Zgodnie z szacunkami firmy badawczo-doradczej Mordor Intelligence globalny rynek gamifikacji został wyceniony w 2020 roku na 10,19 mln UDS i oczekuje się, że do 2026 roku osiągnie wartość blisko 40mln USD. Gamifikacja, zwana również grywalizacją, to nie tylko modny trend, ale także efektywne i realne narzędzie, które z powodzeniem może wesprzeć rozwój firm rodzinnych w Polsce.
Scenariusz makroekonomiczny, zapisany w Aktualizacji Programu Konwergencji, zakłada wzrost realnego PKB w Polsce w 2022 r. na poziomie 3,8 proc. – podało Ministerstwo Finansów we wtorkowym komunikacie. Resort przewiduje, że w tym roku średnioroczna inflacja wyniesie 9,1 proc., a za rok 7,8 proc.
W kwietniu Kantar Consumer Index, czyli wskaźnik klimatu konsumenckiego spadł o 4,6 pkt. i wyniósł minus 33,9 pkt. Spadła również ocena sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, o 5,2 pkt. - do poziomu minus 27,9 pkt
Wybuch wojny w Ukrainie spowodował kryzys związany z dostępnością komponentów do elektroniki, w tym do kas fiskalnych sprzętowych. Polski Ład dodatkowo obciążył przedsiębiorców od początku roku, a dolar drożeje, co tym samym oznacza, że komponenty stają się nie tylko niedostępne, ale także bardzo drogie. Rozwiązaniem dla tej sytuacji mogłyby być kasy wirtualne, mające postać oprogramowania.
Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) apeluje o poprawienie mechanizmu podatku przychodowego, który został wprowadzony w ramach Polskiego Ładu. Wadliwości mechanizmu podatku minimalnego w formie wprowadzonej w ramach Polskiego Ładu dowodzą stale pojawiające się doniesienia o tym, że jednymi z jego najistotniejszych płatników będą m.in. szpitale wykazujące ujemny wynik finansowy. Wiele grup spółek, takich jak wydobywcze, energetyczne czy lotnicze, zostały już wyłączone z podatku w ramach pospiesznych korekt ustawy. Nie tędy jednak droga – zamiast mnożyć wyjątki należy usunąć podstawowe mankamenty tego podatku.