REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ułatwienia dla firm w 2018 r.

Ułatwienia dla firm w 2018 r. /fot. shutterstock
Ułatwienia dla firm w 2018 r. /fot. shutterstock
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Wicepremier Morawiecki na spotkaniu z przedsiębiorcami w woj. lubelskim przedstawił najważniejsze korzystne zmiany dla przedsiębiorców wprowadzone od ubiegłego roku. Poinformował także o kolejnych przygotowywanych ułatwieniach.

Wicepremier Morawiecki i wiceminister rozwoju Mariusz Haładyj poinformowali, że od początku ubiegłego roku w życie weszło już ponad 100 realnych ułatwień dla biznesu. Są to m.in.:

REKLAMA

  • jednorazowe odpisy amortyzacyjne do 100 tys. zł,
  • pełna księgowość dopiero po osiągnięciu 2 mln euro rocznych przychodów,
  • Rejestr Należności Publicznoprawnych, w którym od 1 stycznia będzie można sprawdzić czy kontrahent nie zalega np. z podatkami,
  • zakaz wielokrotnej kontroli tej samej sprawy,
  • spory o kwoty do 20 tys. zł w szybszym postępowaniu uproszczonym.

"W przygotowaniu są kolejne ułatwienia. Finiszujemy z rządowymi pracami nad oczekiwaną Konstytucją Biznesu. Przedstawiliśmy niedawno pakiet rozwiązań dotyczących sukcesji w firmach rodzinnych. Szykujemy przepisy dotyczące nowego typu spółki dla młodych innowacyjnych firm – tzw. prostej spółki akcyjnej" - podkreślał wicepremier Morawiecki.

Polecamy: JPK_VAT 2018 – Instrukcja wdrożenia

Poinformował również, że kolejna ustawa  z ponad 50 uproszczeniami, głównie podatkowymi, trafiła pod koniec września do konsultacji i uzgodnień. - "Szacujemy, że pozwolą one zaoszczędzić firmom 3,8 mld zł w 10 lat– powiedział.

Przykładowe ułatwienia z tej ustawy:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • wynagrodzenie małżonka jako koszt uzyskania przychodu,
  • jednorazowe rozliczenie straty do 5 mln zł, 
  • „mały podatnik” do 2 mln euro przychodów,
  • jasne przepisy dla spółek z o.o.,
  • ulga na złe długi.

***

W Polsce działa prawie 2 mln firm. 99,8 proc. z nich to małe i średnie przedsiębiorstwa. 96 proc. to mikroprzedsiębiorstwa. Około 1 mln MŚP to firmy rodzinne. MŚP generują co drugą złotówkę PKB. Same mikroprzedsiębiorstwa – co trzecią. 

Zobacz: Prawo dla firm

Źródło: Ministerstwo Rozwoju

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

REKLAMA

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

REKLAMA

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

REKLAMA