Rozważając od strony praktycznej zakładanie własnej firmy niejeden przedsiębiorca ma problem z wyborem nazwy dla swojej działalności. Zdarza się, że nazwa, którą wymyślił jest już używana przez innego przedsiębiorcę, czasem jednak celowo wybiera nazwę kojarzącą się z istniejącą i nawet długo prosperującą firmą aby skorzystać z jej renomy. Skutkiem jest wprowadzając w błąd klientów sądzących, iż kupują produkt firmy renomowanej a tymczasem otrzymują podróbkę nie spełniającą standardów przedsiębiorcy pod, którego się ktoś się podszywa.
Przyjęło się, że Samozatrudnionym nazywa się przedsiębiorcę prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą. Wiele osób postrzega jednak samozatrudnienie przez pryzmat stosunku pracy, tj. wykonywania tych samych zadań, co w ramach stosunku pracy, w ramach umowy o współpracy pomiędzy wcześniejszym pracodawcom, a pracownikiem obecnie prowadzącym działalność gospodarczą.
Narzędzia, takie jak analiza SWOT, często są postrzegane jako moda, wzmacniana przez szkoły biznesu czy firmy zajmujące się doradztwem gospodarczym. Tymczasem to bardzo przydatna i wiarygodna technika, będąca jedną z najważniejszych części skutecznego biznesplanu. Z tego też powodu, jeśli z jakichś względów musimy przygotować macierz SWOT dla swojej firmy, nigdy nie kopiujmy istniejących analiz.
W każdym polskim mieście rozwija się prywatna przedsiębiorczość w formie start-up. Firmy te mają stać się innowatorami na polskim rynku. Poprzez nowe formy prezentacji, sprzedaży, logistyki oraz współpracy rynkowej start-up powinien stać się nowym, innowacyjnym sektorem MSP. Dla realizacji tego projektu w ostatnich latach wprowadzano dofinansowania, preferencyjne kredyty oraz wsparcie szkół wyższych i instytucji, instytutów.