REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pomysł na biznes – pizza na telefon

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Redakcja serwisu Biznes
Pomysł na biznes – pizza na telefon. / fot. Fotolia
Pomysł na biznes – pizza na telefon. / fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Podczas zakładania własnej działalności, największy problem stanowi wybór lokalu. W przypadku pizzerii musi on być odpowiednio dostosowany pod względem gastronomicznym, aby ulokować niezbędny sprzęt oraz pod względem restauracyjnym z miejscem dla gości. Coraz popularniejsze stają się zatem pizze na telefon. W jaki sposób założyć taką działalność?

Zakładając działalność warto przeanalizować, czy pomysł na własny biznes okaże się na tyle chwytliwy, że warto w niego zainwestować. Początkujący przedsiębiorcy często nie zdają sobie sprawy z konsekwencji, jakie pociąga za sobą chęć posiadania własnej firmy. Przede wszystkim w przypadku działalności gastronomicznych ważny jest dobór lokalu. Jeżeli podejmujemy decyzję o założeniu stacjonarnej pizzerii, konieczne jest znalezienie odpowiedniej lokalizacji, najlepiej w okolicy nowych osiedli, centrum miast czy obleganych miejsc.

REKLAMA

REKLAMA

Wybór modelu pizzerii

Przedsiębiorcy najczęściej podejmują się założenia działalności w formie franczyzy. Obecny rynek franczyzowy stwarza wiele możliwości rozwoju własnej firmy, przedstawiając szeroki wachlarz ofert (nie tylko gastronomicznych). W przypadku pizzerii, przedsiębiorcy mają do wyboru dwa modele działalności – restauracyjny i ekspresowy. Pierwszy z nich charakteryzuje się koniecznością dostosowania lokalu do gości, którzy będą korzystali z usług na miejscu. Drugi typ natomiast jest bardziej atrakcyjny, gdyż nie wymaga ponoszenia aż tak wysokich nakładów jak w pierwszym przypadku. Model ekspresowy, czyli tzw. pizza na telefon to ciekawe rozwiązanie w większych miastach czy dzielnicach, w których większość osób nie ma czasu zjeść w lokalu i chętniej spożywają posiłki w domu.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dlaczego pizza na telefon jest atrakcyjna?

Biznes związany z pizzą na telefon jest o tyle atrakcyjny, że nie wymaga poniesienia zbyt dużych kosztów na urządzeniu lokalu. Przeciętnie wymagany jest lokal o powierzchni ok. 50m2. Na takiej powierzchni będzie mieścić się kuchnia, pomieszczenie sanitarne oraz miejsce dla kierowcy. Niektórzy przedsiębiorcy podejmują się dodatkowo również założenia pizzerii w formie drive, które przeznaczone są do obsługi klientów zmotoryzowanych. Osoby, które zdecydują się na rozpoczęcie działalności w formie pizzy na telefon powinni dysponować środkami finansowymi w wysokości ok. 40-50 tys. zł. Koszt zatrudnienia będzie uzależniony od ilości pracowników. W przypadku pizzerii ekspres wystarczy zatrudnić od 3 do 4 osób. W odróżnieniu do pizzerii ekspres, pizzeria restauracyjna wymaga poniesienia większych kosztów. Wielkość lokalu oscyluje w granicach do 150 m2, natomiast kapitał początkowy waha się od 80 tys. zł do 130 tys. zł w zależności od wielkości powierzchni lokalu czy wyboru rodzaju prowadzonej działalności. W przypadku franczyzy, franczyzodawcy zawsze mają ustalone wymogi dotyczące lokali.

REKLAMA

Pizzeria - lokal

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Koszty związane ze sprzętem gastronomicznym

Założenie pizzerii czy w formie restauracyjnej, czy też w formie ekspresowej wiąże się z koniecznością poniesienia kosztów na zakup, wynajem bądź leasing sprzętu gastronomicznego. Ostatni sposób nabycia sprzętu jest najbardziej popularny wśród początkujących przedsiębiorców bądź osób z ograniczonym kapitałem początkowym czy też kredytem. Zakładając pizzerię warto zastanowić się nad zastosowaniem leasingu operacyjnego. Jest to najbardziej korzystna forma, gdyż raty leasingowe stanowią koszty uzyskania przychodu. Dodatkowo sprzęt można leasingować bez konieczności jego zakupu oraz można odliczyć 100% VAT od umowy leasingu. Umowę leasingową można zawrzeć zarówno na sprzęt gastronomiczny, urządzenia chłodnicze, jak również na meble restauracyjne. Każda firma leasingująca przewiduje inny okres trwania umowy. Często okres trwania leasingu ustalany jest dla poszczególnych rodzajów sprzętu.

Podsumowując, pizzeria na telefon stanowi atrakcyjną formę podejmowania działalności, gdyż nie wymaga poniesienia tak dużych kosztów, jak w przypadku zwykłej pizzerii. Dodatkowo są znacznie niższe koszty zatrudnienia a lokal pizzerii nie musi spełniać tak rygorystycznych wymogów, jak w przypadku restauracji.

Umowa franczyzy

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA