REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, Prawa konsumenta

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Odpowiedzialność linii lotniczych za wykonanie lotu

Korzystanie z usług linii lotniczych cieszy się w Polsce coraz większą popularnością, zwłaszcza podczas planowania wyjazdów urlopowych. Przewoźnicy lotniczy oferują nam swoje usługi nie tylko w ramach zorganizowanych imprez turystycznych, ale także wyjazdów indywidualnych. O czym należy pamiętać, decydując się na skorzystanie z oferty danej linii lotniczej, aby – w razie pojawienia się kłopotów – prawidłowo i satysfakcjonująco dla nas rozwiązać problem?

Umowa sponsoringu

Umowa sponsoringu nie jest regulowana osobno w Kodeksie cywilnym, jednak w świadomości kontrahentów ukształtowała się na przestrzeni ostatnich kilku lat jako umowa nienazwana, z charakterystycznymi dla niej prawami i obowiązkami obu stron.

Jak zmieni się prawo konkurencji w 2015 roku?

Przedsiębiorcy zaangażowani w nielegalne zmowy cenowe od stycznia 2015 roku będą zagrożeniu dużo wyższymi karami. Po nowelizacji Ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów kary będą nakładane bezpośrednio na osoby odpowiedzialne za powstanie zmowy, a nie na całą spółkę. Wzrosną też uprawnienia UOKiK-u w zakresie kontroli koncentracji rynku i wydawania ostrzeżeń publicznych.

Nowe prawa konsumenta a obowiązki przedsiębiorców

24 czerwca 2014 r. w Dzienniku Ustaw została opublikowana ustawa o prawach konsumenta, która zacznie obowiązywać po upływie 6 miesięcy. Nowe przepisy wprowadzają więcej praw po stronie konsumenta i więcej obowiązków ze strony przedsiębiorców.

REKLAMA

Nowe prawa dla kupujacych przez internet z półrocznym opóźnieniem

Z półrocznym opóźnieniem zaczną w Polsce obowiązywać nowe przepisy o prawach konsumenta kupującego m.in. w sieci. Zgodnie z dyrektywą powinny one wejść w życie w połowie czerwca, jednak odpowiednią ustawę dopiero podpisał prezydent. Nowe przepisy w ocenie ekspertów mają przyczynić się do rozwoju handlu w internecie. Zyskają przede wszystkim klienci, którzy będą mieli większą jasność, co i po jakiej cenie zamawiają, będą też mogli łatwiej reklamować towar. Dla przedsiębiorców początkowo będzie to oznaczało konieczność przystosowania się do nowych wymogów, ale w konsekwencji wzajemne relacje sklepów i klientów będą łatwiejsze.

Obowiązują nowe zasady reklamacji usług telekomunikacyjnych

8 czerwca weszło w życie rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji dotyczące zasad składania reklamacji usług telekomunikacyjnych. Od teraz będzie możliwy wybór formy, w jakiej będzie składana reklamacja.

Jak reklamować się w mediach społecznościowych?

Rozwój mediów społecznościowych wniósł nową jakość w sposób komunikowania się firm z otoczeniem. Coraz więcej przedsiębiorstw traktuje media społecznościowe jako ważne narzędzie marketingu i promocji. Jak polskie MSP mogą wykorzystać możliwości, które dają media społecznościowe?

„Termin przydatności do spożycia” a „data minimalnej trwałości”, czym się różnią?

Data przydatności do spożycia to jedna z najczęściej sprawdzanych przez Polaków informacji zamieszczona na etykiecie produktów spożywczych. Jednak tak samo jak w przypadku czytania składu produktu spożywczego, konsument nie zawsze potrafi prawidłowo zinterpretować informację dotyczącą trwałości kupowanego produktu.

REKLAMA

Etykieta produktu spożywczego – producent nie może oszukiwać konsumenta

Coraz częściej promowane są akcje zachęcające konsumentów do dokładnego analizowania etykiet kupowanych przez siebie produktów w celu zwiększenia społecznej wiedzy o spożywanej żywności i podniesieniu, jakości spożywanych produktów. Mimo wielu akcji nadal jednak za mało Polaków zwraca uwagę na informacje zawarte na etykietach lub traktuje je pobieżnie często nie rozumiejąc, co zawierają.

Zasady rozpatrywania reklamacji przez instytucje finansowe

Konsument ma prawo do składania reklamacji w związku z niewłaściwie świadczonymi usługami przez instytucje finansowe. Proces rozpatrywania reklamacji powinien zostać przeprowadzony bezzwłocznie, a także powinien cechować się rzetelnością, wnikliwością, obiektywizmem oraz poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa i dobrych obyczajów.

Spór konsumenta z instytucja finansową

Konflikt pomiędzy konsumentem a instytucją finansową może być rozwiązany nie tylko za pośrednictwem organu sądowego. Jako konsumenci możemy korzystać z pomocy instytucji takich jak miejski i powiatowy rzecznik konsumentów, rzecznik ubezpieczonych, arbiter bankowy czy Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego.

Większa ochrona danych osobowych w sieci

12 marca Parlament Europejski przyjął nowelizację przepisów dotyczących ochrony danych osobowych przesyłanych do krajów trzecich. Takie działania mają zapewnić większe bezpieczeństwo obywateli a firmom ułatwić pracę za granicą. Dodatkowo zwiększono wysokość kar do 100 mln euro bądź 5% globalnych obrotów za nieprzestrzeganie prawa.

Czy od odstąpienia od umowy na odległość grozi kara?

Konsument, który dokonał zakupu na odległość czyli na przykład za pomocą sklepu internetowego ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyn w wyznaczonym terminie. Zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 2011/83/UE termin ten zostanie wydłużony w czerwcu 2014r.

Czym jest gwarancja europejska?

Gwarancja europejska oznacza dokument gwarancyjny wystawiony najczęściej przez producenta, który jest ważny na terenie wszystkich Państw Członkowskich Unii Europejskiej. Termin gwarancji europejskiej jest terminem potocznym i występuję jedynie w praktyce.

Czy dobra promocja wystarczy do osiągnięcia celu?

Wielu właścicieli firm i kierowników związanych z promocją błędnie definiuje cel jaki chcą osiągnąć poprzez działania promocyjne. Traktują oni reklamę, kampanię marketingowę jako cel sam w sobie. Im bardziej spektakularnie i efektownie, tym lepiej. Mniej istotna jest już trwałość efektów podjętych działań. Jak pokazuje praktyka krótkowzroczność dotyczy nie tylko promocji, ale również innych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Jakie prawa mają konsumenci? – nowe przepisy

W nowo przyjętej ustawie o prawach konsumenta zostały ujednolicone przepisy dotyczące zawierania umów z konsumentami w lokalu firmy, poza lokalem przedsiębiorstwa oraz przez internet. Co to oznacza dla klientów ? Otóż będą oni mogli odstąpić od umowy w terminie 14 dni jeżeli umowa została zawarta na odległość.

Szybki kredyt konsumencki? Warto przemyśleć

Szereg portali internetowych na każdym kroku kusi konsumentów swoimi ofertami szybkich kredytów. Nie zawsze jednak jest to przemyślana decyzja. Czynników jest wiele – zagraniczna wycieczka last minute, zakup sprzętu po promocyjnej cenie i wiele innych. Na co należy uważać przy zaciąganiu szybkiego kredytu?

Wizerunek firmy w Internecie

Dwa słowa – „wizerunek” i „jakość”. Wizerunek odnosi się do całej firmy, jakość do jej oferty i obsługi klienta. Jeśli dbamy o te dwa elementy, nie ma możliwości by klient nam nie zaufał, nie zainteresował się naszą działalnością. Jak to wygląda w Internecie? Jak zadbać o widoczność naszej oferty w Internecie? Czym jest optymalizacja strony, a co na celu ma jej pozycjonowanie?

Przepisy dotyczące zakupów w sieci jednolite w całej UE

Unia Europejska przygotowuje wdrożenie nowych przepisów dotyczących zakupów w sieci i prawach konsumenta. Przedsiębiorcy obawiają się wprowadzania zmian w branży e-commerce, jednakże prace jeszcze trwają.

Rusza kolejna edycja akcji "Weź paragon"

Ministerstwo Finansów uruchamia kolejną, zimową edycję ogólnopolskiej akcji informacyjnej "Weź paragon". Akcja ma na celu zmianę zwiększenie świadomości obywateli w stosunku do korzyści płynących z pobierania paragonów. Akcja będzie prowadzona w okresie od 20 stycznia do 2 marca 2014 r.

Kod QR – pomost między światem rzeczywistym a wirtualnym

Kody QR to bardzo skuteczny instrument w mobilnym marketingu. Wykorzystanie kodów QR w promocji pozwala połączyć zalety klasycznej reklamy w świecie rzeczywistym (bilboardy, prasa drukowana, katalogi i ulotki) z atutami interaktywnej reklamy w Internecie.

Bezpieczniejsze zakupy w Unii Europejskiej

Unia Europejska chce zapewnić konsumentom większą ochronę przy dokonywaniu zakupów, w szczególności przez Internet. Czym będzie charakteryzować się ta ochrona?

Konsumenci chętniej kupują przez Internet

Konsumenci coraz chętniej kupują świąteczne prezenty przez Internet. Najchętniej kupowane są urządzenia mobilne, takie jak smartfony czy tablety. Wartość rynkowa e-handlu wyniesie nawet 24 mld zł. Internetowe zakupy są atrakcyjne ze względu na możliwość zwrotu produktu bez podawania powodu w terminie 10 dni.

Lepsza ochrona konsumentów w sieci

Do połowy przyszłego roku Polska ma czas, żeby wdrożyć unijne przepisy chroniące klientów kupujących za pośrednictwem internetu. Klienci sklepów internetowych będą mieli więcej czasu na odstąpienie od umowy, a informacja o produkcie lub usłudze ma być bardziej przejrzysta.

Za źle wykonaną usługę online odpowiada wykonawca

UOKiK rozpoczął działania związane z rozpoznawaniem skarg dotyczących nieterminowego wykonywania usług bądź ich niską jakość. Z badań wynika, iż za źle wykonaną usługę odpowie jej wykonawca, a nie portal.

Wzór reklamacji dotyczącej wymiany towaru

Wzór reklamacji dotyczącej wymiany towaru. Obniżenie ceny zakupionego towaru to jeden ze sposobów reklamacji wadliwej rzeczy. Zobacz wzór reklamacji dotyczącej obniżenia ceny!

Wzór reklamacji dotyczącej obniżenia ceny

Wzór reklamacji dotyczącej obniżenia ceny. Obniżenie ceny zakupionego towaru to jeden ze sposobów reklamacji wadliwej rzeczy. Zobacz wzór reklamacji dotyczącej obniżenia ceny!

Wzór reklamacji dotyczącej pełnego zwrotu ceny

Prezentujemy wzór reklamacji dotyczący pełnego zwrotu ceny. Zwrot pełnej ceny to jeden ze sposobów reklamacji wadliwego towaru. Zobacz wzór reklamacji dotyczącej pełnego zwrotu ceny!

Reklama w Internecie to najskuteczniejszy marketing

Rynek reklamy w Polsce przechodzi kryzys. Wydatki firm na reklamy telewizyjne znacznie się zmniejszyły. Firmy stawiają na reklamy w Internecie, które stanowią najskuteczniejszy sposób na dobry marketing.

Nowy Świat w Warszawie najdroższą ulicą handlową w Polsce

Warszawski Nowy Świat jest najdroższą ulicą handlową w Polsce i 45 na świecie - tak wynika z raportu firmy doradczej Cushman & Wakefield.

Lojalność klienta cz. I.

Utrzymanie ciągłości funkcjonowania firmy, to jeden z podstawowych obowiązków jej właściciela. Aby się z niego wywiązywać muszą być spełnione trzy warunki. Po pierwsze, firma musi mieć produkt; po drugie, zachowywać płynność finansową ; wreszcie po trzecie, musi mieć klientów, którzy ten produkt od niej kupią.

Czym jest leasing konsumencki?

Leasing konsumencki jest to usługa polegająca na finansowaniu używania rzeczy przez konsumentów, a więc osoby nieprowadzące działalności gospodarczej. Z jakich powodów leasing konsumencki nie cieszy się w Polsce dużą popularnością?

Leasing finansowy zawarty z konsumentem

Umowa leasingu finansowego może być zawarta również z konsumentem, czyli osobą nieprowadząca własnej działalności gospodarczej. Jakie są różnice pomiędzy leasingiem finansowym zawartym z przedsiębiorcą a konsumentem?

Umowa zawarta z przedsiębiorcą na odległość

Przedsiębiorca zawierający umowę z konsumentem na odległość jest zobowiązany spełniać określone obowiązki, które nakłada na niego ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.

Nieuczciwa reklama firmy, produktu, usługi

Jednym z czynów nieuczciwej konkurencji jest nieuczciwa lub zakazana reklama. Kiedy reklama jest nieuczciwa?

Zakaz reklamy a obowiązek informowania o zakresie i rodzaju świadczeń zdrowotnych

Podmiot wykonujący działalność leczniczą ma obowiązek podawać do wiadomości publicznej informacje o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych. Jednak treść ani forma tych informacji nie mogą mieć cech reklamy.

Więcej praw dla konsumentów

Na odstąpienie od od umowy zawartej przez internet, czy telefon będzie dwa tygodnie (14 dni), a nie jak teraz - 10 dni. Prawo to będzie przysługiwać konsumentom przy zakupach w całej Unii Europejskiej. W Kodeksie cywilnym wprowadzone będą istotne zmiany ułatwiające reklamację towaru przez konsumenta. To niektóre zmiany wynikające z założeń do projektu ustawy o prawach konsumentów oraz o zmianie ustawy Kodeks cywilny i innych ustaw, które zostały przyjęte przez rząd 21 maja 2013 r.

Prawa pasażerów podróżujących autobusami w UE

Pasażerowie i przewoźnicy autokarowi wiedzieć powinni, że od 1 marca 2013 r. w obowiązuje rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE nr 181/2011 dotyczące praw pasażerów autobusów i autokarów, które podróżującym tymi środkami transportu zapewnia nowe prawa w całej UE. W rozporządzeniu ustanowiono podstawowe prawa podróżnych, a na przewoźników autobusowych i autokarowych oraz na zarządców terminali nałożono szereg obowiązków związanych z odpowiedzialnością wobec pasażerów.

Czy warto likwidować egzekucyjny tytuł bankowy?

Pomysł zlikwidowania bankowego tytułu egzekucyjnego może okazać się niekorzystny dla klientów banków. Koszty jego likwidacji prawdopodobnie pokryją klienci a nie banki.

Przedsiębiorcy stracą na upublicznieniu informacji o działalności firmy

Nowelizowana ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów proponuje wiele rozwiązań, które są niekorzystne dla przedsiębiorców. Jakie zmiany są planowane?

Jak należy oznaczać sprzęty elektryczne?

1 lutego wchodzą przepisy dotyczące obowiązku informowania o efektywności energetycznej wszystkich sprzedawanych w Polsce sprzętów elektrycznych. Co jeszcze zmieniają nowe przepisy?

Jak stworzyć dobrą nazwę dla swojego produktu?

O nazwie produktu nie może decydować przypadek. Aby powstała dobra nazwa, powinno poświęcić temu wiele czasu oraz zaplanować swoje działanie. W jaki sposób powstaje dobra nazwa dla produktu?

Wymagania firm wobec rynku reklamowego

Firmy są ważnym źródłem dochodów dla wydawnictw, firm mediowych i mediów. Głównymi kryteriami dla reklamodawców jest popularność i powszechność przekazu oraz jego marka i reputacja. Jakie są wymagania firm wobec reklamodawców?

Polska Wódka określona ustawowo

Polska wódka, której nowa definicja wchodzi właśnie w życie mocą ustawy, jest jedyną polską produktową marką globalną, cenioną od pokoleń na rynkach całego świata i jednocześnie silnie kojarzoną z Polską.

Obowiązki przedsiębiorcy przy zawieraniu umowy na odległość

Przedsiębiorca sprzedający na serwisach aukcyjnych lub poprzez sklep internetowy jest zobowiązany do spełniania określonych obowiązków. Jakie informacje przedsiębiorca jest zobowiązany podać konsumentowi przy zawieraniu umowy na odległość?

Parlament Europejski pracuje nad zwiększeniem ochrony danych osobowych

Ostatnie tygodnie 2012 roku to w Parlamencie Europejskim kluczowy moment w pracach nad unijnym projektem rozporządzenia dotyczącym ochrony danych osobowych

Reklama w mediach – zainteresowanie reklamą

W roku 2012 najczęściej wykorzystywane były reklamy banerowe - 50% reklam prezentowanych w Internecie. Wartość ta w obecnym roku maleje, wzrasta znaczenie ilość reklam angażujących czytelnika – reklamy Preroll i Rectangle – zasłaniające treści i przekazy danego portalu.

Jak stworzyć skuteczną reklamę?

Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Jednak jest ona tylko jednym z elementów torujących nam drogę do sukcesu. Stworzenie dobrej reklamy nie jest wcale proste, ale łatwość tworzenia nie jest w niej najważniejsza. Rolę nadrzędną odgrywa medium, w którym nasza reklama się ukaże.

Reklama aptek – aspekty prawne

W dniu 1 stycznia 2012r. weszła w życie zmiana ustawy Prawo farmaceutyczne, która wprowadziła zakaz reklamy aptek oraz jej działalności. Nowe przepisy wywołują wiele kontrowersji. Ich interpretacja jest niejednolita, co powoduje, iż ciągle trwa zagorzała dyskusja na temat zakresu zakazu oraz dopuszczalnych form działań podejmowanych przez apteki.

Prawo do zwrotu pieniędzy za bilety po odwołaniu imprezy sportowej

Ograniczanie kibicom prawa do zwrotu pieniędzy za odwołany mecz z powodu zamknięcia stadionu - to przykład zakwestionowanego postanowienia w regulaminach sprzedaży karnetów na imprezy sportowe na stadionie Legii Warszawa. Prezes UOKiK zobowiązała przedsiębiorcę do zmiany zakwestionowanych klauzul.

REKLAMA