Jakie funkcjonalności oferują najnowsze rozwiązania bazujące na otwartym oprogramowaniu? Jak można je wykorzystać np. w dbaniu o bezpieczeństwo infrastruktury IT przedsiębiorstwa? W jaki sposób open source pomaga w rozwijaniu technologii sztucznej inteligencji? Z jakimi wyzwaniami najczęściej spotykają się osoby pracujące z otwartymi rozwiązaniami i jak im sprostać? Tego będzie można dowiedzieć się podczas 12. edycji konferencji Open Source Day, która odbędzie się już 14 maja w Warszawie. Jak co roku będzie merytorycznie, ciekawie i praktycznie, co gwarantuje organizator wydarzenia – Linux Polska. Na uczestników czeka 9 sesji technicznych, poświęconych najważniejszym kierunkom rozwoju branży IT, które zostały podzielone na 3 bloki tematyczne.
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przypomina, że po 30 kwietnia 2019 r. z CEIDG wykreślone zostaną "zdublowane" wpisy przedsiębiorców, które nie zawierają takich danych, jak m.in. numer NIP, REGON, kod PKD działalności, adres do doręczeń. Działanie to ma celu poprawę przejrzystości obrotu gospodarczego i uniknięcie problemów w kontaktach z urzędami (Urząd Skarbowy, ZUS) lub kontrahentami. Problem dotyczy ok. 2 tys. przedsiębiorców, co stanowi poniżej 0,1% wszystkich zarejestrowanych w CEIDG.
W ostatnim czasie na świecie, w tym także w Polsce, wzrosło zainteresowanie korporacyjnymi kontraktami typu PPA w zakresie zakupu energii elektrycznej bezpośrednio od producentów energii ze źródeł odnawialnych (tzw. corporate PPA). Jest wiele powodów, dla których nabywanie energii z OZE w oparciu o PPA cieszy się tak dużą popularnością. Należą do nich m.in. niskie koszty wytwarzania energii z OZE, wzrost kosztów wytwarzania energii w źródłach wysokoemisyjnych, co skutkuje wzrostem cen sprzedaży energii, perspektywa długoterminowych źródeł dostaw energii w atrakcyjnej cenie, czy też wpływ na proekologiczne nastawienie nabywców.
Rewise to największa konferencja online dla e-commerce oraz sprzedawców detalicznych. Wydarzenie odbędzie się 6 i 7 lutego. Pierwszy dzień poświęcony będzie rozpoczęciu swojej działalności w e-commerce, zaś drugi skalowaniu i rozwijaniu marki. Pośród gości konferencji znajdą się m.in. Revolut, Paypal, DB Schenker, Royal Mail, PrestaShop oraz zapakuj.to. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal infor.pl.
Różnorodność produktów ubezpieczeniowych dostępnych na rynku sprawia, że firmy muszą konkurować zarówno na płaszczyźnie pozyskania nowego klienta, jak i utrzymania dotychczasowych kontrahentów zapewniając im kompleksowy i wysoki standard usług. Dobra oferta musi być wielokanałowa. Ponadto, komunikacja we wszystkich kanałach powinna być treściowo spójna, inaczej momentalnie straci wiarygodność. Musi charakteryzować się ciągłością, czyli procesy zapoczątkowane w jednym kanale powinny być płynnie kontynuowane we wszystkich innych, gdziekolwiek podejmie je klient