REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

E-commerce, Działalność gospodarcza

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Samochód zachętą dla pracownika

Możliwość użytkowania służbowego auta, albo coraz częściej – jego klasa są ważnym czynnikiem, niejednokrotnie decydującym o przyjęciu lub odrzuceniu oferty pracy. Czy motywowanie najlepszych pracowników za pomocą służbowego pojazdu może się opłacać?

Usprawnienie obsługi klienta w e-commerce

Właściwe obsłużenie klienta, zapewnienie sprawnego call center i szybkiej reakcji na zgłaszane problemy jest kluczem do zatrzymania klienta- bez nich, sfrustrowany, może zwrócić się do naszej konkurencji. Jak zapewnić odpowiedni poziom tych usług?

Odwilż w nastrojach i zakupach przedsiębiorców

Jak wynika z najnowszego badania firm sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw,  po raz pierwszy od ubiegłego roku wzrosła liczba optymistów, wśród badanych przedsiębiorców, którzy w tym kwartale oceniali kondycję gospodarczą kraju i własnej firmy.

Jak oszczędzać na emeryturę

Kwestia Indywidualnych Kont Emerytalnych, mimo kilku lat obecności na naszym rynku, wciąż rodzi wiele pytań. Nadal tak naprawdę niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, czym one właściwie są, jakie niosą korzyści i wreszcie - czym różnią się od innych form oszczędzania na emeryturę.

REKLAMA

Czy upadłość firmy w Polsce oznacza jej upadłość w całej UE?

Dnia 21 stycznia 2010 roku Europejski Trybunał Sprawiedliwości (dalej „ETS”) po raz kolejny zajął się sprawą mającą bezpośredni związek z Polską i wydał wyrok w sprawie dotyczącej polskiej spółki i zajęcia jej środków finansowych przez niemiecki sąd, po orzeczeniu przez sąd polski jej upadłości.

Parkowanie samochodów służbowych w pobliżu miejsc zamieszkania pracowników

Pracownicy naszej spółki wykorzystują samochody będące jej własnością do celów służbowych. Ze względu na brak możliwości zapewnienia bezpieczeństwa parkowanych samochodów służbowych w siedzibie spółki, zostały wyznaczone inne miejsca ich parkowania. Miejsca parkowania spółka wyznaczyła na parkingach w pobliżu miejsca zamieszkania pracowników korzystających z tych samochodów. A w przypadku, gdy było to możliwe, wprost w miejscu zamieszkania pracownika (garaż będący własnością pracownika).

Firmowy blog

Poznawszy szczegóły dotyczące blogów i związane z nimi możliwości, prawdopodobnie się zastanawiasz, w jaki sposób mogą one pomóc Twojej firmie. Jak dzięki nim możesz stać się zauważalny?

Jak rozliczać korzystanie przez pracownika z samochodu służbowego do celów prywatnych

Prezentujemy zasady rozliczania korzystania przez pracownika z samochodu służbowego, które zostały uznane przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej z 4 stycznia 2010 r. (nr IPPP3/443-957/09-4/SM) za prawidłowe w świetle obowiązujących przepisów podatkowych.

REKLAMA

Osobisty PR

Kto chce w dzisiejszych czasach osiągnąć sukces (i go utrzymać), nie może zrezygnować z efektywnego, osobistego PR-u. Ukazanie się w pozytywnym świetle sprawia jednak trudności wielu ludziom. Jedni nie lubią o sobie mówić, lecz w głębi ducha mają nadzieję, że ktoś zauważy ich zasługi. Inni mówią o sobie aż nazbyt chętnie, jednakże nie udaje im się przekonać do siebie swojego rozmówcy. Dobry PR jest czymś innym.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego? – postanowienia końcowe

W końcowej części regulaminu powinny znaleźć się zapisy dotyczące min. momentu jego wejścia w życie, czasu obowiązywania, sposobu wprowadzenia ewentualnych zmian oraz kwestii rozstrzygania sporów, które mogą powstać na gruncie stosunku łączącego przedsiębiorcę z konsumentem.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego? – ochrona prywatności i danych osobowych

Dane osobowe użytkowników Internetu stały się „towarem” o dużym znaczeniu ekonomicznym. Przedsiębiorcy coraz częściej przetwarzają dane w celach marketingowych. W związku z tym powstaje szczególna potrzeba ochrony danych konsumentów dokonujących zakupów w sieci. W regulaminie sklepu internetowego powinny znaleźć się podstawowe informacje formalno-prawne dotyczące min. tego przez kogo (adres siedziby i pełna nazwa przedsiębiorcy) i w jakim celu dane będą przetwarzane, informacji na temat prawa dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, dobrowolności albo obowiązku podania danych oraz tego czy dane będą udostępniane innym podmiotom.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego? – odstąpienie od umowy i zwrot towaru (reklamacje)

Przepisy dotyczące umów zawieranych na odległość charakteryzują się wzmożoną ochroną praw konsumenta. Konsumentowi, który nie może przed zawarciem umowy zapoznać się z kupowanym towarem przyznane są specjalne uprawnienia. Po pierwsze, może on odstąpić od umowy bez podania przyczyny. Po drugie ma on prawo do zwrotu towaru gdy jest on niezgodny z umową. Przedsiębiorca powinien poinformować konsumenta o tych prawach. Poniżej opisano na czym one polegają i jak przedsiębiorca powinien dać wyraz ich poszanowania redagując postanowienia regulaminu.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego? – wykonanie umowy

W pierwszych dwóch artykułach opisano sposób redakcji postanowień ogólnych oraz zawarcia umowy w regulaminie sklepu internetowego. Następnym z poruszonych zagadnień powinno być wykonanie umowy, poprzez które należy rozumieć spełnienie świadczeń obu stron w celu zaspokojenia ich interesów. W trakcie zawarcia umowy po stronie sprzedawcy powstaje obowiązek przyjęcia zapłaty i dostarczenia towaru, a po stronie kupującego zapłacenie za towar a następnie jego odebranie. Sposób dokonania tych czynności powinien być jasno i precyzyjnie uregulowany.

Stosowny strój od stóp do głów

Elegancki garnitur dla mężczyzn i kostium dla kobiet obowiązuje w większości branż jako odpowiedni strój biznesowy. Kolorystycznie dobrana, jasna koszula z naturalnego włókna lub odpowiednia bluzka dopełniają całości. Mężczyźni nie powinni nosić jasnych krawatów do ciemnych koszul, ponieważ często nie wygląda to zbyt poważnie. To samo dotyczy kolorowej muchy. Zasady ubierania się mężczyzn sukcesu zawodowego wciąż są na ogół bardziej konserwatywne, niż można by sądzić.

Stosowne ubranie w każdej sytuacji

„Wygląd zewnętrzny człowieka to strona tytułowa jego wnętrza” – mówi przysłowie perskie. Zadbany wygląd ma decydujące znaczenie dla powodzenia w życiu zawodowym i prywatnym. W ciągu trzech pierwszych minut najsilniej skupia się na nas uwaga rozmówcy i to pierwsze wrażenie jest właśnie wizualne. Aż do 90% tego, co właściwie chcemy powiedzieć, wyrażamy mimiką, gestem i językiem naszego ciała. Dlatego nasz wygląd jest często kartą wstępu do pewnych kręgów.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego – zawarcie umowy

Regulamin sklepu internetowego oprócz tego, że spełnia funkcję informacyjną zawiera również postanowienia, które są treścią umowy zawieranej pomiędzy przedsiębiorcą prowadzącym sklep internetowy a konsumentem. Regulamin to nic innego jak umowa regulująca sposób korzystania z serwisu oraz zawarcia i wykonania umowy. Konsument kupując przedmiot lub korzystający z usługi „podpisuje” się pod regulaminem i tym samym godzi się na warunki w nim zawarte.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego? – uwagi ogólne

Obowiązkiem przedsiębiorcy prowadzącego sklep internetowy jest zamieszczenie regulaminu na stronie WWW sklepu. Jednakże przedsiębiorcy często nie dokładają należytych wysiłków w tym celu. Zadają oni sobie pytanie: czy muszę zamieszczać regulamin, czy ktoś go w ogóle przeczyta?

Jak wygląda współpraca przy outsourcingu usług księgowych?

Przejście na outsourcing księgowy dla wielu firm wiąże się ze zmianą organizacji pracy, przepływu dokumentów i sposobów komunikacji z księgowym. Dlatego też bardzo ważna rzeczą jest aby na samym początku współpracy ustalić dokładne reguły współpracy które pozwolą w przyszłości uniknąć tak zwanych „niedomówień” i aby Pracownicy firmy oddającej księgi rachunkowe nie odczuli zmiany.

Działalność gospodarcza - od czego zacząć?

Zacznijmy od wyboru rodzaju działalności, którą będziemy w przyszłości prowadzić, a także następnie wyboru formy prawnej tej działalności. Jest to istotne z tego względu, że przed rozpoczęciem wykonywania działalności gospodarczej należy zgłosić jej wpis do właściwego rejestru, a niektóre rodzaje działalności można prowadzić jedynie w określonej formie. Natomiast, przy wyborze rodzaju działalności należy również przeanalizować ewentualną konieczność uzyskania zezwolenia, czy też koncesji.

Ile możesz zyskać dzięki dofinansowaniu z UE?

Głównym celem ubiegania się o uzyskanie pozytywnej oceny wniosku o dofinansowanie każdego projektu unijnego jest oczywiście pozyskanie wsparcia finansowego na realizację projektu, o dofinansowanie którego się staramy.

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się skąd wziąć na nią pieniądze?

Planowanie firmy zaczynamy najczęściej od wyszukania możliwych źródeł sfinansowania naszej przyszłej działalności. Osoba, która dopiero planuje rozpocząć działalność gospodarczą i nie ma w tym celu wystarczających środków własnych, może je pozyskać nie tylko przez zaciągnięcie kredytu bankowego, ale także przez pozyskanie dotacji unijnych z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, czy też dotacji przyznawanych przez urzędy pracy.

Zasady zawieszania działalności gospodarczej

Jeżeli chcesz zawiesić na jakiś czas swoją działalność gospodarczą – koniecznie przeczytaj o najnowszych zmianach w przepisach dotyczących tej kwestii.

Jak twittować po polsku

Portal twitter.com umożliwia nam publikacje krótkich wiadomości wyłącznie w języku angielskim. Co jeśli chcemy dodać coś w języku polskim ?? Jest na to sposób – założenie konta na serwisie twitt.pl

Rejestrujemy się na Twitterze

Twitter rozpowszechnił nowy gatunek portali społecznościowych, mikroblogi. Każdy kto zarejestruje się na twitter.com dostaje możliwość publikowania krótkich wiadomości (podobnych sms) na dowolny temat.

Dzielimy się ze znajomymi (Facebook)

Na Facebooku bardzo popularną formą komunikacji, oprócz wewnętrznego czatu i skrzynki odbiorczej jest dzielenie się swoimi przemyśleniami, linkami, zdjęciami na tzw. tablicy. Wpisane tam wiadomości pojawią się na głównej stronie wszystkich naszych znajomych.

Ustawiamy opcje prywatności (Facebook)

Kwestia prywatności na portalach społecznościowych w ostatnim czasie szeroko odbiła się w światowych mediach. Gigant rynku –Facebook postanowił zaktualizować opcję, jakie internauci mają do wyboru. Mamy teraz pełny wgląd w to kto, co i w jakim zakresie będzie mógł przeglądać na naszym profilu. Oto jak przeprowadzić udaną konfigurację.

Rejestracja na Facebooku

Facebook – największy serwis społecznościowy na świecie, skupia już ok. 300 mln użytkowników. W Polsce jest ich na razie ok. 2,4 mln, lecz liczba ta ciągle rośnie. W przeciwieństwie do rodzimych portali na Facebook poznać możemy ludzi z całego świata, co dla wszystkich uczących się języków obcych jest bezcennym doświadczeniem.

Wizerunek firmy w internecie

Nie tylko kandydaci poszukujący pracy powinni dbać o to, jak są postrzegani w internecie. Kiedy zapraszasz na rozmowę rekrutacyjną kandydata, kiedy rozpoczynasz współpracę z kimś nowym, bardzo często ta osoba szuka informacji o Twojej firmie w internecie. Zastanów się, co przeczyta o Tobie?

Ryczałt sposobem rozliczenia wydatków na samochód pracownika

Firmy mogą wykorzystywać w prowadzonej działalności samochody, które nie stanowią ich środków trwałych. Dotyczy to również samochodów pracowników. Przepisy określają warunki i limity wydatków na niefirmowe samochody, które przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów podatkowych oraz zasady zwrotu poniesionych kosztów pracownikom.

Sprowadzone auto nie zawsze podlega badaniom technicznym

Od dnia 22 września 2009 roku zaczęła obowiązywać nowelizacja kodeksu drogowego, dzięki której auto sprowadzone z zagranicy, nie będzie musiało ponownie przechodzić badań technicznych. Pod warunkiem, że sprowadzone auto będzie posiadało dotychczas ważne badania w kraju po którym uprzednio się poruszało. Obowiązek tak zwanej pierwszej rejestracji po sprowadzeniu samochodu nie będzie już konieczny.

Uzupełniamy profil na GoldenLine

Profil na tym serwisie warto uzupełnić dokładnie gdyż jest on naszą wizytówką w kontaktach biznesowych, oraz na szczeblu pracodawca -> pracownik. Jeśli poważnie myślimy o wykorzystaniu narzędzi Golden Line do poszukiwania pracy należy wypełnić skrupulatnie pola dotyczące naszej pracy i dotychczasowej kariery.

Rejestracja w GoldenLine

GoldenLine to serwis społeczności owy adresowany do ludzi przedsiębiorczych, chcących osiągnąć ambitne cele, zarówno w karierze zawodowej jak i prowadząc własną działalność gospodarczą. Serwis ułatwia nam nawiązywanie kontaktów biznesowych i szukanie pracy.

Dostosowanie paska kart ( Opera 10)

Opera w wersji 10 została wyposażona w wiele możliwości dostosowania przeglądarki do własnych preferencji. Jedną z nich jest opcja dostosowania paska kart. Poniżej krótka porada jak się z nim uporać.

Szukamy szkoły i znajomych ( Nasza-klasa.pl)

Jeśli mamy już założony profil na portalu nadszedł czas na odszukanie naszych znajomych, i szkół do których chodziliśmy.

Jak zarejestrować się na Naszej-klasie

Porada ta może wydawać się banalna gdyż podobno wszyscy mają już konto na tym największym w Polsce serwisie społecznościowym. Na szczęście tak nie jest i instrukcja taka może się przydać szczególnie tym osobom, które nie spędzają codziennie kilku godzin w sieci.

Ukrywamy ikony wiadomości (Outlook 2003/2007)

Outlook posiada wbudowaną funkcję powiadamiania o nowej wiadomości w zasobniku systemowym. Niestety ikona ta znika tylko wtedy, gdy klikniemy na okno powiadomienia w ciągu kilku sekund od jego wyświetlenia. W przeciwnym razie wiadomość dalej będzie widniała jako nieprzeczytana.

Programujemy wysyłanie wiadomości (Outlook Express)

Jeśli korzystamy z Outlook Express w pracy, może przydać nam się funkcja wysyłania wiadomości z czasowym opóźnieniem. Często bywa, ze zostajemy w pracy do późna, a nie wypada pisać do kontrahenta maili w późnych godzinach nocnych. Niestety opcja ta jest możliwa tylko gdy program i komputer pozostanie uruchomiony.

Szukamy ulubionych serwerów (Firefox)

Wszyscy wiemy, że strony WWW które przeglądamy znajdują się na serwerach rozproszonych po całym świecie. W razie jego awarii witryna znika z globalnej sieci w mgnieniu oka. Jeśli interesuje nas gdzie znajdują się serwerownie najczęściej odwiedzanych portali możemy to sprawdzić za pomocą dodatku do przeglądarki Firefox.

Usuwamy zapisane hasła (IE, Firefox, Opera)

Coraz częściej dane, które nasze przeglądarki zapisują dla naszej wygody stają się łupem cyberprzestępców. Aby uchronić swoje Pecety i dane na nich zgromadzone powinniśmy regularnie kasować niebezpieczne pliki z przeglądarek.

Format kopiowanych tekstów (Microsoft Word 2007)

Jeśli korzystamy często z Worda i z Internetu doskonale znamy problem gdy kopiowany z sieci tekst pojawia się w edytorze tekstu podkreślony, inną czcionką, kolorem. Stwarza to nam dodatkową pracę, której moglibyśmy uniknąć jeśli tylko pokusimy się o zmianę ustawień.

Czyścimy schowek (Windows XP)

Schowek w Windows, choć często niezauważany jest bardzo istotną funkcjonalnością. Dzięki niemu przenosimy teksty i dokumenty pomiędzy aplikacjami. Wadą jego jest to, że zostają one w nim zapisane i jeśli ich nie usuniemy inni użytkownicy komputera mogą mieć do nich dostęp. W miejscu pracy, gdzie prywatność jest szczególnie chroniona powinniśmy po zakończonej pracy go opróżniać.

Wybieramy Windowsa (Windows XP /Vista)

Na każdym komputerze ( o ile mamy tyle miejsca na dysku) możemy zainstalować kilka wersji systemu operacyjnego ( w tym przypadku Windows). Jeśli tak zrobimy podczas uruchamiania sprzętu wyświetli się nam menu z wyborem. Jeśli zaniechamy wyboru po 30 sekundach zostanie wybrany system domyślny. Co jeśli chcemy go zmienić ??

Usuwamy Service Pack (kopie) w Windows Vista

Vista w domyślnych ustawieniach przechowuje wszystkie kopie instalowanych poprawek, w tym także i Service Packów. Pliki te jak wiemy zajmują sporo miejsca a przeważnie nie są do niczego potrzebne. Usuwając kopie tych dodatków możemy zaoszczędzić nawet kilka gigabajtów wolnego miejsca na dysku systemowym – w przypadku gdy się ono kończy, jest to bezcenny trik.

Publikujemy zdjęcia w Internecie (Picasa)

Picasa to program nie tylko do szybkiej edycji zdjęć. Za jego pomocą możemy też łatwo zamieścić wybrane przez nas fotografie w Internecie i zaprezentować wszystkich znajomym.

Usuwamy duplikaty zdjęć (Picasa)

W dobie cyfrowej fotografii robimy naprawdę dużo zdjęć. Wiele z nich to podobne kadry, które musimy przejrzeć aby wybrać te najbardziej udane. Przeglądanie ich w systemie to zły i czasochłonny pomysł. Dzięki programowi Picasa szybko usuniemy zbędne fotografie.

Jak importować zdjęcia (Picasa)

Program Picasa służy do edycji, katalogowania i zamieszczania zdjęć na serwerach Google. Dzięki darmowej licencji, prostej i intuicyjnej obsłudze zyskał miliony użytkowników na całym świecie. Dziś zobaczymy jak za jego pomocą importować z aparatu zdjęcia.

Robimy porządki na pasku szybkiego uruchamiania (Windows XP/Vista)

Pasek szybkiego uruchamiania to bardzo przydatna funkcje w systemie Windows . Niestety z czasem jego zawartość puchnie a ilość miejsca wcale się nie zwiększa. Ikony programów przestają się mieścić więc należało by je uporządkować.

Lepszy dostęp do stron WWW (Windows 7)

Windows 7 zaskoczył swoich użytkowników niejednokrotnie -  intuicyjnym menu i ulepszeniami, które programiści wprowadzili po konsultacjach z internautami. Dostęp do odwiedzanych stron WWW także został uproszczony – musimy tylko odpowiednie skróty doczepić do paska zadań.

Wyłączamy restart po aktualizacji (Windows XP Professional)

Gdy korzystamy już dłuższy czas z systemu Windows XP dobrze wiemy na czym polega automatyczna aktualizacja. Jest ona niezbędna, dla prawidłowego działania naszych komputerów, ale jednocześnie bywa niezwykle uciążliwa. Problem tkwi w automatycznym restarcie po zainstalowaniu nowej aktualizacji. Dla własnej wygody lepiej tę opcję wyłączyć.

Wyłączamy restart po aktualizacji (Windows XP Home)

Jeśli korzystamy już dłuższy czas z systemu Windows XP dobrze wiemy na czym polega automatyczna aktualizacja. Zapewne jest ona potrzebna, aby chronić nasze komputery przed różnego rodzaju zagrożeniami, ale jednocześnie jest niezwykle uciążliwa. Problem tkwi w automatycznym restarcie po zainstalowaniu nowej aktualizacji. Dla własnej wygody lepiej tę opcję wyłączyć.

REKLAMA