REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak złożyć wniosek o dofinansowanie do wynagrodzeń i pożyczkę dla mikroprzedsiębiorcy - poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Jak złożyć wniosek o dofinansowanie do wynagrodzeń i pożyczkę dla mikroprzedsiębiorcy - poradnik /fot. Shutterstock
Jak złożyć wniosek o dofinansowanie do wynagrodzeń i pożyczkę dla mikroprzedsiębiorcy - poradnik /fot. Shutterstock
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Przedstawiamy praktyczny poradnik dotyczący uzyskania wsparcia z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz pożyczki dla mikroprzedsiębiorcy. Zobacz jak złożyć wniosek krok po kroku.

Ochrona miejsc pracy

Należy w dowolnej przeglądarce internetowej wpisać adres portalu praca.gov.pl, następnie wybrać kafelek „Tarcza antykryzysowa” i właściwy typ wniosku – o przyznanie świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy.

REKLAMA

Przed rozpoczęciem składania wniosku należy zapoznać się z regulaminem, a następnie wskazać wojewódzki urząd pracy, do którego wniosek będzie skierowany. Złożenie wniosku do wybranego urzędu pracy wymaga podpisania do kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

Przed przystąpieniem do wypełnienia wniosku należy przygotować:

  • Kopię porozumienia,
  • Umowę o wypłatę świadczeń,
  • Wykaz pracowników i kopię pełnomocnictwa, jeżeli wniosek składa pełnomocnik.

Następnie przechodzimy do edycji wniosku. Obowiązkowo należy wypełnić wszystkie pola zaznaczone czerwonym kolorem (dane identyfikacyjne przedsiębiorcy, adres, dane kontaktowe itd.).

Polecamy: Tarcza antykryzysowa – Podatki i prawo gospodarcze. Pakiet 5 ebooków

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Kolejny krok to część oznaczona jako część 6. – treść wniosku. Podajemy datę i określamy, z jakiego tytułu wnosimy o przyznanie świadczenia, wypełniamy też wszystkie pozostałe pola (np. liczba pracowników, wnioskowane wsparcie). Dalej konieczne jest załączenie wymaganych załączników – kopii porozumienia, umowy o wypłatę świadczeń i wykaz pracowników.

Umowę o wypłatę świadczeń dołączamy w postaci pliku pdf pobranego z Praca.gov.pl. Należy pamiętać, że nie podpisujemy umowy w sposób odręczny i nie dołączamy do wniosku skanu podpisanego dokumentu.

Do wniosku dołączamy również wypełniony wykaz pracowników uprawnionych do świadczeń wypłacanych z FGŚP pobrany z Praca.gov.pl. Szczególną uwagę należy zwrócić na zgodność danych, które obliczone zostały w wykazie pracowników i wprowadzone do wniosku. Wskazówki w tym zakresie znajdują się bezpośrednio opisie pól wniosku. Należy pamiętać, że do pola 6.1.a „dofinansowanie wynagrodzenia pracowników w kwocie” wniosku należy wprowadzić wartość z pola „W tym łączna wartość dofinansowanych wynagrodzeń pracowników objętych przestojem ekonomicznym” z wykazu pracowników. Do pola 6.1.b „pokrycie składek na ubezpieczenia społeczne pracowników należnych od pracodawcy od kwoty dofinansowania do wynagrodzenia , o której mowa w pkt 1 lit. a, w kwocie” wniosku należy wprowadzić wartość z pola „W tym łączna wartość dofinansowanych składek na ubezpieczenie po stronie pracodawcy” z wykazu pracowników. Podobnymi zasadami kierujemy się wypełniając pola 6.2 a i b wniosku, przy czym przenosimy pola z zakładki „obniżony wymiar czasu pracy” wykazu pracowników.

REKLAMA

Wypełniając wniosek pamiętamy także, że w sytuacji, gdy w okresie w którym wnosimy o przyznanie dofinansowania na ochronę miejsc pracy z FGŚP, zamierzamy skorzystać ze zwolnień w opłacaniu składek na ZUS, o których mowa w ustawie COVID-19, dofinasowanie przysługuje nam wyłącznie do wynagrodzenia pracowników, a nie do należnych od niego składek na ubezpieczenia społeczne.

Pamiętamy również o poprawności złożonych oświadczeń. W szczególności wysokość spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19, wykazywana w pierwszym oświadczeniu, powinna być zgodna z obliczonymi w zakładce „obroty” wykazu pracowników. Należy również pamiętać o zgodności wprowadzonych danych dotyczących okresu, w którym wystąpił spadek obrotów gospodarczych.

Jeżeli jesteśmy pewni, że wypełniliśmy poprawnie wszystkie pola i załączyliśmy właściwe pliki, przyciskiem „Dalej” przechodzimy do podpisania wniosku i przesłania go do odpowiedniego urzędu.

Pożyczka dla mikroprzedsiębiorcy

Zaczynamy tak samo – od wejścia na portal praca.gov.pl, kliknięcia w kafelek „Tarcza antykryzysowa” i wybrania typu wniosku – o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy. Zostaniemy poproszeni o zapoznanie się z regulaminem portalu praca.gov.pl. Będziemy też mogli pobrać umowę pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy.

Następnie należy wybrać właściwy powiatowy urząd pracy, do którego chcemy wysłać wniosek. Złożenie wniosku do wybranego urzędu wymaga podpisania kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym.

Przed przystąpieniem do wypełnienia należy przygotować w formie elektronicznej:

  • Umowę pożyczki na pokrycie bieżących kosztów,
  • Jeżeli wniosek składa pełnomocnik – kopię pełnomocnictwa.

Wypełniamy kolejno wszystkie pola oznaczone czerwonym kolorem: dane identyfikacyjne przedsiębiorcy, adres, dane kontaktowe, informacje dotyczące reprezentantów.

Przechodzimy do sekcji piątej, w której określamy wysokość pożyczki i numer rachunku. Konieczne jest również dodanie załączników, czyli umowy pożyczki na pokrycie bieżących kosztów oraz, jeżeli wniosek składa pełnomocnik – kopii pełnomocnictwa. Nie należy podpisywać odręcznie umowy, dołączamy ją w wersji, w jakiej została pobrana.

Dalej podajemy datę i określamy, z jakiego tytułu wnosimy o przyznanie świadczenia. Wypełniamy wszystkie dodatkowe pola. Następnie przechodzimy do sekcji Oświadczenie, gdzie wprowadzamy dane zgodnie z naszą sytuacją.

Jeżeli uważamy, że formularz został wypełniony prawidłowo, przyciskiem „Dalej” przechodzimy do podpisania dokumentu i przesłania do wskazanego powiatowego urzędu pracy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

REKLAMA

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA