REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, Mikroprzedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców w 2018 r. - jak złożyć

Od 1 stycznia 2018 r. Jednolity Plik Kontrolny (JPK_VAT) będą składać także mikroprzedsiębiorcy. Jak utworzyć i wysłać JPK_VAT jeśli twoja firma liczy mniej niż 10 pracowników oraz roczny obrót netto nie przekracza 2 mln. euro lub suma aktywów bilansu nie przekracza 2 mln. euro?

Elektroniczna ewidencja VAT i JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców od 2018 r.

Od 1 stycznia 2018 r. mikroprzedsiębiorcy dołączą do grona podatników VAT, którzy prowadzą elektroniczną ewidencję VAT (czyli rejestr sprzedaży i zakupów VAT) oraz przesyłają ją co miesiąc w postaci plików JPK_VAT. Duże przedsiębiorstwa wysyłają JPK_VAT od 1 lipca 2016 r., a małe i średnie od 1 stycznia 2017 r.

Jak wypromować lokalny biznes?

Od wielu lat w Polsce panuje moda na lokalne biznesy. Porzucamy sieciówki na rzecz lokalnych kawiarni, restauracji, sklepów i punktów usługowych. Popularność takich miejsc po części budują ich klienci, polecając je sobie wzajemnie. Jednak w głównej mierze sukces wynika z dobrze zbudowanego wizerunku i odpowiedniej promocji firmy na długo przed otwarciem.

Jak obniżyć koszty działalności gospodarczej?

Wybór tańszych lub darmowych narzędzi pracy lub reklama w internecie to tylko niektóre z rozwiązań pozwalających obniżyć koszty działalności gospodarczej.

REKLAMA

Zapowiedź zmian w podatkach w 2017 r. nie wystraszyła przedsiębiorców

Rok 2017 może przynieść spore zmiany dla przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Planowany jest jednolity podatek, który ma zunifikować wszelkie składki, opłacane przez mikroprzedsiębiorców. Dodatkowo, zniknie 19-proc., liniowa stawka podatku. Dla najbardziej dochodowych mikrofirm oznacza to wzrost opodatkowania.

Polacy liderami w blokowaniu reklam

Niemal co druga reklama w polskim Internecie została zablokowana przez użytkownika – wynika z raportu OnAudience (Cloud Technologies), który przeprowadzono w sierpniu 2016 roku.

Wzrost budżetów reklamowych na kanały cyfrowe

W 2016 i 2017 r. w skali globalnej wzrośnie udział nakładów na reklamy w przestrzeni cyfrowej w całkowitych wydatkach na reklamy w mediach. Najszybciej udział ten będzie rósł w regionie Azji i Pacyfiku - prognozuje firma eMarketer.

Google podwyższy jakość reklam

The Coalition for Better Ads to nowa organizacja, która ma pilnować wysokich standardów reklam publikowanych w internecie. Powstała z inicjatywy Google, a partnerami projektu są wydawcy i reklamodawcy, m.in. Procter & Gamble, Unilever i „The Washington Post”.

REKLAMA

Obniżony CIT dla małych firm od 2017 r.

Od 1 stycznia 2017 r. podatek CIT dla małych przedsiębiorców zostanie obniżony z 19 do 15 procent. Preferencyjną stawką podatku nie zostaną objęte podatkowe grupy kapitałowe. Przewiduje się, że z obniżonej stawki CIT będzie mogło skorzystać ok. 90 proc. podatników CIT.

Asystent przedsiębiorcy od września - pilotaż

Od września br. rusza pilotażowy program, w ramach którego ok. 100 asystentów podatnika będzie pomagało mikroprzedsiębiorcom rozpoczynającym działalność gospodarczą. Pilotaż ma trwać do końca roku i po tym czasie asystenci podatnika pojawią się we wszystkich urzędach skarbowych w Polsce.

7 powodów, z których ludzie opuszczają Twoją stronę internetową

Twoja strona zawiera znakomite treści. Posiadasz świetne zdjęcia, a design wygląda profesjonalnie. Dzięki inicjatywom marketingowym udaje Ci się na nią przyciągnąć sporo użytkowników. Dlaczego więc tylko niewielki odsetek z nich staje się ostatecznie klientami?

Wsparcie informacyjne dla MSP

Od wielu lat Państwowa Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości realizuje plany i projekty szkoleniowe, badawcze ukierunkowane na rozwój i wzrost konkurencyjności w sektorze MSP, mikro przedsiębiorstw i start up. Od 2005 roku PARP wspiera i rozwija sieć Punktów Konsultacyjnych w całym kraju.

Język korzyści, czyli zwroty ułatwiające sprzedaż

Język korzyści jest bardzo ważną techniką w komunikacji z konsumentem, bowiem ułatwia sprzedaż oraz pozwala budować pozytywne relacje z klientami. Poniżej kilka przykładów - zwrotów, które możesz wykorzystać w każdej relacji międzyludzkiej.

Asystent podatnika pomoże przedsiębiorcom rozpoczynającym działalność gospodarczą

Od stycznia 2016 r. asystent podatnika pomoże przedsiębiorcom rozpoczynającym prowadzenie działalności gospodarczej. Pomoc asystenta ma trwać przez pierwsze 18 miesięcy od rozpoczęcia działalności. Asystent udzieli przedsiębiorcy informacji na temat wypełniania zeznań i deklaracji podatkowych oraz pomoże w indywidualnych sprawach podatnika.

178 mln zł na rozwój firm z programu Inteligentny Rozwój

Przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o wsparcie finansowe w ramach programu Inteligenty Rozwój na lata 2014-2020. Głównym celem projektu jest dofinansowanie innowacyjnych projektów firm począwszy od pomysłu do wprowadzenia nowych i ulepszonych rozwiązań. Ponadto program ma promować współpracę biznesu i nauki.

Nowy standard drukowania (nie tylko) w biurze!

Drukarka, którą sterujemy nawet za pomocą smartfona? Lekka i bezprzewodowa, więc możemy zabierać ją ze sobą do archiwum, sali konferencyjnej czy „podzielić się” z koleżankami z pokoju obok? Taka, która „podpowie” szablon etykiety, naklejki czy identyfikatora, pozwoli na jego personalizację (logo, zdjęcie), a potem szybko wydrukuje dowolną ilość? Poznajmy nowy Leitz Icon!

Księgowość małych firm będzie uproszczona

Sejm przyjął nowelizację ustawy o rachunkowości, która zakłada, że małe firmy i organizacje pozarządowe o przychodach poniżej 100 tys. złotych rocznie skorzystają z ułatwień w prowadzeniu rachunkowości. Zgodnie z nowelizacją małe firmy będą mogły sporządzać skrócone sprawozdania finansowe. Ponadto ma być zniesiony obowiązek publikacji sprawozdań finansowych przez spółdzielnie w Monitorze Spółdzielczym.

Zmiany w PIT i CIT. Koniec rajów podatkowych

Rząd przyjął projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Zmienione przepisy mają zapewnić zgodność prawa krajowego z UE. Oznacza to koniec wyprowadzania zysków firm do rajów podatkowych. Zmiany dotyczą również zmniejszenia obciążeń administracyjnych.

Specjalne kredyty dla firm na innowacje

Mikro, małe i średnie firmy będą mogły starać się o specjalny kredyt na innowacje technologiczne nawet do 6 mln zł. Środki te będą pochodzić z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego .

Media społecznościowe pomagają budować wizerunek firmy

Firmy coraz chętniej korzystają z mediów społecznościowych w celu promocji swojej firmy. Dzięki takiej formie promocji można obserwować reakcje klientów, słuchać ich opinii i natychmiastowo odpowiadać na ich komentarze.

Pay Per Click – o czym warto pamiętać przed rozpoczęciem kampanii?

Model Pay Per Click jest w swoich założeniach banalnie prosty. Reklamodawca decyduje się na reklamę w wyznaczonym miejscu, jednak nie płaci za samo jej umieszczenie, a dopiero wtedy, kiedy potencjalny klient na nią kliknie. Dzięki temu znacznie łatwiej dokładnie rozplanować kampanię i śledzić rezultaty, jakie przynosi, a przedsiębiorcy nie płacą za coś, co kompletnie nie przynosi zysków. Ta forma promocji jest możliwa do zrealizowania jedynie w przypadku Internetu, dlatego wraz ze wzrostem popularności tego medium, sama nabierała znaczenia.

Sankcje za stosowanie reklamy wprowadzającej w błąd

Reklama wprowadzająca w błąd jest jednym z przejawów nieuczciwej reklamy obok reklamy sprzecznej z przepisami prawa czy dobrymi obyczajami i innych. Taka reklama nie tylko zakłóca stosunki rynkowe pomiędzy konkurującymi przedsiębiorcami, ale też uniemożliwia bądź znacznie utrudnia odbiorcom reklamy podjęcie rzeczowej decyzji co do zakupu produktu lub usługi.

Dofinansowanie firm z ZUS-u na poprawę bhp i zdrowia pracowników

Zakład Ubezpieczeń Społecznych w specjalnym programie dofinansuje przedsiębiorców w działaniach poprawy bezpieczeństwa i zdrowia w miejscu pracy. Dofinansowanie przyznawane jest na wniosek i ma dotyczyć wszystkich firm, w szczególności małych i średnich przedsiębiorstw.

Jak zbadać skuteczność content marketingu? – Poradnik

Mówiąc wprost – jeśli nie mierzysz wyników osiąganych z przeprowadzanych kampanii, nie zajmujesz się marketingiem. Produkowanie artykułów blogowych i infografik bez wcześniej wyznaczonych celów biznesowych nie ma większego sensu. Twoja praca jako marketera i twórcy treści polega na pokazaniu szefowi uzyskanych dochodów – nie ruchu na stronie, nie linków, tylko twardej gotówki. W tym artykule dowiesz się, jak zacząć efektywnie mierzyć wysiłki związane z marketingiem treści.

Konkursy o wartości 670 mln zł dla przedsiębiorców

Ponad 670 mln zł ma wynieść wartość konkursów dla przedsiębiorców w 2015 r. Liczne konkursy, ogłaszane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości przewidziano w drugiej połowie roku.

E-faktury bardziej popularne w małych firmach

Zaletą e-faktur jest przede wszystkim czas oraz wygoda. Nadal jednak jest ona bardziej popularna w mniejszych firmach.

Jak reklamować szkołę językową w internecie, by precyzyjnie trafiać do grup docelowych?

Jak skutecznie reklamować szkołę językową w internecie? Dlaczego przy planowaniu kampanii online warto zwracać uwagę na trendy sezonowe? Jakie znaczenie dla skuteczności reklamy w wyszukiwarce ma położenie geograficzne szkoły? Mieszkańcy których województw i miast wyrażają największe zainteresowanie ofertę szkoleniową? W końcu - co determinuje koszty i efekty takiej kampanii?

Kampanie w czasie rzeczywistym to przyszłość marketingu

Marketing zmienił się bardziej w ciągu ostatnich pięciu lat niż w ciągu ostatnich pięćdziesięciu. Wszystko wskazuje na to, że w ciągu kolejnych lat zaobserwujemy jeszcze więcej przemian. Nowe metody komunikacji, narzędzia marketingowe i zachowania konsumentów należą do głównych wyzwań, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć, a adaptacja do nowych warunków wydaje się być jedynym ratunkiem dla specjalistów ds. marketingu.

Za prowadzenie parabanku nawet 10 mln zł kary

W ostatnim czasie często słychać o działalności parabanków. Są to instytucje świadczące usługi podobne do bankowych, jednakże prowadzą swoją działalność bez zezwolenia, nie podlegają specyficznym dla banków regulacjom prawnym oraz systemowi gwarantowania depozytów. W związku z tym, rząd chce wprowadzić wysokie kary za prowadzenie takiej działalności.

Reklama online w branży budowlanej 2015 - ile kosztuje?

Mimo stopniowego ożywienia na rynku budowlanym, ceny materiałów nadal pozostają na rekordowo niskim poziomie. Mniejsze zyski mogłyby stanowić motor napędowy do podwyżek, jednak duża konkurencyjność branży utrudnia zwiększanie rentowności tą drogą. Blink.pl przeprowadził badanie pokazujące jak w wyeksponowaniu oferty może pomóc reklama online – jak przedstawiają się szacunkowe koszty oraz przewidywane efekty takiej kampanii?

Reklama e-papierosów będzie zakazana

Projekt zakazujący reklamy e-papierosów jest na ostatecznym etapie przygotowań legislacyjnych w resorcie zdrowia i w I kwartale 2015 r. powinien trafić do konsultacji społecznych - powiedział w czwartek w Sejmie wiceminister zdrowia Igor Radziewicz-Winnicki.

Mikro, mały i średni przedsiębiorca - definicje

Definicje mikro i małych firm są niezbędne dla tych przedsiębiorców, którzy ubiegają się lub planują ubiegać się o wsparcie finansowe w ramach krajowych lub unijnych programów. Co oznacza pojęcie małej firmy? Kiedy mała firma zmienia się w średnią?

Mikro, mały i średni przedsiębiorca - definicje

Definicje mikro i małych firm są niezbędne dla tych przedsiębiorców, którzy ubiegają się lub planują ubiegać się o wsparcie finansowe w ramach krajowych lub unijnych programów. Co oznacza pojęcie małej firmy? Kiedy mała firma zmienia się w średnią?

Leasing szansą na prowadzenie i rozwój działalności

W latach 2009-2013 oraz w 2014 r. 31% mikro, małych i średnich przedsiębiorstw korzystało z leasingu w celach inwestycyjnych. Niektóre z nich kilkakrotnie, zapewniając sobie w ten sposób dostęp do środków transportu, maszyn i urządzeń, sprzętu IT, ale też sprzętu medycznego czy maszyn rolniczych – wynika z badania, które przeprowadziła Konfederacja Lewiatan.

Właściwość przemienna przy zawezwaniu do próby ugodowej kilku podmiotów

Z uwagi na liczne wątpliwości co do możliwości skutecznego zawezwania do próby ugodowej przed sąd więcej niż jednego podmiotu, w sytuacji gdy adresy zamieszkania, bądź zarejestrowanej siedziby nie pokrywają się, temat właściwości przemiennej przy zawezwaniu do próby ugodowej stał się tematem niezwykle kontrowersyjnym.

Umowa sponsoringu

Umowa sponsoringu nie jest regulowana osobno w Kodeksie cywilnym, jednak w świadomości kontrahentów ukształtowała się na przestrzeni ostatnich kilku lat jako umowa nienazwana, z charakterystycznymi dla niej prawami i obowiązkami obu stron.

Przedsiębiorcy a eurowybory - raport

Prawie 80 proc. przedsiębiorców nie ma poczucia, by europosłowie kończący obecną kadencję reprezentowali i bronili ich biznesowych racji w Brukseli – wynika z najnowszego sondażu Instytutu Keralla Research, który przeprowadził badanie wśród mikro, małych i średnich firm w Polsce.

Jak reklamować się w mediach społecznościowych?

Rozwój mediów społecznościowych wniósł nową jakość w sposób komunikowania się firm z otoczeniem. Coraz więcej przedsiębiorstw traktuje media społecznościowe jako ważne narzędzie marketingu i promocji. Jak polskie MSP mogą wykorzystać możliwości, które dają media społecznościowe?

Franczyza szansą dla małych przedsiębiorstw

Mali przedsiębiorcy zajmujący się sprzedażą artykułów spożywczych tracą na rozwoju dyskontów spożywczych. Dobrym rozwiązaniem na utrzymanie odpowiednio wysokich obrotów jest franczyza lub specjalizacja. Małe sklepy będą mogły utrzymać się na rynku, dzięki dopasowaniu do potrzeb klientów.

Polska na szczycie przedsiębiorczych krajów

Z badań Komisji Europejskiej wynika, iż Polska znajduje się na szczycie najbardziej przedsiębiorczych krajów Unii. Prężnie rozwijany jest sektor małych i średnich przedsiębiorstw, a w skali roku osiągamy wysoki przyrost wszystkich firm.

Czym jest gwarancja europejska?

Gwarancja europejska oznacza dokument gwarancyjny wystawiony najczęściej przez producenta, który jest ważny na terenie wszystkich Państw Członkowskich Unii Europejskiej. Termin gwarancji europejskiej jest terminem potocznym i występuję jedynie w praktyce.

Jak założyć firmę na próbę?

Brak stabilności przychodów, zła kondycja finansowa czy zbyt mały kapitał na założenie firmy? Oto częste problemy, z którymi borykają się nowi przedsiębiorcy. Aby podjąć się prowadzenia działalności warto rozważyć wszystkie wady i zalety. Warto zatem pomyśleć o firmie na próbę. Jak ją założyć? Gdzie zarejestrować?

Czy dobra promocja wystarczy do osiągnięcia celu?

Wielu właścicieli firm i kierowników związanych z promocją błędnie definiuje cel jaki chcą osiągnąć poprzez działania promocyjne. Traktują oni reklamę, kampanię marketingowę jako cel sam w sobie. Im bardziej spektakularnie i efektownie, tym lepiej. Mniej istotna jest już trwałość efektów podjętych działań. Jak pokazuje praktyka krótkowzroczność dotyczy nie tylko promocji, ale również innych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Małe firmy nie korzystają z unijnych pieniędzy

Tylko 13,7 proc. małych firm deklaruje, że będzie się starała pozyskać fundusze z Unii Europejskiej w latach 2014-2020. To jeszcze mniej niż w latach 2007-2013, kiedy to z funduszy europejskich skorzystało 17,24 proc. mikro- i małych przedsiębiorców. Dane te ujawniło badanie Instytutu Badań i Analiz OSB oraz portalu Firmy.net.

Bariery rozwoju mikroprzedsiębiorstw w 2014 roku

Rosnące koszty prowadzenia działalności, spadek popytu oraz zła kondycja gospodarki – to najczęstsze obawy mikro- i małych przedsiębiorców w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej w 2014 roku. Dane te ujawniło badanie Instytutu Badań i Analiz oraz portalu Firmy.net.

Wizerunek firmy w Internecie

Dwa słowa – „wizerunek” i „jakość”. Wizerunek odnosi się do całej firmy, jakość do jej oferty i obsługi klienta. Jeśli dbamy o te dwa elementy, nie ma możliwości by klient nam nie zaufał, nie zainteresował się naszą działalnością. Jak to wygląda w Internecie? Jak zadbać o widoczność naszej oferty w Internecie? Czym jest optymalizacja strony, a co na celu ma jej pozycjonowanie?

Kod QR – pomost między światem rzeczywistym a wirtualnym

Kody QR to bardzo skuteczny instrument w mobilnym marketingu. Wykorzystanie kodów QR w promocji pozwala połączyć zalety klasycznej reklamy w świecie rzeczywistym (bilboardy, prasa drukowana, katalogi i ulotki) z atutami interaktywnej reklamy w Internecie.

UE pomoże w restrukturyzacji przedsiębiorstw

Komisja Europejska przygotowała najlepsze rozwiązania mające na celu złagodzenie skutków restrukturyzacji przedsiębiorstw. Wskazane działania obejmą również kwestie zwolnień pracowników.

Reklama w Internecie to najskuteczniejszy marketing

Rynek reklamy w Polsce przechodzi kryzys. Wydatki firm na reklamy telewizyjne znacznie się zmniejszyły. Firmy stawiają na reklamy w Internecie, które stanowią najskuteczniejszy sposób na dobry marketing.

Nowy Świat w Warszawie najdroższą ulicą handlową w Polsce

Warszawski Nowy Świat jest najdroższą ulicą handlową w Polsce i 45 na świecie - tak wynika z raportu firmy doradczej Cushman & Wakefield.

REKLAMA