REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak rozmieścić najważniejsze elementy w sklepie internetowym?

Logotyp w znakomitej większości przypadków jest umiejscawiany w lewym górnym rogu.
Logotyp w znakomitej większości przypadków jest umiejscawiany w lewym górnym rogu.

REKLAMA

REKLAMA

Przygotowanie e-sklepu od strony oprogramowania to dopiero jeden z początkowych etapów rozpoczynania działalności typu e-commerce. Jakie elementy powinny tworzyć e-sklep i jakie jest ich rozmieszczenie? Dowiesz się poniżej.

Każdy sklep internetowy ma swoje stałe elementy, które składają się na spójną całość. Mam tu na myśli m.in. logotyp, menu, prezentacje produktów, odnośnik do koszyka, strefę logowania. Aby sklep poprawnie funkcjonował, musi je wszystkie zawierać. I w tym momencie rodzi się najważniejsze pytanie: w jaki sposób wdrożyć te elementy we własnym sklepie — utonąć w szarzyźnie i być wiernym standardom czy te być oryginalnym? 

REKLAMA

Polecamy: Jak rozmieścić wybrane elementy w e-sklepie? – menu i tagline

REKLAMA

Należałoby odpowiedzieć: „być wiernym standardom i nie utonąć w szarzyźnie”. Fakty są takie, że schemat systemu sklepu internetowego, z jakim mamy do czynienia na co dzień, istnieje już kilka dobrych lat. W tym czasie wiele rozwiązań zostało wielokrotnie powielonych. To sprawiło, że wytworzyły się pewne standardy, których dzisiaj powinniśmy przestrzegać. Przykładem jest logo w lewym górnym rogu umożliwiające zarazem powrotem do strony głównej. Dzięki temu użytkownik intuicyjnie i często podświadomie wie, że aby wrócić do strony głównej, należy kliknąć logotyp, który znajduje się w lewym górnym rogu ekranu.

Co stałoby się, gdyby logo znalazło się nagle w prawym dolnym rogu? Z pewnością wtedy powrót na stronę główną byłby trudniejszy i bardziej czasochłonny. Przyjrzyjmy się więc podstawowym elementom sklepu internetowego i zastanówmy się, gdzie powinny być one umiejscowione. Poniższe wskazówki odnoszą się do najbardziej tradycyjnego projektu, na który składają się: górny obszar, lewa kolumna, prawa kolumna, obszar pomiędzy kolumnami, a także dolna belka.

Polecamy: serwis Mała firma

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Logotyp

Logotyp w znakomitej większości przypadków jest umiejscawiany w lewym górnym rogu. Na potwierdzenie tej tezy proponuję wpisać do przeglądarki adresy kilkunastu dowolnie wybranych polskich lub zagranicznych sklepów internetowych.Podejrzewam, że tylko kilka procent nie będzie miało logotypu w lewym górnym rogu.

Co więcej, wszystkie logotypy będą zarazem odnośnikami do stron głównych sklepów internetowych. To chyba jeden z najbardziej zakorzenionych standardów, również w Polsce. Dlatego w tym przypadku nie warto nawet myśleć o innych strefach przy rozmieszczeniu swoistego szyldu sklepowego.

Artykuł jest fragmentem książki Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy.Wydanie II. Autorstwa Wojciecha Kyciaka. Wydawnictwo Onepress.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA