REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak rozmieścić najważniejsze elementy w sklepie internetowym?

Subskrybuj nas na Youtube
Logotyp w znakomitej większości przypadków jest umiejscawiany w lewym górnym rogu.
Logotyp w znakomitej większości przypadków jest umiejscawiany w lewym górnym rogu.

REKLAMA

REKLAMA

Przygotowanie e-sklepu od strony oprogramowania to dopiero jeden z początkowych etapów rozpoczynania działalności typu e-commerce. Jakie elementy powinny tworzyć e-sklep i jakie jest ich rozmieszczenie? Dowiesz się poniżej.

Każdy sklep internetowy ma swoje stałe elementy, które składają się na spójną całość. Mam tu na myśli m.in. logotyp, menu, prezentacje produktów, odnośnik do koszyka, strefę logowania. Aby sklep poprawnie funkcjonował, musi je wszystkie zawierać. I w tym momencie rodzi się najważniejsze pytanie: w jaki sposób wdrożyć te elementy we własnym sklepie — utonąć w szarzyźnie i być wiernym standardom czy te być oryginalnym? 

REKLAMA

Polecamy: Jak rozmieścić wybrane elementy w e-sklepie? – menu i tagline

REKLAMA

Należałoby odpowiedzieć: „być wiernym standardom i nie utonąć w szarzyźnie”. Fakty są takie, że schemat systemu sklepu internetowego, z jakim mamy do czynienia na co dzień, istnieje już kilka dobrych lat. W tym czasie wiele rozwiązań zostało wielokrotnie powielonych. To sprawiło, że wytworzyły się pewne standardy, których dzisiaj powinniśmy przestrzegać. Przykładem jest logo w lewym górnym rogu umożliwiające zarazem powrotem do strony głównej. Dzięki temu użytkownik intuicyjnie i często podświadomie wie, że aby wrócić do strony głównej, należy kliknąć logotyp, który znajduje się w lewym górnym rogu ekranu.

Co stałoby się, gdyby logo znalazło się nagle w prawym dolnym rogu? Z pewnością wtedy powrót na stronę główną byłby trudniejszy i bardziej czasochłonny. Przyjrzyjmy się więc podstawowym elementom sklepu internetowego i zastanówmy się, gdzie powinny być one umiejscowione. Poniższe wskazówki odnoszą się do najbardziej tradycyjnego projektu, na który składają się: górny obszar, lewa kolumna, prawa kolumna, obszar pomiędzy kolumnami, a także dolna belka.

Polecamy: serwis Mała firma

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Logotyp

Logotyp w znakomitej większości przypadków jest umiejscawiany w lewym górnym rogu. Na potwierdzenie tej tezy proponuję wpisać do przeglądarki adresy kilkunastu dowolnie wybranych polskich lub zagranicznych sklepów internetowych.Podejrzewam, że tylko kilka procent nie będzie miało logotypu w lewym górnym rogu.

Co więcej, wszystkie logotypy będą zarazem odnośnikami do stron głównych sklepów internetowych. To chyba jeden z najbardziej zakorzenionych standardów, również w Polsce. Dlatego w tym przypadku nie warto nawet myśleć o innych strefach przy rozmieszczeniu swoistego szyldu sklepowego.

Artykuł jest fragmentem książki Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy.Wydanie II. Autorstwa Wojciecha Kyciaka. Wydawnictwo Onepress.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

REKLAMA

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

REKLAMA