Zgodnie z szacunkami firmy badawczo-doradczej Mordor Intelligence globalny rynek gamifikacji został wyceniony w 2020 roku na 10,19 mln UDS i oczekuje się, że do 2026 roku osiągnie wartość blisko 40mln USD. Gamifikacja, zwana również grywalizacją, to nie tylko modny trend, ale także efektywne i realne narzędzie, które z powodzeniem może wesprzeć rozwój firm rodzinnych w Polsce.
Scenariusz makroekonomiczny, zapisany w Aktualizacji Programu Konwergencji, zakłada wzrost realnego PKB w Polsce w 2022 r. na poziomie 3,8 proc. – podało Ministerstwo Finansów we wtorkowym komunikacie. Resort przewiduje, że w tym roku średnioroczna inflacja wyniesie 9,1 proc., a za rok 7,8 proc.
W kwietniu Kantar Consumer Index, czyli wskaźnik klimatu konsumenckiego spadł o 4,6 pkt. i wyniósł minus 33,9 pkt. Spadła również ocena sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, o 5,2 pkt. - do poziomu minus 27,9 pkt
Wybuch wojny w Ukrainie spowodował kryzys związany z dostępnością komponentów do elektroniki, w tym do kas fiskalnych sprzętowych. Polski Ład dodatkowo obciążył przedsiębiorców od początku roku, a dolar drożeje, co tym samym oznacza, że komponenty stają się nie tylko niedostępne, ale także bardzo drogie. Rozwiązaniem dla tej sytuacji mogłyby być kasy wirtualne, mające postać oprogramowania.