REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

VAT - rozliczanie, Działalność gospodarcza

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak przedsiębiorca powinien definiować produkt

W związku z dynamicznie zachodzącymi zmianami na rynku produktów wraz z ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym pojawiły się nowe definicje produktu oraz jego nabycia. W jakim celu zostały utworzone i jak należy te pojęcia rozumieć? Przeczytaj.

Przeciwko komu stosuje się nieuczciwe praktyki rynkowe

Zawarta w ustawie o nieuczciwych praktykach rynkowych definicja przeciętnego konsumenta pozwala na określenie przeciwko komu te praktyki są stosowane.

Jakie obowiązki ma przedsiębiorca wobec przeciętnego konsumenta

Przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym nie byłoby możliwe bez ustalenia przeciwko komu mogą być one stosowane. Z tego powodu ustawodawca definiuje pojęcie przeciętnego konsumenta oraz w rezultacie nakłada na przedsiębiorcę szereg obowiązków.

Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych - kodeksy dobrych praktyk

Wykorzystywanie przez przedsiębiorców kodeksów dobrych praktyk do celów reklamowych, jeżeli nie są ich sygnatariuszami stanowi przejaw nieuczciwych praktyk rynkowych. Przedsiębiorco przeczytaj, aby uniknąć zagrożenia podjęcia nieuczciwych działań.

REKLAMA

Przykłady nieuczciwych praktyk - roszczenie przedstawienia dokumentów

Planujesz podróż i boisz się kradzieży bagażu? Pamiętaj, że przedsiębiorcy, którzy żądają od konsumentów dokumentów bez racjonalnej podstawy muszą liczyć się z przesłankami nieuczciwych praktyk rynkowych. Na czym polega zagrożenie naruszenia przepisów ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym?

Czy informacja handlowa ma związek z nieuczciwymi praktykami rynkowymi

Informacja handlowa w postaci propozycji nabycia produktu nie tylko zawiera elementy perswazji, ale także wpływa na podjęcie decyzji przez konsumenta. Możemy więc mówić o kwalifikowanej formie reklamy i zagrożeniu dopuszczania się przez przedsiębiorcę nieuczciwych praktyk rynkowych.

Kto może dopuścić się stosowania nieuczciwej praktyki rynkowej

Obowiązek właściwej implementacji Dyrektywy o nieuczciwych praktykach handlowych do krajowego porządku prawnego stał się źródłem konieczności kolejnego zdefiniowania pojęcia przedsiębiorcy. Wprowadzając ustawę o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym należało się bowiem kierować zasadą maksymalnej harmonizacji.

Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych - usługi serwisowe

Jeżeli przedsiębiorca wywołał u konsumenta wrażenie, że serwis jego produktów dostępny jest w innym państwie członkowskim niż to, gdzie dokonano zakupu, wówczas dopuścił się nieuczciwej praktyki rynkowej. Jak funkcjonuje ona w praktyce?

REKLAMA

Na kim spoczywa ciężar dowodu przy nieuczciwych praktykach rynkowych

Ciężar dowodu, iż działanie nie stanowi nieuczciwej praktyki rynkowej wprowadzającej w błąd leży po stronie przedsiębiorcy. Konsument nie musi przedstawiać ekspertyz.

Kodeksy dobrych praktyk a nieuczciwe praktyki rynkowe

Przedsiębiorcy chętnie korzystają z kodeksów dobrych praktyk. Są one traktowane jako kolejny sposób na reklamę i pozyskanie klienta. Jakie wiążą się z nimi niebezpieczeństwa?

Na czym polega system konsorcyjny

Na rynku ponownie pojawiają się systemy konsorcyjne. Zakazane przez ustawodawcę nadal są przyczyną łez wielu oszukanych. Na czym systemy te polegają?

System konsorcyjny a nieuczciwe praktyki rynkowe

Ustawa o nieuczciwych praktykach rynkowych uznaje za takową prowadzenie działalności w systemie konsorcyjnym. Jest to regulacja przeniesiona z ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Na czym takie działanie polega?

Czy oznaczanie ceny produktu może być nieuczciwą praktyką rynkową

Pełna cena produktu to informacja, którą bez wątpliwości powinien znać każdy konsument. Kiedy podawanie ceny będzie nieuczciwa praktyka rynkową?

Jak odpowiada przedsiębiorca za nieuczciwe praktyki rynkowe

Przedsiębiorca, który dopuścił się działań o charakterze nieuczciwych praktyk rynkowych musi liczyć się z tym, iż poniesie określone konsekwencje. Jakie one są? Przeczytaj.

Klauzula generalna nieuczciwych praktyk rynkowych

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym definiuje je w art. 4 ust. 1 i ten przepis prawa należy uznać za klauzule generalną, która ma podstawowe znaczenie dla nieuczciwych praktyk rynkowych.

Kompetencje Prezesa UOKiK na tle ustawy o nieuczciwych praktykach rynkowych

Postępowanie dotyczące nieuczciwych praktyk rynkowych może być wszczęte przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ustawa przewiduje określone kompetencje tego organu w takich przypadkach.

Kiedy zaniechanie jest nieuczciwą praktyką rynkową

Zaniechanie wprowadzające w błąd może zostać uznane za nieuczciwą praktykę rynkową. Kiedy może to nastąpić?

Przykłady nieuczciwych praktyk - żądanie zapłaty lub zwrotu

Przedsiębiorca w wyjątkowych przypadkach ma prawo wysłać konsumentowi towar, którego on nie zamawiał. Kiedy i na jakiej podstawie? Przeczytaj.

Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych - konkurs i gratis

Konkursy i gratisy to jedne z najczęściej spotykanych form zachęty kupujących do wybrania konkretnego towaru. Czy przedsiębiorcy zawsze organizują te przedsięwzięcia zgodnie z prawem? Kiedy konkursy i darmowe dodatki do produktów będą wypełniały przesłanki nieuczciwych praktyk rynkowych?

Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych - przypisanie uprawnień

Wydaje Ci się, że operator sieci komórkowej posługuje się certyfikatem, którego nie posiada? Konsumencie uważaj – możesz być świadkiem nieuczciwych praktyk rynkowych, których dopuszcza się przedsiębiorca.

Czym są kodeksy dobrych praktyk

Kodeksy dobrych praktyk są postrzegane na rynku jako karta przetargowa w grze o klienta. Nie można jednak zapomnieć, że mogą stać się one źródłem dopuszczania się przez przedsiębiorcę nieuczciwych praktyk rynkowych.

Czym jest czarna i szara lista nieuczciwych praktyk rynkowych

Czarna i szara lista nieuczciwych praktyk znalazła się w ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Co zawiera i czym te praktyki się różnią?

Czym są praktyki wprowadzające w błąd oraz praktyki agresywne

Podział na nieuczciwe praktyki rynkowe wprowadzające w błąd oraz agresywne dotyczy zarówno szarego, jak i czarnego katalogu. Dodatkowo, w przypadku praktyk wprowadzających w błąd rozróżniamy działanie oraz zaniechanie przedsiębiorcy.

Jak oszczędnie prowadzić biuro?

Korzystanie z darmowych programów odpowiadających standardami wersjom płatnym, a może drukarki laserowe zamiast atramentowych? Na oszczędzanie w prowadzeniu biura są różne sposoby. Jakie? Przeczytaj.

Jak zmniejszyć wydatki w firmie?

Form oszczędzania jest wiele. Warto jednak wybrać taką, która nie będzie polegała na ograniczaniu produkcji lub, co gorsze, redukcji zatrudnienia. Niespodziewanie duże oszczędności można odnaleźć w zarządzaniu biurem.

Leasing a standardy i regulacje prawne obowiązujące managera IT

Każdy świadomy manager IT w przedsiębiorstwie powinien przestrzegać wielu dyrektyw, przepisów i regulacji obowiązujących na terenie prowadzonej przez firmę działalności. Sprawne zarządzanie dostępnymi zasobami w oparciu o te wytyczne to nie tylko obowiązek ale i klucz to zwiększenia rentowności i konkurencyjności firmy.

Co zmiana stawek VAT oznacza dla małych i średnich firm?

Od 2011 r. zaczną obowiązywać nas nowe stawki VAT.  Małe i średnie firmy produkcyjne, które nie mogą zrekompensować podwyżek efektem skali oraz niektóre przedsiębiorstwa usługowe, powinny szczególnie liczyć się z możliwymi konsekwencjami. Co zatem firmy z sektora MŚP mogą zrobić, aby zmniejszyć negatywne skutki zmian w podatkach?

Czym jest PKD?

PKD czyli Polska Klasyfikacja Działalności to zbiór możliwych rodzajów działalności, jakie może prowadzić firma. PKD ustala nazwy i symbole na pięciu poziomach: sekcja, dział, grupa, klasa i podklasa, a te ostatnie są wpisywane do właściwych rejestrów. Obowiązek posługiwania się klasyfikacją PKD dotyczy zarówno osób prowadzących działalność gospodarczą zarejestrowaną w gminnej ewidencji działalności gospodarczej jak i przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność w formie spółki i podlegają wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego.

Sklep z grami komputerowymi - pomysł

Sprzedaż oryginalnych gier komputerowych, pomimo szerzącego się piractwa, jest dobrym pomysłem na biznes. Szczególnie jeśli otworzymy salon w dobrym punkcie i dodatkowo połączymy go ze sklepem internetowym. Pomimo ogromnej skali piractwa, nielegalnego ściągania z sieci gier, to jednak legalna sprzedaż tego typu produktów ma się całkiem dobrze.

Serwis komputerowy - reklama

Reklamować się warto wszędzie ale warto pamiętać, że skuteczne mogą być zwykłe wywieszki na słupach i tablicach ogłoszeniowych w okolicy. Bo gdy popsuje nam się komputer trudniej będzie znaleźć serwis komputerowy w sieci niż zerwać nr telefonu z ogłoszenia.

Serwis komputerowy - uprawnienia

Do prowadzenia samej działalności polegającej na wszelkiego rodzaju usług komputerowych specjalne pozwolenia nie są wymagane oprócz oczywiście założenia działalności gospodarczej. Jednakże jeśli planujemy rozszerzenie naszej działalności na serwisowanie kas fiskalnych tu będziemy musieli posiadać odpowiednie pozwolenie.

Jakie korzyści płyną z e-biznesu?

Wzrost liczby osób korzystających ze sklepów internetowych stale rośnie. Jaka przewagę mają one nad klasycznymi przedsięwzięciami i na czym można dzięki nim oszczędzić przeczytasz poniżej.

Serwis komputerowy - lokal

Przy świadczeniu tego typu usług nie zawsze niezbędny będzie specjalny lokal. Jeżeli zamierzasz prowadzić obsługę osób fizycznych, ewentualnie kilku małych firm prawdopodobnie wystarczy pokój we własnym domu.

Jakie będą emerytury przedsiębiorców

Patrząc na swoja przyszłą emeryturę przedsiębiorcy nie mają wątpliwości – spodziewają się najwyżej 20% swoich dotychczasowych dochodów. Nie podejmują również żadnych kroków, aby ten stan rzeczy zmienić.

Serwis komputerowy - pomysł

W dzisiejszych czasach w zasadzie nikt już nie może sobie wyobrazić życia bez komputera, tak w firmie jak i w domu. Dlatego też w przypadku, gdy komputer nagle przestaje działać chcemy by ktoś szybko go naprawił.

Jak skutecznie promować firmę za granicą

Dzięki funduszom unijnym możemy skutecznie promować polskie przedsiębiorstwa na arenie międzynarodowej. Nawiązane w ten sposób kontakty gospodarcze mogą w przyszłości procentować wzrostem działalności eksportowej przedsiębiorstw.

Jak założyć własny biznes dzięki funduszom unijnym w województwie łódzkim

Jeśli jesteś mieszkańcem województwa łódzkiego i kiedykolwiek myślałeś o założeniu działalności gospodarczej – nie zastanawiaj się już dłużej. W ramach środków unijnych możesz otrzymać na ten cel nawet do 40 tys. złotych.

Do czego uprawniony jest inspektor sanitarny?

Rozpoczynając prowadzenie własnej działalności gospodarczej należy liczyć się z możliwością kontroli prowadzonej przez Państwową Inspekcje Sanitarną. Jakie uprawnienia przysługują inspektorom sanitarnym?

Podstawowe elementy kontraktu eksportowego

Kontrakt eksportowy jest dokumentem, na który składa się kilka bardzo ważnych elementów. Czego dotyczą i jak powinny zostać ujęte? Przeczytaj.

Co powinno znaleźć się w kontrakcie eksportowym?

Zawarcie kontraktu eksportowego może przysporzyć firmie wielu trudności. Jakie elementy powinny się w nim znaleźć i co powinny regulować?

Jakie będą koszty podwyżki VAT dla przedsiębiorców

Wieloletni plan finansów państwa przewiduje dokonanie, poczynając od 2011 roku, podwyżki stawek VAT. Niestety rząd nie uwzględnił kosztów, które część przedsiębiorstw będzie musiała ponieść w związku z tą zmianą. A zdaniem PKPP Lewiatan są one duże.

Jakie klauzule można zawrzeć w kontrakcie eksportowym lub importowym?

Umieszczone w treści kontraktu eksportowego lub importowego klauzule pozwalają na zabezpieczenie powstałych roszczeń. Jakie to klauzule i czego dotyczą? Przeczytaj.

Jakie elementy powinna zawierać strona kreująca e-wizerunek

Na kreowanie wizerunku w Internecie wpływa wiele czynników, niektóre z nich maja charakter wręcz destrukcyjny. Czego unikać, a co umieścić? Przeczytaj.

Jakie są filary strony internetowej kreującej e-wizerunek

Strona WWW jest tym, czym siedziba firmy czy galeria malarza, z tym że umiejscowiona w Internecie. Gdy tworzymy firmę, szukamy takiego lokalu, by łatwo go było znaleźć, by miał ładny wystrój i by można w nim było znaleźć towary lub ludzi, których się szuka.

Jak kreować e-wizerunek – adres strony i nawigacja

Podczas procesu tworzenia strony firmowej wykorzystywanej do kreowania e-wizerunku należy zwrócić szczególna uwagę na jej adres. Jak wybrać najlepszy i najbardziej popularny?

Jak funkcjonuje firmowa strona internetowa kreująca wizerunek

Z jakich elementów powinna składać się witryna firmowa

Budowa struktury witryny firmowej może mieć podstawowe znaczenie z punktu widzenia kreowania e-wizerunku. Co warto w niej umieścić, a czego należy unikać? Dowiesz się z poniższego artykułu.

Zasady kreowania e-wizerunku osób

Proces tworzenia e-wizerunku w sieci może dotyczyć nie tylko całej firmy, ale również poszczególnych osób lub tylko jednej z nich. Co powinna zawierać witryna promująca osobę?

Jak skonstruować witrynę produktową

Utrzymywanie spójnego e-wizerunku strony internetowej dotyczy w szczególności witryny produktowej. Nie można zapomnieć o jej kluczowych elementach. Ale co zamieścić na podstronach witryny?

Czy budowanie e-wizerunku jest potrzebne

W obecnych czasach zrealizowanie pomysłu na biznes w sieci pozwala na realizację idei w ogóle. Czy w związku z tym strona internetowa powinna budować wizerunek firmy w sieci?

REKLAMA