Kategorie

e-sklep

25 sie 2021
21 wrz 2021
Zakres dat:
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak nazwać firmę lub serwis www?

Podjęcie decyzji o rozpoczęciu e-dzialalności to dopiero jeden z wielu kroków stawiających przyszłą firmę na nogi. W procesie tworzenia e-biznesu szalenie ważna jest nazwa serwisu i przedsiębiorstwa. Jak ją wybrać i na co zwracać szczególna uwagę?

Czy e-sklep to nadal dobry pomysł na biznes?

Poprzednie dwa lata przyniosły gwałtowny wzrost liczby sklepów internetowych. E-handel, niczym grzyby po deszczu, wzrasta gwałtownie i na dużą skalę. Czy na rynku, który kurczy się w oczach, znajdzie się jeszcze miejsce dla Twojego sklepu?

Jaki powinien być idealny e-sklep?

W Polsce w okresie ostatnich dwóch lat powstało niespodziewanie wiele sklepów internetowych. Ile z nich można określić mianem wzorcowych, idealnych? Niewiele. Dowiedz się jakie cechy powinien mieć perfekcyjny e-sklep.

Jakie korzyści płyną z e-biznesu?

Wzrost liczby osób korzystających ze sklepów internetowych stale rośnie. Jaka przewagę mają one nad klasycznymi przedsięwzięciami i na czym można dzięki nim oszczędzić przeczytasz poniżej.

Czy warto prowadzić biznes w sieci?

Ostatnie cztery lata przyniosły gwałtowny wzrost liczby e-sklepów. Czy można powiedzieć, że biznes w sieci jest bardziej opłacalny niż sprzedaż prowadzona w sposób klasyczny zwykły?

Jak rozmieścić najważniejsze elementy w sklepie internetowym?

Przygotowanie e-sklepu od strony oprogramowania to dopiero jeden z początkowych etapów rozpoczynania działalności typu e-commerce. Jakie elementy powinny tworzyć e-sklep i jakie jest ich rozmieszczenie? Dowiesz się poniżej.

Jak rozmieścić wybrane elementy w e-sklepie? – menu i tagline

Menu oraz tagline – jedne z najważniejszych elementów pojawiających się w e-sklepach. W którym dokładnie miejscu należy je zamieścić? Przeczytaj.

Jak rozmieścić wybrane elementy w e-sklepie? – newsletter i prezentacja towaru

Newsletter i prezentacja towaru mogą odgrywać w e-sklepie role różnej wagi w zależności od miejsca ich rozmieszczenia. Które jest najwłaściwsze?

Jak rozmieścić wybrane ikony w sklepie internetowym?

Koszyk, moje konto, pomoc – jedne z najważniejszych ikon pojawiających się w e-sklepach. W którym dokładnie miejscu należy je zamieścić? Przeczytaj.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego? – postanowienia końcowe

W końcowej części regulaminu powinny znaleźć się zapisy dotyczące min. momentu jego wejścia w życie, czasu obowiązywania, sposobu wprowadzenia ewentualnych zmian oraz kwestii rozstrzygania sporów, które mogą powstać na gruncie stosunku łączącego przedsiębiorcę z konsumentem.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego? – ochrona prywatności i danych osobowych

Dane osobowe użytkowników Internetu stały się „towarem” o dużym znaczeniu ekonomicznym. Przedsiębiorcy coraz częściej przetwarzają dane w celach marketingowych. W związku z tym powstaje szczególna potrzeba ochrony danych konsumentów dokonujących zakupów w sieci. W regulaminie sklepu internetowego powinny znaleźć się podstawowe informacje formalno-prawne dotyczące min. tego przez kogo (adres siedziby i pełna nazwa przedsiębiorcy) i w jakim celu dane będą przetwarzane, informacji na temat prawa dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, dobrowolności albo obowiązku podania danych oraz tego czy dane będą udostępniane innym podmiotom.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego? – odstąpienie od umowy i zwrot towaru (reklamacje)

Przepisy dotyczące umów zawieranych na odległość charakteryzują się wzmożoną ochroną praw konsumenta. Konsumentowi, który nie może przed zawarciem umowy zapoznać się z kupowanym towarem przyznane są specjalne uprawnienia. Po pierwsze, może on odstąpić od umowy bez podania przyczyny. Po drugie ma on prawo do zwrotu towaru gdy jest on niezgodny z umową. Przedsiębiorca powinien poinformować konsumenta o tych prawach. Poniżej opisano na czym one polegają i jak przedsiębiorca powinien dać wyraz ich poszanowania redagując postanowienia regulaminu.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego? – wykonanie umowy

W pierwszych dwóch artykułach opisano sposób redakcji postanowień ogólnych oraz zawarcia umowy w regulaminie sklepu internetowego. Następnym z poruszonych zagadnień powinno być wykonanie umowy, poprzez które należy rozumieć spełnienie świadczeń obu stron w celu zaspokojenia ich interesów. W trakcie zawarcia umowy po stronie sprzedawcy powstaje obowiązek przyjęcia zapłaty i dostarczenia towaru, a po stronie kupującego zapłacenie za towar a następnie jego odebranie. Sposób dokonania tych czynności powinien być jasno i precyzyjnie uregulowany.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego – zawarcie umowy

Regulamin sklepu internetowego oprócz tego, że spełnia funkcję informacyjną zawiera również postanowienia, które są treścią umowy zawieranej pomiędzy przedsiębiorcą prowadzącym sklep internetowy a konsumentem. Regulamin to nic innego jak umowa regulująca sposób korzystania z serwisu oraz zawarcia i wykonania umowy. Konsument kupując przedmiot lub korzystający z usługi „podpisuje” się pod regulaminem i tym samym godzi się na warunki w nim zawarte.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego? – uwagi ogólne

Obowiązkiem przedsiębiorcy prowadzącego sklep internetowy jest zamieszczenie regulaminu na stronie WWW sklepu. Jednakże przedsiębiorcy często nie dokładają należytych wysiłków w tym celu. Zadają oni sobie pytanie: czy muszę zamieszczać regulamin, czy ktoś go w ogóle przeczyta?