Firma z kryzysu może wyjść obronną ręką, jednak warto, aby opracowała strategię współpracy z mediami zanim znajdzie się w podbramkowej sytuacji. Jak poradzić sobie z kryzysem, jak pracować z dziennikarzami i jak reagować w mediach społecznościowych? Jakie mamy prawa i jak możemy z nich skorzystać? Już 23 stycznia 2020 r. w Centrum Kreatywności Targowa odbędzie się warsztat przygotowany przez Kancelarię WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr. Wstęp wolny. Obowiązuje rezerwacja miejsc.
Większa ochrona mniejszych firm przed zatorami płatniczymi, prawo do błędu dla początkujących przedsiębiorców, ułatwienia dla rzemiosła - takie będą niektóre efekty ustaw, które wejdą w życie 1 stycznia 2020 roku. Z kolei 1 lutego przyszłego roku zacznie obowiązywać tzw. mały ZUS Plus, czyli niższe składki na ZUS dla najmniejszych przedsiębiorców. W 2020 roku przedsiębiorcy będą też mogli po raz pierwszy skorzystać z ulgi podatkowej (w PIT i CIT) IP box, która daje im prawo do rozliczenia dochodów uzyskanych w 2019 r. z komercjalizacji wytworzonych bądź rozwiniętych i udoskonalonych praw własności intelektualnej według preferencyjnej stawki podatkowej w wysokości 5%.
Dzięki technologiom cyfrowym, w których klienci decydują, kiedy i w jaki sposób chcą obsługiwać swoje produkty finansowe, klasyczne środowisko bankowe stało się dynamicznym ekosystemem. Dotyczy to głównie kanałów internetowych. Klienci coraz częściej oczekują możliwości wyboru platformy, z której korzystają oraz chcą otrzymywać spersonalizowane oferty z indywidualnym doświadczeniem cyfrowym. Ale czy oznacza to, że za 10 lat fizyczne biura nie będą już istniały lub nie będą miały takiego znaczenia jak obecnie?
Relacje z klientami stają się coraz mniej bezpośrednie. Niektóre sektory, takie jak bankowy, większość wpływów osiągają poprzez sprzedaż konsultacyjną. W którym kierunku rozwijać biznes, jeśli klienci unikają zakupów w placówkach firm oraz chcielibyśmy korzystać ze zdobyczy digitalizacji? Rozwiązaniem jest zwrot ku większej personalizacji oraz wielokanałowości doświadczeń klientów. Jednak, by platforma dostarczała pozytywnych doświadczeń, muszą być one dostępne nie tylko za pośrednictwem dowolnego punktu styku, ale także być ciągłe i spójne.
W ostatnim czasie na świecie, w tym także w Polsce, wzrosło zainteresowanie korporacyjnymi kontraktami typu PPA w zakresie zakupu energii elektrycznej bezpośrednio od producentów energii ze źródeł odnawialnych (tzw. corporate PPA). Jest wiele powodów, dla których nabywanie energii z OZE w oparciu o PPA cieszy się tak dużą popularnością. Należą do nich m.in. niskie koszty wytwarzania energii z OZE, wzrost kosztów wytwarzania energii w źródłach wysokoemisyjnych, co skutkuje wzrostem cen sprzedaży energii, perspektywa długoterminowych źródeł dostaw energii w atrakcyjnej cenie, czy też wpływ na proekologiczne nastawienie nabywców.