REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Telepraca, Praca zdalna

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Rynek biurowy i praca zdalna - czy wrócimy do pracy w biurach?

Już od początku pandemii jednym z najczęściej dyskutowanych tematów jest przyszłość rynku biurowego. Jakich zmian możemy spodziewać się w zakresie nieruchomości biurowych po ustaniu pandemii?

Elastyczność w pracy – jakie trendy będą w tym roku?

Praca i jej elastyczność nabrały w ostatnich miesiącach zupełnie innego znaczenia. Obserwujemy również kształtowanie się nowych trendów. Które z nich pozostaną z nami na dłużej i na co pracodawcy postawią w tym roku?

Jak przygotować plan bezpieczeństwa epidemiologicznego w firmie?

Pandemia COVID-19 powodowana przez koronawirusa SARS-CoV-2 stawia przed przedsiębiorcami wiele wyzwań. Jak przeprowadzić firmę przez ten trudny czas i na co zwrócić uwagę?

Co drugi Polak chce, aby praca zdalna została [RAPORT]

Praca zdalna w czasie pandemii stała się normalnością. 52% Polaków chciałoby w przyszłości móc częściej korzystać z pracy zdalnej. Światowym liderem pod tym względem jest Hiszpania, gdzie 82% pracowników liczy na zwiększenie możliwości pracy zdalnej.

REKLAMA

Jak zadbać o dietę pracownika na home office?

Praca na home office, wbrew pozorom także daje szanse pracodawcom na edukację żywieniową i zachęcanie pracowników do sięgania po zdrowe produkty. Jak to zrobić? Co można zaproponować pracownikowi?

Jacek Andrzejewski: praca zdalna niesie sporo zagrożeń dla pracownika

Jacek Andrzejewski wyjaśnia jak pracodawca może w dzisiejszych czasach pogodzić sprawne zarządzanie swoimi podwładnymi. Co powinien zrobić, by zadbać o jakość i efektywność ich pracy?

Przyszłe ekosystemy miejsc pracy. Czy praca zdalna z nami zostanie?

Praca zdalna w połączeniu z pracą w biurze może przyczynić się do osiągnięcia maksymalnej wydajności pracowników i organizacji.

3/4 firm jest zadowolonych z pracy zdalnej [RAPORT]

75 proc. firm patrzy na pracę zdalną przychylnie, a większość pracowników chciałoby tak pracować co najmniej raz w tygodniu, jednak nie rezygnując całkowicie z chodzenia do biura - wynika z badań CBRE i Grafton Recruitment.

REKLAMA

Praca zdalna zwieksza ilość pustych biur na rynku

Praca zdalna spowodowała, że rośnie liczba pustostanów na rynku, bo niepewność związana z COVID-19 i przeniesienie się części pracowników na pracę zdalną spowodowały wstrzymanie decyzji firm o zmianie siedziby lub dalszej ekspansji.

Praca zdalna sprzyja samotności pracowników

Praca zdalna oprócz wielu zalet ma również wiele wad. Dla coraz większej liczby osób, działających na home office jest przymusową formą izolacji społecznej. Dlatego dużego znaczenia nabiera rola pracodawcy w zadbaniu o dobrostan pracowników, mający wpływ na kondycję firmy.

Robert Lipiński: praca zdalna stała się normalnością

Kilka miesięcy temu, firmy niemalże z dnia na dzień oddelegowały swoich pracowników do pracy zdalnej. Czy to oznacza, że były one już wtedy doskonale przygotowane do takiego ruchu? Z uwagi na to, że zmiany zostały wprowadzone tak dynamicznie odpowiedź jest raczej oczywista – skoro nikt tego nie planował, można powiedzieć, że nikt nie był na to przygotowany w 100%.

Świadczenia przysługujące osobom ubezpieczonym podczas kwarantanny lub izolacji z powodu COVID-19

Osoby ubezpieczone będące m.in. pracownikami czy zleceniobiorcami odbywające obowiązkową kwarantannę mogą za zgodą podmiotów je zatrudniających wykonywać w tym okresie pracę w trybie zdalnym. Wówczas za ten czas mają prawo do wynagrodzenia za pracę. W przeciwnym wypadku, jeżeli objęte są ubezpieczeniem chorobowym, otrzymają świadczenie chorobowe. Pracy nie mogą świadczyć, nawet za zgodą zatrudniającego, osoby objęte izolacją, w tym w warunkach domowych. Dotychczasowe przepisy nie regulowały wprost możliwości wykonywania pracy zdalnej podczas kwarantanny. Została ona wprowadzona ustawą z 28 października 2020 r. zmieniającą ustawę covidową, która obecnie na publikację w Dzienniku Ustaw. Zmiany w tym zakresie wejdą w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia nowelizacji.

Elastyczne biura znów wracają do łask

Coraz bardziej popularny elastyczny model pracy sprawił, że biura pozostaną niezbędnym elementem dla funkcjonowania firm. Transformacja oczekiwań pracowników, co do sposobu wykonywania pracy, wpłynie jedynie na zmianę ich funkcji .

Kiedy pracodawca może zlecić pracownikowi pracę zdalną?

Czy pracownik może sam złożyć wniosek o pracę zdalną, jeżeli jego wynik na COVID-19 jest pozytywny? W jaki sposób pracodawca może oddelegować pracownika na pracę zdalną? Czy zmienia się wynagrodzenie, jeżeli pracownik wykonuje pracę zdalnie? Odpowiadamy na najczęstsze pytania dotyczące pracy zdalnej w kontekście koronawirusa.

BADANIE: 47% Polaków obawia się, że z powodu drugiej fali ich zdrowie psychiczne się pogorszy

Polacy martwią się o to, że zachorują ich bliscy lub oni sami, a także że zabraknie im dostępu do lekarzy lub pieniędzy. Zdecydowanie mniejszy stres wywołuje perspektywa powrotu do pracy zdalnej, a nawet możliwość utraty zatrudnienia.

Praca zdalna: pracownicy skarżą się na samotność

Pracownicy pracujący w trybie HO narzekają na brak kontaktów z innymi pracownikami i nie uczestniczą jak kiedyś w „normalnym życiu firmowym”. Jak pracodawcy mogą poprawić tę sytuację i na co zwrócić uwagę w przypadku pracy zdalnej?

Czy home office zdaje egzamin?

Co zmieniło się w podejściu do pracy zdalnej od początku pandemii koronawirusa? O ile wielu pracodawcom udało się pokonać przejściowe problemy związane z brakiem dostępu pracowników do odpowiednich narzędzi, o tyle w kwestiach organizacyjno-prawnych nie zmieniło się prawie nic.

Praca zdalna. Rośnie poczucie izolacji pracowników

Obecnie największymi wyzwaniami dla osób pracujących zdalnie jest utrzymanie równowagi praca-dom i brak bezpośrednich kontaktów ze współpracownikami. Mniejsza liczba dni w tygodniu, ale większa liczba godzin dziennie przekłada się na większą efektywność pracowników.

Rynek pracy: wygrywa pracownik, który odnalazł się w pracy hybrydowej

Wyniki związane z zatrudnieniem oddają wrześniowy optymizm związany z odbiciem gospodarczym. Rosnące wynagrodzenia są pochodną presji związanej z rosnącą inflacją, dotykającą mocno gospodarstw domowych oraz podwyżek płac planowanych w budżetach na 2020 rok, a wstrzymanych przez nadzwyczajne wydarzenia związane z pandemią COVID-19.

Przepisy dotyczące pracy zdalnej nadal niejasne [VIDEO]

Ukazał się projekt nowelizacji Kodeksu pracy, którego celem jest kompleksowa regulacja pracy zdalnej w polskim porządku prawnym. Zaproponowana regulacja zawiera podobne albo identyczne rozwiązania do tych zawartych obecnie w odniesieniu do telepracy. Zapraszamy do obejrzenia komentarza video w tym temacie.

Rynek pracy: co się przyda po pandemii? [KOMENTARZ]

Niektóre rozwiązania powstałe w czasie pandemii COVID-19 mogą okazać się przydatne także w czasie, kiedy wirus zostanie ostatecznie pokonany.

Kodeks Pracy: praca zdalna będzie uregulowana

Praca zdalna a nie telepraca w Kodeksie Pracy. O to dawna zabiegali Pracodawcy RP. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało projekt uwzględniający dotychczas sygnalizowane problemy dotyczące m.in. BHP i kontroli pracownika. Elastyczność oraz pewna swoboda pozostawiona stronom to główne atuty nowych przepisów.

Praca zdalna wciąż obowiązuje na niejasnych zasadach

Przepisy ustawy covidowej, dotyczące pracy zdalnej miały już wygasnąć. Jednak za sprawą jej nowelizacji pozostały w mocy. Będą obowiązywać aż do 3 miesięcy po odwołaniu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii. Czasowy charakter przepisów budzi jednak niepewność pracodawców.

Wellbeing: pracodawcy nie zdali jeszcze egzaminu z pandemii

Przedsiębiorcy niedostatecznie odrobili lekcję, jaką była dla rynku pandemia. 3,3 na 5 – to ocena jaką pracownicy wystawili swoim firmom za działania w obszarze zdrowia i samopoczucia. Zmieniły się też oczekiwania zatrudnionych - w nowej rzeczywistości pracujący stawiają przede wszystkim na elastyczne podejście do czasu i miejsca wykonywania pracy oraz usługi medyczne.

Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]

Czy to na przedsiębiorcy leży cały ciężar wychodzenia z kryzysu? Dariusz Grabowski w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (INFOR.pl) analizuje działania, jakie powinny podjąć firmy, aby utrzymać się na rynku. Zapraszamy do odsłuchania podcastu.

Praca zdalna na stałe w Kodeksie Pracy? To możliwe

W czasach pandemii praca zdalna pozwoliła na utrzymanie działalności firm w wielu branżach. I choć początkowo podchodzono do tego modelu z lekka obawą, szybko okazało się, że jest on korzystny zarówno dla pracodawców jak i pracowników. Teraz jest szansa, że pojawi się w Kodeksie Pracy.

Praca zdalna wspiera branżę fashion

Pandemia koronawirusa wzmocniła branżę odzieżową. Zdecydowana większość firm spodziewa się, że popyt w sieci utrzyma się większy niż przed lockdown. To zasługa modelu pracy zdalnej.

PIP wyjaśnia: telepraca czy praca zdalna?

W dobie pandemii COVID-19 praca zdalna stała się standardem. Należy jednak pamiętać, że telepraca nie oznacza tego samego, co praca zdalna.

Telepraca coraz bardziej popularna. Czym różni się od pracy zdalnej?

Na czym polega telepraca, kto może ją wykonywać, jaka jest jej specyfikacja? Koronawirus zmienił rynek pracy i ta forma zatrudnienia stała się dominującą wśród pracowników. Niechętni początkowo pracodawcy również przekonali się do takiego świadczenia pracy.

Praca zdalna zyskuje na znaczeniu w oczach pracodawców i pracowników

Jak doprecyzowano przepisy o pracy zdalnej w czasie epidemii koronawirusa

Praca zdalna pracowników urzędów wywołuje wiele problemów praktycznych w zakresie form jej zlecania, ewidencji czasu pracy, użytego sprzętu czy form komunikacji. Przepisy tarczy antykryzysowej 4.0 doprecyzowują przepisy dotyczące warunków wykonywania pracy zdalnej, rozwiewając niektóre z tych wątpliwości.

Audity wewnętrzne zdalnie

W związku z panującą epidemią COVID-19 i wynikającymi z niej ograniczeniami, coraz więcej organizacji decyduje się na przeprowadzanie auditów w formie zdalnej. Polskie Centrum Akredytacji w dniu 15 kwietnia 2020 r. ogłosiło, że oceny jednostek będą przeprowadzane zdalnie do odwołania. Jednostki certyfikujące informują na swoich stronach internetowych o realizacji zdalnych auditów u klientów. Z możliwości zdalnego przeprowadzania auditów korzystają również certyfikowane organizacje oraz firmy konsultingowe, realizując w ten sposób programy auditów wewnętrznych.

Udostępnienie dokumentacji zawierającej dane osobowe a praca zdalna

Czy pracodawca może zezwolić pracownikom na korzystanie w pracy zdalnej z dokumentacji papierowej zawierającej dane osobowe? Przedstawiamy opinię UODO.

Bezpieczeństwo pracy zdalnej w czasach koronawirusa

W obliczu zagrożeń związanych z rozprzestrzenianiem się COVID-19, wiele podmiotów stanęło przed koniecznością zapewnienia swoim pracownikom możliwości pracy zdalnej. Jak ją bezpiecznie zorganizować?

Czy można wypowiedzieć pracownikowi umowę o pracę w trakcie wideokonferencji

Praca zdalna w czasach pandemii koronawirusa

Aż 67% działających w Polsce firm, które dotąd nie oferowały możliwości pracy zdalnej, zdecydowało się na taki krok po wybuchu pandemii COVID-19. Jednocześnie ponad jedna trzecia przedsiębiorców natrafiła na bariery, które to uniemożliwiły. Tak wynika z najnowszego raportu podsumowującego sytuację na polskim rynku pracy od rozpoczęcia okresu kwarantanny.

Praca zdalna – takie są fakty

Praca zdalna cieszy się coraz większym uznaniem i powodzeniem. Mimo to nadal nie brakuje osób, dla których taki system daleki od jest od wizji konkretnego zatrudnienia i kojarzy się raczej z pracą dorywczą, dobrą dla studenta, a dla osoby mającej rodzinę na utrzymaniu – jedynie jako dodatkowe źródło dochodu wzmacniające domowy budżet. Warto poznać kilka faktów związanych z pracą zdalną i przekonać się, jak wygląda ona w rzeczywistości.

Jak przeprowadzać kontrolę bhp telepracownika

Pracodawca ma prawo przeprowadzić kontrolę w zakresie bhp w przypadku telepracy wykonywanej w domu pracownika. Czy obowiązkiem pracodawcy jest również przeprowadzenie u telepracownika odrębnej oceny warunków pracy, o której mowa w przepisach w sprawie bhp na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe? Czy wystarczy przeprowadzenie jednej z tych kontroli?

Cyfrowy nomadyzm, czyli elastyczna praca na krańcu świata

Jednym z najbardziej pożądanych benefitów pracowniczych jest praca zdalna, która z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Jej kreatywnym rozwinięciem jest cyfrowy nomadyzm (ang. digital nomadism). Okazuje się, że naszą przyszłością jest nie praca z domu, ale… skądkolwiek.

Jakie obowiązki w zakresie bhp mają pracodawcy w przypadku wykonywania przez pracowników pracy zdalnej

Przepisy prawa pracy nie regulują warunków oraz zasad wykonywania przez pracownika obowiązków służbowych zdalnie poza zakładem pracy. Tym samym pracodawca nie ma żadnych szczególnych obowiązków z zakresu bhp wobec takich pracowników. Ze względu na brak kompetencji kontrolnych pracodawcy w przypadku zatrudniania pracowników pracujących zdalnie można uzyskiwać od nich oświadczenia, że miejsce, w którym świadczą pracę, spełnia wymagania bhp.

Jak wprowadzić zatrudnienie w formie telepracy

Telepraca może zostać wprowadzona przy zawieraniu umowy o pracę albo w trakcie zatrudnienia. Jej uruchomienie jest zasadniczo możliwe w przypadku zawarcia przez pracodawcę z organizacjami związkowymi porozumienia lub wydania regulaminu dotyczącego stosowania warunków telepracy. Wyjątkowo podstawą świadczenia telepracy może być również wniosek pracownika, który może być skutecznie złożony niezależnie od formalnego wprowadzenia telepracy w przepisach zakładowych.

Praca zdalna - korzyści dla pracodawców

Coraz więcej firm oferuje możliwość pracy zdalnej. Niesie to za sobą liczne korzyści dla pracodawców. Przede wszystkim pozwala to przyciągnąć i utrzymać najlepszych pracowników.

Czy osobą wyznaczoną do wykonywania zadań służby bhp może być pracownik zatrudniony w formie telepracy

W naszej firmie nie ma służby bhp. W związku z tym chcemy powołać do wykonywania zadań tej służby pracownika zatrudnionego przy innej pracy. Jeden z telepracowników posiada odpowiednie kwalifikacje w zakresie bhp. Czy fakt świadczenia przez niego pracy regularnie poza zakładem może być okolicznością dyskwalifikującą do wykonywania obowiązków służby bhp na terenie zakładu pracy?

Czy w wyniku ograniczenia przez pracodawcę wydatków na wyjazd integracyjny można pominąć w nim telepracowników

Pracownicy naszej firmy wykonują pracę w siedzibie firmy, a niektórzy w ramach telepracy. Zamierzamy zorganizować wyjazd integracyjny, którego celem jest poprawa komunikacji między współpracującymi ze sobą pracownikami. Podczas wyjazdu zostanie zorganizowane specjalistyczne szkolenie dla pracowników. Z uwagi na ograniczony budżet zdecydowaliśmy, że nie będą w nim uczestniczyć osoby zatrudnione w warunkach telepracy. Czy nasze postępowanie będzie prawidłowe, jeżeli pominięcie telepracowników będzie wynikało z konieczności ograniczenia kosztów tego wyjazdu?

Czy zatrudnienie w formie telepracy się opłaca?

Świadczenie pracy w formie telepracy zostało wprowadzone do regulacji kodeksu pracy w 2007 r. Telepraca staje się coraz popularniejsza. Jakie prawa ma telepracownik? Jakie obowiązki ma pracodawca wobec telepracownika?

Wzrost popularności pracy zdalnej

Coraz więcej polskich firm decyduje się na zatrudnienie pracowników w trybie zdalnym lub stwarza warunki do takiej pracy. Najczęściej są to firmy IT, zajmujące się finansami i księgowością. Często ze stacjonarnego zatrudnienia rezygnują także graficy oraz programiści.

Praca zdalna – niezależność i swoboda czy nieustanny obowiązek?

Praca zdalna jest formą wykonywania powierzonych zadań poza siedzibą firmy. Jest to telepraca, której zasady w postaci np. poświęconych godzin dzienne, regulujemy sami, a fakt używania do niej technik elektronicznych powoduje, że możemy spełniać swoje obowiązki we własnym domu, mając kontakt z przełożonym jedynie poprzez e-maile, skype’a czy też telefonicznie.

Zatrudnianie pracowników w formie telepracy - prawa i obowiązki pracodawcy

Telepraca jest postrzegana jako forma zatrudnienia umożliwiająca pracownikom godzenie życia zawodowego z życiem rodzinnym oraz stosowanie elastycznej organizacji pracy. Czy z punktu widzenia pracodawcy ma ona równie atrakcyjny charakter?

Jakie powinny być słuchawki dla call center

Wybór zestawów słuchawkowych do firmy powinien opierać się na analizie potrzeb zarówno pracownika, jak i pracodawcy. Komplety, które nie posiadają blokad przed przekroczeniem granicznych progów dźwięku stanowią zagrożenie dla pracownika.

Kiedy można posłużyć się sms-em?

Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że korespondencja wewnątrz firmy najczęściej odbywa się za pomocą poczty elektronicznej. Jednak w pewnych sytuacjach wysyłamy też sms-y.

REKLAMA