikacji e-mikrofirma. Dodatkowo w soboty 17 i 24 lutego w godzinach 9-13 urzędy uruchomią dyżury dla mikroprzedsiębiorców. Czynna będzie też infolinia KIS.

Darmowa aplikacja do tworzenia i wysyłki JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców

Do dużych, średnich oraz małych firm, wraz z początkiem roku dołączyli mikroprzedsiębiorcy. Tym samym w lutym po raz pierwszy wszyscy czynni podatnicy podatku VAT prześlą do administracji skarbowej JPK_VAT. Ostatnią grupą objętą obowiązkiem wysyłania pliku są mikroprzedsiębiorcy, czyli firmy zatrudniające do 10 osób (i osiągające do 2 mln euro obrotów), które składają deklaracje VAT-7 lub VAT-7K, także jednoosobowe działalności gospodarcze.

JPK_VAT za styczeń także dla mikroprzedsiębiorców

Od 1 lutego 2018 r. także mikroprzedsiębiorcy, którzy są czynnymi podatnikami VAT składają JPK_VAT. Mają na to czas do 26 lutego.

Profil zaufany ułatwia załatwienie wielu spraw

Warto założyć profil zaufany eGo. Upraszcza to kontakt z administracją skarbową, a także umożliwia załatwienie wielu innych spraw urzędowych m.in. wysłanie JPK_VAT.

Składki ZUS dla firm mogą być uzależnione od ich przychodu

Pomysł ten przedstawiła minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz. W pierwszej kolejności ma to dotyczyć mikro- i małych firm.

Wymóg składania JPK_VAT od 2018 r. przyspieszy cyfryzację mikrofirm

Szacuje się, że obowiązek comiesięcznego przekazywania rejestrów VAT w formacie tzw. jednolitego pliku kontrolnego (JPK_VAT) - począwszy od stycznia 2018 r. - będzie dotyczył około 1,6 mln mikrofirm. Dane będzie można przesyłać wyłącznie w postaci elektronicznej. Wymóg comiesięcznego składania JPK zmusza więc mikrofirmy do cyfryzacji swoich rozliczeń.

Kontynuacja szkoleń z JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców

Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) przedłużają ogólnopolską akcję szkoleniową „Wtorki z JPK". Urzędy skarbowe będą szkolić mikroprzedsiębiorców z JPK_VAT również w grudniu. Przedsiębiorcy będą mogli się przeszkolić w dowolnym urzędzie.

Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa - JPK na żądanie od 1 lipca 2018 r.

Od 1 lipca 2018 r. organy podatkowe będą mogły żądać od mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców przekazywania ksiąg i dowodów księgowych w postaci plików JPK. Obowiązek ten będzie dotyczył przedsiębiorców, którzy prowadzą księgowość w formie elektronicznej.

Mikroprzedsiębiorcy nie są przygotowani do składania JPK_VAT od 1 stycznia 2018 r.

Już od 1 stycznia 2018 r. wymóg raportowania Jednolitego Pliku Kontrolnego w zakresie VAT (JPK_VAT) zostanie nałożony także na mikroprzedsiębiorców. Chociaż do tego dnia pozostało już niewiele czasu, wielu z nich nie jest gotowych do realizacji tego obowiązku. Znaczna część oczekuje w tym zakresie pomocy ze strony swoich księgowych.

Rachunek escrow zabezpieczy transakcję zbycia udziałów lub akcji

Strony transakcji sprzedaży udziałów (akcji) zazwyczaj nie są sobie wcześniej znane a rozpoczęcie negocjowania warunków umowy jest pierwszą okazją do nawiązania między nimi kontaktu. Zrozumiałe jest że, w szczególności w takich przypadkach kupujący i sprzedający mają do siebie ograniczone zaufanie, a sama transakcja może być kwalifikowana jako ta o podwyższonym ryzyku. Jednym ze sposobów na zabezpieczenie interesów majątkowych obu stron transakcji i tym samym zminimalizowanie ryzyka kontraktowego, jest rachunek zastrzeżony (rachunek escrow).

Szkolenia z JPK dla mikroprzedsiębiorców

Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) organizują ogólnopolską akcję szkoleniową „Wtorki z JPK". W każdy wtorek listopada urzędy skarbowe będą szkolić mikroprzedsiębiorców z tworzenia i przesyłania plików JPK_VAT. Przedsiębiorcy będą mogli się przeszkolić w dowolnym urzędzie.

Firmy z sektora MŚP w najlepszej kondycji od trzech lat

Tak dobrych nastrojów w sektorze MŚP, czyli mikro, małych i średnich przedsiębiorstw nie było od trzech lat. Badania wskazują, że ponad 67 proc. właścicieli firm z tego sektora pozytywnie ocenia kondycję finansową swojego przedsiębiorstwa, a 35 proc. przewiduje, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy sytuacja jeszcze się polepszy. Natomiast najważniejsze zadanie, jakie stawiają przed sobą przedsiębiorcy to pozyskanie nowych klientów.

Co mikroprzedsiębiorca musi wiedzieć o JPK?

1 lipca 2016 r. weszły w życie przepisy (art. 193a § 2 Ordynacji podatkowej), które nakazują przedsiębiorcom przekazywanie danych podatkowych w elektronicznej formie jako Jednolity Plik Kontrolny. Przedsiębiorcy mają obowiązek comiesięcznego przesyłania do właściwego Urzędu Skarbowego pliku JPK_VAT, a także okazywania pozostałych plików JPK na życzenie fiskusa. Właścicieli mikrofirm przepisy te zaczną obowiązywać 1 stycznia 2018 r.

Ułatwienia dla firm w 2018 r.

Wicepremier Morawiecki na spotkaniu z przedsiębiorcami w woj. lubelskim przedstawił najważniejsze korzystne zmiany dla przedsiębiorców wprowadzone od ubiegłego roku. Poinformował także o kolejnych przygotowywanych ułatwieniach.

JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców w 2018 r. - jak złożyć

Od 1 stycznia 2018 r. Jednolity Plik Kontrolny (JPK_VAT) będą składać także mikroprzedsiębiorcy. Jak utworzyć i wysłać JPK_VAT jeśli twoja firma liczy mniej niż 10 pracowników oraz roczny obrót netto nie przekracza 2 mln. euro lub suma aktywów bilansu nie przekracza 2 mln. euro?

Elektroniczna ewidencja VAT i JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców od 2018 r.

Od 1 stycznia 2018 r. mikroprzedsiębiorcy dołączą do grona podatników VAT, którzy prowadzą elektroniczną ewidencję VAT (czyli rejestr sprzedaży i zakupów VAT) oraz przesyłają ją co miesiąc w postaci plików JPK_VAT. Duże przedsiębiorstwa wysyłają JPK_VAT od 1 lipca 2016 r., a małe i średnie od 1 stycznia 2017 r.

Jak obniżyć koszty działalności gospodarczej?

Wybór tańszych lub darmowych narzędzi pracy lub reklama w internecie to tylko niektóre z rozwiązań pozwalających obniżyć koszty działalności gospodarczej.

Zapowiedź zmian w podatkach w 2017 r. nie wystraszyła przedsiębiorców

Rok 2017 może przynieść spore zmiany dla przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Planowany jest jednolity podatek, który ma zunifikować wszelkie składki, opłacane przez mikroprzedsiębiorców. Dodatkowo, zniknie 19-proc., liniowa stawka podatku. Dla najbardziej dochodowych mikrofirm oznacza to wzrost opodatkowania.

Obniżony CIT dla małych firm od 2017 r.

Od 1 stycznia 2017 r. podatek CIT dla małych przedsiębiorców zostanie obniżony z 19 do 15 procent. Preferencyjną stawką podatku nie zostaną objęte podatkowe grupy kapitałowe. Przewiduje się, że z obniżonej stawki CIT będzie mogło skorzystać ok. 90 proc. podatników CIT.

Nowelizacja Kodeksu spółek handlowych - zmiany od 1 stycznia 2017 r.

Ministerstwo Rozwoju przygotowało projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy otoczenia prawnego przedsiębiorców. Przewiduje on zmiany w zakresie m.in. kadencji członków organów spółek kapitałowych, porządku obrad zgromadzenia, dokumentu akcyjnego, postępowania o wykreślanie przedsiębiorcy z CEIDG. Nowe regulacje mają wejść w życie 1 stycznia 2017 r.

Prosta Spółka Akcyjna (PSA) – nowy typ spółki kapitałowej

Ministerstwo Rozwoju proponuje utworzenie nowego rodzaju spółki - Polskiej Spółki Akcyjnej (PSA) - jako alternatywy dla spółki z o.o. i spółki akcyjnej. Pomysł dedykowany jest startupom, stykającym się z wieloma przeszkodami ograniczającymi ich rozwój w fazie początkowej, m.in. trudnościami w rozpoczęciu działalności, pozyskiwaniem kapitału czy likwidacji w przypadku niepowodzenia przedsięwzięcia. PSA ma ułatwić firmom innowacyjnym rozwój, pozyskiwanie finansowania, jak i przygotowanie się do wejścia w dojrzałą fazę działalności. Zarys koncepcji PSA znajduje się na etapie pre-konsultacji.

Asystent przedsiębiorcy od września - pilotaż

Od września br. rusza pilotażowy program, w ramach którego ok. 100 asystentów podatnika będzie pomagało mikroprzedsiębiorcom rozpoczynającym działalność gospodarczą. Pilotaż ma trwać do końca roku i po tym czasie asystenci podatnika pojawią się we wszystkich urzędach skarbowych w Polsce.

Wsparcie informacyjne dla MSP

Od wielu lat Państwowa Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości realizuje plany i projekty szkoleniowe, badawcze ukierunkowane na rozwój i wzrost konkurencyjności w sektorze MSP, mikro przedsiębiorstw i start up. Od 2005 roku PARP wspiera i rozwija sieć Punktów Konsultacyjnych w całym kraju.

Asystent podatnika pomoże przedsiębiorcom rozpoczynającym działalność gospodarczą

Od stycznia 2016 r. asystent podatnika pomoże przedsiębiorcom rozpoczynającym prowadzenie działalności gospodarczej. Pomoc asystenta ma trwać przez pierwsze 18 miesięcy od rozpoczęcia działalności. Asystent udzieli przedsiębiorcy informacji na temat wypełniania zeznań i deklaracji podatkowych oraz pomoże w indywidualnych sprawach podatnika.

178 mln zł na rozwój firm z programu Inteligentny Rozwój

Przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o wsparcie finansowe w ramach programu Inteligenty Rozwój na lata 2014-2020. Głównym celem projektu jest dofinansowanie innowacyjnych projektów firm począwszy od pomysłu do wprowadzenia nowych i ulepszonych rozwiązań. Ponadto program ma promować współpracę biznesu i nauki.

Księgowość małych firm będzie uproszczona

Sejm przyjął nowelizację ustawy o rachunkowości, która zakłada, że małe firmy i organizacje pozarządowe o przychodach poniżej 100 tys. złotych rocznie skorzystają z ułatwień w prowadzeniu rachunkowości. Zgodnie z nowelizacją małe firmy będą mogły sporządzać skrócone sprawozdania finansowe. Ponadto ma być zniesiony obowiązek publikacji sprawozdań finansowych przez spółdzielnie w Monitorze Spółdzielczym.

Zmiany w PIT i CIT. Koniec rajów podatkowych

Rząd przyjął projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Zmienione przepisy mają zapewnić zgodność prawa krajowego z UE. Oznacza to koniec wyprowadzania zysków firm do rajów podatkowych. Zmiany dotyczą również zmniejszenia obciążeń administracyjnych.

REKLAMA