Lepsza ochrona konsumentów w sieci
REKLAMA
REKLAMA
Propozycje nowych przepisów, która mają chronić kupujących są już znane. Radca prawny Tomasz Rutkowski w rozmowie z IAR podkreśla, że sprzedawcy lepiej niż do tej pory będą musieli informować klientów o kupowanych towarach i usługach. Przedsiębiorca będzie musiał dokładnie informować o wszystkich składnikach ceny, ukrytych kosztach transakcji i zasadach zwrotu towaru. Sprzedawcy będą musieli dostarczać towar "bez zbędnej zwłoki", czyli nie później niż 30 dni od zawarcia umowy.
REKLAMA
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!
Adwokat Anna Ostrowska-Tomańska wyjaśnia, że klient będzie miał 14 dni na odstąpienie od umowy. To o 4 dni więcej niż obecnie. Dłuższy będzie też czas domniemania istnienia wady w chwili zakupu. W tej chwili okres ten wynosi pół roku od dnia wydarza rzeczy kupującemu. Po wejściu w życie nowej regulacji czas ten będzie dwa razy dłuższy.
Unijne przepisy będą chronić wszystkie transakcje powyżej 50 euro. Polskie przepisy zakładają ochronę transakcji powyżej 50 złotych.
Odpowiednia ustawa jest już po konsultacjach społecznych. Wkrótce ma trafić pod obrady rządu, a później do sejmu. Polska ma czas do 13 czerwca na dostosowanie swoich przepisów do unijnych.
Co nie powinno znaleźć się w regulaminie sklepu internetowego?
REKLAMA
REKLAMA