REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co nie powinno znaleźć się w regulaminie sklepu internetowego?

Jarosław Krasnodęmbski
klauzule niedozwolone, regulamin sklepu internetowego
klauzule niedozwolone, regulamin sklepu internetowego
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Regulamin sklepu internetowego nie może w swojej treści zawierać klauzul niedozwolonych. Co to jest klauzula niedozwolona? Co jeszcze nie powinno znaleźć się w regulaminie sklepu internetowego?

Klauzule niedozwolone

Klauzule niedozwolone to postanowienia, które nie zostały uzgodnione indywidualnie i nie wiążą konsumenta, jeżeli kształtują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami i rażąco naruszający jego interesy. Rejestr klauzul niedozwolony jest prowadzony przez UOKIK. Poniżej prezentujemy kilka wybranych klauzul niedozwolonych.

REKLAMA

Zwolnienie od dostawy w określonym terminie

REKLAMA

Przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy nie może w regulaminie zwolnić się z odpowiedzialności za dostarczenie towaru w ustalonym z klientem terminie. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, przedsiębiorca powinien wykonać umowę zawartą na odległość najpóźniej w terminie 30 dni po złożeniu przez konsumenta oświadczenia woli o zawarciu umowy.

Niezgodne z prawem jest również zastrzeżenie w regulaminie sklepu internetowego, że sprzedający nie odpowiada za opóźnienia wynikające z winy firmy kurierskiej lub poczty. Zastrzeżenie takie jest sprzeczne z Kodeksem cywilnym, gdyż to na przedsiębiorcy ciąży odpowiedzialność za jakość usług kuriera, któremu powierza dostarczenie towaru.

Zobacz: Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?

Opakowanie

W regulaminie sklepu internetowego nie można zastrzec nienaruszalności opakowania, w którym towar został dostarczony. Zastrzeżenie takie jest ograniczeniem kupującego co do jego prawa do dokładnego obejrzenia towaru. Dotyczy to wszelkich towarów sprzedawanych w opakowaniach. Więcej praw mają konsumenci kupujący buty, czy sprzęt RTV lub AGD. Nie może być ograniczone ich prawo do wypróbowania zakupionego towaru.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie dotyczy to jednak nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisane na nośnikach programów komputerowych, które nie mogą zostać zwrócone sprzedającemu, jeśli kupujący usunął z nich oryginalne opakowanie. Przy sprzedaży tego typu asortymentu przedsiębiorcy muszą pamiętać o umieszczeniu zapisu tej treści w regulaminie swojego sklepu internetowego.

Zobacz: Konsekwencje niepłacenia VAT w terminie

Reklamacja

W regulaminie sklepu nie można ograniczyć uprawnień konsumenta do wyboru tylko jednego sposobu zrealizowania reklamacji. Przykładowo nie powinno się klientowi narzucać reklamacji poprzez wymiany towaru na nowy. Kupujący musi mieć prawo wyboru i decydowania, czy woli wymianę uszkodzonego produktu na inny, czy też możliwość nowych zakupów za równowartość reklamowanego towaru.

Płatności

Podobnie jak przy reklamacji, w regulaminie sklepu internetowego nie może być narzucony klientowi sposób płatności lub jej termin. Przedsiębiorca może jednak w regulaminie domagać się od klienta pokrycia kosztów przesyłki za pobraniem.

Zobacz: Czy można zawrzeć przedwstępną umowę o pracę?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA