REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Firma, Konsument

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy Polacy chętniej zakładają firmy? Dane CEIDG

Więcej nowych działalności gosodarczych. Jak podaje Ministerstwo Rozwoju i Technologii, w ub.r. odnotowano ponad 310,2 tys. wniosków o założenie jednoosobowej działalności gospodarczej. To wzrost o 4,7% rdr. Ogólnie w latach 2021-2022 więcej takich firm zakładano niż likwidowano. Do tego w zeszłym roku do rejestru CEIDG wpłynęło blisko 152,9 tys. wniosków o wznowienie JDG, co oznacza skok o 9,2% rdr. Dane wskazują też, że w ub.r. najaktywniej otwierali i wznawiali swoje biznesy samozatrudnieni bez wskazanego miejsca wykonywanej działalności. Zdaniem ekspertów, ww. wzrosty o niczym wielkim nie świadczą. W tym roku raczej należy spodziewać się spadku liczby zakładanych firm.

Kobiety przynoszą wyniki. WYWIAD z Agnieszką Servaas

Rozmowa z Agnieszką Servaas, prezeską VIVE Management, pomysłodawczynią Stowarzyszenia Kobiety VIVE i członkinią zarządu LiderShe, o działaniach na rzecz lepszego świata,potrzebie dzielenia się wiedzą i doświadczeniem oraz wspieraniu kobiet w biznesie

Czy voiceboty będą rekrutować pracowników?

Voiceboty coraz częściej sprawdzają się już nie tylko w prostych systemach IVR związanych z podstawową obsługą klienta. Mogą być wykorzystywane m.in. w kampaniach angażujących odbiorców do konkretnych działań czy na początkowych etapach rekrutacji nowych pracowników. Do końca dekady światowy rynek usług realizowanych przez boty wzrośnie niemal piętnastokrotnie. Choć zastosowanie voicebotów jest coraz szersze, to twórcy takich rozwiązań uspokajają, że nie stanowią one zagrożenia dla ludzi na rynku pracy. Trudniejsze sprawy i tak będzie rozwiązywał człowiek.

System Wczesnego Ostrzegania (SWO) - ruszył kolejny nabór do projektu

Rusza kolejny nabór do projektu System Wczesnego Ostrzegania. Firmy zmagające się z okresowymi trudnościami otrzymają wsparcie z Funduszy Europejskich.

REKLAMA

Korzystne zmiany w działalności nierejestrowanej. Nawet 26 tys zł. bez podatku!

Działalność nierejestrowana. Podatnik nie musi rejestrować swojej działalności, jeśli miesięcznie osiąga z niej przychody niższe niż 50% płacy minimalnej. Pojawiła się szansa, że limit ten już w 2023 roku będzie podwyższony do pełnej kwoty najniższego wynagrodzenia.

Optymalizacja energii w obiektach usługowych - jak to zrobić?

Optymalizacja energii w obiektach usługowych powinna stanowić priorytet kadry zarządzającej obiektem usługowym. Koszty energii w znacznej mierze wpływają na cenę oferowanych usług, a ta nadal jest jednym z najważniejszych czynników budujących konkurencyjność każdej firmy usługowej. Skuteczność działań kontrolujących zużycie energii zależy w głównej mierze od jakości audytu, sposobu realizacji rekomendowanych działań, a także zaangażowania pracowników w cały proces. Optymalizacja procesów energetycznych polega bowiem na nieustającej obserwacji i elastycznym dopasowywaniu się do aktualnych warunków.

Portal Trade.gov.pl – narzędzie dla eksporterów i zagranicznych inwestorów

Portal Trade.gov.pl to narzędzie dla przedsiębiorców planujących rozwój swojej firmy na rynkach zagranicznych. Na stronie internetowej można znaleźć ciekawe artykuły, przewodniki, aktualności i zapowiedzi nadchodzących wydarzeń.

Dla konsumentów liczy się głównie cena i szybkość zakupu

Wyniki badania pracowni KANTAR Polska pokazują, jak w ostatnim roku zmieniła się struktura konsumencka. Wciąż największy udział mają rozważni i pragmatyczni shopperzy, którzy starają się jak najtaniej kupować markowe produkty. Ale ta grupa zmalała. Za to przybyło klientów z przymusu i cenoholików. I tylko te dwa segmenty, skupione na szybkim procesie zakupowym oraz cenie, zanotowały wzrosty. Oba mają ex aequo drugie miejsce w rankingu. Dalej są kolejno entuzjaści i ekocentryczni konsumenci. Zarówno klienci kupujący dla zabawy, jak i szukający ekologicznych towarów stracili na znaczeniu. Ubyło też świadomych koneserów, dla których cena nie gra roli. Zajęli przedostatnią pozycję w zestawieniu. Za nimi są domatorzy. 

REKLAMA

KE zaprasza do składania wniosków na 7,5 mln euro w celu wsparcia ukraińskich firm

Wsparcie ukraińskich firm. Komisja Europejska ogłosiła zaproszenia do składania wniosków na środki w łącznej wysokości 7,5 mln euro w celu wsparcia ukraińskich małych i średnich firm. Środki mają pomóc ukraińskim przedsiębiorcom i przedsiębiorstwom w czerpaniu korzyści z jednolitego rynku.

Firma jest jak dziecko, wymaga zaangażowania, uważności i wspierającego środowiska

O tym jak od podstaw buduje się firmę i wynosi na szczyt jej możliwości opowiada przedsiębiorca – Beata Drzazga – kobieta wyróżniona setkami nagród m.in. za wkład w polską przedsiębiorczość, tak w Polsce jak i poza jej granicami.

Produkcja elektrycznych silników polskiego projektu ruszy w 2024 r. w Indiach

W 2024 r. ruszy w Indiach produkcja elektrycznych silników do motocykli, autobusów i samochodów ciężarowych oraz aut osobowych, zaprojektowanych przez polski start-up Elimen Group - poinformowała firma.

Cenny czas przedsiębiorcy. Jak mieć go więcej?

Dla przedsiębiorców czas jest wartością równie cenną jak rentowność firmy. Nie da się go kupić, można go jednak oszczędzać. Nowoczesne aplikacje wspierające biznes i codzienne czynności, takie jak prowadzenie rozliczeń księgowych czy korespondencję elektroniczną, mogą wyraźne zmniejszyć liczbę godzin poświęcanych na zadania administracyjne. Z jakich udogodnień warto korzystać?

Biznes z kontem na PUE ZUS

Od tego roku wszyscy płatnicy składek mają obowiązek posiadania profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Osoba, która rozpoczyna prowadzenie własnej firmy powinna pamiętać o tym, by samodzielnie zarejestrować swoje konto na PUE ZUS lub kogoś do niego upoważnić. 

Jak sprawić aby szkolenia rozwijały umiejętności w handlu detalicznym?

Jak wynika z raportu “Najbardziej pożądany pracodawca” polscy pracownicy chcą podnosić własne kompetencje poprzez udział w szkoleniach, a aż 98% firm daje im możliwość korzystania z benefitów pozapłacowych.

5 głównych błędów polskich przedsiębiorców, które prowadzą do niewypłacalności

W Polsce przybywa firm dotkniętych niewypłacalnością. W samym 2022 roku było ich rekordowe 2,7 tysiąca. Większość z nich na skraj bankructwa zepchnął kryzys i trudne okoliczności gospodarcze w postaci inflacji, presji płacowej i wzrostu kosztów działalności. Wciąż nie brakuje jednak przypadków, w których główną przyczyną problemów są złe nawyki i podstawowe niedopatrzenia w codziennym funkcjonowaniu biznesu. Eksperci Kancelarii PMR Restrukturyzacje wytypowali 5 błędów najczęściej popełnianych przez polskich przedsiębiorców, które przyczyniają się do narastającego zadłużenia firmy. Oto one.

Co drożeje w sklepach? Liderami są m.in. ręczniki papierowe, margaryna i papier toaletowy

Co drożeje w sklepach? W styczniu br. zdecydowana większość najczęściej kupowanych przez Polaków produktów zdrożała rok do roku dwucyfrowo. Największy wzrost sięgnął blisko 60% i dotyczył ręczników papierowych. O prawie 50% poszły w górę ceny margaryny do pieczenia i papieru toaletowego. Do tego o ponad 45% podrożały banany, a o przeszło 40% – jaja. Niewiele poniżej tego poziomu wyniosły podwyżki cen proszku do prania i mydła w kostce. Pierwszą dziesiątkę drożyzny zamykają tak popularne art. spożywcze, jak kasza jęczmienna, majonez i płatki kukurydziane, z ponad 30-procentowymi podwyżkami.

Jak budować lojalność konsumentów w czasach kryzysu? Nie tylko niska cena

Cena odgrywa dużą rolę w procesie zakupowym, jednak nie zapewnia przywiązania do marki. Czas kryzysu jest wyjątkowo istotny w budowaniu lojalności względem swojej marki. Najbliższe miesiące będą więc prawdziwym sprawdzianem tego, czy markom uda się zatrzymać przy sobie dotychczasowych klientów. Jak tego dokonać?

Deklarowana wartość inwestycji w SSE i PSI spada. Czego boją się firmy?

