REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy w wyniku ograniczenia przez pracodawcę wydatków na wyjazd integracyjny można pominąć w nim telepracowników

Subskrybuj nas na Youtube
Czy w wyniku ograniczenia przez pracodawcę wydatków na wyjazd integracyjny można pominąć w nim telepracowników /Fot. Fotolia
Czy w wyniku ograniczenia przez pracodawcę wydatków na wyjazd integracyjny można pominąć w nim telepracowników /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Pracownicy naszej firmy wykonują pracę w siedzibie firmy, a niektórzy w ramach telepracy. Zamierzamy zorganizować wyjazd integracyjny, którego celem jest poprawa komunikacji między współpracującymi ze sobą pracownikami. Podczas wyjazdu zostanie zorganizowane specjalistyczne szkolenie dla pracowników. Z uwagi na ograniczony budżet zdecydowaliśmy, że nie będą w nim uczestniczyć osoby zatrudnione w warunkach telepracy. Czy nasze postępowanie będzie prawidłowe, jeżeli pominięcie telepracowników będzie wynikało z konieczności ograniczenia kosztów tego wyjazdu?

Zakładając jako cel wyjazdu integracyjnego poprawę komunikacji oraz współpracy wewnątrz firmy, Państwa postępowanie należy uznać za dopuszczalne, ale jedynie ze względu na wspomniany wyżej cel wyjazdu, który nie zostanie osiągnięty. Szczegóły w uzasadnieniu.

REKLAMA

REKLAMA

Praca zdalna polega na regularnym wykonywaniu pracy poza zakładem pracy z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów o świadczeniach usług drogą elektroniczną. Pracownik, który świadczy pracę we wskazanych warunkach, jest telepracownikiem (art. 675 § 1 Kodeksu pracy).

Telepracownik nie może być traktowany mniej korzystnie od innych pracowników zatrudnionych przy takiej samej lub podobnej pracy - wykonujących pracę w siedzibie pracodawcy - z uwzględnieniem odrębności związanych z telepracą. O nierównym traktowaniu można dopiero mówić w przypadku, gdyby tylko część telepracowników świadczących taką samą lub podobną pracę została zaproszona do wzięcia udziału w wyjeździe. Wówczas pracodawca powinien obiektywnie uzasadnić swoją decyzję.

Przepisy Kodeksu pracy, uwzględniając odmienność wynikającą z telepracy, w sposób szczególny chronią telepracowników przed niekorzystnym ukształtowaniem ich szeroko rozumianej sytuacji związanej z zatrudnieniem. W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę, że telepracownik nie może być w żaden sposób dyskryminowany z powodu podjęcia pracy w formie telepracy.

REKLAMA

Zobacz: Prawo dla firm

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Telepracownik nie może być traktowany mniej korzystnie niż inni pracownicy zatrudnieni przy takiej samej lub podobnej pracy, uwzględniając odrębności związane z warunkami wykonywania pracy w formie telepracy, w zakresie (art. 6715 Kodeksu pracy):

  • nawiązania i rozwiązania stosunku pracy,
  • warunków zatrudnienia,
  • awansowania oraz dostępu do szkolenia w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych.

Uwzględniając przepisy ochronne dotyczące telepracowników, należy przeanalizować, czy pracodawca miał prawo pominąć ich w organizowanym wyjeździe integracyjnym, o którym mowa w pytaniu. Odnosząc się do tej wątpliwości należy w pierwszej kolejności zauważyć, że przesłanką niezaproszenia telepracowników do udziału w spotkaniu wyjazdowym nie powinny być koszty z tym związane. Kryterium finansowe nie jest bowiem w omawianym przypadku kryterium obiektywnym, uzasadniającym decyzję pracodawcy. Tym samym zatrudniający w żadnym razie nie powinien powoływać się na ograniczony budżet, jaki może przeznaczyć na wyjazd integracyjny.

Przeczytaj w INFORLEX.PL Biznes cały artykuł: Czy w wyniku ograniczenia przez pracodawcę wydatków na wyjazd integracyjny można pominąć w nim telepracowników

W artykule przedstawiono również przykłady omawiające problematykę wyjazdów intergracyjnych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA

Ponad 156 mln zł na zagraniczną ekspansję firm! PARP ogłasza wyniki naboru "Promocja marki innowacyjnych MŚP"

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała wyniki naboru w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Wsparcie trafi do 183 projektów na łączną kwotę ponad 156 mln zł, które pomogą polskim przedsiębiorstwom w promocji produktów i usług na rynkach międzynarodowych.

Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

Weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej a weto dla ustawy o deregulacji w energetyce

Jakie znaczenie ma weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej? Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy posiadający domy w bezpośrednim sąsiedztwie farm wiatrowych. Mieli otrzymać nawet do 20 tys. zł do podziału dla mieszkańców posiadających nieruchomości w promieniu 1 km od turbiny. Natomiast bardziej problematyczne dla rozwoju OZE jest weto dla Ustawy o deregulacji w energetyce.

Poławianie pereł. W jaki sposób łączyć technologię z autentycznością, by pozyskiwać jak najlepszych kandydatów?

Wyobraź sobie świat, w którym rekrutacja to już nie tylko „polowanie” na talenty, lecz dynamiczny ekosystem przewidywania i kreowania przyszłości organizacji. To scena, na której algorytmy AI nie tylko analizują CV, ale z chirurgiczną precyzją tropią osoby, które za moment zmienią rolę. Czy rekruterzy są gotowi na to, by wykorzystać potencjał AI mądrze, z korzyścią zarówno dla firmy, jak i kandydata?

REKLAMA

Fundusz Bezpieczeństwa i Obronności oraz Spółka Specjalnego Przeznaczenia. Ważne zmiany dla polskiej gospodarki i przedsiębiorców [PROJEKT]

W obliczu dynamicznych zmian geopolitycznych i rosnących zagrożeń dla stabilności europejskiej, Polska podejmuje zdecydowane kroki w kierunku wzmocnienia swojej odporności. Jednym z najważniejszych elementów tej strategii jest powołanie Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności – inicjatywy, która nie tylko odpowiada na wymogi Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), ale także stanowi istotny element w budowaniu nowoczesnej, bezpiecznej i innowacyjnej gospodarki.

Dlaczego warto posiadać konto bankowe za granicą?

Wielu przedsiębiorców w Polsce skupia się na bieżącym prowadzeniu biznesu, dbając o sprzedaż, marketing czy rozwój produktów. Jednak nie zawsze równie dużą wagę przykładają do kwestii związanych z bezpieczeństwem finansowym firmy. W praktyce to właśnie sprawy bankowe i podatkowe mogą przesądzić o stabilności przedsiębiorstwa, a nawet o jego być albo nie być.

REKLAMA