REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Bezpieczeństwo danych, Outsourcer

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Poprawki Senatu mogą zaszkodzić kupującym na raty

W środę, 11 maja br. sejmowa Komisja Gospodarki będzie debatować nad nową wersją ustawy o kredycie konsumenckim, którą pod koniec kwietnia przyjął Senat. PKPP Lewiatan uważa, że zmiany zostałyby naniesione w sprzeczności z unijną dyrektywą, naruszałyby konstytucję, a ponadto niekorzystnie wpływały na przestrzeganie tajemnicy bankowej.

Jakie są strategie wyboru odpowiedniej formy outsourcingu?

Patrząc na rynek firm, które prowadzą działalność szkoleniową dla swoich pracowników, łatwo jest odnieść wrażenie, że można go podzielić na dwie części : te firmy, które korzystają z outsourcingu i te, które nie korzystają. Powody zastosowania jednego i drugiego modelu działania są bardzo różne, począwszy od negatywnych (lub bardzo pozytywnych) doświadczeń z zewnętrznymi dostawcami, poprzez skalę działania przedsiębiorstwa, aż po aspekty czysto finansowe oczywiście. Kluczowe pytanie związane z outsourcingiem szkoleń nie powinno jednak brzmieć : „korzystać czy nie z outsourcingu?

Straciłeś dane z komputera? Jak je odzyskać?

Awaria dysku, błąd oprogramowania, wirus? Stało się – Twoja firma straciła ważne dane, bez których jej funkcjonowanie może zostać przynajmniej na jakiś czas poważnie zachwiane. W zależności od tego, jak przygotowałeś się na taką ewentualność, masz do wyboru kilka scenariuszy.

Kopia bezpieczeństwa jak polisa na życie dla firmy

Co jest niezbędne w funkcjonowaniu każdej firmy? Dane. Są wszędzie – w rozliczeniach, ofertach dla klientów, instrukcjach dla pracowników… Obowiązek ich zabezpieczania zazwyczaj spoczywa na pojedynczych pracownikach, dziale IT, czasem na usługodawcach zewnętrznych. Jakie są powody utraty danych i ich konsekwencje finansowe dla sektora MSP (małych i średnich przedsiębiorstw) oraz jakie korzyści otrzymują firmy dzięki regularnemu backupowi – wyjaśniamy w poniższym artykule.

REKLAMA

Kiedy adres e-mail może być daną osobową?

Korzystanie z poczty elektronicznej to zjawisko powszechne. Adres e-mail często sami tworzymy lub otrzymujemy np. od pracodawcy. Adres pocztowy może jednak być daną osobową, podobnie jak adres zamieszkania, czy nazwisko. Wiążą się z tym pewne obowiązki administratorów danych osobowych, o których przeczytasz poniżej. Są to podmioty, które dane te od nas zbierają oraz podejmują inne działania związane z ich przetwarzaniem. Czy wiesz jaki wpływ na twoje prawa ma uznanie adresu za daną osobową?

Jak wykryć uszkodzenia płyt CD/DVD?

Każdy doskonale wie, że płyty CD czy DVD to bardzo delikatny nośnik, który łatwo ulega uszkodzeniom. Wystarczy chwila nieuwagi, aby płyta została zarysowana. Mimo to nie każda ryska czy zadrapanie na płycie musi skutkować brakiem dostępu do danych. W celu dokładnego sprawdzenia warto posłużyć się specjalnym programem.

Poznaj swojego konsultanta

Zapada decyzja o outsourcingu. Przeprowadzony zostaje research firm świadczących tego typu usługi. W końcu zostaje wyłoniona short lista firm – potencjalnych kandydatów do współpracy. Właśnie w tym momencie warto spróbować lepiej poznać firmę, z którą zamierzamy się związać.

Jak oprogramowanie bez licencji trafia do firm?

Istnieje wiele źródeł z jakich trafić może do firmy nielegalne oprogramowanie. Warto poznać każdy z tych kanałów i sprawdzić jak działa on w naszym przedsiębiorstwie.

REKLAMA

Wdrożenie – proces, przez który można przejść

W momencie, gdy w firmie zapadła decyzja o konieczności lub zasadności powierzenia części zadań specjalistom z zewnątrz, warto dokładnie zaplanować sobie najpierw samo wdrożenie, a następnie monitorowanie usług outsourcingowych.

Nie myli się tylko ten, kto nic nie robi – błędy przy pracy, jak ich unikać i jak rozwiązywać?

W każdej umowie zapisy dotyczące odpowiedzialności są jednym z najważniejszych punktów umowy a zwłaszcza w umowie outsourcingowej. W dokumencie powinien znaleźć się zapis dotyczący ponoszenia pełnej odpowiedzialności (w tym również materialnej) przez dostawcę, za wszystkie szkody wynikające z niewłaściwego świadczenia usługi.

Procedury zawierania umów outsourcingowych

Zawierając umowę outsourcingową, warto wiedzieć jakie elementy umowy należy zweryfikować aby zagwarantować sobie poziom wykonania usługi. Prawidłowo skonstruowana umowa powinna chronić interesy Klienta i stanowić podstawę egzekwowania od dostawcy wcześniejszych ustaleń, poczynionych w trakcie przeprowadzania procesu sprzedaży.

Standard a usługi dodatkowe – na co zwracać uwagę w ofercie outsourcingu

Polityka cenowa firm outsourcingowych opiera się na niskiej cenie podstawowej za standardowy pakiet usług. Wszelkie usługi dodatkowe są natomiast kalkulowane
w oparciu o wyższe stawki godzinowe.Wybierając outsourcera należy zwrócić uwagę co oferuje nam "w pakiecie", a za co dodatkowo zapłacimy.

Opinie na forach jako źródło informacji o potencjalnym partnerze

Każdy, kto w codziennej pracy korzysta z Internetu zdaje sobie doskonale sprawę, że nie wszystkie informacje tam zawarte można uznać za 100% wiarygodne. Jednak przy wyborze partnera outsourcingowego, którego najczęściej nie wybiera się do współpracy na miesiąc czy dwa, a na lata warto posiłkować się wieloma źródłami informacji, które pomogą nam wybrać optymalnego dostawcę.

Referencje Twój dobry doradca

Referencje pomagają w uwiarygodnieniu kompetencji i doświadczenia. Firma, która popiera swoje działania referencjami, a dodatkowo upublicznia je w Internecie- zawsze będzie na wygranej pozycji. Dlaczego - klient nie chce "kota w worku", a referencje to wizytówka firmy.

Gdzie szukać informacji o firmach outsourcingu księgowego?

Gdy decyzja o wdrożeniu w firmie outsourcingu już zapadła, kolejnym etapem jest znalezienie właściwego outsourcera. Gdzie szukać? Czy się kierować przy wyborze?

Dział zewnętrzny czy wewnętrzny, które z rozwiązań jest bezpieczniejsze dla firmy

Jednym z problemów we właściwym prowadzeniu administracji jest interpretacja przepisów z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych oraz przepisów podatkowych. Przedsiębiorstwo decydujące się na outsourcing kadrowo-płacowy w dużym zakresie redukuje ryzyko związane z błędną interpretacją odpowiednich aktów prawnych.

Doradca podatkowy: wewnątrz firmy czy w outsoursie

Doradca podatkowy jest wolnym zawodem zaufania publicznego utworzonym na podstawie ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym. Usługi doradztwa podatkowego mogą być świadczone tylko i wyłącznie przez osoby, które zostały wpisane na listę doradców podatkowych.

Czy outsourcing kadrowo-płacowy to zawsze oszczędność kosztów?

Outsourcing coraz szerzej zdobywa rynek. Ma więcej zalet niż wad. Jednakże należy zwrócić uwagę, że wciąż wiele firm z dużą rezerwą podchodzi do zlecania na zewnątrz poszczególnych funkcji. Spróbujmy zatem nieco bliżej przyjrzeć się „payrollingowi”.

Wdrożenie outsourcingu kadrowo-płacowego – opis przypadku w firmie logistycznej

Wdrożenie w firmie outsourcingu funkcji kadrowo-płacowych przynosi wiele korzyści. Pozwala między innymi zmniejszyć ryzyko, zoptymalizować i kontrolować koszty oraz wprowadzić elastyczne rozwiązania. Na outsourcing decydują się zarówno organizacje niewielkie, średnie jak i bardzo duże.

Jak komunikować wprowadzenie outsourcingu w firmie?

Decyzja o nawiązaniu współpracy z dostawcą usług outsourcingowych to istotna zmiana w funkcjonowaniu firmy. Warto więc przygotować się do niej nie tylko na poziomie funkcjonalnym czy strategicznym, ale również personalnym.

Konsekwencje i zagrożenia taniego outsourcingu

Klient, decydując się na outsourcing, najczęściej likwiduje dział kadrowo-płacowy, licząc na wsparcie firmy zewnętrznej. Jednakże takiego wsparcia nie będzie w stanie udzielić mu firma, która swoją strategię opiera wyłącznie na „dużym wolumenie transakcji”. Jej „produkcyjne” normy efektywności bowiem oraz niska cena nie obejmują wszystkich standardowych działań z zakresu administracji kadrowo-płacowej, takich jak np. sporządzanie dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy.

Tani outsourcing coraz droższy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularną formą zarządzania przedsiębiorstwem. Na rynku rośnie liczba firm świadczących tego typu usługi, które walczą między sobą o każdego potencjalnego klienta. Konkurencja jest zjawiskiem pozytywnym w skutkach zarówno z punktu widzenia klienta, jak i firm działających w branży, ponieważ wymusza ona na dostawcach towarów czy usług stałe podnoszenie jakości oraz obniżanie cen.

Outsourcing jako rozwiązanie na czas kryzysu - cz. II

Grzywny, mandaty i odsetki za nieprawidłowe czy nieterminowe obliczanie zobowiązań publicznoprawnych, takich jak np. zaliczki na podatek czy składki ZUS, to także koszt pogarszający wynik finansowy przedsiębiorstwa, mogący w skrajnej sytuacji doprowadzić do zaburzenia płynności finansowej.

Outsourcing jako rozwiązanie na czas kryzysu - cz. I

W obecnych czasach, zdaniem wielu analityków, kiedy większość firm jest zmuszona do niejednokrotnie drastycznych oszczędności oraz nieustannej optymalizacji i racjonalizacji kosztów operacyjnych, outsourcing z pewnością zyska na popularności jako narzędzie istotnie wspomagające politykę firm nastawionych na dodatni wynik finansowy w czasie kryzysu.

Konkurencja na rynku outsourcingu

Wraz z rosnącą popularnością oustsourcingu, automatycznie powstaje coraz więcej firm outsourcingowych, które konkurują ze sobą o każdego potencjalnego Klienta. Obecnie można już mówić o bitwie cenowej, którą toczą pomiędzy sobą firmy outsourcingowe.

Outsourcing - tak czy nie

Punktem wyjścia jest diagnoza własnego biznesu. Ocenie należy poddać całość działalności firmy, najlepiej z perspektywy realizowanych procesów biznesowych. Zdiagnozować to czego szukamy? Należy zidentyfikować kluczowe kompetencje firmy – te aktywności biznesowe, które decydują o pozycji firmy na rynku, tworząc rzeczywistą wartość. Analiza firmy z punktu widzenia kluczowych kompetencji pozwoli równocześnie oddzielić funkcje pomocnicze, czyli takie, które mogą być przekazane do zewnętrznej obsługi bez uszczerbku dla podstawowej działalności.

Czy to sztuka wybrać dobrego partnera?

I tak, i nie. Jeśli będziemy dysponować odpowiednią wiedzą i zadawać sobie sprawę zarówno z możliwości, jak i zagrożeń, mieć sprecyzowane swoje oczekiwania, a także poznamy kilka ważnych informacji, wybór nie powinien być taki trudny. Jak więc powinien przebiegać proces selekcji dostawców, aby outsourcing zakończył się sukcesem?

Problemy we współpracy – jak je rozwiązywać?

Czy tego chcemy, czy nie miejsce pracy jest jednym z najbardziej konfliktogennych środowisk w jakich funkcjonujemy. Prędzej, czy później może wystąpić konflikt, czy to pomiędzy pracownikami, czy też pomiędzy pracownikiem i jego przełożonym, dostawcą usługi a klientem.

Jak przygotować pracowników na wejście zewnętrznej firmy?

Finansowe korzyści z outsourcingu z pewnością przemawiają za jego wdrożeniem. Proces ten zazwyczaj budzi wiele emocji w firmie. Szeregowi pracownicy organizacji, decydującej się nawiązać współpracę z outsourcerem, postrzegają taką współpracę jako bezpośrednie zagrożenie. Obawiają się zwolnień, więc ich motywacja spada. Zdarza się, że również kadra menedżerska nie jest entuzjastycznie nastawiona do takiej zmiany w organizacji.

Na co warto zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy outsourcingowej?

Zawarcie właściwej umowy jest podstawą egzekwowania od dostawcy wcześniejszych ustaleń, poczynionych w trakcie rozmów sprzedażowych. Dlatego warto poświęcić czas na dokładne przeanalizowanie wszystkich punktów. Przy podpisywaniu umowy outsourcingowej firma musi mieć pewność, iż jej interesy zostały zabezpieczone w odpowiedni sposób. Na co więc zwrócić szczególną uwagę zanim złożymy swój podpis na umowie?

Jakie firmy powinny zdecydować się na outsourcing?

Przekazanie obsługi funkcji biznesowych na zewnątrz – outsourcing – to nowoczesna metoda zarządzania, dostępna dla większości firm z dowolnych branż. Najczęściej, zakresem usług firm outsourcingowych jest obsługa prawna, podatkowa, księgowa oraz usługi związanie z administracją wynagrodzeniami i personelem.

McAffe i Adobe razem dla ochrony danych

Dwa giganty rynku IT -  McAfee i Adobe Systems podjęły współpracę.Chcą zaoferować swoim klientom nowe narzędzia do ochrony danych i cyfrowego zarządzania prawami w przedsiębiorstwach.

Niezwykle popularna reklama Kasperskiego

Marketing wirusowy, poparty szczyptą humoru jest jak widać najlepszym sposobem na reklamę. W sieci pojawiła się bardzo zabawna reklama aplikacji Kaspersky Internet Security. Nawiązuje do przerwanego przemówienia prezydenta USA.

Nowy pakiet bezpieczeństwa od G Data

Światło dzienne ujrzały nowe wersje oprogramowania antywirusowego firmy G Data Software. Seria w polskiej wersji językowej dedykowana jest dla potrzeb domowych i małych firm.

19 luk, czyli sierpniowy pakiet Windowsa

Microsoft opublikował najnowszy pakiet aktualizacji bezpieczeństwa do swoich produktów. Spośród dziewięciu udostępnionych przez firmę patchy pięć ma status krytycznych. 

Microsoft przygotowuje darmowego antyvirusa

Najnowszy raport Microsoftu w sprawie złośliwego oprogramowania ujawnił informację o nadchodzącej premierze całkowicie darmowego antywirusa Morro, który firma chce udostępnić w Sieci.

Kaspersky nagrodzony

Federacja Rosyjska przyznała nagrodę w dziedzinie Nauki i Technologii współzałożycielowi Kaspersky Lab, firmy produkującej rozwiązania do zabezpieczania komputerów i ochrony danych.

REKLAMA