REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polski przedsiębiorca za granicą

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maria Szadkowska
Firma. Fot. Fotolia
Firma. Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wiele polskich firm decyduje się na otworzenie placówki handlowej zagranicą pomimo większych kosztów spowodowanych wyższymi cenami wynajmu lokalu. Dlaczego opłaca się inwestować w tego rodzaju działalność i jak to zrobić, aby nie ponieść porażki?

Polski przedsiębiorca przy zakładaniu własnej firmy spotyka się z wieloma utrudnieniami już na etapie składnia wniosków związanych z rejestracją własnego biznesu. Wobec natłoku dokumentów do zgromadzenia, wypełnienia oraz przepisów do sprawdzenia wielu z polskich przedsiębiorców decyduje się na otworzenie firmy za granicą. Dzięki członkostwu Polski w Unii Europejskiej możemy prowadzić działalność na takich samych zasadach jak obywatele poszczególnych państw członkowskich, wszystko to dzięki swobodzie przepływu usług. Tak, więc jadąc do Dani polski przedsiębiorca musi spełnić takie same warunki jak duński.

REKLAMA

Najpopularniejsze kierunki ekspansji polskiego biznesu

Najbardziej popularnym państwem wśród polskich przedsiębiorców są Niemcy za nimi Rosja i Wielka Brytania. Dużą popularnością cieszą się polskie firmy odzieżowe i to one odnotowują największą ilość otwieranych filii, ponieważ tylko na nadchodzący rok największe polskie marki odzieżowe planują otworzyć ponad 400 salonów za granicą. Im większe przedsiębiorstwo tym mniej oporów przed szerzej zakrojonymi inwestycjami ze względu na mniejsze ryzyko inwestycyjne. Mimo wszystko mali przedsiębiorcy również decydują się na zagraniczną firmę.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!


Jakie są korzyści?

Mimo relatywnie wysokich kosztów otwarcia działalności, zyski osiągane w niektórych krajach mogą być nawet 60% wyższe niż te odnotowane w Polsce, co w oczywisty sposób uatrakcyjnia inwestycję. W dobie, gdy cła oraz inne opłaty eksportowe, ani polityka dyskryminacyjna państw nie zagrażają potencjalnym inwestorom, warto, chociaż rozważyć ekspansję na inne rynki. W każdym państwie spotkamy się również z innego rodzaju udogodnieniami, a dzięki unijnym swobodom firma założona przez przedsiębiorcę z innego państwa członkowskiego musi być traktowana na takich samych zasadach jak ta założona przez obywatela, inaczej państwo może zostać oskarżone o dyskryminację.

Jak zarejestrować firmę w Niemczech

Dalszy ciąg materiału pod wideo

O czym warto pamiętać?

Najważniejszy jest bardzo dokładny biznesplan, w którym musimy uwzględnić każdy szczegół na czele z uwarunkowaniami kulturowymi państwa gdzie chcemy inwestować. Pierwszą czynnością obligatoryjną jest zbadanie rynku, sprawdzenie, jakiego rodzaju towary są poszukiwane, a na jakie nie ma zupełnie popytu. Kolejny krok to dostosowanie cen do poziomu zarobków w danym państwie, warto je wyważyć maksymalnie tak, aby z jednej strony ceny nie były zbyt wygórowane, ale równocześnie nie zbyt niskie ponieważ to kwestionuje jakoś produktu. Zazwyczaj rozpoczynając działalność w jakimś państwie musimy liczyć się, w przypadku małej firmy, z przeprowadzką trudno bowiem prowadzić działalność nie będąc na miejscu.

Zasady świadczenia usług zagranicznych

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

REKLAMA

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

Każdy ma jakiś talent – jak go rozpoznać u siebie i pracowników?

Ludzie i ich talenty są jak elementy puzzli, dopiero gdy zostaną umieszczone we właściwym miejscu, ujawnia się pełny obraz potencjału jednostki i zespołu. W organizacji kluczową rolą menedżera jest identyfikacja i rozwój tych wyjątkowych predyspozycji, co wymaga zarówno obserwacji, jak i metodologicznego podejścia.

REKLAMA