REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konto Przedsiębiorcy na Biznes.gov.pl – bezpłatna pomoc w działalności gospodarczej

Subskrybuj nas na Youtube
Konto Przedsiębiorcy na Biznes.gov.pl
Konto Przedsiębiorcy na Biznes.gov.pl
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Czy można prowadzić firmę bez Konta Przedsiębiorcy? Można, ale wymaga to więcej czasu, wysiłku, wizyty w urzędach i stania w kolejkach. Co oferuje Konto Przedsiębiorcy w serwisie informacyjno-usługowym Biznes.gov.pl?
rozwiń >

Konto Przedsiębiorcy na Biznes.gov.pl to m.in.:

  • jedno miejsce do załatwiania spraw w rejestrze CEIDG i zarządzania nimi,
  • łatwy dostęp online do urzędów z każdego miejsca i o każdej porze,
  • automatyczne uzupełnianie dokumentów,
  • możliwość założenia adresu i skrzynki do e-Doręczeń,
  • odpowiedź z urzędu przekazywana mailowo lub SMSem.

Pierwszym krokiem umożliwiającym pełne korzystanie z ponad 300 e-usług na platformie Biznes.gov.pl, a także pełen dostęp do informacji zawartych w rejestrze CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) jest założenie Konta Przedsiębiorcy. Przedsiębiorca, który chce załatwić sprawę w CEIDG przez internet, możesz to zrobić tylko z Kontem Przedsiębiorcy.

REKLAMA

REKLAMA

Jedna rejestracja -  możliwości z Kontem Przedsiębiorcy

Rejestracja odbywa się przy pierwszym logowaniu na Konto Przedsiębiorcy. Aby mieć pełen dostęp do funkcjonalności konta, przy rejestracji należy podać adres e-mail, niezależnie od sposobu logowania się, do tego potrzebny jest również Profil Zaufany, e-Dowód lub dostęp do usługi mojeID.

Od momentu założenia konta w serwisie Biznes.gov.pl można załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu -bezpłatnie.

Dzięki Koncie Przedsiębiorcy można załatwić sprawy urzędowe na jednej platformie. Dotychczas wiązało się to z wizytą w kilku różnych instytucjach, np. Urzędzie Stanu Cywilnego, Państwowej Inspekcji Pracy, ZUS, NFZ, Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego, Urzędzie Ochrony Danych Osobowych, urzędach pracy czy urzędach skarbowych.

REKLAMA

Sprawy do załatwienia na Koncie Przedsiębiorcy na Biznes.gov.pl

  • rejestracja, zawieszenie, wznowienie i zakończenie działalności gospodarczej;
  • zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach i ZUS, zaświadczenie potwierdzające status podatnika VAT;
  • uznanie kwalifikacji swojego zawodu lub uregulowanie świadczenia usług transgranicznych w Polsce.

Wszystko w jednym miejscu, czyli zakładka “Moja firma”

Wszystkie pisma, wysyłane  do urzędów za pośrednictwem Biznes.gov.pl i odpowiedzi, zapisują się w Koncie Przedsiębiorcy. Znajdziemy je w zakładce „Moje sprawy” lub – jeśli są to wnioski CEIDG – w zakładce „Moja firma”. Druga zakładka daje  pełen dostęp do wszystkich spraw związanych z wpisem do rejestru CEIDG. To również tutaj można sprawdzić  aktualne dane swojej firmy i status złożonego wniosku, a także zmienić swój wpis w CEIDG. O zmianie statusu sprawy poinformuje  mail przesłany przez Biznes.gov.pl lub do zakładka „Powiadomienia”. Tam pojawią się również odpowiedzi z urzędów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pełnomocnik

Właściciela firmy w codziennym prowadzeniu biznesu wesprzeć może pełnomocnik lub prokurent, który może załatwiać sprawy urzędowe. Konto Przedsiębiorcy umożliwia wpisanie pełnomocnika lub prokurenta do CEIDG, a także zarządzanie udzielonymi uprawnieniami.

Zakładka “Pełnomocnicy” na Koncie Przedsiębiorcy umożliwia  elektroniczny wniosek. Pełnomocnictwa do działania w imieniu firmy można udzielić więcej niż jednej osobie.

Rejestracja działalności i zmiana danych w CEIDG

Jedną z najpopularniejszych usług na Biznes.gov.pl jest rejestracja działalności w CEIDG. W jednym miejscu można utworzyć i wysłać wniosek, a do tego załatwić wszystkie formalności, np. z  ZUS lub urzędem skarbowym. Informacje po wysłaniu wniosku są automatycznie przekazywane do innych instytucji.

Najczęściej realizowaną usługą Biznes.gov.pl jest zmiana danych firmy w CEIDG. Stworzenie wniosku jest łatwe i intuicyjne. Kreatory wniosku krok po kroku kierują  przez pytania dopasowane do twojej sprawy. Wniosek zawiera dane, które są dostępne w systemie, dzięki czemu są one wysyłane szybko i sprawie w serwisie Biznes.gov.pl. Z usług Biznes.gov.pl można korzystać również na urządzeniach mobilnych, z każdego miejsca na świecie, co znacznie zwiększa ich dostępność.

Dzięki Koncie Przedsiębiorcy użytkownik może przejść do innych systemów administracji: eObywatel, e-Urząd Skarbowy, PUE ZUS i Portal Praca.gov.pl.

Biznes.gov.pl to baza wiedzy dla przyszłych i obecnych przedsiębiorców

Na Biznes.gov.pl znajdziemy artykuły o przepisach i formalnościach związanych z prowadzeniem biznesu. Dostępne są praktyczne i aktualne informacje dla obecnych przedsiębiorców i pełnomocników, ale także dla tych którzy planują nimi zostać. Znajdują są również tam treści dotyczące prowadzenia biznesu w Polsce i UE, dotyczące m.in. importu i eksportu, ubezpieczeń społecznych, podatków czy inwestycji.

Dzięki opcji „Obserwuj” przy każdym artykule, można otrzymywać newsletter z interesującymi go treściami.

Na stronie Biznes.gov.pl każdy użytkownik, również ten nieposiadający Konta Przedsiębiorcy, posiada możliwość wyszukania dowolnej firmy zarejestrowanej w CEIDG i KRS. Można zajrzeć do zakładki “Wyszukiwarka firm” i wpisać dane określonej firmy w formularzu.

Dla wielu użytkowników serwis Biznes.gov.pl jest pierwszym miejscem, w którym szukają informacji na temat prowadzenia biznesu. I choć znajdziemy na niej większość odpowiedzi na pytania związane z funkcjonowaniem firmy, to jednak może się okazać, że czasem będziemy potrzebować dodatkowego wsparcia. W takich sytuacjach z pomocą przychodzą doświadczeni konsultanci z Centrum Pomocy Przedsiębiorcy.

Wsparcie specjalistów można uzyskać za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji: telefonu, livechata czy formularza do zgłaszania pytań.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Rozwoju i Technologii

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA