REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak rozmieścić najważniejsze elementy w sklepie internetowym?

Logotyp w znakomitej większości przypadków jest umiejscawiany w lewym górnym rogu.
Logotyp w znakomitej większości przypadków jest umiejscawiany w lewym górnym rogu.

REKLAMA

REKLAMA

Przygotowanie e-sklepu od strony oprogramowania to dopiero jeden z początkowych etapów rozpoczynania działalności typu e-commerce. Jakie elementy powinny tworzyć e-sklep i jakie jest ich rozmieszczenie? Dowiesz się poniżej.

Każdy sklep internetowy ma swoje stałe elementy, które składają się na spójną całość. Mam tu na myśli m.in. logotyp, menu, prezentacje produktów, odnośnik do koszyka, strefę logowania. Aby sklep poprawnie funkcjonował, musi je wszystkie zawierać. I w tym momencie rodzi się najważniejsze pytanie: w jaki sposób wdrożyć te elementy we własnym sklepie — utonąć w szarzyźnie i być wiernym standardom czy te być oryginalnym? 

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Jak rozmieścić wybrane elementy w e-sklepie? – menu i tagline

Należałoby odpowiedzieć: „być wiernym standardom i nie utonąć w szarzyźnie”. Fakty są takie, że schemat systemu sklepu internetowego, z jakim mamy do czynienia na co dzień, istnieje już kilka dobrych lat. W tym czasie wiele rozwiązań zostało wielokrotnie powielonych. To sprawiło, że wytworzyły się pewne standardy, których dzisiaj powinniśmy przestrzegać. Przykładem jest logo w lewym górnym rogu umożliwiające zarazem powrotem do strony głównej. Dzięki temu użytkownik intuicyjnie i często podświadomie wie, że aby wrócić do strony głównej, należy kliknąć logotyp, który znajduje się w lewym górnym rogu ekranu.

Co stałoby się, gdyby logo znalazło się nagle w prawym dolnym rogu? Z pewnością wtedy powrót na stronę główną byłby trudniejszy i bardziej czasochłonny. Przyjrzyjmy się więc podstawowym elementom sklepu internetowego i zastanówmy się, gdzie powinny być one umiejscowione. Poniższe wskazówki odnoszą się do najbardziej tradycyjnego projektu, na który składają się: górny obszar, lewa kolumna, prawa kolumna, obszar pomiędzy kolumnami, a także dolna belka.

REKLAMA

Polecamy: serwis Mała firma

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Logotyp

Logotyp w znakomitej większości przypadków jest umiejscawiany w lewym górnym rogu. Na potwierdzenie tej tezy proponuję wpisać do przeglądarki adresy kilkunastu dowolnie wybranych polskich lub zagranicznych sklepów internetowych.Podejrzewam, że tylko kilka procent nie będzie miało logotypu w lewym górnym rogu.

Co więcej, wszystkie logotypy będą zarazem odnośnikami do stron głównych sklepów internetowych. To chyba jeden z najbardziej zakorzenionych standardów, również w Polsce. Dlatego w tym przypadku nie warto nawet myśleć o innych strefach przy rozmieszczeniu swoistego szyldu sklepowego.

Artykuł jest fragmentem książki Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy.Wydanie II. Autorstwa Wojciecha Kyciaka. Wydawnictwo Onepress.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

REKLAMA

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

REKLAMA

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA