REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Praca zdalna. Rośnie poczucie izolacji pracowników

Praca zdalna. Mniej dni w tygodniu za to intensywnej w ciągu dnia
Praca zdalna. Mniej dni w tygodniu za to intensywnej w ciągu dnia

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie największymi wyzwaniami dla osób pracujących zdalnie jest utrzymanie równowagi praca-dom i brak bezpośrednich kontaktów ze współpracownikami. Mniejsza liczba dni w tygodniu, ale większa liczba godzin dziennie przekłada się na większą efektywność pracowników.

Praca zdalna nową formą pracy dla co drugiego pracownika

W sierpniu 2020 odbyło się badanie, które zostało przeprowadzone przez zespół badawczy Carrotspot (MC2 Innovations) przy współpracy Hays Poland i partnera merytorycznego Uniwersytetu SWPS. Jednym z celów badania było zbadanie czy zmiana trybu pracy ze stacjonarnego na zdalny oddziałuje na efektywność i produktywność w pracy. Połowa badanych zadeklarowała, że nie pracowała przed epidemią zdalnie. Natomiast obec­nie większość respondentów (64%) pracuje zdalnie pięć dni w tygodniu lub więcej.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Praca zdalna to więcej pracy

Aby dokładniej zanalizować ten czynnik i jego wpływ na kluczowe wskaźniki istotne dla środowiska pracy, przeprowadzono analizę korelacji. Istotne związki pomiędzy zmiennymi pokazują, że:

im osoby badane deklarują, że pracują obecnie więcej dni w tygodniu, tym:

REKLAMA

  • mniej zaangażowane w pracę,
  • mniej zadowolone z zadań wykonywanych obecnie w firmie,
  • niższe poczucie sensu, jaki daje wykonywana praca,
  • większe problemy ze współpracą/komunikacją w pracy,
  • częściej poczucie izolacji/samotności z powodu pracy w trybie zdalnym.

Praca zdalna i hybrydowa

Przed pandemią wielu ekspertów oraz praktyków z dziedziny zarządzania kapitałem ludzkim próbowało zdefiniować optymalny model pracy w tym pracy zdalnej i hybrydowej. Dyskusja koncentrowała się na rozwiązaniach pozytywnie wpływających na osiąganie przez organi­zacje celów biznesowych, a zarazem skracających tygodniowy wymiar pracy. Poszukiwano rozwiązań wpisujących się w podejście work-life balance, które dodatkowo miały wzmac­niać zaangażowanie pracowników jak i ich efektywność. Zapytaliśmy respondentów o to, ile średnio godzin dziennie poświęcają na pracę zdalną przed i po pandemii? I następnie spraw­dzaliśmy jak te dane wiążą się z zaangażowaniem i efektywnością w pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Praca zdalna to więcej pracy

Ponad połowa biorących udział w badaniu respondentów (52%), przed epidemią, poświęcała na pracę zdalną 1-2 godziny dziennie (52%). Obecnie 50% badanych na pracę zdalną poświęca 7-8 godzin dziennie, czyli pracują zdalnie w wymiarze całego etatu. A 33% badanych deklaruje, że pracuje obecnie zdal­nie nawet powyżej 8 godzin dziennie, co oznacza, że w porównaniu z czasem przed pandemią, 22% respondentów pracuje dłużej niż 8 godzin dziennie.

Podobnie jak przy analizie dotyczącej tygodniowego wymiaru pracy i jego wpływu na kluczowe wskaźniki efektywności skorelowa­no tę zmienną z innymi badanymi zmiennymi zależnymi.

Wyniki pokazały, że:

Im osoby badane deklarują, że obecnie pracują zdalnie więcej godzin dziennie, tym:

  • większe problemy ze współpracą/komunikacją w pracy,
  • częściej poczucie izolacji/samotności z powodu pracy w trybie zdalnym,
  • problemy z poczuciem sensu pracy,
  • większe poczucie ciągłego bycia w pracy (niemożność „odłączenia” się),
  • mniej zadowolone ze swojego samopoczucia,
  • mniej zadowolone z równowagi dom-praca.

Ale … są bardziej zaangażowane.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zmiany w CEIDG od 2026 r. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Stopniowo zmiany wejdą w życie w 2026, 2027 i 2028 r.

Idą duże zmiany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Będzie digitalizacja i prostsza obsługa dla przedsiębiorców. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Zmiany będą wprowadzane stopniowo w 2026, 2027 i 2028 r. Czego dotyczą?

Jeden podpis zmienił losy całej branży. Tysiące Polaków czeka przymusowa zmiana

Prezydent Karol Nawrocki podjął decyzję, która wywraca do góry nogami polski sektor futrzarski wart setki milionów złotych. Hodowcy norek i lisów mają czas do końca 2033 roku na zamknięcie działalności. Za nimi stoją tysiące pracowników, których czekają odprawy i poszukiwanie nowego zajęcia. Co oznacza ta historyczna zmiana dla przedsiębiorców, lokalnych społeczności i zwierząt?

3 tys. zł na jeden pojazd. Można już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów

Od 1 grudnia od godz. 10:00 firmy transportowe z przewozami do państw UE mogą już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów. Na jeden pojazd należy się kwota do 3 tys. zł. Obowiązuje zasada kto pierwszy, ten lepszy.

Polskie banknoty w portfelach świata. Jak PWPW buduje swoją pozycję na globalnym rynku Gwatemala, Peru, Paragwaj [Gość Infor.pl]

Dla większości z nas to kraje widziane raczej na wakacyjnych zdjęciach niż w kontekście polskiego przemysłu. A jednak właśnie tam obywatele płacą banknotami wyprodukowanymi w > Polsce. I nie chodzi o druk, ale o pełną produkcję. O to, jak powstają > te banknoty i dlaczego świat tak chętnie zamawia je w Warszawie, > opowiadała Grażyna Rafalska, dyrektor Biura Sprzedaży Polskiej > Wytwórni Papierów Wartościowych.

REKLAMA

Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

REKLAMA

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA