REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Moja firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Dokumenty w firmie – jak nimi zarządzać?

Każda firma generuje dokumenty, a niekiedy jest ich tak wiele, że trudno nad nimi zapanować. Tymczasem sprawne zarządzanie dokumentacją przekłada się również na lepsze kierowanie firmą i ułatwia podejmowanie decyzji biznesowych. Na szczęście istnieją rozwiązania, które pomagają zapanować nawet nad dużą ilością dokumentów.

Firmy szukają ucieczki przed jednolitym podatkiem

Chociaż zmiany podatkowe dotyczące jednolitego podatku mają wejść w życie dopiero w początku 2018 r., kancelarie podatkowe już obecnie odnotowują wzmożone zainteresowanie metodami, które pozwolą ominąć nowe regulacje. Przedsiębiorcy pytają o możliwość przeniesienia działalności za granicę, ucieczki w CIT i optymalizacji PIT.

Doing Business 2017 - pozycja Polski i absurdy rankingu

Najnowszego raport Banku Światowego „Doing Business 2017” wskazuje, że w Polsce poprawił się ogólny klimat do prowadzenia biznesu. Jednak nadal nasz dystans do gospodarek wysoko rozwiniętych jest znaczny. Ciągle łatwiej jest prowadzić firmę w wielu innych państwach UE niż w Polsce - także u naszych najbliższych sąsiadów. Na pierwszy rzut oka Polska awansowała w większości kategorii ale faktycznie spadek nastąpił w 5 z 10 badanych obszarów.

Zarządzanie spółkami Skarbu Państwa - zmiany od stycznia 2017 r.

Nowelizacja ustawy o zarządzaniu mieniem państwowym ma regulować sposób zarządzania spółkami Skarbu Państwa poprzez sprawowanie nadzoru nad finansami i polityką kadrową. Przewiduje się, że ustawa wejdzie w życie w styczniu 2017 r.

REKLAMA

Czwarta edycja Konkursu Lingwistycznego „Tłumacze na start”

Wraz z rozpoczęciem roku akademickiego, rusza konkurs dla młodych tłumaczy, którego organizatorem jest Agencja Tłumaczeń i Szkoła Językowa Skrivanek. Tym razem, mogą wziąć w nim udział zarówno osoby posługujące się językiem angielskim, jak i niemieckim. Patronat medialny nad konkursem objął portal Infor.pl.

Zapowiedź zmian w podatkach w 2017 r. nie wystraszyła przedsiębiorców

Rok 2017 może przynieść spore zmiany dla przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Planowany jest jednolity podatek, który ma zunifikować wszelkie składki, opłacane przez mikroprzedsiębiorców. Dodatkowo, zniknie 19-proc., liniowa stawka podatku. Dla najbardziej dochodowych mikrofirm oznacza to wzrost opodatkowania.

100 tys. zł kary za nielegalny automat do gier od 2017 roku

Od 1 stycznia 2017 roku wchodzi w życie nowelizacja ustawy o grach hazardowych. Od tego dnia urzędy celne będą mogły nakładać kary pieniężne wprost na właścicieli lub najemców lokali, w których stoją niezarejestrowane automaty do gier! Kara wyniesie 100 tys. zł od jednego automatu.

Nowa ustawa refundacyjna od 2017 r.

Trwają prace nad zmianami w ustawie refundacyjnej, której celem jest poprawienie sytuacji osób cierpiących na bardzo rzadkie choroby a także rozwój badań klinicznych. Nowa ustawa refundacyjna ma wejść w życie pod koniec 2017 r.

REKLAMA

Jak rozliczyć dotację otrzymaną na potrzeby działalności gospodarczej

Przedsiębiorcy bardzo często korzystają z różnego rodzaju dotacji na prowadzenie działalności gospodarczej. Samo otrzymanie dotacji, czyli bezzwrotnej pomocy finansowej, nie podlega VAT. Jeżeli jednak podatnik otrzymuje dofinansowanie do ceny konkretnego towaru lub określonego rodzaju usługi, to taka dotacja zwiększa podstawę opodatkowania VAT z tytułu sprzedaży dofinansowanego towaru lub usługi.

Czy wartość sprzedaży wysyłkowej uwzględnia się przy ustalaniu prawa do zwolnienia podmiotowego

Zamierzam otworzyć działalność gospodarczą – serwis urządzeń elektronicznych oraz sprzedaż wysyłkową poprzez m.in. serwis Allegro. Chciałbym przynajmniej w pierwszym okresie działalności skorzystać ze zwolnienia podmiotowego z VAT określonego w art. 113 ustawy o VAT. Czy do limitu 150 000 zł wlicza się przychód ze sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju?

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu świadczenia usług dostępu do portalu internetowego

Spółka z o.o. świadczy usługi udzielania dostępu do portalu internetowego. Usługa jest zawierana na okres 6 lub 12 miesięcy. W dniu udzielenia firmie kontrahenta dostępu do portalu internetowego spółka wystawia fakturę, natomiast zapłata za fakturę (usługę) następuje w późniejszym terminie. W którym momencie powstaje obowiązek podatkowy w VAT?

Kiedy sprzedaż prawa wieczystego użytkowania niezabudowanego gruntu jest opodatkowana VAT

W 2002 r. ustanowione zostało na rzecz spółki prawo wieczystego użytkowania gruntu niezabudowanego. VAT z tego tytułu nie wystąpił. Planowana przez spółkę inwestycja nie została zrealizowana i obecnie spółka zamierza sprzedać prawo wieczystego użytkowania gruntu (cały czas jest on niezabudowany). Czy transakcja ta będzie podlegać opodatkowaniu VAT, a jeżeli tak – według jakiej stawki?

Odzyskiwanie długów w 2017 r. – uproszczenia dla przedsiębiorców

Projekt ustawy ułatwiającej dochodzenie wierzytelności ma wejść w życie w 2017 r. Odzyskiwanie długów od kontrahentów ma ułatwić wprowadzenie notarialnych nakazów zapłaty oraz zwiększona możliwość otrzymywania informacji o zobowiązaniach potencjalnych kontrahentów z biur informacji gospodarczej. Skróceniu ulegnie postępowanie grupowe.

Kondycja polskich przedsiębiorców

Ministerstwo Rozwoju w dniu wczorajszym opublikowało raport o przedsiębiorczości w Polsce. Jak wynika z raportu wyniki gospodarcze można uznać za dobre. Odnotowano wzrost gospodarczy na poziomie 3,6% (jest to jeden z lepszych wyników Unii Europejskiej).

Dobry czas na inwestycje w firmę

Rozmowa z Pawłem Sienkiewiczem, Dyrektorem Departamentu Produktów Kredytowych Deutsche Bank Polska.

Bezpieczeństwo musi stać się priorytetem dla zarządów firm

Niemal każdego dnia wiadomości o kradzieżach danych docierają do nas z serwisów informacyjnych. I chociaż firmy starają się przeciwdziałać cyberzagrożeniom, wydając coraz więcej na infrastrukturę bezpieczeństwa, to częstotliwość tego typu przestępstw oraz powodowane nimi straty nieustannie rosną.

Zmiana umowy o pracę w niemieckim prawie pracy (Änderungskündigung)

Zmiana poszczególnych warunków umowy o pracę może nastąpić przez porozumienie stron albo przez wypowiedzenie pracodawcy. Pracodawca nie jest uprawniony do jednostronnej zmiany umowy o pracę.

Nawet zyskowne firmy mogą zbankrutować bez dbania o płynność finansową

Nawet jeżeli firma może się pochwalić zyskiem netto, a nie potrafi na bieżąco zarządzać płynnością finansową - ryzykuje upadłością. Zdaniem ekspertów Deloitte najważniejszymi celami finansowymi firm są w równym stopniu tak zwiększanie zysku netto, jak i dbanie o zachowanie płynności finansowej.

Unijna dyrektywa „bail in”, czyli zamach na własność prywatną

Znane powiedzenie „mieć coś pewne jak w banku” wydaje się dziś być mocno nieaktualne, a to dzięki nowej, kontrowersyjnej dyrektywie Unii Europejskiej o nazwie "Bank Recovery and Resolution Directive" (BRRD), określanej potocznie jako dyrektywa „bail – in”.

Profesjonalna prezentacja – dlaczego jest tak ważna?

Jedną z podstawowych korzyści posiadania umiejętności tworzenia profesjonalnych prezentacji powinna być poprawa naszego wizerunku. Inną – skrócenie czasu poświęcanego na pracę w PowerPoincie. Mirosław Pawełko w swojej książce „Mniej slajdów – więcej sensu” przekonuje, że do opracowania pokazu warto odpowiednio się przygotować.

Blog firmowy w 2017 r. - co zrobić, by każdy go czytał?

Blog firmowy to narzędzie inbound marketingu o dużym i wciąż jeszcze niewyczerpanym potencjale. Jakie trendy będą rządzić firmową blogosferą w 2017 roku? Co zrobić, by blog firmowy przynosił odczuwalne korzyści i budował markę firmy w internecie?

15% CIT od 2017 roku - ale nie dla wszystkich podatników

1 stycznia 2017 r. wejdą w życie istotne dla przedsiębiorców zmiany w wysokości CIT. Ustawa z 5 września 2016 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podpisana już przez prezydenta i opublikowana pod koniec września w Dzienniku Ustaw pod poz. 1550, obniży podatek dochodowy od osób fizycznych (CIT) dla niektórych grup podatników z obecnych 19 proc. do 15 proc. Jednak uwaga! Niższa stawka będzie dotyczyć tylko małych podatników i tych którzy zaczynają działalność. Ustawodawca wprowadził jednak dwa mechanizmy mające uniemożliwiać automatyczne skorzystanie z niższej stawki podatku osobom zmieniającym formę prawną prowadzonej działalności gospodarczej.

Efektywny proces reklamacji w sektorze finansowym - 13 grudnia 2016 r. w Warszawie

Spotkanie Efektywny Proces Reklamacji w Sektorze Finansowym, które odbędzie się 13 grudnia 2016 r. w Warszawie, już dziś otrzymuje status „must be” każdego Praktyka zajmującego się na co dzień usprawnianiem procesów reklamacji w swoich organizacjach. Patronat medialny nad spotkaniem objął portal Infor.pl

Zwolnienia z ewidencji za pomocą kas rejestrujących w 2017 r.

Ministerstwo Finansów przygotowało projekt rozporządzenia wykonawczego do ustawy o VAT, w którym określono katalog podmiotów oraz niektórych czynności zwolnionych z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących. Projekt rozporządzenia, które będzie obowiązywało w 2017 r., określa także warunki korzystania ze zwolnienia biorąc pod uwagę interes publiczny, w szczególności sytuację budżetu państwa.

Dania na wynos – jaka stawka VAT?

Zdaniem Ministerstwa Finansów produkty takie jak hamburgery, frytki, czy kebaby, nie mogą być opodatkowane 5% stawką VAT, gdyż nie podlegają pod PKWiU 10.85.1., lecz pod PKWiU 56. Nie ma tu znaczenia czy oferowane danie klient będzie mógł spożyć przy stoliku w klimatyzowanym pomieszczeniu, czy też dostanie je do ręki zawinięte w bibułkę.

Elektroniczne paragony od 2017 r.

W 2017 r. papierowe dowody zakupu mają zostać zastąpione przez elektroniczne paragony. Z punktu widzenia przedsiębiorców e-paragon może przynieść spore korzyści. Jakie?

Wynagrodzenie chorobowe pracownika, który uległ wypadkowi

Zawarliśmy z pracownikiem umowę o pracę 29 lipca 2016 r. z terminem rozpoczęcia pracy od 1 sierpnia. W tym dniu pracownik miał iść rano na badania lekarskie, a następnie miał rozpocząć szkolenie bhp. W drodze na badania miał wypadek i obecnie jest niezdolny do pracy od 1 do 31 sierpnia 2016 r. Czy pracownik ma prawo do zasiłku?

Jakie składki należy zapłacić za zatrudnianego absolwenta, który nie podjął studiów

Zatrudniamy na umowę zlecenia 19-letniego maturzystę – absolwenta liceum ogólnokształcącego, który w lipcu 2016 r. przedłożył nam zaświadczenie o przyjęciu od 1 października br. na studia. Dlatego nie zgłaszaliśmy go do ZUS i nie opłacaliśmy żadnych składek. Na początku października okazało się jednak, że zleceniobiorca nie podjął studiów. Gdy zażądaliśmy potwierdzenia rozpoczęcia studiów, poinformował nas, że zrezygnował z nich. Z jaką datą powinniśmy zgłosić go do ZUS?

W jaki sposób zaewidencjonować w pkpir jednorazową amortyzację

Zakupiłem w październiku samochód ciężarowy. Jeśli pojazd wprowadziłem do ewidencji środków trwałych w październiku, to czy mogę już w tym miesiącu dokonać jednorazowego odpisu amortyzacyjnego? Jak dokonać wpisu do pkpir?

Jak rozliczyć korektę faktury opodatkowanej na zasadzie „odwrotnego obciążenia”

W listopadzie 2015 r. podatnik VAT zakupił blachy opodatkowane w ramach odwrotnego obciążenia. Wtedy też rozliczył VAT należny i naliczony. We wrześniu 2016 r. zwrócił część blach i otrzymał fakturę korygującą. Za jaki miesiąc należy rozliczyć fakturę korygującą w VAT?

Standardy RTS w bankowości elektronicznej – najnowsze aspekty prawne

W dniach 26-27 października 2016 r. w hotelu Westin w Warszawie odbędzie się warsztat „Standardy RTS w bankowości elektronicznej – najnowsze aspekty prawne ", organizowany przez MM Conferences S.A. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Nadzór właścicielski w Grupie Kapitałowej – wdrażanie usprawnień

W dniach 24-25 października 2016 r. w hotelu Sheraton w Warszawie odbędzie się warsztat „Nadzór właścicielski w Grupie Kapitałowej – wdrażanie usprawnień", organizowany przez MM Conferences S.A. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Kluczowe zmiany dla TFI i depozytariuszy w świetle nowelizacji ustawy o funduszach inwestycyjnych - warsztat

W dniach 19-20 października 2016 r. w hotelu Westin w Warszawie odbędzie się warsztat „Kluczowe zmiany dla TFI i depozytariuszy w świetle nowelizacji ustawy o funduszach inwestycyjnych", organizowany przez MM Conferences S.A. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Audyt wewnętrzny w bankach w świetle nowych regulacji – warsztat

W dniach 19-20 października 2016 r. w hotelu Westin w Warszawie odbędzie się warsztat ,,Audyt wewnętrzny w bankach w świetle nowych regulacji", organizowany przez MM Conferences S.A. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Wysokość wsparcia unijnego dla przedsiębiorców w poszczególnych regionach

Wysokość dotacji dla przedsiębiorców uzależniona jest od poziomu rozwoju gospodarczego danego regionu. W związku z tym, im dalej od średniego PKB na mieszkańca w Unii Europejskiej, tym wyższe wsparcie może otrzymać przedsiębiorca. Ale są także inne czynniki, które wpływają na zwiększenie czy zmniejszenie dofinansowania ze środków UE.

Podatek liniowy dla przedsiębiorców tylko do końca 2017 roku

Rząd zapowiada, że od 2018 roku przedsiębiorcy nie będą już mogli płacić podatku dochodowego według stawki liniowej PIT (19%).

Sztuka dyplomacji – savoir-vivre w biznesie

W dniach 24-25 października 2016 r. w Centrum Konferencyjnym GOLDEN FLOOR w budynku Millenium Plaza w Warszawie odbędzie się szkolenie ,, Sztuka dyplomacji – savoir-vivre w biznesie ", organizowane przez MM Conferences S.A. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Ochrona danych przy transferze pracowników a rola działu HR - warsztat

W dniach 12-13 października 2016 r. w hotelu Westin w Warszawie odbędzie się warsztat ,,Ochrona danych przy transferze pracowników a rola działu HR", organizowany przez MM Conferences S.A. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

W 2017 roku więcej firm rozliczy się w uproszczony sposób

Niedługo ułatwieniami w rozliczeniach może zostać objętych znacznie więcej przedsiębiorstw. Mateusz Morawiecki, wicepremier, minister rozwoju, a obecnie również minister finansów, w pakiecie 100 rozwiązań dla firm zaproponował m.in. podwyższenie limitu do prowadzenia ksiąg rachunkowych. Obecnie wynosi on 1,2 mln euro i miałby wzrosnąć do 2 mln euro. Zgodnie z szacunkami na zmianie, która ma wejść w życie od 2017 r., mogłoby skorzystać około 13,8 tys. podatników.

Wyższy limit zwolnienia podmiotowego w VAT od 2017 r.

Jednym z elementów projektu nowelizacji ustawy o VAT, przygotowanego przez Ministerstwo Finansów, jest podniesienie progu, od którego przedsiębiorca musi zostać płatnikiem VAT. Obecny próg zwolnienia podmiotowego to 150 tys. zł rocznie, próg ten od 2017 r. ma zostać podniesiony do 200 tys. zł.

Inwestycje na rynkach kapitałowych - narzędzie Unit-Linked

Pojęcie Unit – Linked (dosł. „naczynia połączone”) oznacza narzędzie inwestycyjne, które korzysta z udogodnień oferowanych przez prawo polisom ubezpieczeniowym. Jest to narzędzie skierowana do szerokiego grona potencjalnych inwestorów. Mogą się na nie zdecydować wszystkie rodzaje spółek kapitałowych i osobowych, a także przedsiębiorstwa o strukturze mieszanej oraz firmy jednoosobowe.

Czy ekwiwalent za używanie przez pracownika własnych materiałów biurowych jest zwolniony z podatku

Pracownicy wodociągów zużywają przy pracy „w terenie” własne materiały eksploatacyjne i narzędzia (papier do drukarek, toner, tusz do pieczątek, drukarka, skaner, długopisy). Czy ekwiwalent wypłacany pracownikowi z tego tytułu może być zwolniony z opodatkowania?

Czy skorygowanie deklaracji VAT-7 wpływa na termin zwrotu różnicy VAT

Skorygowanie deklaracji VAT-7 z wykazaną kwotą do zwrotu na rachunek bankowy, jeszcze przed jego otrzymaniem, skutkuje przesunięciem terminu zwrotu. Termin ten jest wówczas ustalany na nowo, licząc od dnia złożenia deklaracji korygującej. W takich przypadkach warto rozważyć wstrzymanie się ze składaniem deklaracji korygującej i dokonanie odpowiedniej zmiany rozliczenia dopiero po otrzymaniu kwoty zwrotu różnicy VAT.

Kiedy nie można odliczyć VAT z otrzymanej faktury

Podstawowym prawem podatnika VAT jest możliwość odliczenia podatku naliczonego. Aby było to możliwe, wydatek powinien być prawidłowo udokumentowany. Do tego celu, co do zasady, służy faktura. Jednak sam fakt otrzymania prawidłowo wystawionej faktury nie zawsze wystarczy do tego, aby przyjąć, że podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia.

Jak oskładkować dwie umowy zlecenia wykonywane przez zleceniobiorcę u jednego płatnika?

Ze zleceniobiorcą zawarliśmy dwie umowy zlecenia. Pierwszą na okres od 1 września do 31 grudnia 2016 r., z wynagrodzeniem miesięcznym w wysokości 2000 zł, na sprzątanie pomieszczeń biurowych. Wypłata wynagrodzenia następuje na koniec miesiąca za przepracowany miesiąc. Z tej umowy zleceniobiorca podlega obowiązkowym składkom na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Okazało się, że z tą samą osobą chcemy zawrzeć kolejne zlecenie od 15 października do 30 listopada 2016 r. na inną czynność, tj. archiwizację dokumentów. Wynagrodzenie będzie wypłacane także na koniec miesiąca za dany miesiąc. Czy od drugiej umowy zlecenia możemy nie odprowadzać składek na ubezpieczenie społeczne?

CEMEX z prestiżową nagrodą Fundacji Kronenberga

CEMEX Polska otrzymał prestiżową nagrodę za przyczynianie się do wzrostu zatrudnienia i rozwoju gospodarczego Polski. Wyróżnienie jest przyznawane w ramach konkursu Emerging Market Champions, organizowanego przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy. Nagrodę wręczono w trakcie Europejskiego Forum Nowych Idei 29 września br. w Sopocie.

Odpowiedzialność za zawyżenie aportu w spółce z o.o.

Zawyżenie wartości wkładu niepieniężnego (aportu) następuje poprzez przyjęcie wyższej wartości wkładu, niż od tej jaka jest w rzeczywistości. Zawyżenie skutkuje powstaniem odpowiedzialności na gruncie przepisów kodeksu spółek handlowych. Kto zatem ponosi odpowiedzialność za zawyżenie aportu w spółce z o.o.?

Twitter pozwoli napisać więcej

Serwis społecznościowy Twitter uelastycznił reguły dotyczące długości publikowanych wpisów.

Spotkanie Liderów Bankowości i Ubezpieczeń

Rok 2016 jest bez wątpienia rokiem pełnym zmian na rynku finansowym i ubezpieczeniowym. Nowe uwarunkowania prawno-regulacyjne, zmiany w udzielaniu kredytów przez banki, zmiany w akceptacji kart płatniczych, czy też rekomendacje dotyczące rachunków na przelew to bardzo ważne przemiany, które dotyczą zarówno instytucji finansowych oraz ubezpieczeniowych, jak i ich klientów. To sprawia, że podczas kolejnej edycji Spotkania Liderów Bankowości i Ubezpieczeń, która odbędzie się 5 – 6 października 2016 r. w Hotelu Sheraton w Warszawie, nie zabraknie kluczowych tematów. Infor.pl objął patronat medialny nad tym wydarzeniem.

Profesjonalny Office Manager – sztuka skutecznego zarządzania biurem - szkolenie

W dniach 6-7 października 2016 r. w Centrum Konferencyjnym GOLDEN FLOOR w budynku Millenium Plaza w Warszawie odbędzie się szkolenie ,,Profesjonalny Office Manager – sztuka skutecznego zarządzania biurem", organizowany przez MM Conferences S.A. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

REKLAMA