REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silna marka kobiety w biznesie

Silna marka kobiety w biznesie
Silna marka kobiety w biznesie

REKLAMA

REKLAMA

O personal brandingu mówi się nie od dziś. Tom Peters, w publikacji na łamach magazynu „The Fast Company” w 1997, jako pierwszy użył sformułowania „The Brand Called You” - Marka Ty, tym samym dając początek nowemu trendowi z pogranicza rozwoju osobistego, marketingu, sprzedaży i public relations.

Marka osobista to nie imię i nazwisko, to nie logo, a personal branding to nie autopromocja. Tak często przytaczana definicja Jeffa Bezosa („Marka osobista jest tym, co ludzie mówią o tobie, kiedy wyjdziesz z pokoju”) jest krótka, wygodna, idzie za nią autorytet twórcy, ale jest też niekompletna. Zwraca uwagę na jeden z fundamentów (wizerunek, postrzeganie osoby przez innych), gdy tymczasem „tworzenie osobistej marki polega na odsłonięciu swojej prawdziwej, wyjątkowej twarzy i zaprezentowaniu jej światu” (Dan Schawbel) – na pracy z samym sobą, z własnym potencjałem, odkrywaniu własnej wyjątkowości, a następnie autentycznym komunikowaniu i prezentowaniu swojej wartości.

REKLAMA

Autentyczność

Jest wielka różnica pomiędzy kreowaniem wizerunku, gdy działamy w opozycji do naszych wartości, a budowaniem marki osobistej. Personal branding to kilkuetapowy proces (ale i narzędzie do osiągania wyznaczonych celów), którego podstawą jest autentyczność. By z odwagą komunikować światu swoją prawdziwą twarz, najpierw trzeba ją poznać, zrozumieć i zaakceptować. Zaakceptować nie tylko to, co w nas dobre, ale to, co czyni nas słabym i wrażliwym, a przede wszystkim – zaakceptować ryzyko i wszystkie konsekwencje aktywności, w tym porażki. Żywym potwierdzeniem własnych teorii jest dr Brené Brown, która opowiada o krytyce i emocjach, jakich doświadczyła po wystąpieniu w ramach konferencji TEDx. Marka budowana w sposób autentyczny jest silna i prawdopodobieństwo, że runie z dnia na dzień – zmniejsza się.

Wartości

Prof. Jacek Santorski wypowiedział kiedyś słowa: „Znajdź swoje zasady, żebyś wiedział, od czego odchodzisz”. Jeśli budowanie marki osobistej to proces autentyczny, w którym –podążając za definicją – postępujemy w zgodzie z samym sobą, to jest niezwykle ważne, by odpowiedzieć sobie na pytanie: „Co to oznacza dla mnie?”. Określenie czy też odkrycie kluczowych wartości pomoże w podejmowaniu decyzji o dalszych krokach w karierze i życiu w ogóle. Wartości są drogowskazem.

Likability conundrum

REKLAMA

Zdarza się, że sukces w biznesie osiągają nie ci, którzy są kompetentni, a ci, którzy są lubiani. Eksponowanie wiedzy i kompetencji często idzie w parze z postrzeganiem jako osoba niedostępna, zarozumiała. Myślimy, że wciąż powinniśmy udowadniać sobie i innym naszą wartość i potencjał, być najlepszą wersją siebie, co według Billa Burnetta, autora książki „Designing your life”, jest ograniczającym przekonaniem. Perfekcjonizm może ci sprzyjać na początkowych etapach kariery, ale w dłuższej perspektywie będzie sabotował twoje działania – może sprawić, że będziesz obawiał się podejmowania ryzykownych decyzji (co jest kluczową kompetencją lidera), może również powodować stres i brak zaufania w stosunku do innych (S. Helgesen, M. Goldsmith „How women rise”).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W procesie budowania marki osobistej uświadamiamy sobie ograniczenia, psychologiczne pułapki – stale podejmujemy działania, zmierzające do lepszego poznania i zrozumienia siebie i mechanizmów podejmowania decyzji. Jesteśmy w stanie ograniczające przekonania wykorzystać jako dźwignię, na naszą korzyść oraz stajemy się odporni na ich oddziaływanie.

Czy łatwo budować silną markę kobiety w biznesie? Nie. Markę osobistą budujemy przez całe życie, to proces ciągły, który zachodzi czy tego chcesz, czy nie chcesz. Jednak możesz mieć wpływ na to, jak twoja marka będzie postrzegana, jakie emocje będzie budzić, możesz zyskać przewagę konkurencyjną, a nawet klientów i oferty współpracy, które będą spływać do ciebie bez wysiłku, niemalże bez twojej ingerencji – w odpowiedzi na pozycjonowanie twojej marki własnej. Decyzja czy pozostawisz sprawy własnemu biegowi, czy zaczniesz świadomie budować na najtrwalszej z możliwych podstawie – twoich wartościach, należy do ciebie.

Artykuł napisała Monika Gawanowska, Personal Branding & Sales Lab, www.monikagawanowska.pl, która będzie jednym z prelegentów podczas konferencji warsztatowej Women4Leadership. Do zobaczenia!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
TOP 5 trendów w fakturowaniu w 2025 roku

Rok 2025 w obszarze fakturowania to istotne zmiany, związane z cyfryzacją i nowymi regulacjami. Prognozy wskazują, że rynek e-fakturowania w Europie wzrośnie o 6,13 miliarda USD do 2028 roku, z rocznym tempem wzrostu wynoszącym prawie 20%. Wraz z rozwojem technologii, te zmiany będą miały kluczowe znaczenie dla przedsiębiorstw. Przedstawiamy pięć nadchodzących zmian, które warto uwzględnić, by utrzymać konkurencyjność i zgodność z przepisami w 2025 roku.

Producenci miodów pitnych apelują o zmiany

Miód pitny jest jednym z najstarszych napojów alkoholowych, kojarzy się z polską kulturą czasów szlacheckich. Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa apeluje o stosowne zmiany dla producentów miodów pitnych. Czy w Polsce może być boom na miody pitne na podobieństwo tego w USA? 

Wykaz podmiotów podlegających ochronie: 17 spółek strategicznych dla Polski

TVN oraz Polsat dołączą do wykazu firm strategicznych Polski – zapowiedział premier Donald Tusk. Obecnie wykaz ten obejmuje 17 spółek działających w branżach zajmujących się m.in. energetyką, paliwami czy dostawą usług telekomunikacyjnych.

Nowe obowiązki dla przedsiębiorców w związku z GSPR [komentarz ekspercki]

Firmy stoją przed kolejnym wyzwaniem. Od 13 grudnia 2024 roku unijne rozporządzenie o ogólnym bezpieczeństwie produktów (GPSR) wprowadza nowe obowiązki dla przedsiębiorców. Oznacza to surowsze kontrole i wysokie kary. Czy polskie firmy są na to gotowe? 

REKLAMA

Firmy przestają mieć obawy przed inflacją i dlatego spodziewają się wzrostu sprzedaży swoich towarów i usług

Subindeks Barometru EFL dla branży produkcyjnej w czwartym kwartale tego roku wyniósł 51,1 pkt. i choć odnotował minimalny spadek w ujęciu kwartalnym (-0,3 pkt.), to jednak prezentuje się optymistycznie. Wszak odczyt przez cały 2024 rok utrzymał się powyżej progu 50 pkt., co oznacza, że firmy produkcyjne cały czas widzą perspektywy rozwoju swojego biznesu.

Czy firmy w Polsce dbają o zrównoważony rozwój

Aż 40 proc. przedstawicieli działających w Polsce organizacji narzeka na niewystarczające zainteresowanie zarządu w obszar ESG. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez LeasingTeam Group. 

Cyfrowe rozwiązania w firmie na drodze do ESG

Biznes obecnie to umiejętne łączenie efektywności operacyjnej i odpowiedzialności ekologicznej i społecznej. Chęć jednoczesnego zachowania konkurencyjności i odpowiedzialności związanej z ochroną środowiska wymaga sięgania po różne rozwiązania, np. cyfrowe. 

ESG w praktyce - jakie kroki podejmować, by zmiany były skuteczne?

Raportowanie ESG działa już w wielu branżach. W 2024 roku presja regulacyjna związana z ESG stała się kluczowym czynnikiem wpływającym na rynek nieruchomości komercyjnych. Chociaż inwestorzy traktują ESG jako wartość dodaną, a nie obciążenie, to nie brakuje wyzwań w tym kontekście. 

REKLAMA

Raport: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe

Raport Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe. Jak firmy operujące na rynku polskim podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG)?

Przedsiębiorców Mikołaj uszczęśliwiłby najbardziej, dając im gotówkę na podróże lub rozwój pasji. Poprawa finansów firmy już nie jest priorytetem

W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko. Work life balance jest na topie także u przedsiębiorców, a specyficzna biznesowa jego odmiana wskazuje na podróże i rozwijanie pasji.

REKLAMA