REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co nie powinno znaleźć się w regulaminie sklepu internetowego?

Jarosław Krasnodęmbski
klauzule niedozwolone, regulamin sklepu internetowego
klauzule niedozwolone, regulamin sklepu internetowego
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Regulamin sklepu internetowego nie może w swojej treści zawierać klauzul niedozwolonych. Co to jest klauzula niedozwolona? Co jeszcze nie powinno znaleźć się w regulaminie sklepu internetowego?

Klauzule niedozwolone

Klauzule niedozwolone to postanowienia, które nie zostały uzgodnione indywidualnie i nie wiążą konsumenta, jeżeli kształtują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami i rażąco naruszający jego interesy. Rejestr klauzul niedozwolony jest prowadzony przez UOKIK. Poniżej prezentujemy kilka wybranych klauzul niedozwolonych.

REKLAMA

Zwolnienie od dostawy w określonym terminie

REKLAMA

Przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy nie może w regulaminie zwolnić się z odpowiedzialności za dostarczenie towaru w ustalonym z klientem terminie. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, przedsiębiorca powinien wykonać umowę zawartą na odległość najpóźniej w terminie 30 dni po złożeniu przez konsumenta oświadczenia woli o zawarciu umowy.

Niezgodne z prawem jest również zastrzeżenie w regulaminie sklepu internetowego, że sprzedający nie odpowiada za opóźnienia wynikające z winy firmy kurierskiej lub poczty. Zastrzeżenie takie jest sprzeczne z Kodeksem cywilnym, gdyż to na przedsiębiorcy ciąży odpowiedzialność za jakość usług kuriera, któremu powierza dostarczenie towaru.

Zobacz: Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?

Opakowanie

W regulaminie sklepu internetowego nie można zastrzec nienaruszalności opakowania, w którym towar został dostarczony. Zastrzeżenie takie jest ograniczeniem kupującego co do jego prawa do dokładnego obejrzenia towaru. Dotyczy to wszelkich towarów sprzedawanych w opakowaniach. Więcej praw mają konsumenci kupujący buty, czy sprzęt RTV lub AGD. Nie może być ograniczone ich prawo do wypróbowania zakupionego towaru.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie dotyczy to jednak nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisane na nośnikach programów komputerowych, które nie mogą zostać zwrócone sprzedającemu, jeśli kupujący usunął z nich oryginalne opakowanie. Przy sprzedaży tego typu asortymentu przedsiębiorcy muszą pamiętać o umieszczeniu zapisu tej treści w regulaminie swojego sklepu internetowego.

Zobacz: Konsekwencje niepłacenia VAT w terminie

Reklamacja

W regulaminie sklepu nie można ograniczyć uprawnień konsumenta do wyboru tylko jednego sposobu zrealizowania reklamacji. Przykładowo nie powinno się klientowi narzucać reklamacji poprzez wymiany towaru na nowy. Kupujący musi mieć prawo wyboru i decydowania, czy woli wymianę uszkodzonego produktu na inny, czy też możliwość nowych zakupów za równowartość reklamowanego towaru.

Płatności

Podobnie jak przy reklamacji, w regulaminie sklepu internetowego nie może być narzucony klientowi sposób płatności lub jej termin. Przedsiębiorca może jednak w regulaminie domagać się od klienta pokrycia kosztów przesyłki za pobraniem.

Zobacz: Czy można zawrzeć przedwstępną umowę o pracę?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA