Polski przedsiębiorca za granicą
REKLAMA
REKLAMA
Polski przedsiębiorca przy zakładaniu własnej firmy spotyka się z wieloma utrudnieniami już na etapie składnia wniosków związanych z rejestracją własnego biznesu. Wobec natłoku dokumentów do zgromadzenia, wypełnienia oraz przepisów do sprawdzenia wielu z polskich przedsiębiorców decyduje się na otworzenie firmy za granicą. Dzięki członkostwu Polski w Unii Europejskiej możemy prowadzić działalność na takich samych zasadach jak obywatele poszczególnych państw członkowskich, wszystko to dzięki swobodzie przepływu usług. Tak, więc jadąc do Dani polski przedsiębiorca musi spełnić takie same warunki jak duński.
REKLAMA
Najpopularniejsze kierunki ekspansji polskiego biznesu
Najbardziej popularnym państwem wśród polskich przedsiębiorców są Niemcy za nimi Rosja i Wielka Brytania. Dużą popularnością cieszą się polskie firmy odzieżowe i to one odnotowują największą ilość otwieranych filii, ponieważ tylko na nadchodzący rok największe polskie marki odzieżowe planują otworzyć ponad 400 salonów za granicą. Im większe przedsiębiorstwo tym mniej oporów przed szerzej zakrojonymi inwestycjami ze względu na mniejsze ryzyko inwestycyjne. Mimo wszystko mali przedsiębiorcy również decydują się na zagraniczną firmę.
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!
Jakie są korzyści?
Mimo relatywnie wysokich kosztów otwarcia działalności, zyski osiągane w niektórych krajach mogą być nawet 60% wyższe niż te odnotowane w Polsce, co w oczywisty sposób uatrakcyjnia inwestycję. W dobie, gdy cła oraz inne opłaty eksportowe, ani polityka dyskryminacyjna państw nie zagrażają potencjalnym inwestorom, warto, chociaż rozważyć ekspansję na inne rynki. W każdym państwie spotkamy się również z innego rodzaju udogodnieniami, a dzięki unijnym swobodom firma założona przez przedsiębiorcę z innego państwa członkowskiego musi być traktowana na takich samych zasadach jak ta założona przez obywatela, inaczej państwo może zostać oskarżone o dyskryminację.
Jak zarejestrować firmę w Niemczech
O czym warto pamiętać?
Najważniejszy jest bardzo dokładny biznesplan, w którym musimy uwzględnić każdy szczegół na czele z uwarunkowaniami kulturowymi państwa gdzie chcemy inwestować. Pierwszą czynnością obligatoryjną jest zbadanie rynku, sprawdzenie, jakiego rodzaju towary są poszukiwane, a na jakie nie ma zupełnie popytu. Kolejny krok to dostosowanie cen do poziomu zarobków w danym państwie, warto je wyważyć maksymalnie tak, aby z jednej strony ceny nie były zbyt wygórowane, ale równocześnie nie zbyt niskie ponieważ to kwestionuje jakoś produktu. Zazwyczaj rozpoczynając działalność w jakimś państwie musimy liczyć się, w przypadku małej firmy, z przeprowadzką trudno bowiem prowadzić działalność nie będąc na miejscu.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.