REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

e-sklep

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak założyć e-sklep? - wybór platformy sklepu

Zastanawiając się nad platformą sklepową trzeba sobie uzmysłowić, że tak naprawdę nie ma idealnego przepisu gwarantującego dokonanie optymalnego wyboru. Wszystko zależy od rodzaju branży, w której zamierzamy handlować. W jednym sklepie wymaga się pewnych funkcjonalności, które w innym są całkowicie zbędne. W związki z tym, chcąc zapewnić sobie najlepsze rozwiązanie powinniśmy wynająć firmę, która stworzy nasz sklep od podstaw. Jest to jednak bardzo kosztowne rozwiązanie. W takim razie chcąc działać szybko i tanio powinniśmy się zdecydować na jedno z gotowych i o wiele tańszych rozwiązań. Co zatem wybrać?

Jak założyć e-sklep? - kapitał na start

Chcąc założyć własny sklep internetowy powinniśmy dysponować kwotą rzędu 20 tysięcy złotych. Dla jednych jest to niezbyt wygórowana suma, a dla innych wręcz nieosiągalna. Jednak nawet jeżeli znajdujemy się w drugim położeniu i nie dysponujemy odpowiednimi środkami nie powinniśmy się poddawać. Obecnie istnieje wiele możliwości pozyskania kapitału na start i rozwój naszej działalności.

Jak założyć e-sklep? - klient

Klient , nasz pan – te słowa od zawsze towarzyszyły każdemu szanującemu się przedsiębiorcy. I nieważne, czy dotyczy to małego straganu z warzywami, czy dużej firmy klient stanowił i będzie stanowić największą wartość, gdyż to on warunkuje popyt na sprzedawane przez nas dobro. Nietrudno się więc dziwić, że wymyślono szereg metod, działań mających głównie na celu wykreowanie pozytywnego wizerunku w oczach odwiedzających nasz sklep.

Jak założyć e-sklep? - biznesplan

Chyba nikomu w dzisiejszych czasach nie trzeba tłumaczyć jak ważną rolę w rozpoczęciu oraz dalszym prowadzeniu działalności gospodarczej odgrywa skrupulatnie sporządzony biznesplan.

REKLAMA

O czym pamiętać otwierając e-sklep - 7 kroków

Ostatnio opisywałem najpopularniejsze warianty wykorzystywane podczas uruchamiania e-sklepu. Dzisiaj postaram się zaprezentować kilka prostych, aczkolwiek pomocnych wskazówek dotyczących procesu uruchamiania naszego sklepu w sieci.

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Sklep internetowy to łatwe i proste przedsięwzięcie, które w zasadzie nie wymaga nakładów finansowych. Zbyt piękne, żeby było prawdziwe? Przeczytaj poradę eksperta i dowiedz się ile kosztuje prowadzenie e-sklepu.

Jak działał sklep internetowy WOŚP?

Sklep internetowy Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy był jednym z najczęściej odwiedzanych witryn przez polskich internautów w okresie Wielkiego Finału. Jak wyglądała jego obsługa od strony technicznej?

Jak długo operator może przechowywać dane osobowe w serwisach internetowych?

Korzystając z usług oferowanych w ramach serwisów internetowych takich jak serwisy ogłoszeniowe, czy serwisy aukcyjne, nierzadko przesyłamy ich operatorom swoje dane osobowe. Z danych tych operator serwisu korzysta na potrzeby świadczonej nam usługi, w tym aby skutecznie kontaktować z nami, lub by dokonywać rozliczeń za zamieszczenie ogłoszenia lub aukcji w serwisie. Przesłane operatorowi dane są gromadzone na jego serwerze. Powstaje jednak pytanie – jak długo operator może te dane przechowywać.

REKLAMA

Czy przedsiębiorca musi przyjąć zwrot towaru sprzedanego w internecie?

Nabycie towaru w internecie związane jest z zawarciem umowy sprzedaży. Kupującemu przysługują w związku z tym specyficzne uprawnienia, m.in. do zwrotu towaru bez podania przyczyny. Czy przedsiębiorca musi przyjmować go z powrotem?

Czy sanepid może kontrolować e-sklepy?

Nie tylko automaty z żywnością, ale również sklepy internetowe trudniące się sprzedażą produktów spożywczych, podlegają obowiązkowi rejestracji w inspekcji sanitarnej. Handel tego typu artykułami z wykorzystaniem technik wysyłkowych zyskuje klientów. Nadal jednak jest stosunkowo młody na polskim rynku.

Na co zwracać uwagę nazywając e-sklep?

Oprócz sformułowania podstawowej nazwy dla sklepu internetowego, warto pamiętać o uwzględnieniu kilku elementów na pozór nieistotnych. Skrót, humor, brzmienie – jak je wykorzystać?

Jaka powinna być nazwa e-sklepu?

Kreowanie nazwy dla e-sklepu to nie jest prosta sprawa. Co gorsze, wynik naszych rozmyślań ma decydujący wpływ na powodzenie naszego przedsięwzięcia. Na co zwracać uwagę, czego unikać?

Dlaczego warto unikać pospolitych nazw dla e-biznesu?

Początkujący e-sklep może odnieść sukces dzięki wykorzystaniu samej jego nazwy. Dlaczego? Ponieważ stanowi ona jeden z kluczowych elementów wpływających na postrzeganie e-biznesu przez klientów. Dlaczego warto sięgać po unikalne rozwiązania i unikać nazw pospolitych? Przeczytaj.

Jak nazwać firmę lub serwis www?

Podjęcie decyzji o rozpoczęciu e-dzialalności to dopiero jeden z wielu kroków stawiających przyszłą firmę na nogi. W procesie tworzenia e-biznesu szalenie ważna jest nazwa serwisu i przedsiębiorstwa. Jak ją wybrać i na co zwracać szczególna uwagę?

Czy e-sklep to nadal dobry pomysł na biznes?

Poprzednie dwa lata przyniosły gwałtowny wzrost liczby sklepów internetowych. E-handel, niczym grzyby po deszczu, wzrasta gwałtownie i na dużą skalę. Czy na rynku, który kurczy się w oczach, znajdzie się jeszcze miejsce dla Twojego sklepu?

Jaki powinien być idealny e-sklep?

W Polsce w okresie ostatnich dwóch lat powstało niespodziewanie wiele sklepów internetowych. Ile z nich można określić mianem wzorcowych, idealnych? Niewiele. Dowiedz się jakie cechy powinien mieć perfekcyjny e-sklep.

Jakie korzyści płyną z e-biznesu?

Wzrost liczby osób korzystających ze sklepów internetowych stale rośnie. Jaka przewagę mają one nad klasycznymi przedsięwzięciami i na czym można dzięki nim oszczędzić przeczytasz poniżej.

Czy warto prowadzić biznes w sieci?

Ostatnie cztery lata przyniosły gwałtowny wzrost liczby e-sklepów. Czy można powiedzieć, że biznes w sieci jest bardziej opłacalny niż sprzedaż prowadzona w sposób klasyczny zwykły?

Jak rozmieścić najważniejsze elementy w sklepie internetowym?

Przygotowanie e-sklepu od strony oprogramowania to dopiero jeden z początkowych etapów rozpoczynania działalności typu e-commerce. Jakie elementy powinny tworzyć e-sklep i jakie jest ich rozmieszczenie? Dowiesz się poniżej.

Jak rozmieścić wybrane elementy w e-sklepie? – menu i tagline

Menu oraz tagline – jedne z najważniejszych elementów pojawiających się w e-sklepach. W którym dokładnie miejscu należy je zamieścić? Przeczytaj.

Jak rozmieścić wybrane elementy w e-sklepie? – newsletter i prezentacja towaru

Newsletter i prezentacja towaru mogą odgrywać w e-sklepie role różnej wagi w zależności od miejsca ich rozmieszczenia. Które jest najwłaściwsze?

Jak rozmieścić wybrane ikony w sklepie internetowym?

Koszyk, moje konto, pomoc – jedne z najważniejszych ikon pojawiających się w e-sklepach. W którym dokładnie miejscu należy je zamieścić? Przeczytaj.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego? – postanowienia końcowe

W końcowej części regulaminu powinny znaleźć się zapisy dotyczące min. momentu jego wejścia w życie, czasu obowiązywania, sposobu wprowadzenia ewentualnych zmian oraz kwestii rozstrzygania sporów, które mogą powstać na gruncie stosunku łączącego przedsiębiorcę z konsumentem.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego? – ochrona prywatności i danych osobowych

Dane osobowe użytkowników Internetu stały się „towarem” o dużym znaczeniu ekonomicznym. Przedsiębiorcy coraz częściej przetwarzają dane w celach marketingowych. W związku z tym powstaje szczególna potrzeba ochrony danych konsumentów dokonujących zakupów w sieci. W regulaminie sklepu internetowego powinny znaleźć się podstawowe informacje formalno-prawne dotyczące min. tego przez kogo (adres siedziby i pełna nazwa przedsiębiorcy) i w jakim celu dane będą przetwarzane, informacji na temat prawa dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, dobrowolności albo obowiązku podania danych oraz tego czy dane będą udostępniane innym podmiotom.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego? – odstąpienie od umowy i zwrot towaru (reklamacje)

Przepisy dotyczące umów zawieranych na odległość charakteryzują się wzmożoną ochroną praw konsumenta. Konsumentowi, który nie może przed zawarciem umowy zapoznać się z kupowanym towarem przyznane są specjalne uprawnienia. Po pierwsze, może on odstąpić od umowy bez podania przyczyny. Po drugie ma on prawo do zwrotu towaru gdy jest on niezgodny z umową. Przedsiębiorca powinien poinformować konsumenta o tych prawach. Poniżej opisano na czym one polegają i jak przedsiębiorca powinien dać wyraz ich poszanowania redagując postanowienia regulaminu.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego? – wykonanie umowy

W pierwszych dwóch artykułach opisano sposób redakcji postanowień ogólnych oraz zawarcia umowy w regulaminie sklepu internetowego. Następnym z poruszonych zagadnień powinno być wykonanie umowy, poprzez które należy rozumieć spełnienie świadczeń obu stron w celu zaspokojenia ich interesów. W trakcie zawarcia umowy po stronie sprzedawcy powstaje obowiązek przyjęcia zapłaty i dostarczenia towaru, a po stronie kupującego zapłacenie za towar a następnie jego odebranie. Sposób dokonania tych czynności powinien być jasno i precyzyjnie uregulowany.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego – zawarcie umowy

Regulamin sklepu internetowego oprócz tego, że spełnia funkcję informacyjną zawiera również postanowienia, które są treścią umowy zawieranej pomiędzy przedsiębiorcą prowadzącym sklep internetowy a konsumentem. Regulamin to nic innego jak umowa regulująca sposób korzystania z serwisu oraz zawarcia i wykonania umowy. Konsument kupując przedmiot lub korzystający z usługi „podpisuje” się pod regulaminem i tym samym godzi się na warunki w nim zawarte.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego? – uwagi ogólne

Obowiązkiem przedsiębiorcy prowadzącego sklep internetowy jest zamieszczenie regulaminu na stronie WWW sklepu. Jednakże przedsiębiorcy często nie dokładają należytych wysiłków w tym celu. Zadają oni sobie pytanie: czy muszę zamieszczać regulamin, czy ktoś go w ogóle przeczyta?

REKLAMA