REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kawiarenka internetowa - Biznes plan

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Zakładając kawiarenkę internetową przede wszystkim liczy się pomysł oraz odpowiedni biznesplan, który będzie można stopniowo realizować. Jakie są najważniejsze elementy biznesplanu? Jak określić plan inwestycji?

I. Streszczenie

Celem Biznes Planu jest przedstawienie pomysłu na kawiarenkę internetową o nazwie „XXXYYY” znajdującą się pod adresem - ………….. w ……………. . Kawiarenka będzie własnością Piotra Kowalskiego, którego kawiarenka jest pomysłem.

Ponieważ nie dysponuje on środkami finansowymi konieczne jest zdobycie tych pieniędzy poprzez pożyczkę lub kredyt bankowy. Przeprowadziłem analizę ofert bankowych i wybrałem ofertę Banku ….. . Nie posiadając żadnego doświadczenia w prowadzeniu własnego biznesu otrzymałem 65 000 PLN. Brak doświadczenia niweluje moje wykształcenie informatyczne.

REKLAMA

REKLAMA


II. Opis inwestycji

1. Dane o inwestorze
Właściciel: Piotr Kowalski
Inwestor: XXXYYY
Adres: ……………………………………………..
TEL/FAX: ………………………………………..
e-mail: ……………………………………………..
WWW. ……………………………………………
NIP: ……………………………………………….
REGON: ……………………………………………

2. Przedmiot działalności Inwestora: udostępnienie sieci internetowej dla wszystkich chętnych, serwis komputerowy, tworzenie stron WWW., prowadzenie sprzedaży gier komputerowych a także części komputerowych.

3. Struktura kapitałowa:
Piotr Kowalski – 100% udziałów.
Na początku istnienia firmy nie przewiduje mieć wspólnika, będzie to firma jednoosobowa.
Firma posiada rachunek w banku …… .

REKLAMA

4. Pozycja finansowa Inwestora – kwoty pożyczek i wkład własny.
Kredyt: 65 000 PLN
Wkład: 15 000 PLN
Suma: 80 000 PLN

Dalszy ciąg materiału pod wideo

5. Sprawy sądowe i zobowiązania:
Firma nie ma żadnych spraw sądowych a jedynym obecnie zobowiązaniem jest spłata zaciągniętego kredytu bankowego.


III. Wymagania formalno-prawne

Opisywana kawiarenka zostanie otwarta w wynajętym lokalu, znajdującym się przy ulicy …………….., który do tej pory wykorzystywany przez firmę …………. zajmującą się ……………… . Lokal wymaga z mojej strony niewielkiego remontu.

Moim obowiązkiem jest zapewnienie środków czystości dla pracowników oraz wody zdatnej do spożycia. Wymagania te spełniam na podstawie decyzji SANEPID-u w ………… . (decyzja nr ……………………. z dnia …………………).


IV. Cel i zakres inwestycji

1. Cel inwestycji:
Kawiarenka ma na celu umożliwić dostęp do sieci internetowej jak największej ilości osób. Jako firma będę również oferował możliwość zakupu sprzętu komputerowego firm, które zechcą współpracować.

2. Lokalizacja inwestycji:
Kawiarenka będzie znajdowała się w pobliżu centrum, przy ulicy ……………. . Na tej samej ulicy znajduje się szkoła podstawowa i gimnazjum.

3. Środki realizacji celu:
Remont lokalu, w którym ma mieścić się kawiarenka, kupno sprzętu komputerowego, przygotowanie cenników, założenie szybkiej sieci internetowej, kupno mebli.

4. Uzasadnienie inwestycji:
W Internecie dostępnych jest coraz więcej informacji, nie każdego stać na zakup własnego komputera, a nawet mając go nie ma możliwości podłączenia Internetu. Cały czas badania wskazują na duże zainteresowanie tego typu miejscami.

5. Harmonogram realizacji:
W pierwszej kolejności remont lokalu, zakup mebli, sprzętu, akcesoriów, założenie sieci i otwarcie lokalu z różnorodnymi promocjami.


V. Wykonawcy inwestycji

1. Zestawienie posiadanych ofert:
Posiadam oferty następujących firm dostarczających sprzęt komputerowy:
- …………….
- ……………..
- ……………..
- ……………..
Wybrałem ofertę firmy …………………, ponieważ ich warunki cenowe i techniczne okazały się najlepsze i najkorzystniejsze.

2. Główni dostawcy na rynku to firmy:
- ……………………
- ……………………


VI. Analiza marketingowa

1. Opis i analiza konkurencji
Na terenie miasta działają dwie kawiarenki internetowe. W zależności od szybkości Internetu ustalane są ceny od jednej godziny spędzonej przy komputerze. Przy ustalaniu cennika brane są pod uwagę ponadto: cena energii elektrycznej, koszt wynajmu lokalu oraz raty zaciągniętego kredytu. Kawiarenki zlokalizowane najbliżej lokalu w którym powstanie moja kawiarenka:
ZZZZ – 3,50 zł/h
WWWW – 3.00 zł/h

2. Oczekiwana reakcja konkurencji
Reakcja na pewno będzie natychmiastowa. Odbywać się to będzie prawdopodobnie w formie licznych promocji, być może spadku cen. Dlatego sprzęt w mojej kawiarence powinien być lepszej jakości. Otwarcie mojej kawiarenki nie może być zawodem.

3. Opis i analiza obrotów
- czynniki wpływające na wzrost obrotów: dbałość o estetykę i kulturę, jakość sprzętu, również jego zewnętrzna atrakcyjność, konkurencyjna cena.

4. Opis i analiza rynku zaopatrzenia
a) dostawcy i sprzęt
- płyty wielo- i jednokrotnego zapisu - firma …….
- sprzęt komputerowy – firma ……………
- ciepłe napoje – zaopatrzenie własne
- zimne napoje – firma ……………..
- gry komputerowe – firma …………..
- oprogramowanie – firma ……………
b) warunki dostaw
Na dostawę sprzętu, jego konserwację, dostawę oprogramowania i płyt CD podpisana zostanie umowa długoterminowa. Obecnie trwają negocjacje. Na dostawę gier podpisana została już umowa długoterminowa.

5. Organizacja dostaw
Firma …………. dostarczająca sprzęt dysponuje samochodami dostawczymi, którymi dowożone są towary. Podobnie jest z firmą dostarczającą napoje. Firma …………. dostarcza gry komputerowe drogą pocztową.

VII. Plan marketingowy

1. Strategia reklamowa
Mam zamiar przeznaczyć …………. PLN na przygotowanie i wydrukowanie ulotek reklamowych informujących o nowo otwartej kawiarence internetowej. Na ulotce znajdą się podstawowe informacje o kawiarence, sprzęcie i cennik. W lokalnej prasie zamierzam umieszczać raz w miesiącu ogłoszenie. Na początek przygotowanych zostanie również kilkanaście plakatów, które zostaną powieszone w istotnych punktach miasta.

2. Strategia cenowa
Ze wstępnych obliczeń wynika, że z kawiarenki internetowej korzystać będzie dziennie 15 osób średnio przez 2 godz. W ciągu roku wyniesie to: 15 x 2 x 30 dni x 12 miesięcy = 10 800 godz,
5 osób x 0,5 godz. dziennie
5 x 0,5 godz x 30 dni x 12 miesięcy = 900 godz
10 osób będzie korzystało z gier przez 3 godz dziennie
10 x 3 x 30 x 12 = 10 800

W pierwszym roku działalności kawiarenka może przynieść stratę. Jednak w następnych latach będzie odnotowany zysk. Duże możliwości leżą w przychodach z gier, można prognozować duży wzrost w tej części działalności.

VIII. Plan zatrudnienia

Kawiarenka jest przedsięwzięciem indywidualnym i nie planuję zatrudnienia pracowników.


IX. Plan techniczny przedsięwzięcia

1. Zorganizowanie przedsięwzięcia
- przygotowanie lokalu,
- ustalenie godzin otwarcia, cennika,
- podpisanie umów z dostawcami sprzętów i innych,
- kampania reklamowa,
- uruchomienie sieci,
- otwarcie kawiarenki.

2. Metody zapewniające sprawne działanie
- konserwacja sprzętu,
- kampania reklamowa,
- przejrzysty system kalkulacji kosztów i cen oferowanych usług

3. Technologia
Firma ……….., z którą podpisuję umowę na dostawę i konserwację sprzętu zapewnia dostarczanie wszelkich nowinek rynkowych oprogramowania, które wcześniej są dokładnie testowane. Oprogramowanie całego sprzętu będzie nieustannie aktualizowane.

4. Urządzenia
Kawiarenka będzie posiadała urządzenia z wszelkimi niezbędnymi atestami bezpieczeństwa.

5. Remonty
Prace remontowe będą przeprowadzane w miarę potrzeb.


X. Mocne strony projektu

1. Sprzęt i usługi
Wysoka jakość sprzętu będzie miała wpływ na ilość klientów. Oferowane usługi będą odznaczały się wysokim poziomem kompetencji.

2. Zaopatrzenie i dystrybucja
Dobre zaopatrzenie, dostępność podstawowych części, wykorzystanie położenia kawiarenki.

3. Finansowanie inwestycji
Dobre ceny i jakość świadczonych usług powinny umożliwić szybką spłatę kredytu.


XI. Szanse projektu

W przyszłości może to być znalezienie dobrego wspólnika i otwieranie nowych kawiarenek. Inną szansą może być wykorzystanie dofinansowania działalności środkami unijnymi.


XII. Zagrożenia projektu

Powstające nowe konkurencyjne kawiarenki, wysokie koszty kredytu, wzrost podatków, kryzys gospodarczy.


Anna Konarzewska-Żuczek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA