REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy warto założyć kawiarenkę internetową?

Redakcja serwisu Biznes
Czy warto założyć kawiarenkę internetową?
Czy warto założyć kawiarenkę internetową?

REKLAMA

REKLAMA

W dobie rozwijającego się darmowego Internetu, smartfonów oraz tabletów do lamusa odchodzą dawniej oblegane kawiarenki internetowe. Czy pomimo tego warto podjąć się założenia kawiarenki? Ile można zarobić na jej prowadzeniu?

Prężnie rozwijające się firmy telekomunikacyjne czy sieci telefonii komórkowej coraz częściej zachęcają potencjalnych klientów do skorzystania z ich usług oferując promocyjne i konkurencyjne ceny za surfowanie po sieci internetowej. Można zatem zastanowić się, czy w ogóle warto podejmować się założenia kawiarenki, a jeżeli tak to dla jakiego rodzaju klienteli byłyby przeznaczona?

REKLAMA

Jak założyć kawiarenkę?

Jak każdy nowy biznes, należy go odpowiednio zarejestrować. Podejmując się założenia kawiarenki należy zarejestrować ją jako działalność gospodarczą we właściwym rejestrze. Osoby fizyczne rejestrują działalność poprzez wpis do CEIDG.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

8 kroków do założenia własnej firmy w CEIDG

Na samym początku wybieramy lokal – najlepiej, aby nie zajmował dużej powierzchni, w szczególności, jeżeli chcemy go wynajmować. Szukając lokalu bierzemy pod uwagę ilość stanowisk z komputerami, które będziemy chcieli rozmieścić w naszej kawiarence - średnia liczba stanowisk w takim lokalu to około dziesięciu. Najlepiej, aby lokal znajdował się blisko ruchliwych miejsc, np. centrum, uczelni, dworców kolejowych czy autobusowych. Wówczas mamy szansę na zdobycie klientów o każdej porze dnia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kim są klienci?

Klientami kawiarenek internetowych są najczęściej młodzi ludzie, którzy potrzebują szybkiego dostępu do komputera i drukarki. W przeważającej większości są to studenci, którzy pilnie muszą przejrzeć bądź wydrukować potrzebne im materiały. Drugą grupą najbardziej „dochodowych” klientów są gracze, którzy w kawiarenkach internetowych spędzają długie godziny surfując w sieci i grając całymi zespołami. Jeżeli jednak kawiarenka znajduje się blisko dworców czy lotnisk, wówczas grono klientów znacznie się powiększy.

Koszty założenia kawiarenki

REKLAMA

Do kosztów założenia kawiarenki zalicza się przede wszystkim zakup komputerów stacjonarnych. Dla 10 stanowisk musimy zaopatrzyć się w dziesięć komputerów. Zamiast kupna warto zastanowić się nad wypożyczeniem sprzętu czy leasingiem. Wówczas koszty tych działań staną się dla nas kosztami stałymi ponoszonymi co miesiąc. Do kosztów zalicza się również zakup biurka na każde stanowisko. Nie warto inwestować zbyt dużego kapitału w meble biurowe. Najlepiej zmniejszać koszty do minimum i np. zakupić używane meble od firmy, która akurat się likwiduje. Jeżeli jednak decydujemy się na zakup nowego umeblowania, wówczas szukajmy promocji. Obecnie biurko można zakupić nawet do 150 zł za sztukę. Największym kosztem będzie oczywiście zakup oprogramowania i konieczności jego uaktualniania.

Jeżeli stawiamy na dochód uzyskiwany od graczy, musimy liczyć się z wykupem licencji na gry. W zależności od jej rodzaju, koszt szacuje się na ok. 200 – 2000 zł za dwie licencje. Do kosztów stałych zaliczymy kwoty za najem lokalu, prąd, abonament internetowy, a przypadku zatrudnienia pracownika – jego wynagrodzenie oraz świadczenia.

Kawiarenka internetowa - lokal

Koszt stanowiska:

  • sprzęt komputerowy i wyposażenie stanowiska  - 2000 – 3000 zł,
  • licencje na oprogramowanie  - 500 – 1000 zł,
  • licencje na gry – do 500 zł na jedno stanowisko (najpopularniejsze gry).

Oznacza to, że koszt założenia naszej kawiarenki, która posiada 10 stanowisk szacuje się na około 50 000 zł. Warto zatem pomyśleć o skorzystaniu z dotacji na założenie działalności. Jeżeli odpowiednio wypełnimy i uzasadnimy wniosek, możemy liczyć na dofinansowanie w wysokości nawet 40 000 zł.

Ile zarobimy na kawiarence?

Przyjmując, że jedna godzina korzystania z Internetu to 4-5 zł to przychód godzinowy będzie wynosił od 40 do 50 zł. Miesięcznie kawiarenka jest w stanie zarobić nawet 10 000 zł.

Orientacyjne ceny:

  • 4 – 5 zł / godzinę za stanowisko,
  • 0,20 zł za czarno-biały wydruk,
  • 1 zł za wydruk kolorowy,

Dodatkowo, aby zwiększyć swoje dochody możemy zainwestować w tzw. małą gastronomię, czyli zimne i ciepłe napoje.

Kawiarenka internetowa - finansowanie

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    REKLAMA

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    Gazetki promocyjne, kupony, spersonalizowane listy - Polacy wciąż lubią tę formę promocji

    Polacy potrafią szukać promocji i świadomie robić zakupy. Informacji szukamy w internecie, ale równie chętnie sięgamy po tradycyjne gazetki i listy z ofertami. 

    Włamania na konto e-mail możesz nie zauważyć! Jak działają cyberprzestępcy?

    Cyberprzestępcy wciąż szukają nowych sposobów na wyłudzanie danych. Na przykład przejmując konto e-mail przenoszą wybrane wiadomości do ukrytych folderów lub usuwają je, tak aby ofiary nie widziały alertów bezpieczeństwa. 

    Technologia rozpoznawania obrazu szansą dla sklepów z monitoringiem półek

    Technologia rozpoznawania obrazu może poprawić efektywność zarządzania sprzedażą. Nie tylko skróci do minimum czas potrzebny na przeprowadzenie audytu, ale i zmniejszy koszty. Eksperci przewidują, że sektor wdrażania tej technologii w ciągu najbliższych 4 lat będzie się rozwijał średnio o 20,4 proc. rocznie.

    REKLAMA

    Chleb coraz gorszy i coraz droższy? Co nas czeka od nowego roku?

    Ceny pieczywa się stabilizują? Może chwilowo, bo według ekspertów od 2024 roku kilka czynników może mocno wpłynąć na finalne ceny detaliczne. Branża piekarnicza ma kilka pomysłów dla nowego rządu. 

    Branżę handlową w walce z kradzieżami wspiera technologia. A liczba kradzieży rośnie

    Polacy w tym roku mogą przebić liczbę zamówień internetowych i zakupów stacjonarnych w Black Friday względem ubiegłego roku. Na pewno natomiast już na ten moment odnotowano wzrost liczby kradzieży w sklepach. Jak właściciele radzą sobie z kradzieżami? Jak mogą monitorować ruch w sklepie? 

    REKLAMA