Według danych MRiT, w ubiegłym roku deklarowana wartość inwestycji w SSE i PSI była o ponad 33% mniejsza niż w 2021 roku.  Natomiast w porównaniu z 2020 rokiem wzrosła o przeszło 66%. Patrząc na dane za lata 2017-2022, widać, że łączna deklarowana wartość ww. inwestycji wyniosła prawie 127 mld zł. Blisko jedna trzecia z tego przypadła na wspomniany już 2021 rok. Z kolei biorąc pod uwagę podział na województwa, należy wskazać, że w minionym roku największa ww. wartość tych inwestycji była w dolnośląskim, a najmniejsza – w podlaskim. 

Dane z CEIDG: Jednoosobowe firmy znikają w szybkim tempie. Ma być jeszcze gorzej

Dane Ministerstwa Rozwoju i Technologii pokazują, że w 2022 roku o prawie 10% rdr. zwiększyła się liczba wniosków dot. zamknięcia jednoosobowych firm. Powyższy wzrost jest ponad dwukrotnie większy niż wynik dot. otwieranych JDG. Ponadto w ub.r. do CEIDG wpłynęło o blisko 25% więcej wniosków o zawieszenie niż rok wcześniej. 

Polska giełda jest w kryzysie. Liczba debiutów rok do roku spadła o 50 proc.

W ubiegłym roku na rynku NewConnect zadebiutowało o 50% mniej spółek niż w 2021 roku. Jak przekonują eksperci, sytuacja w ostatnich miesiącach nie sprzyjała takim działaniom. 2 lata temu były wyższe wyceny. Obserwowano również duży popyt na akcje ze strony inwestorów indywidualnych. Blisko 40% spółek, które w ubiegłym roku weszły na tzw. mały parkiet, działa w obszarze gier. Znawcy tematu nie są zgodni co do tego, jak będzie wyglądać sytuacja w 2023 roku, zarówno w kwestii liczby debiutujących spółek, jak i wycen.     

Zaniedbania w obsłudze klienta kosztują miliardy

Wysoki poziom obsługi klienta jest równie ważny jak atrakcyjne ceny. Negatywne internetowe recenzje firm sprzedaży detalicznej w USA przekładają się na ponad 200 miliardów dolarów rocznie utraconych zysków.

Marki własne sieci handlowych zyskują rynek detaliczny

W czasach, gdy dla konsumentów głównie liczy się cena, wybieramy marki własne sieci handlowych. Po takie produkty aktualnie sięga praktycznie każdy z nas. Udział „private labels” w całościowym koszyku zakupowym systematycznie rośnie. To już ponad 20% sprzedaży.

Jak zbudować lojalność konsumenta i zgrany zespół jednocześnie

Customer Experience to doświadczenie jakie konsumenci mają z marką oraz trwałe wrażenie, jakie wywiera się na nich w trakcie całej podróży kupującego - od poznania marki do dokonania zakupu. To zapewnienie pozytywnych wrażeń klientom w każdym punkcie styczności z brandem. 

O tym nie zapomnij w lutym 2023! GALERIA

Większy ruch w sklepach, ale klientów mniej

Większy ruch, mniej klientów. Analiza zachowań ponad 1,2 mln konsumentów wykazała, że w ub.r. ruch w największych formatach handlowych na rynku zwiększył się łącznie o 11,2% w porównaniu z 2021 rokiem. Liderem są dyskonty ze wzrostem rdr. o 14,9%. Na drugim miejscu są hipermarkety – 10%, a na trzecim – supermarkety – 6,4%. Jednak cały rynek rdr. stracił 8,3% kupujących. 

Projektanci mody w opałach. Inflacja i pandemia utrudniają działalność

Projektanci mody odczuwają sytuację gospodarczą i geopolityczną. Projektantka Gosia Baczyńska podkreśla, że okres pandemii był w jej branży bardzo trudny dla przedsiębiorców, którzy przetrwali w zasadzie tylko dzięki dywersyfikacji działalności. Po zniesieniu największych restrykcji nastąpiło wprawdzie ożywienie, na które jednak szybko przełożyło się spowolnienie w gospodarce i wybuch wojny. Teraz z kolei Baczyńska mierzy się z wysokim kursem euro i brakiem krawcowych.

Trolle patentowe - czym są i jak z nimi walczyć?

Trolle patentowe wykorzystują luki i nieścisłości w prawie patentowym, aby zarobić na cudzej pracy. Bez wysiłku, bez nakładów pieniężnych i przede wszystkim bez poszanowania działalności innych. Czy można z nimi walczyć? I jak to robić skutecznie?

Jak lepiej zarządzać firmą? O sile obiegu dokumentów

Elektroniczny obieg dokumentacji w firmie staje się dziś nowoczesną metodą oszczędzania. Czy rekordowa inflacja i konieczność cięcia kosztów sprawią, że papier przestanie być głównym nośnikiem informacji w polskich firmach?

Jak płaciły polskie firmy w 2022 roku?

2 miesiące to średnie opóźnienie płatności w branżach: chemicznej, papierowo-drzewnej oraz rolno-spożywczej - tak wynika z najnowszego raportu firmy Coface, 

Kultura doceniania w biznesie

Jak docenić pracownika. Relatywnie niska stopa bezrobocia i obserwowany od kilku lat rynek pracownika znacząco wpływają na podejście firm do employer brandingu. Kultura doceniania coraz mocniej zakorzenia się w świadomości polskich przedsiębiorców, którzy chętnie wykorzystują różne okazje do okazania wdzięczności swoim pracownikom. Na jakie daty warto zwrócić uwagę w 2023 roku i dlaczego należy wziąć pod uwagę również okazje nietypowe? Podpowiadamy!

Dyrektywa OMNIBUS - zmiany dla firm, zwłaszcza w e-commerce

Dyrektywa OMNIBUS. Od początku 2023 r. obowiązują znowelizowane przepisy o prawach konsumentów stanowiące implementację dyrektywy OMNIBUS. W jej skład wchodzą unijne dyrektywy w sprawie jednolitych wymogów umów zawieranych między przedsiębiorcami a konsumentami, w szczególności o dostarczanie treści i usług cyfrowych oraz na odległość, w tym w przedmiocie rękojmi, czyli odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową. Nowe przepisy są istotne dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w Polsce, nie tylko tych sprzedający online. Szczególnie, że wdrażanym regulacjom towarzyszą wysokie kary finansowe, sięgające nawet 2 000 000 euro.

Niemieckie przedsiębiorstwa wchodzą w 2023 rok w pesymistycznych nastrojach

Niemieckie przedsiębiorstwa rozpoczynają 2023 rok z przeważnie pesymistycznymi oczekiwaniami. Prawie 40 procent firm spodziewa się spadku obrotów, a 35 proc. stagnacji - wynika z opublikowanego badania ponad 2,5 tys. firm, przeprowadzonego przez Instytut Gospodarki Niemieckiej (IW).

Czy 6 stycznia sklepy są otwarte? Gdzie w święto Trzech Króli zrobimy zakupy?

Sklepy otwarte 6 stycznia? Święto Trzech Króli to święto ustawowo wolne od pracy. Oznacza to, że sklepy, centra handlowe i dyskonty będą zamknięte. Czy nie ma zatem szansy na zrobienie zakupów? Sprawdźmy!

Jak opakowanie wpływa na sprzedaż produktu

Minęły czasy, w których opakowania były projektowane tylko po to, by oznaczyć i zabezpieczyć produkt. Obecnie stały się one integralną częścią strategii budowania marki i całego procesu zakupu. Kilka tricków w tworzeniu opakowań może zwiększyć obroty.

Co czeka branżę PR w 2023 roku?

Branża PR 2023. Wraz ze wzrostem inflacji i widmem kryzysu, wiele branż dokonuje przeglądu i oceny własnych działań marketingowych. Najprawdopodobniej w 2023 roku klienci agencji marketingowych i PR będą skupiali się na działaniach o najwyższej skuteczności, poddając skrupulatnej ocenie każdy zwrot z inwestycji.

Przedsiębiorcy w rok 2023 wejdą bardzo niepewnie. „Kryzys głębszy niż w pandemii”

Rok 2023 budzi u wielu przedsiębiorców poczucie niepokoju. Opinie ekonomistów i specjalistów ds. gospodarki potwierdzają… prawnicy. Jak mówi mecenas Dariusz Sosnowski z kancelarii Wódkiewicz & Sosnowski wielu przedsiębiorców obawia się dalszego wzrostu cen, kosztów pracowniczych czy problemów energetycznych. Nie bez znaczenia jest również np. podwyżka składek ZUS dla małych firm, która w opinii eksperta już na początku przyszłego roku „zmiecie” z rynku wiele małych firm.

Konsultant PARP pomoże znaleźć źródło dofinansowania dla firmy

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zachęca do korzystania z usług konsultantów. Jak przedsiębiorcy mogą uzyskać bezpłatną pomoc informacyjną?

Tegoroczne święta mogą się okazać najskromniejsze od lat. Polacy szukają promocji

Rosnąca inflacja, wysokie ceny energii i ogrzewania, a także rosnące raty kredytów hipotecznych i ogólna niepewność gospodarcza mocno przekładają się na budżety gospodarstw domowych.

W listopadzie „inflacja odczuwalna” osiągnęła 26%

W listopadzie br. codzienne zakupy były droższe średnio o 25,8 proc. rdr - wynika z przekazanego PAP najnowszego "Indeksu cen w sklepach detalicznych". Zdrożały wszystkie z 12 analizowanych kategorii produktów, a ich średnie wzrosty znowu są dwucyfrowe.

Oczekiwania dotyczące obsługi klienta – szybkość obsługi to priorytet

W kontaktach z działami obsługi klienta Polacy przede wszystkim oczekują szybkości i efektywności działania. W tym kontekście trudno się dziwić, że kiedy kontaktujemy się z działem obsługi najbardziej irytują nas rzeczy, które wydłużają czas załatwienia naszej sprawy, jak długie oczekiwanie na kontakt z konsultantem, liczne przełączanie pomiędzy różnymi osobami oraz łączenie z automatem.

Jak zatrzymać klienta? Pomoże sztuczna inteligencja

W obliczu kryzysu gospodarczego firmy zmieniają swoje priorytety. Nieograniczony wzrost i pozyskiwanie nowych klientów nie są już kluczowe. Bardziej istotne staje się skoncentrowanie uwagi i działań na utrzymaniu przy sobie obecnych klientów.

Spółka jawna od strony podatkowej - jakie zalety?

Spółka jawna to jedna z kilku możliwych form prawnych przedsiębiorstwa. Jakie są jej zalety?

Spadek inflacji wskutek m.in. niższych cen paliw i wyhamowania tempa wzrostu cen żywności

Do pierwszego od roku spadku inflacji przyczyniły się m.in. niższe ceny paliw i wyhamowanie tempa wzrostu cen żywności - podali w środowym komentarzu analitycy PKO Banku Polskiego, odnosząc się do danych GUS. Dodali, że na koniec roku CPI spadnie do poziomów jednocyfrowych.

Ekspert o danych GUS: konsumpcja prywatna "praktycznie otarła się o stagnację"

W końcówce roku i na początku 2023 dynamika PKB będzie się obniżać, odzwierciedlając recesję w sektorze konsumenta; konsumpcja prywatna "praktycznie otarła się o stagnację" - wskazało w środę PKO BP komentując dane GUS. Jak dodano, struktura PKB staje się mniej inflacjogenna.

Jak wspierać MŚP na rynku zamówień publicznych?

Krajowy rynek zamówień publicznych. Jak wspierać MŚP na rynku zamówień publicznych? Nie zmarnujmy tej szansy!

Większość fast foodów ze spadkiem liczby wizyt

Zmiana nawyków konsumenckich i inflacja wpływa na ruch w fast foodach. Sieci zanotowały dwucyfrowe spadki.

Tani prąd dla firm. Ostatnie dni na oświadczenie!

Tani prąd dla firm. Mikro, małe oraz średnie firmy mogą skorzystać z zamrożenia cen prądu od grudnia aż do końca 2023 r. Muszą jednak złożyć oświadczenie do 30 listopada!

Inflacja obniżyła poziom ekonomiczny większości konsumentów

Inflacja a kondycja finansowa konsumentów w Polsce pod koniec 2022 r. Nie widać optymizmu. Wzrost cen wpływa negatywnie na finanse aż 87% osób w naszym kraju, ale nie tylko na nie. Koszty życia, które rosną szybciej niż nasze pensje, źle wpływają na ogólne samopoczucie Polaków (70%).

Prezenty dla kontrahentów - skutki podatkowe

Prezenty dla kontrahentów. Zbliża się okres świąteczny, w którym wielu przedsiębiorców zwyczajowo przekazuje swoim kontrahentom upominki, dziękując im za dotychczasową współpracę oraz często wyrażając nadzieję na dalsze, owocne współdziałanie. Niestety, należy przy tym pamiętać, iż przekazanie (ale też otrzymanie!) takiego upominku ma swoje konsekwencje podatkowe, o czym w dzisiejszym wpisie.

Świąteczny wzrost zainteresowania pożyczkami - wydajemy nie tylko na prezenty

Grudzień i nadchodzący okres świąteczny to czas zwiększonych wydatków dla konsumentów. „Zdecydowanie rośnie w tym czasie również zainteresowanie produktami pożyczkowymi. Tym bardziej, że banki bardzo ostrożnie podchodzą do udzielania kredytów w ostatnich miesiącach roku i nic nie wskazuje, by planowały poluźniać tę politykę.

REKLAMA