REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najpopularniejsze tematy szkoleń w biznesie 2022/2023 – raport o rynku szkoleniowym

Najpopularniejsze tematy szkoleń w biznesie 2022/2023 – raport o rynku szkoleniowym
Najpopularniejsze tematy szkoleń w biznesie 2022/2023 – raport o rynku szkoleniowym

REKLAMA

REKLAMA

Transformacja cyfrowa, praca zdalna, wypalenie zawodowe, work-life balance, zagrożenia cyber atakami – to świat, w którym żyjemy od (raptem) kilkunastu miesięcy. Ta rzeczywistość bezpośrednio wpłynęła na nowe potrzeby pracowników. W bardzo krótkim czasie pojawiły się zupełnie nowe tematy szkoleniowe.
  • Pandemia oraz praca zdalna spowodowały błyskawiczne przestawienie się na szkolenia online oraz powstanie nowych tematów szkoleń.
  • Praca hybrydowa i niepokój związany z wojną w Ukrainie spowodowały nowe potrzeby szkoleniowe, takie jak zarządzanie zespołem rozproszonym, czy cyberbezpieczeństwo.
  • Z raportu Altkom Akademii wynika, że najpopularniejsze tematy szkoleniowe to: zarządzanie projektami, zarządzanie zespołem, umiejętności miękkie, cyberbezpieczeństwo.
  • W przyszłości większą popularnością cieszyć się będą szkolenia IT z obszarów: chmury obliczeniowej, zarządzania i organizacji projektów IT oraz business intelligence

Z najnowszego raportu „Rynek szkoleniowy w czasach niepewności” dowiadujemy się o skali zmian na rynku pracy, jakie zaszły pod wpływem pandemii i wojny w Ukrainie. Pracownicy po przejściu na tryb pracy zdalnej musieli zostać przeszkoleni z używania narzędzi do komunikacji online. Z drugiej strony wzrosła potrzeba zadbania o psychiczny dobrostan osób zatrudnionych. Pracodawcy chcieli również wzmocnić poziom bezpieczeństwa danych swoich firm. W konsekwencji rynek szkoleniowy przeszedł rewolucję, której efektem są zupełnie nowe tematy szkoleń.

REKLAMA

Najpopularniejsze tematy szkoleń biznesowych 2022-2023

Z raportu wynika, że dużym zainteresowaniem cieszą się obecnie szkolenia związane z:

  • zarządzaniem projektami (51 proc. wskazań),
  • zarządzaniem zespołem (43 proc.),
  • umiejętności komunikacji w zespole (41 proc.).

Tematy związane z zarządzaniem dotyczą nowoczesnego podejścia lidera do zespołu. – Zmienia się definicja zarządzania – ważne jest nie tylko ćwiczenie delegowania zadań. Równie istotne jest to, żeby być blisko pracownika i go rozumieć. Pracę można śledzić za pomocą dostępnych aplikacji, jednak obowiązkowym uzupełnieniem narzędzi jest nabycie umiejętności miękkich, które wpływają na efektywność wykonywanych zadań i pracy zespołu. – mówi Natalia Gozdowska, ekspertka ds. rozwoju kompetencji menedżerskich w Altkom Akademii.

Główne obszary szkoleń w firmach:

Główne obszary szkoleń w firmach

Altkom Akademia

Warto zaznaczyć, że w top dwudziestu szkoleń wskazanych przez uczestników badania, ponad połowa to szkolenia dotyczące technologii. Tematem, który od wielu miesięcy cieszy się sporym zainteresowaniem jest cyberbezpieczeństwo. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rewolucja cyfrowa dotyczy dziś już większości firm. Przetwarzanie ogromnych ilości danych sprawiła, że właściciele firm chcą przygotować odpowiednią strategię bezpieczeństwa informatycznego na wypadek wycieku danych czy ataku hakerskiego – mówi Robert Tomaszewski, Business Development Director w Altkom Akademii.

Jaka tematyka szkoleń będzie interesująca w przyszłości:

Jaka tematyka szkoleń będzie interesująca w przyszłości

Altkom Akademia

Tematami z obszaru IT, które zanotowały największy wzrost zainteresowania będą w przyszłości: Artificial Intelligence, chmura obliczeniowa, zarządzanie i organizacja projektów IT oraz business intelligence. Są to dziedziny związane z zagadnieniami technicznymi, co sugeruje, że szczególnie w tym sektorze należy się spodziewać większego zainteresowania szkoleniami.

Czasy niepewności, a rynek szkoleniowy

Szkolenia to obszar, który często jest redukowany jako pierwszy w momencie kłopotów finansowych firm. Jednak, jak dowiadujemy się z raportu, stagnacja w obszarze szkoleń nie trwała dłużej niż 6 miesięcy. Części firm szkoleniowych pandemia paradoksalnie ułatwiła planowanie, organizację i koordynację kursów. Firmy szkoleniowe, aby utrzymać się na powierzchni, musiały całkowicie przestawić się na tryb online.
– Początek pandemii był dla nas o tyle trudny, że musieliśmy przeczekać stagnację zleceniodawców. Nie trwała ona zbyt długo. Szczęśliwie już przed pandemią prowadziliśmy szkolenia online, dzięki czemu nie odczuliśmy tej zmiany”
mówi Natalia Gozdowska z
Altkom Akademii. Firmy szkoleniowe musiały na bieżąco udoskonalać i aktualizować swoją ofertę, która była odpowiedzią na potrzeby rynku. Przykładem jest temat cyberbezpieczeństwa, w którym firma szkoleniowa Altkom Akademia w kwietniu 2022 r. w ciągu paru tygodni zaobserwowała spory wzrost zainteresowania. W odpowiedzi na potrzeby rynku Altkom Akademia wprowadza właśnie nową ścieżkę szkoleń Certified Ethical Hacker, czyli czołowego produktu z obszaru security.

Przykładowe szkolenia:

REKLAMA

Zarządzanie Zespołami Rozproszonymi – celem kursu jest wyposażenie w narzędzia wspierające delegowanie, motywowanie i budowanie autorytetu w zespołach rozproszonych. Szkolenie dedykowane jest kadrze menedżerskiej zarządzającej zespołami rozproszonymi.

Certified Ethical Hacker – autoryzowane szkolenie EC-Council - CEHv12 - Certified Ethical  Hacker  realizowane w formie wykładu oraz praktycznych warsztatów. Certyfikat CEH jest jednym z najbardziej pożądanych na rynku pracy i pomaga zwiększyć szanse zatrudnienia na stanowiskach związanych z cyberbezpieczeństwem na całym świecie.

Designing and Implementing a Microsoft Azure AI Solution – szkolenie jest skierowane do inżynierów oprogramowania zajmujących się budowaniem, zarządzaniem i wdrażaniem rozwiązań sztucznej inteligencji, które wykorzystują usługi Azure w zakresie AI.

Bezpieczeństwo danych w chmurze – szkolenie przeznaczone jest dla właścicieli i menedżerów firm świadczących usługi drogą elektroniczną, przetwarzających dane, w tym dane osobowe w systemach informatycznych lub Internecie, a także firm świadczących usługi lub korzystających z usług chmury obliczeniowej (cloud computing).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA