REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Black Friday – jak nie dać się nabrać na udawaną promocję?

black friday
black friday

REKLAMA

REKLAMA

Ostatni listopadowy piątek to okazja do zakupowego szaleństwa, bo od kilku lat jest on uznawany za dzień największych wyprzedaży. Ze względu na rekordowe wyniki coraz częściej promocje rozciągane są na cały tydzień, a nawet miesiąc. To okazja dla łowców promocji, ale też dla nieuczciwych sprzedawców.

Black Friday 2021 przyciągał jak magnes

REKLAMA

Black Week w 2021 roku był rekordowo udany. W sklepach internetowych Shoper przebił wartość sprzedaży z podobnego okresu rok wcześniej o ponad połowę, a liczbę zamówień – o ponad jedną trzecią. Również w porównaniu z wynikami tygodniowymi w październiku wzrosty były imponujące. Najwięcej w czasie promocyjnego tygodnia sprzedały branże dom i ogród, odzież oraz zdrowie i uroda. Również wyniki sklepów internetowych opartych na platformie sprzedażowej IdoSell w listopadzie 2021 roku były o blisko 40 proc. wyższe niż w listopadzie 2020 roku. Pod koniec miesiąca sprzedaż w e-sklepach była o 25 proc. wyższa niż w innych tygodniach.

REKLAMA

Czarny Piątek bije rekordy popularności wśród konsumentów, mimo że – jak wskazują eksperci – promocje w Polsce są znacznie mniejsze niż w Stanach Zjednoczonych, skąd wywodzi się to zakupowe święto. Kupujących nie zniechęcają także nieuczciwi sprzedawcy, dla których listopad to okres żniw.

Promocja Black Friday może być fake  - jakie środki ostrożności podjąć?

REKLAMA

– Rzeczywiście może się okazać, że w czasie Black Friday natrafimy na świetne okazje, wielkie promocje, natomiast pamiętajmy o tym, że nie każda wielka promocja, jaką spotkamy, musi pochodzić od uczciwego sprzedawcy – mówi agencji Newseria Biznes Joanna Izdebska z Europejskiego Centrum Konsumenckiego. – Czas wyprzedaży jest od wielu lat czasem, kiedy powstają sklepy wydmuszki, i wówczas konsumenci zawierają umowę z nie wiadomo kim. Dlatego weryfikujmy sklepy internetowe i przede wszystkim sprawdźmy ich historię.

Kluczowe jest sprawdzenie adresu firmy, danych kontaktowych i regulaminu sklepu, który powinien być łatwo dostępny na stronie internetowej. Wątpliwości wśród kupujących powinny wzbudzić literówki, błędy gramatyczne czy nieestetyczny wygląd witryny. Warto też sprawdzić, jakie metody płatności oferuje sprzedawca. Eksperci radzą, by unikać przelewów ekspresowych oraz przelewania pieniędzy na prywatne konta bankowe sprzedającego. Kolejna kwestia to zapoznanie się z opiniami innych klientów, najlepiej na niezależnych serwisach lub w mediach społecznościowych. Czujność konsumentów powinny wzbudzić te najbardziej atrakcyjne rabaty i oferty.

Czasami ceny są zbyt piękne, aby były prawdziwe. Jeżeli na rynku widzimy telefon, który normalnie kosztuje 4 tys. zł, a na stronie danego sprzedawcy kosztuje 3 tys. zł, to znaczy, że tutaj może dochodzić do jakiejś nieprawidłowości i może się okazać, że kupujemy towar podrabiany albo odnawiany – mówi Joanna Izdebska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nasilone akcje marketingowe sklepów mogą sprawić, że konsument da się złapać na obniżkę, której tak naprawdę nie ma. Dlatego przygotowania do okresu wyprzedaży warto zacząć kilka dni wcześniej, rozeznając ceny.

– Tylko wtedy tak naprawdę będziemy wiedzieć, czy towar, który oferuje nam dany sprzedawca, faktycznie został przeceniony, czy obniżona cena jest realna, czy nie zawieramy umowy z oszustem – radzi ekspertka ECK.

Drastyczna podwyżka tuż przed obniżką, aby spowodować iluzję promocji

Zdarza się bowiem, że sklepy przed wprowadzeniem promocji sztucznie zawyżają ceny produktów, by następnie obniżyć je do normalnego poziomu, ale z etykietą o rabacie. Takie praktyki co roku są zgłaszane w skargach do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Eksperci przypominają, że konsumentowi przysługują takie sama prawa dotyczące chociażby reklamacji produktu bez względu na to, czy kupuje go w normalnej, czy okazyjnej cenie. Podobnie wygląda sprawa z prawem zwrotu produktu kupionego online. Warto jednak pamiętać, że sklepy stacjonarne nie muszą tego prawa respektować. Tutaj możliwość przyjęcia towaru z powrotem zależy od dobrej woli sprzedawcy, dlatego przed zakupem warto to potwierdzić.

Źródło: Newseria

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA