REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Akcje, Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Praca koncepcyjna menedżera

Sam pomysł wydzielenia czasu na pracę koncepcyjną menedżera może zastanawiać, ponieważ jest on najbardziej typowym pracownikiem koncepcyjnym i stale podejmuje decyzje, tworząc niejako w ten sposób nowe sytuacje, nową rzeczywistość. Tymczasem okazuje się, że w pracy menedżera można zupełnie wyraźnie oddzielić czynności o charakterze doraźnym i zrutynizowanym od namysłu nad zagadnieniami istotnymi, perspektywicznymi, o szerszym zasięgu.

Jak zarządzać samym sobą?

Wyniki badań nad organizacją pracy współczesnych menedżerów nie pozostawiają wątpliwości, że większość czasu pracy jest poświęcana działaniom zainicjowanym przez przełożonego wyższego szczebla oraz klientów — podwładnych i kooperantów. Typowy menedżer pracuje wprawdzie bardzo intensywnie, ale nieregularnie, zajmując się dużą liczbą szybkich zadań i podejmując decyzje spontaniczne.

Cmok nonsens na spotkaniach biznesowych

Buchnięcie w mankiet lub tzw. cmok nonsens, czyli całowanie w dłoń — w kontaktach biznesowych jest praktycznie odradzane, w towarzyskich odchodzi wprawdzie do lamusa, niemniej jest stosowane.

Turbulencje na rynkach giełdowych źle wróżą debiutowi PZU

Duże spadki cen akcji na wszystkich parkietach giełdowych na kilka dni przed debiutem PZU nie tylko ograniczają szansę na duże zyski, ale podnoszą też ryzyko straty. Być może na zysk będzie trzeba trochę poczekać. Przykłady Lotosu i Enei pokazują, że taka strategia też może być opłacalna.

REKLAMA

Akcje PZU dadzą zarobić przynajmniej 8%

Porównując akcje PZU do poprzednio debiutujących na giełdzie spółek Skarbu Państwa można szacować, że akcje PZU przyniosą wyraźne zyski mimo, że cena emisyjna została ustalona na maksymalnym poziomie.

Kupuj na spadkach

Inwestorzy podejmujący większe ryzyko osiągają zwykle ponadprzeciętne zyski. Czy, i ile można było zarobić na papierach wartościowych emitowanych w krajach stojących na krawędzi bankructwa, oraz czy warto obecnie myśleć o kupnie przecenionych aktywów finansowych Grecji?

Czy korekta może zaszkodzić debiutowi PZU

Inwestorzy zaczynają się niepokoić, czy naturalna korekta notowań po bezprecedensowych 10 tygodniach wzrostu nie zaszkodzi debiutowi akcji PZU na giełdzie.

Gdzie kupić akcje PZU bez kolejki

Prywatyzacje dużych giełdowych spółek kojarzą się zazwyczaj z dużymi kolejkami pod oddziałami banków. Przy zapisach na akcje PZU nie trzeba będzie stać w długich kolejkach i zakładać komitetów kolejkowych.

REKLAMA

Pamiętaj o rozliczeniu podatków od zysków kapitałowych

Zeznanie podatkowe należy złożyć w tym roku do 30 kwietnia. O wypełnieniu formularza PIT 38 powinni pamiętać też inwestorzy giełdowi.

Długo oczekiwana oferta PZU

Ile będą kosztowały akcje PZU na giełdzie? - to jedno z najczęściej zadawanych pytań przez inwestorów giełdowych. O wejściu akcji PZU na warszawską giełdę mówi się już od wielu lat. Jest to jedna z najdłużej i najgłośniej prywatyzowanych spółek. Rynkową cenę akcji poznamy w maju podczas debiutu giełdowego.

Jak rozliczyć podatek od dochodów kapitałowych

Podatek od zysków osiągniętych z inwestycji kapitałowych w ubiegłym roku należy rozliczyć do końca kwietnia. Większość inwestorów jednak rozlicza się z fiskusem w ostatnim możliwym terminie. Warto przypomnieć kilka ogólnych zasad rozliczania podatków od zysków z inwestycji.

Najwięcej zyskały fundusze akcji europejskich

Właściciele jednostek funduszy inwestycyjnych w większości zyskali w marcu. Najwyższe zyski przyniosły te kategorie funduszy, które inwestują na europejskich rynkach wschodzących, czyli także w Polsce.

Wyniki finansowe deweloperów będą jeszcze bardziej zróżnicowane

Wyniki finansowe firm deweloperskich mogą być w tym roku jeszcze bardziej zróżnicowane niż w 2009 r. Wpływ na to będą miały wciąż trudne warunki gospodarcze i odmienne pomysły na rozwój działalności.

Osobisty PR

Kto chce w dzisiejszych czasach osiągnąć sukces (i go utrzymać), nie może zrezygnować z efektywnego, osobistego PR-u. Ukazanie się w pozytywnym świetle sprawia jednak trudności wielu ludziom. Jedni nie lubią o sobie mówić, lecz w głębi ducha mają nadzieję, że ktoś zauważy ich zasługi. Inni mówią o sobie aż nazbyt chętnie, jednakże nie udaje im się przekonać do siebie swojego rozmówcy. Dobry PR jest czymś innym.

Stosowny strój od stóp do głów

Elegancki garnitur dla mężczyzn i kostium dla kobiet obowiązuje w większości branż jako odpowiedni strój biznesowy. Kolorystycznie dobrana, jasna koszula z naturalnego włókna lub odpowiednia bluzka dopełniają całości. Mężczyźni nie powinni nosić jasnych krawatów do ciemnych koszul, ponieważ często nie wygląda to zbyt poważnie. To samo dotyczy kolorowej muchy. Zasady ubierania się mężczyzn sukcesu zawodowego wciąż są na ogół bardziej konserwatywne, niż można by sądzić.

Stosowne ubranie w każdej sytuacji

„Wygląd zewnętrzny człowieka to strona tytułowa jego wnętrza” – mówi przysłowie perskie. Zadbany wygląd ma decydujące znaczenie dla powodzenia w życiu zawodowym i prywatnym. W ciągu trzech pierwszych minut najsilniej skupia się na nas uwaga rozmówcy i to pierwsze wrażenie jest właśnie wizualne. Aż do 90% tego, co właściwie chcemy powiedzieć, wyrażamy mimiką, gestem i językiem naszego ciała. Dlatego nasz wygląd jest często kartą wstępu do pewnych kręgów.

Jakie zyski przyniosły akcje z indeksu WIG20

WIG20 jest indeksem cenowym, nie uwzględnia więc przychodów z dywidend i praw poboru. Analitycy firmy Expander, obliczyli ile wynosiłby dzisiaj indeks WIG20, gdyby uwzględnić wszystkie pożytki płynące z akcji znajdujących się w jego składzie. Wszystko to, aby ocenić wyniki pasywnej strategii opartej na tym indeksie.

Wizerunek firmy w internecie

Nie tylko kandydaci poszukujący pracy powinni dbać o to, jak są postrzegani w internecie. Kiedy zapraszasz na rozmowę rekrutacyjną kandydata, kiedy rozpoczynasz współpracę z kimś nowym, bardzo często ta osoba szuka informacji o Twojej firmie w internecie. Zastanów się, co przeczyta o Tobie?

Badanie dokumentów korporacyjnych spółek kapitałowych w procesie inwestycyjnym

Trwająca od kilkunastu miesięcy niekorzystna sytuacja gospodarcza skłania wielu przedsiębiorców do wdrażania procesów restrukturyzacyjnych prowadzących do poprawy struktury organizacyjnej i zasad funkcjonowania przedsiębiorstwa. Dekoniunktura sprzyja zwłaszcza fuzjom i przejęciom oraz szeroko pojętej restrukturyzacji podmiotowej przedsiębiorstw, czyli różnego rodzaju przekształceniom prawno – ekonomicznym.

Uprzywilejowanie akcji i udziałów w spółkach

Kodeks spółek handlowych pozwala na znaczące uprzywilejowanie akcji i udziałów- w stosunku do pozostałych (zwykłych). Jednak podlega to również pewnym ograniczeniom.

Dziedziczenie akcji

Spółka akcyjna, jeden z dwóch typów występujących w polskim systemie prawnym spółek kapitałowych jest związkiem osób, które ją tworzą i którym przysługują określone prawa związane z tym uczestnictwem. Emanacją uczestnictwa w spółce akcyjnej jest akcja, czyli prawo podmiotowe przysługujące akcjonariuszowi. Poszczególne akcje jako kompleksy praw i obowiązków akcjonariuszy stanowią samoistny przedmiot obrotu i podlegają dziedziczeniu na zasadach określonych w prawie spadkowym, stąd dopuszczalne jest zarówno ich dziedziczenie ustawowe, jak i testamentowe.

Już rok trwa hossa na giełdach

Mija rok od dnia, w którym odwróciła się tendencja panująca na rynkach finansowych. Nadarza się więc okazja, aby podsumować wydarzenia na rynku walutowym i giełdowym.

Skuteczne wdrażanie strategii

Dyrektorzy często świetnie wiedzą dokąd chcą zaprowadzić firmy na przestrzeni najbliższych dwóch lat. Kłopot w tym, że większość z nich nie ma pewności, że tam trafi. Pewność taką daje wdrażanie strategii poprzez projekty/inwestycje. To dzięki projektom powstają nowe produkty, usługi, systemy, nowe umiejętności, sojusze i mechanizmy realizacji zobowiązań względem klientów. Opisany w książce proces pozwoli ci prawidłowo wybierać projekty i skutecznie je realizować – zgodnie z przyjętą strategią.

Skuteczna komunikacja w biznesie


Pracownicy którzy potrafią się umiejętnie komunikować, popełniają mniej błędów, rzadziej zdarzają im się nieporozumienia, generują mniej nieprzyjemnej atmosfery. Dzięki temu są bardziej wydajni. Ta książka o komunikacji w biznesie może być używana zarówno przez osoby z niewielkim doświadczeniem zawodowym czerpiące z niej podstawową wiedzę nt. niezbędnych umiejętności komunikacyjnych, jak i przez doświadczonych profesjonalistów chcących odświeżyć lub uzupełnić swoje umiejętności.

Modele karier. Przewidywanie kolejnego kroku.

Dzięki pracy mamy pieniądze na życie, rachunki i przyjemności. Dlatego każda zmiana pracy wywołuje w nas stan podenerwowania – bo nie wiemy czy nowa praca będzie „lepsza” od starej, czy sobie poradzimy, czy nowi koledzy przyjmą nas serdecznie. Chcemy mieć poczucie, że poświęciliśmy tej decyzji sporo uwagi, że nie postępujemy nieodpowiedzialnie. Gdy zastosujesz zawarty w książce model czterech prostych wskaźników kariery, podejmiesz decyzję spokojnie, z pełną ufnością co do swojego wyboru.

Odkryć zarządzanie

Menedżerowie lubią zdobywać wiedzę przez książki i artykuły. Jednak wybór jest duży, a czas możliwy do przeznaczenia na poszukiwanie wartościowej lektury – ograniczony. Z pomocą przychodzą więc tak zwane książki zbiorcze, które przedstawiają kilka koncepcji i narzędzi za jednym zamachem. Ważny jest wtedy wybór ciekawych a jednocześnie przydatnych treści – tak jak zrobiła to autorka tej książki.

Coaching kadry kierowniczej

Ta książka ma dwa oblicza. Dla coacha wyższej kadry zarządzającej będzie świetną lekturą o tym jak być skutecznym coachem (opis siedmiu kompetencji skutecznego coachingu) oraz źródłem nowego modelu działania (opis siedmiu kroków modelu Coachingu Achieve). Z kolei dla prezesa lub menedżera będzie to przewodnik pomocny w wyborze właściwego coacha (który powinien wykazywać w działaniu siedmiu kompetencji) i kontroli procesu coachingu (który powinien przebiegać zgodnie z 7-oma krokami modelu).

Strategiczna karta wyników firm usługowych


Teorie zarządzania takie jak strategiczna karta wyników pomagają menedżerom opracować, wdrażać i kontrolować nowe inicjatywy nastawione na przynoszenie oszczędności finansowych. W firmach sprzedających produkty takie podejście sprawdza się nieźle, ponieważ produkt łatwo zmierzyć, zważyć, ocenić jego jakość. W firmach sprzedających niematerialne usługi jest z tym gorzej – dlatego trzeba podejść do tematu inaczej. I o tym jest ta książka, która przyda się każdemu kto planuje oferować usługi.

Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach

Dla części ekspertów warunkiem osiągnięcia sukcesu w biznesie jest stworzenie inspirującego i przyjaznego środowiska pracy. Tylko w takich warunkach pracownicy są w stanie reagować na sytuacje rynkowe, sprawnie i skutecznie rozwiązywać problemy klientów. Ważne jest więc monitorowanie nastrojów w firmie i umiejętne zarządzanie systemem kadr. Ta książka pokazuje jak radzą sobie z tym polskie przedsiębiorstwa. Świetnie służy jako punkt wyjścia do ulepszenia obecnego systemu kadrowego w firmie.

Psychologia zarządzania w organizacji

Tytuł książki jest nieco zagmatwany, dotyczy jednak czegoś prostego. Otóż człowiek w miejscu pracy odczuwa wiele różnych nacisków na swoje życie wewnętrzne (tożsamość, postawy, przekonania, samoocenę). Brak świadomości o istnieniu, kierunku i sile tych nacisków oznacza poddawanie się im lub przypadkową obronę, co na dłuższą metę kończy się nieprzyjemnie dla pracownika. Nie jest to poradnik, raczej książka do refleksji i odkrycia wagi pewnych rzeczy, które zwykle zbywa się „to nieistotne”.

Koncepcje zarządzania

Książki o zarządzaniu dzielą się na dwie grupy. Pierwsza to poradniki, które miło się czyta w samolocie, ale trudno je zastosować w praktyce. Druga grupa to podręczniki, które trudno się czyta, ale za to otrzymujesz fachową wiedzę do wykorzystania w pracy. Ta książka należy do grupy drugiej, ale „puszcza oko” w kierunku książek z grupy pierwszej tzn. jest sporo list z punktorami i tabelek oraz niedużo stron dla każdej koncepcji (autorzy nie mają po prostu miejsca by brnąć w nudne szczegóły).

Przełomowe innowacje

Książka traktuje o niepowodzeniach firm z utrzymaniem czołowej pozycji w swoich branżach. Chodzi o firmy „dobre” – podziwiane, naśladowane, znane ze skutecznego działania. Gdy jednak przychodzi moment kontaktu tych firm z pewnego rodzaju zmianami technologii branży, nie są one w stanie nadążyć i utrzymać klientów. Miało to miejsce w handlu detalicznego, w branży dysków komputerowych, koparek, stalowni i wielu innych. Na czym polega to zjawisko i jak je okiełznać – dowiesz się z tej książki.

Ład korporacyjny

Ład korporacyjny to struktura władzy w spółce, za pośrednictwem której właściciele lub akcjonariusze ustalają cele ekonomiczne firmy, środki ich realizacji oraz metody monitorowania osiąganych rezultatów. Taka warstwa zarządzania jest konieczna, gdy właściciele lub akcjonariusze nie mogą sami nią zarządzać (nie znają się, nie mają ochoty), ale nie mają ochoty pozostawić swoich pieniędzy bez ochrony ze strony nieuczciwych dyrektorów i menedżerów.

Zarządzanie wartością klienta

Posiadanie rzeszy lojalnych klientów to upragniony cel każdego pracownika działu marketingu. Dlaczego? Bo lojalni klienci przynoszą regularny wpłaty, są tańsi w obsłudze, mogą płacić więcej niż zwykli klienci i polecają kupowane produkty znajomym… Jeśli tak sądzisz, to szybko wybij to sobie z głowy. Lojalność klientów nie jest tak prosta jak wygląda. Z tej książki dowiesz się na czym naprawdę polega lojalność i jak zdobyć ją skutecznie i z zyskiem dla firmy.

Zarządzanie. Kanony i trendy


Autorzy tej książki łączą klasyczne podejście do zarządzania oparte na czterech głównych działaniach (planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrola) z nowoczesnymi koncepcjami zarządzania wiedzą, budowania relacji i odkrywaniem potrzeb klienta. Ich zdaniem, w obecnych czasach tylko taki sposób postępowania może przynieść sukces – klasyczne sposoby nie działają, ponieważ klienci chcą otrzymywać więcej niż dotychczas. Dobry jakościowo produkt po dobrej cenie już nie wystarczy.

Mistrzowskie prezentacje

Spotkanie z klientem, zebranie działu, wystąpienie na konferencji tematycznej – wszędzie tam w prezentacji korzysta się ze slajdów i najczęściej są to slajdy źle zbudowane. Przeładowanie treścią, oklepane grafiki, brak elementów zapadających w pamięć – to główne błędy prelegentów. W tej książce autorzy pokazują, że można robić wspaniałe slajdy (a dzięki temu wspaniałe prezentacje) i że nie jest to trudne. Wystarczy trochę zapału i postępowanie zgodnie z opisanymi w tej książce zasadami.

O dobry wizerunek firmy powinni dbać wszyscy

Czy dbanie o dobre imię firmy jest zobowiązaniem nałożonym tylko na członków zarządu, czy również na inne osoby na stanowiskach kierowniczych i pozostałych pracowników?

Plan życia zawodowego

O ile wcześniejsze etapy Twojego życia – kolejne etapy edukacji miały swój początek i raczej rychły koniec, o tyle życie zawodowe wydaj się nie mieć końca. Założenia dotyczące świadczeń emerytalnych są takie, że każda zdrowa osoba będzie aktywna zawodowo przez blisko 40 lat.

Umiejętności przywódcze

Może wcale nie szykujesz się do zajęcia stanowiska kierowniczego, ale mimo wszystko powinieneś zwrócić uwagę na rozwijanie swoich umiejętności przywódczych.

Luz kontrolowany

W zależności od polityki firmy i jej wizerunku na zewnątrz pracownicy są zobowiązani do stosowania się do określonych zasad w zakresie stroju służbowego. Jeśli przychodząc na rozmowę kwalifikacyjną lub po raz pierwszy do pracy widzisz pracowników ubranych w garnitury i garsonki to sprawa jest jasna – powinieneś ubierać się podobnie. Co zrobić jeśli ubiór pracowników wskazuje, że w firmie panuje dowolność w zakresie stroju?

Czego unikać w wypowiedziach ustnych? - grzeczność języka

W tej chwili albo nie ma wielu osób dobrze wychowanych, albo dobre wychowanie dopuszcza wulgaryzmy. Język z każdym dniem staje się coraz bardziej nasycony przekleństwami w wykonaniu przedstawicieli niemal wszystkich środowisk.

Zadbaj o siebie

Dbasz o podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych, o nienaganny wygląd ubrań, o właściwy wygląd miejsca pracy – by wszystko było uporządkowane, o wygląd i estetykę dokumentów, które są twoją wizytówką. A czy dbasz o siebie?

Nie szata zdobi człowieka – a jednak …

Kilka dni temu byłam u mówiona na spotkanie z doradcą finansowym. Spotkanie miało się odbyć z samego rana. Byłam kilka minut przed czasem i musiałam zaczekać na otwarcie biura. Czekając zobaczyłam młodego mężczyznę ubranego w bluzę i dżinsy – patrząc na niego pozazdrościłam mu studenckiego luzu. Jakie było moje zdziwienie, gdy wchodząc do biura zobaczyłam właśnie tego mężczyznę siedzącego za biurkiem. Teraz był ubrany w dobrze skrojony garnitur, jasną koszulę i krawat. Nawet jeśli to chwyt marketingowy to zadziałał – wchodząc na spotkanie zobaczyłam profesjonalistę, któremu nie zawahałam się powierzyć swoich finansów.

Czy znasz elementy mailowej etykiety?

Jeśli zapoznałeś się z naszymi poradami na temat formułowania służbowych wiadomości lub chcesz sprawdzić swoją wiedze na ten temat, przeczytaj poniższe zdania. Zdecyduj, czy zgadzasz się z nim, czy też nie. Powodzenia!

Mentor pilnie poszukiwany

Słyszałeś o programie mentoringowym i miałeś nadzieję, że zostaniesz nim objęty w nowej firmie. Tak się jednak nie stało. Musisz radzić sobie sam, jednak niełatwo jest poruszać się w gąszczu układów personalnych starając się zrobić na wszystkich dobre wrażenie i jednocześnie bez zarzuty wykonywać nowe zadania.

Awans zawodowy – dlaczego mnie ominął?

Zastanawiasz się dlaczego po raz kolejny propozycję awansu otrzymał kolega a nie ty? Może masz bogate doświadczenie, a może świetne kwalifikacje, a mimo to zostałeś pominięty. Teraz rozmyślasz, dlaczego tak się stało?

Budowanie sieci kontaktów biznesowych

Człowiek nie jest samotną wyspą, chętnie nawiązuje kontakty towarzyskie, dąży do rozmów z drugą osobą, wymiany informacji. Spotkania w gronie bliższych i dalszych znajomych to nie tylko źródło przyjemności, mogą one mieć przynieść wymierne korzyści w życiu zawodowym.

Telepraca – wizerunek pracownika

Pracujesz w domu, więc masz poczucie, że jesteś bardziej anonimową osobą niż koledzy i koleżanki z pracy, którzy spotykają się osobiście z klientami. Jeśli tak myślisz to jesteś w błędzie.

Jakie będą limity inwestycyjne w OFE

Otwarte fundusze emerytalne nie mogą obecnie inwestować więcej niż 40% swoich aktywów w akcje. Te ograniczenia prawne, zdaniem firmy Expander, nie prowadzą jednak do optymalnej struktury portfela emerytalnego. Na szczęście można temu przeciwdziałać.

CV – pierwsze wrażenie jest najważniejsze

Przed wyjściem na spotkanie w sprawie pracy długo się do niego przygotowujesz, ale czy nie zastanawiałeś się nad tym, że może twoja przyszłość w danej firmie została już przesądzona?

REKLAMA