REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co nie powinno znaleźć się w regulaminie sklepu internetowego?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jarosław Krasnodęmbski
klauzule niedozwolone, regulamin sklepu internetowego
klauzule niedozwolone, regulamin sklepu internetowego
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Regulamin sklepu internetowego nie może w swojej treści zawierać klauzul niedozwolonych. Co to jest klauzula niedozwolona? Co jeszcze nie powinno znaleźć się w regulaminie sklepu internetowego?

Klauzule niedozwolone

Klauzule niedozwolone to postanowienia, które nie zostały uzgodnione indywidualnie i nie wiążą konsumenta, jeżeli kształtują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami i rażąco naruszający jego interesy. Rejestr klauzul niedozwolony jest prowadzony przez UOKIK. Poniżej prezentujemy kilka wybranych klauzul niedozwolonych.

REKLAMA

Zwolnienie od dostawy w określonym terminie

REKLAMA

Przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy nie może w regulaminie zwolnić się z odpowiedzialności za dostarczenie towaru w ustalonym z klientem terminie. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, przedsiębiorca powinien wykonać umowę zawartą na odległość najpóźniej w terminie 30 dni po złożeniu przez konsumenta oświadczenia woli o zawarciu umowy.

Niezgodne z prawem jest również zastrzeżenie w regulaminie sklepu internetowego, że sprzedający nie odpowiada za opóźnienia wynikające z winy firmy kurierskiej lub poczty. Zastrzeżenie takie jest sprzeczne z Kodeksem cywilnym, gdyż to na przedsiębiorcy ciąży odpowiedzialność za jakość usług kuriera, któremu powierza dostarczenie towaru.

Zobacz: Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?

Opakowanie

W regulaminie sklepu internetowego nie można zastrzec nienaruszalności opakowania, w którym towar został dostarczony. Zastrzeżenie takie jest ograniczeniem kupującego co do jego prawa do dokładnego obejrzenia towaru. Dotyczy to wszelkich towarów sprzedawanych w opakowaniach. Więcej praw mają konsumenci kupujący buty, czy sprzęt RTV lub AGD. Nie może być ograniczone ich prawo do wypróbowania zakupionego towaru.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie dotyczy to jednak nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisane na nośnikach programów komputerowych, które nie mogą zostać zwrócone sprzedającemu, jeśli kupujący usunął z nich oryginalne opakowanie. Przy sprzedaży tego typu asortymentu przedsiębiorcy muszą pamiętać o umieszczeniu zapisu tej treści w regulaminie swojego sklepu internetowego.

Zobacz: Konsekwencje niepłacenia VAT w terminie

Reklamacja

W regulaminie sklepu nie można ograniczyć uprawnień konsumenta do wyboru tylko jednego sposobu zrealizowania reklamacji. Przykładowo nie powinno się klientowi narzucać reklamacji poprzez wymiany towaru na nowy. Kupujący musi mieć prawo wyboru i decydowania, czy woli wymianę uszkodzonego produktu na inny, czy też możliwość nowych zakupów za równowartość reklamowanego towaru.

Płatności

Podobnie jak przy reklamacji, w regulaminie sklepu internetowego nie może być narzucony klientowi sposób płatności lub jej termin. Przedsiębiorca może jednak w regulaminie domagać się od klienta pokrycia kosztów przesyłki za pobraniem.

Zobacz: Czy można zawrzeć przedwstępną umowę o pracę?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA