W związku z epidemią koronawirusa i ograniczeniami w życiu publicznym i gospodarczym wynikającymi ze specustawy z dnia 2 marca 2020 roku realizacja zobowiązań wynikających z szeroko rozumianych umów wzajemnych (m.in. umów handlowych, umów dostawy, umów najmu, umów dzierżawy, umów leasingu) staje się zagrożona, a niewykonywanie zobowiązań w łańcuchu dostaw przez poszczególne ogniwa tego łańcucha może przynieść efekt domina.
Firma z kryzysu może wyjść obronną ręką, jednak warto, aby opracowała strategię współpracy z mediami zanim znajdzie się w podbramkowej sytuacji. Jak poradzić sobie z kryzysem, jak pracować z dziennikarzami i jak reagować w mediach społecznościowych? Jakie mamy prawa i jak możemy z nich skorzystać? Już 23 stycznia 2020 r. w Centrum Kreatywności Targowa odbędzie się warsztat przygotowany przez Kancelarię WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr. Wstęp wolny. Obowiązuje rezerwacja miejsc.
Większa ochrona mniejszych firm przed zatorami płatniczymi, prawo do błędu dla początkujących przedsiębiorców, ułatwienia dla rzemiosła - takie będą niektóre efekty ustaw, które wejdą w życie 1 stycznia 2020 roku. Z kolei 1 lutego przyszłego roku zacznie obowiązywać tzw. mały ZUS Plus, czyli niższe składki na ZUS dla najmniejszych przedsiębiorców. W 2020 roku przedsiębiorcy będą też mogli po raz pierwszy skorzystać z ulgi podatkowej (w PIT i CIT) IP box, która daje im prawo do rozliczenia dochodów uzyskanych w 2019 r. z komercjalizacji wytworzonych bądź rozwiniętych i udoskonalonych praw własności intelektualnej według preferencyjnej stawki podatkowej w wysokości 5%.
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwane „RODO”, zobowiązuje organizacje wykonujące operację lub zestaw operacji na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie (art. 4 pkt 2 RODO), do zarządzania ryzykiem ich przetwarzania.