REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy Black Friday pojawi się w sklepach spożywczych

black friday sklepy spożywcze
black friday sklepy spożywcze
Reporter

REKLAMA

REKLAMA

W sklepach spożywczych Black Friday się nie przyjął, w tym roku przez inflację może się to zmienić - ocenił w rozmowie z PAP analityk z Centrum Monitorowania Rynku Marek Zachalski. Wyjaśnił, że w czasach drożyzny klienci poszukują też promocji na żywność, która wcześniej nie była hitem wyprzedaży.

Black Friday – co można kupić taniej?

"Black Friday to wyczekiwane przez miliony konsumentów na Zachodzie święto handlu, w Polsce wydaje się ciągle rozwijać, choć nie można mu odmówić popularności. Wypadające na przełomie listopada i grudnia naturalnie stało się celem nie tylko łowców promocji, ale przede wszystkim tych, którzy kwestii prezentów świątecznych nie chcą odkładać na ostatnią chwilę" - ocenił Zachalski.

REKLAMA

Jak dodał, naturalnym głównym łupem obu tych grup stają się odzież, elektronika, kosmetyki, książki czy treści cyfrowe; najczęściej kupowane są jednak w poniedziałek, czyli w "Cyber Monday" - trzy dni po Czarnym Piątku.

"Klienci, oczekujący na Czarny Piątek, spędzą go zapewne w galeriach handlowych bądź w niezliczonych aplikacjach zakupowych, tym samym w mniejszym stopniu skupią się na ofercie sklepów spożywczych" - zaznaczył.

Black Friday omija żywność

REKLAMA

Według eksperta, główną tego przyczyną jest trwający już przedświąteczny okres zakupowy. "Ponadto żywność nie należy do kategorii, z którą wstrzymujemy się z zakupem z uwagi na ceny, do czego z kolei jesteśmy skłonni choćby w przypadku odzieży czy elektroniki" - wyjaśnił.

Jak zauważył Zacharski, detaliści chętnie wykorzystują to hasło w gazetkach, na plakatach czy ulotkach, lecz z punktu widzenia klientów sklepów spożywczych (w szczególności tych mniejszych) oferta promocyjna nie różni się specjalnie od innych w tym przedświątecznym już okresie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"Jeśli gdzieś doszukiwać się większego znaczenia Czarnego Piątku, to w sklepach większego formatu np. w dużych supermarketach, hipermarketach i oczywiście dyskontach, w których oferta kategorii przemysłowych czy kosmetycznych jest zdecydowanie szersza. Jednak nawet tam znaczenie czarnopiątkowej sprzedaży promocyjnej nie odbiega zbytnio od innych tygodni przedświątecznych" - ocenił.

REKLAMA

Według eksperta, tegoroczny Black Friday ma szanse być inny, niż te w ubiegłych latach. "Najpopularniejsze w ten dzień kategorie - jak odzież czy elektronika - wydają się również pierwszymi, z których w dobie pędzącej inflacji Polacy będą rezygnować bądź ograniczać ich zakupy, żeby ciąć wydatki. Z drugiej strony, w poszukiwaniu oszczędności kliencie częściej szukają promocji na produkty spożywcze, które w poprzednich latach były ignorowane w czasie Black Friday, więc skłonić ich to może do zainteresowania się ofertą sklepów spożywczych" - wyjaśnił.

Dodał, że to już się dzieje, a świadczą o tym obserwowane reakcje w sklepach detalicznych. "Przekierowanie sprzedaży do tańszego, dużego formatu, rosnące znaczenie marek własnych, wybór przez konsumentów większych opakowań, wielopaków czy w końcu tańszych odpowiedników" - zaznaczył Zacharski.

Ceny podstawowych produktów nie spadną

Jak podkreślił, nic nie wskazuje na to, żeby ceny kluczowych produktów miały spadać w okresie przedświątecznym, wręcz przeciwnie, bo inflacja nie zwalnia. Dlatego w tym roku Black Friday wydaje się doskonałą okazją do wykorzystania przez sklepy spożywcze.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA