Dziś kluczowym czynnikiem sukcesu są ludzie, którzy mają na tyle dużą wiedzę, że potrafią obsługiwać, twórczo wykorzystywać i rozwijać złożone technologie – mówi Beata Drzazga – mentorka biznesowa, założycielka i prezes BetaMed S.A., właścicielka wielu firm w tym Drzazga Clinic i Dono da Scheggia w Polsce, BetaNest Electronics i BetaInvest LLC w Miami.
Co czeka firmy w Nowym 2023 Roku. Rosnące koszty pracy, wysoka inflacja, lawinowo rosnące koszty nośników energii zmuszą firmy w 2023 do wielu zmian. Z pewnością jednym z głównych kierunków roku 2023 będzie rosnąca rola automatyzacji i większe tempo cyfrowej transformacji. Należy się także spodziewać wzrostu roli sztucznej inteligencji, zarówno w obsłudze klienta, jak i obsłudze procesów wewnątrz firmy. Przyszły rok będzie także rokiem, w którym trend „total experience” (TX) najbardziej zyska w podejściu do obsługi klienta.
Transformacja cyfrowa, praca zdalna, wypalenie zawodowe, work-life balance, zagrożenia cyber atakami – to świat, w którym żyjemy od (raptem) kilkunastu miesięcy. Ta rzeczywistość bezpośrednio wpłynęła na nowe potrzeby pracowników. W bardzo krótkim czasie pojawiły się zupełnie nowe tematy szkoleniowe.
Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie pozostaje w bieżącym kontakcie z piekarzami i cukiernikami z Pomorza Zachodniego. Ceny surowców w IV kwartale roku 2022 zatrzymały się, ale przedsiębiorcy obawiają się ich wystrzału w styczniu 2023 roku oraz w momencie, gdy zmodyfikowana zostanie Tarcza Antyinflacyjna. W gorszej sytuacji niż piekarze są cukiernicy - tutaj widoczny jest nie tylko wzrost cen podstawowych produktów, ale i masła, bakalii, owoców czy mleka.