REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polski przedsiębiorca za granicą

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maria Szadkowska
Firma. Fot. Fotolia
Firma. Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wiele polskich firm decyduje się na otworzenie placówki handlowej zagranicą pomimo większych kosztów spowodowanych wyższymi cenami wynajmu lokalu. Dlaczego opłaca się inwestować w tego rodzaju działalność i jak to zrobić, aby nie ponieść porażki?

Polski przedsiębiorca przy zakładaniu własnej firmy spotyka się z wieloma utrudnieniami już na etapie składnia wniosków związanych z rejestracją własnego biznesu. Wobec natłoku dokumentów do zgromadzenia, wypełnienia oraz przepisów do sprawdzenia wielu z polskich przedsiębiorców decyduje się na otworzenie firmy za granicą. Dzięki członkostwu Polski w Unii Europejskiej możemy prowadzić działalność na takich samych zasadach jak obywatele poszczególnych państw członkowskich, wszystko to dzięki swobodzie przepływu usług. Tak, więc jadąc do Dani polski przedsiębiorca musi spełnić takie same warunki jak duński.

REKLAMA

REKLAMA

Najpopularniejsze kierunki ekspansji polskiego biznesu

Najbardziej popularnym państwem wśród polskich przedsiębiorców są Niemcy za nimi Rosja i Wielka Brytania. Dużą popularnością cieszą się polskie firmy odzieżowe i to one odnotowują największą ilość otwieranych filii, ponieważ tylko na nadchodzący rok największe polskie marki odzieżowe planują otworzyć ponad 400 salonów za granicą. Im większe przedsiębiorstwo tym mniej oporów przed szerzej zakrojonymi inwestycjami ze względu na mniejsze ryzyko inwestycyjne. Mimo wszystko mali przedsiębiorcy również decydują się na zagraniczną firmę.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!


Jakie są korzyści?

Mimo relatywnie wysokich kosztów otwarcia działalności, zyski osiągane w niektórych krajach mogą być nawet 60% wyższe niż te odnotowane w Polsce, co w oczywisty sposób uatrakcyjnia inwestycję. W dobie, gdy cła oraz inne opłaty eksportowe, ani polityka dyskryminacyjna państw nie zagrażają potencjalnym inwestorom, warto, chociaż rozważyć ekspansję na inne rynki. W każdym państwie spotkamy się również z innego rodzaju udogodnieniami, a dzięki unijnym swobodom firma założona przez przedsiębiorcę z innego państwa członkowskiego musi być traktowana na takich samych zasadach jak ta założona przez obywatela, inaczej państwo może zostać oskarżone o dyskryminację.

REKLAMA

Jak zarejestrować firmę w Niemczech

Dalszy ciąg materiału pod wideo

O czym warto pamiętać?

Najważniejszy jest bardzo dokładny biznesplan, w którym musimy uwzględnić każdy szczegół na czele z uwarunkowaniami kulturowymi państwa gdzie chcemy inwestować. Pierwszą czynnością obligatoryjną jest zbadanie rynku, sprawdzenie, jakiego rodzaju towary są poszukiwane, a na jakie nie ma zupełnie popytu. Kolejny krok to dostosowanie cen do poziomu zarobków w danym państwie, warto je wyważyć maksymalnie tak, aby z jednej strony ceny nie były zbyt wygórowane, ale równocześnie nie zbyt niskie ponieważ to kwestionuje jakoś produktu. Zazwyczaj rozpoczynając działalność w jakimś państwie musimy liczyć się, w przypadku małej firmy, z przeprowadzką trudno bowiem prowadzić działalność nie będąc na miejscu.

Zasady świadczenia usług zagranicznych

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA