REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biznes

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy umowa przechowania pieniędzy może podlegać opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych

Jeden z naszych kontrahentów w związku ze swoim wyjazdem za granicę chce podpisać ze spółką umowę o przechowanie pieniędzy. Czy umowy przechowania pieniędzy podlegają opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych?

Dotacje - rozliczenia podatkowe i ewidencja rachunkowa

Dotacja to forma bezzwrotnej pomocy finansowej udzielanej ze środków publicznych w celu finansowego wsparcia określonego przedsięwzięcia lub prowadzenia bieżącej działalności. Na podstawie przepisów podatkowych oraz przepisów o rachunkowości skutki otrzymania dotacji mogą różnić się od siebie. Jest to uzależnione od celu, na jaki otrzymane dotacje zostaną przeznaczone.

Nowe technologie w systemach ochrony mienia i danych

Profesjonalne usługi bezpieczeństwa podążają za zmieniającym się światem i reagują na wciąż nowe zagrożenia. Ochrona mienia to już nie tylko niezastąpiony ochroniarz i prosty monitoring przemysłowy. Nowoczesne technologie zabezpieczają zarówno mienie, jak i pozwalają uniknąć niebezpieczeństw w świecie wirtualnym.

FinTech – technologia dla ludu czy przełomowy model biznesowy?

Od 2010 roku suma inwestycji w globalny sektor FinTech wyniosła ponad 50 miliardów dolarów, dzięki czemu powstało 2500 nowy spółek. W jaki sposób mariaż tradycyjnych usług bankowych i nowych technologii zmienił branżę finansową? Kto skorzysta, a kto straci na cyfrowej rewolucji?

REKLAMA

Czy twój biznes wypali? Jak to przewidzieć?

„Mam pomysł na biznes! Pozostało znaleźć kapitał początkowy” - takie słowa często można usłyszeć z ust młodych i zuchwałych. Jednak nie wszystko jest tak proste. Aby stworzyć naprawdę udany i dochodowy biznes, nie wystarczy kreatywność i oryginalność. Ważne jest nauczyć się testować wszystkie pomysły, począwszy od koncepcji produktu, na dodatkowych funkcjach kończąc. Istnieje wiele sposobów na sprawdzenie, czy Twój projekt ma szansę na sukces. Najważniejsze to nie ograniczać się tylko do jednej metody, sprawdź je wszystkie.

Sprzedaż nieruchomości a działalność gospodarcza – podatek VAT

Jak wygląda sprzedaż nieruchomości znajdujących się w majątku prywatnym, jako prowadzenie działalności gospodarczej i obowiązek zapłaty podatku VAT z tego tytułu w kontekście wyroku NSA z dnia 26.05.2017 r., sygn. akt I FSK 1728/15?

Kim jest dyrektor techniczny w organizacji startupowej i jakie ma kompetencje?

Czym zajmuje się dyrektor techniczny w start-upie, z jakimi trudnościami musi się zmierzyć oraz jaką drogę musi pokonać, by efektywnie zarządzać młodym zespołem?

Jak rozliczać zakup biletów lotniczych - najczęstsze problemy z rozliczeniem VAT

W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą podatnicy często kupują bilety lotnicze. Czyniąc to, korzystają z usług przewoźników krajowych i zagranicznych. Zakup od przewoźnika krajowego nie nastręcza tak wielu problemów jak zakup od przewoźnika zagranicznego. W tym wypadku podatnicy często nie są w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy w przypadku lotów międzynarodowych po stronie polskiego podatnika występuje obowiązek wykazania importu usług, czy też nie.

REKLAMA

Jakie są konsekwencje posługiwania się pustymi fakturami?

Organy podatkowe otrzymują coraz więcej instrumentów, które pozwalają im na walkę z pustymi fakturami. Wystawca pustej faktury ma obowiązek zapłaty z niej VAT bezpośrednio do urzędu skarbowego. Nie wystarczy, że podatnik, który chce naprawić swój błąd, wystawi fakturę korygującą. Aby korekta była skuteczna, nabywca musi skorygować swoje rozliczenie.

Prawidłowy wybór biegłego rewidenta oraz zawarcie umowy o badanie sprawozdania finansowego

Każda jednostka sporządzająca sprawozdanie finansowe może je poddać badaniu przez biegłego rewidenta. Niektóre podmioty są do tego zobligowane z mocy ustawy o rachunkowości. Niepoddanie badaniu sprawozdania finansowego przez biegłego rewidenta podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.

Jak budować i utrzymywać dobre relacje z kontrahentami i klientami

Z badań przedsiębiorczości wynika, że koszty pozyskania nowego klienta są kilkakrotnie wyższe niż koszty utrzymania dotychczasowego portfela firm, z którymi współpracujemy. Niemniej, budowanie udanych relacji biznesowych nie jest łatwym zadaniem - nieprzypadkowo jest to też jedna z najbardziej pożądanych kompetencji na współczesnym rynku pracy. Jak rozwijać i dbać o kontakty biznesowe? O czym pamiętać, by budować długotrwałe, partnerskie relacje z naszymi klientami? Oto kilka wskazówek.

Czy startupy potrzebują inkubatorów, jak wybrać właściwie?

Startupowcy mogą skorzystać z inkubatorów od początku, niezależnie od funduszy czy stopnia zaawansowania pracy. Inkubatory nie inwestują pieniędzy i nie otrzymują zapłaty za pomoc, za to służą wsparciem mentorów i dają wskazówki biznesowe.

Ustawa o sukcesji firm rodzinnych od 2018 roku

W Ministerstwie Rozwoju powstał projekt ustawy o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej (tzw. ustawa o sukcesji firm). Aktualnie trwają konsultacje publiczne i uzgodnienia międzyresortowe tego projektu. To kolejna ustawa z pakietu „100 zmian dla firm”, która zgodnie z intencjami projektodawców ma pozytywnie wpłynąć na funkcjonowanie przedsiębiorców prowadzących firmę w formie indywidualnej działalności gospodarczej. Zmiany dotyczą co najmniej 2 mln firm i mają wejść w życie w I kwartale 2018 roku.

Ogólny system zachęt inwestycyjnych w Turcji

System zachęt inwestycyjnych ma na celu promowanie i wspieranie inwestycji zarówno krajowych jak i zagranicznych, aby zmniejszyć zależność od importu dóbr pośrednich kluczowych branż strategicznych kraju oraz wyeliminować dysproporcje regionalne w kraju przez kierowanie takich inwestycji do zagrożonych regionów.

Insurtech – innowacyjne start-upy przyszłością sektora ubezpieczeniowego?

Branża finansowa, tak jak większość segmentów rynku, od dekady poddawana jest zmianom związanym z transformacją cyfrową. Ich wynikiem są coraz prężniej działające w segmencie finansowym nowoczesne firmy technologiczne, zwane fintech-ami. Wyróżnikiem ich strategii jest wykorzystywanie nowoczesnych technologii w pełnym zakresie: od tworzenia produktu, poprzez sprzedaż, kontakt z klientem aż po utrzymywanie relacji z konsumentami.

Dlaczego warto wprowadzić w firmie narzędzia wspierające procesy handlowe i sprzedażowe?

Dział handlowy jest jednym z najważniejszych w firmie.  Dzięki niemu przedsiębiorstwo może poruszać się dynamicznie do przodu. Wraz z rozwojem firmy, wymagane jest wprowadzenie rozwiązań wspierających zarządzenie procesami handlowymi i sprzedażowymi.

Przesłanki zwrotu dofinansowania udzielonego z budżetu Unii Europejskiej na gruncie ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych cz.I

Jako kraj członkowski Unii Europejskiej, Polska otrzymuje duże środki na rozwój gospodarczy. Udzielane wsparcie finansowe przeznaczane jest m. in. na wzrost konkurencyjności polskiej gospodarki, poprawę zatrudnienia i życia obywateli, rozwój nowych technologii. Wsparcie finansowe udzielane jest za pośrednictwem różnego rodzaju programów i funduszy. Jak pokazują statystyki, polscy przedsiębiorcy chętnie korzystają z tego rodzaju wsparcia finansowego, celem rozwoju swojej firmy i podniesienia jej konkurencyjności. Jednakże środki z funduszy to nie tylko korzyści, ale też pewne zagrożenia.

Konstytucja Firmy Rodzinnej

Kontynuując cykl artykułów poświęconych najważniejszym mechanizmom Ładu Rodzinnego przyjrzyjmy się jednemu z mnie najbliższych – Konstytucji Firmy Rodzinnej. To jeden z najbardziej kompleksowych dokumentów rodzinnych, który porównać można do przewodnika prowadzenia firmy, napisanego wspólnie przez jej założycieli. Dzięki niemu przyszłe pokolenia mogą poznać cele i sposób zarządzania firmą rodzinną, jakie przyświecały jej założycielom lub cele te modyfikować idąc z duchem czasu.

O czym powinni wiedzieć przyszli startupowcy?

Jak pokazują statystyki upada 9 na 10 start-upów[1]. Oprócz rozsądku oraz solidnego przygotowania ekonomicznego, do rozpoczęcia działalności biznesowej niezbędna jest znajomość podstaw prawa handlowego, cywilnego, a nawet autorskiego. Mimo iż start-upy są jedynie etapem przejściowym w rozwoju organizacji, w świetle prawa polskiego nie różnią się niczym od innych przedsiębiorstw - tłumaczy dr Mariusz Bidziński, Szkoła Prawa Uniwersytetu SWPS.

Wideokonferencje: nowoczesna komunikacja dla firm i organizacji każdej wielkości

Żyjemy w czasach, w których skuteczna komunikacja to kluczowy czynnik w funkcjonowaniu firm i instytucji publicznych. To, jak szybko, wygodnie i efektywnie pracownicy mogą porozumiewać się między sobą oraz ze światem zewnętrznym – klientami czy partnerami – ma ogromne znaczenie dla poprawnego funkcjonowania organizacji.

Najważniejsze mechanizmy Ładu Rodzinnego – Strategia międzypokoleniowa firmy

Firmy rodzinne zakładane na przełomie lat 80/90 stają obecnie przed widmem sporych zmian. Rodzinne biznesy prowadzone przez pierwsze pokolenie, nadal funkcjonują zgodnie z wypracowanymi przez lata schematami i zależnościami. Często takie porządki są czymś naturalnym dla właściciela a tym samym, mocno niesformalizowanym. Jednak wraz z rozwojem firmy i wchodzeniem nowych pokoleń do jej struktur, konieczne staje się sformalizowanie wcześniejszych zasad. Zwłaszcza jeśli właścicielom zależy na sprawnym funkcjonowaniu firmy i zachowaniu jej ciągłości.

40 euro kary za opóźnienie w zapłacie faktury

Za opóźnienie w płatności faktury choćby o 1 dzień możemy otrzymać 40 euro kary. Kara ta jest naliczana niezależnie od odsetek za zwłokę.

Alior Bank wspiera innowacyjne firmy

Dotacje unijne dają szansę na realizację wielu ciekawych projektów biznesowych, dlatego ciągle wzbudzają duże zainteresowanie wśród przedsiębiorców.

Przydatne narzędzia do komunikacji w firmie

Każdy startup prędzej czy później musi pokonać własną drogę w poszukiwaniu optymalnych narzędzi komunikacji wewnętrznej i zarządzania pracą. Dmitry Wołoszyn, jeden z założycieli Preply.com, opisuje swoje doświadczenia w poszukiwaniu świętego Graala komunikacji w młodym zespole startupowym. Dokonał wyboru najbardziej intuicyjnych i prostych asystentów codziennej pracy. Poniżej subiektywny przegląd przetestowanych na własnej, startupowej skórze.

Regulacje prawne a dobre praktyki w marketingu bezpośrednim

Zbliża się termin niezwykle interesującej konferencji "Ethical code marketingu bezpośredniego - tendencje regulacyjne i dobre praktyki”. Wysoki poziom merytoryczny gwarantuje między innymi UOKiK oraz grono ekspertów, którzy zaprezentują wiele praktycznych aspektów marketingu bezpośredniego. Z tej okazji udało nam się porozmawiać z Panem Jackiem Barankiewiczem, który jest Prezesem Zarządu Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy i jednocześnie Członkiem Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Marketingu.

Kiedy można przyznać i jak ustalać ryczałt za pracę w nocy

Pracownikowi przysługuje dodatek do wynagrodzenia za każdą godzinę pracy w porze nocnej. Pracodawca, zamiast ustalać dodatki za każdą godzinę pracy w nocy, może ustalić należności z tego tytułu w formie ryczałtu. Jednak możliwość taka jest ograniczona jedynie do pracowników wykonujących pracę w porze nocnej stale poza zakładem pracy.

Jak rozliczyć VAT od WNT, gdy transakcja nie została udokumentowana fakturą

Przedsiębiorca, będący podatnikiem VAT-UE, kupuje na terenie Unii Europejskiej towary. Są to drobne transakcje, w związku z tym zazwyczaj nie ma możliwości otrzymania faktury a jedynym dokumentem potwierdzającym zakup jest paragon fiskalny. Czy w związku z powyższym, biorąc pod uwagę, że dochodzi do przemieszczenia towaru między dwoma krajami UE, a sprzedawca i nabywca są zarejestrowanymi podatnikami VAT, rozpoznać należy WNT?

Korekty rozliczeń VAT

Deklaracja dla podatku od towarów i usług powinna uwzględniać wszystkie czynności wykonane przez podatnika w danym okresie rozliczeniowym, zgodnie z faktycznym przebiegiem transakcji. Podatnik, który składa miesięczne lub kwartalne deklaracje VAT, w przypadku stwierdzenia jakiejkolwiek pomyłki lub błędu w rozliczeniu, powinien niezwłocznie złożyć deklarację korygującą.

Jak rozliczać import usług - wybrane problemy

W rzeczywistości definicja importu usług oraz warunki, które muszą zostać spełnione, aby nabycie zagranicznej usługi podlegało rozliczeniu przez polskiego usługobiorcę, są nieco bardziej złożone, niż by się wydawało. Podatnicy nadal mają problemy z prawidłowym określeniem daty powstania obowiązku podatkowego czy korygowaniem importu usług.

Wybrane zagadnienia wynikające z projektu nowelizacji ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu cz. I

W dniu 26 czerwca 2017 r. minął termin na implementację Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/849 w sprawie zapobiegania wykorzystywaniu systemu finansowego do prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu (…). Obecnie trwają prace nad nowelizacją ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (dalej jako ustawa o p.p.p.f.t.). Procedowany projekt implementuje do polskiego porządku prawnego szereg nowości, które w istotny sposób zmieniają dotychczasowy system przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.

Najgłośniejsze kradzieże w historii – czy były do uniknięcia?

Przedstawiamy 8 najbardziej spektakularnych kradzieży w historii. Te zdarzenia są nadal analizowane nie tylko przez pisarzy, scenarzystów i reżyserów filmowych ale także przez ekspertów od bezpieczeństwa. Czy udana kradzież to bardziej wynik sprytu i inteligencji złodzieja, czy może złych zabezpieczeń? Czy najsłynniejszych ataków można było uniknąć? Komentuje ekspert z Impel Security Polska.

Apteka dla aptekarza - zmiany w wydawaniu zezwoleń na prowadzenie aptek w 2017 r.

Słynna ustawa „apteka dla aptekarza” wchodzi w życie 25 czerwca 2017 r. Warto wiedzieć jak w związku z tym zmienią się zasady wydawania zezwoleń na prowadzenie apteki.

Cele finansowe - jak je sobie wyznaczać i osiągać?

Trzech przedsiębiorców z branży internetowej, których łączy jedno – odnieśli finansowy sukces, dzieli się swoimi przemyśleniami na temat zarabiania i rozsądnego wydawania. Monika Świędrych - prekursorka branży LegalTech w Polsce, twórczyni startupu prawos.pl, Kirill Bigai – współzałożyciel platformy korepetycji preply.com oraz Marek Wylon – założyciel jednej z największych polskich spółek z branży gier komputerowych - GameDesire, radzą jak osiągnąć wyznaczone cele finansowe.

Czym jest chmura hybrydowa? Dlaczego to dobre rozwiązanie dla biznesu?

Chmura szybko staje się narzędziem numer jeden stosowanym do optymalizacji kosztów w centrum danych oraz ułatwiającym szybkie wprowadzanie na rynek nowych usług i produktów, skoro jest stosunkowo łatwa we wdrażaniu i może zapewnić niemal nieograniczony dostęp do pamięci masowych, zasobów sieciowych i mocy obliczeniowych.

Split payment – konsekwencja dla podatników

Split payment, czyli system podzielonych płatności, ma zostać wprowadzony do ustawy o VAT od 2018 r. MF przygotowało projekt ustawy zmieniającej ustawę o VAT, który jest obecnie na etapie konsultacji społecznych. Wynika z niego, że system ten będzie dobrowolny i skorzystanie z niego będzie zależało od kupującego. Nabywca towarów i usług będzie mógł rozdzielić płatność za fakturę na dwa rachunki bankowe: kwotę netto na rachunek sprzedawcy, kwotę podatku na specjalny rachunek VAT sprzedawcy. Ustawodawca przygotował zachęty finansowe, aby podatnicy korzystali z tego systemu.

Ryczałt za pracę w nocy - kiedy można przyznać i jak ustalać?

Pracownikowi przysługuje dodatek do wynagrodzenia za każdą godzinę pracy w porze nocnej. Pracodawca, zamiast ustalać dodatki za każdą godzinę pracy w nocy, może ustalić należności z tego tytułu w formie ryczałtu. Jednak możliwość taka jest ograniczona jedynie do pracowników wykonujących pracę w porze nocnej stale poza zakładem pracy.

Jak obniżyć koszty działalności gospodarczej?

Wybór tańszych lub darmowych narzędzi pracy lub reklama w internecie to tylko niektóre z rozwiązań pozwalających obniżyć koszty działalności gospodarczej.

Jak wystartować z własnym biznesem - wskazówki dla nowych firm

Start każdego biznesu wymaga przede wszystkim innowacyjnego pomysłu, który będzie w stanie przebić się przez konkurencję i zacząć funkcjonować na rynku na stabilnej pozycji. Nie każda firma ma aspiracje bycia liderem, jednak kwestia zaistnienia, pokazania swoich możliwości i osiągnięcia zysków jest bardzo istotna. Pierwsze kroki bywają trudne, ponieważ wiążą się z dużą ilością formalności, a przede wszystkim z wkładem pieniężnym, który będzie w stanie pokryć wszystkie wydatki w pierwszych miesiącach działalności. I na takie sytuacje warto się przygotować, wcześniej sprawdzając np. opcje pożyczek dla nowych firm.

Jakie problemy z rozliczaniem VAT mają podatnicy handlujący samochodami

Dealerzy samochodowi nabywają zasadniczo samochody wyłącznie w celu ich odsprzedaży. W takim przypadku mogą odliczać pełny VAT od wydatków związanych z tymi samochodami. Jednak nawet oni muszą czasami składać do urzędu skarbowego informacje VAT-26 i prowadzić ewidencje przebiegu pojazdu, aby prawo do odliczenia nie zostało zakwestionowane.

Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym

Sporządzenie zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym jest obowiązkowe dla jednostek, których sprawozdania finansowe podlegają badaniu przez biegłego rewidenta. Po zatwierdzeniu sprawozdania jest ono publikowane łącznie z innymi jego elementami.

Towary w księgach rachunkowych

Towary stanowią element zapasów i są ujmowane w bilansie w grupie aktywów obrotowych. Zgodnie z ustawą o rachunkowości są to towary nabyte w celu odsprzedaży w stanie nieprzetworzonym. Na dzień nabycia zapasy rzeczowych składników obrotowych ujmuje się w księgach rachunkowych według cen nabycia. Jeżeli koszty związane z zakupem nie są istotne, jednostki mogą też wyceniać towary w cenie zakupu.

Mała ustawa o innowacyjności - zmiany od 2017 roku

W dniu 23 listopada 2016 r. Prezydent Andrzej Duda podpisał pierwszą z ustaw mających na celu poprawę innowacyjności polskiej gospodarki, tzw. małą ustawę innowacyjną. Zmiany zaczęły obowiązywać 1 stycznia 2017 r. Nowe rozwiązania mają służyć podniesieniu poziomu innowacyjności w Polsce, poprawie funkcjonowania polskiej gospodarki oraz nauki.

Jak zweryfikować kontrahenta, by uniknąć sankcji karno-skarbowych?

Na początku 2017 r. zaczęła obowiązywać tzw. duża nowelizacja ustawy o podatku od towarów i usług, która wprowadza poważne sankcje w przypadku wykrycia błędów w rozliczeniu. Jednym ze sposobów na uniknięcie takiej sytuacji jest stosowna weryfikacja kontrahenta pod kątem statusu VAT. Sprawdź, co warto wiedzieć, by uchronić swoją firmę przed możliwymi konsekwencjami.

Jak obliczyć ekwiwalent urlopowy dla pracownika zatrudnionego na część etatu?

Rozwiązaliśmy umowę o pracę z pracownikiem, który był zatrudniony w wymiarze 1/2 etatu z wynagrodzeniem 1100 zł brutto miesięcznie. Pracę wykonywał on od poniedziałku do piątku po 4 godziny dziennie. W okresie ostatnich 3 miesięcy przed rozwiązaniem umowy o pracę wypłaciliśmy mu wynagrodzenie i dodatek za pracę w godzinach nadliczbowych w łącznej wysokości 2200 zł. Jak obliczyć ekwiwalent za urlop za 1 godzinę?

Jak prawidłowo tworzyć przepisy zakładowe?

Pracodawcy zatrudniający co najmniej 50 pracowników powinni posiadać regulamin pracy i regulamin wynagradzania. Regulaminy te powinni tworzyć również pracodawcy zatrudniający od 20 do 49 pracowników, jeżeli zażądały tego działające w firmie związki zawodowe.

Kto dokonuje zwrotu kosztów okularów korekcyjnych pracownikowi tymczasowemu?

Jesteśmy agencją pracy tymczasowej. Nasz pracownik będzie świadczył pracę przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie na rzecz pracodawcy użytkownika. Czy i ewentualnie kto jest zobowiązany do zapewnienia pracownikowi zwrotu kosztów okularów korekcyjnych zleconych przez lekarza podczas wstępnych badań - my jako agencja pracy, w której ta osoba jest zatrudniona, czy pracodawca użytkownik?

MŚP nie dba o bezpieczeństwo sprzętu IT

Małe i średnie firmy w Polsce nadal nie zdają sobie sprawy z podstawowych kwestii bezpieczeństwa sprzętu IT i nie chronią wystarczająco swoich danych - wynika z badania "SPRZĘT IT W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH W POLSCE 2017" przeprowadzonego przez firmę Lenovo.

Jak udzielać korepetycji przez Skype‘a - porady

Trudno wyobrazić sobie nowoczesną edukację bez prywatnych nauczycieli, czyli korepetytorów. Języki obce, matematyka a nawet lekcje śpiewu to dziedziny, w których można się szkolić na odległość. O tym, jak stać się internetowym nauczycielem opowiadają eksperci z Preply.com – globalnej platformy korepetycji.

Jak prawidłowo wypełnić raport ZUS RCA za osobę współpracującą?

Od roku prowadzę działalność gospodarczą. Po raz pierwszy wypełniam formularz ZUS RCA za siebie i swojego męża – jako osobę współpracującą. Jak w raporcie należy rozpisać finansowanie składek w przypadku osoby prowadzącej działalność oraz w przypadku osoby współpracującej?

Czy zwolnienie ze składek na FP i FGŚP za "młodego bezrobotnego" można kontynuować po umowie o pracę na okres próbny

Od 1 marca 2017 r. w naszej firmie zatrudniamy na umowę o pracę na 3-miesięczny okres próbny osobę, która nie ukończyła 30 lat i bezpośrednio przed zatrudnieniem była zarejestrowana jako bezrobotna. Zamierzamy przedłużyć zatrudnienie tego pracownika i zaproponować mu zawarcie kolejnej umowy, na czas określony (1 rok). Czy w czasie trwania kolejnej umowy nadal możemy korzystać ze zwolnienia ze składek na Fundusz Pracy i FGŚP za tego pracownika?

REKLAMA