REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kawiarenka internetowa - Biznes plan

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Zakładając kawiarenkę internetową przede wszystkim liczy się pomysł oraz odpowiedni biznesplan, który będzie można stopniowo realizować. Jakie są najważniejsze elementy biznesplanu? Jak określić plan inwestycji?

REKLAMA

I. Streszczenie

Celem Biznes Planu jest przedstawienie pomysłu na kawiarenkę internetową o nazwie „XXXYYY” znajdującą się pod adresem - ………….. w ……………. . Kawiarenka będzie własnością Piotra Kowalskiego, którego kawiarenka jest pomysłem.

Ponieważ nie dysponuje on środkami finansowymi konieczne jest zdobycie tych pieniędzy poprzez pożyczkę lub kredyt bankowy. Przeprowadziłem analizę ofert bankowych i wybrałem ofertę Banku ….. . Nie posiadając żadnego doświadczenia w prowadzeniu własnego biznesu otrzymałem 65 000 PLN. Brak doświadczenia niweluje moje wykształcenie informatyczne.

REKLAMA


II. Opis inwestycji

1. Dane o inwestorze
Właściciel: Piotr Kowalski
Inwestor: XXXYYY
Adres: ……………………………………………..
TEL/FAX: ………………………………………..
e-mail: ……………………………………………..
WWW. ……………………………………………
NIP: ……………………………………………….
REGON: ……………………………………………

2. Przedmiot działalności Inwestora: udostępnienie sieci internetowej dla wszystkich chętnych, serwis komputerowy, tworzenie stron WWW., prowadzenie sprzedaży gier komputerowych a także części komputerowych.

3. Struktura kapitałowa:
Piotr Kowalski – 100% udziałów.
Na początku istnienia firmy nie przewiduje mieć wspólnika, będzie to firma jednoosobowa.
Firma posiada rachunek w banku …… .

4. Pozycja finansowa Inwestora – kwoty pożyczek i wkład własny.
Kredyt: 65 000 PLN
Wkład: 15 000 PLN
Suma: 80 000 PLN

Dalszy ciąg materiału pod wideo

5. Sprawy sądowe i zobowiązania:
Firma nie ma żadnych spraw sądowych a jedynym obecnie zobowiązaniem jest spłata zaciągniętego kredytu bankowego.

REKLAMA


III. Wymagania formalno-prawne

Opisywana kawiarenka zostanie otwarta w wynajętym lokalu, znajdującym się przy ulicy …………….., który do tej pory wykorzystywany przez firmę …………. zajmującą się ……………… . Lokal wymaga z mojej strony niewielkiego remontu.

Moim obowiązkiem jest zapewnienie środków czystości dla pracowników oraz wody zdatnej do spożycia. Wymagania te spełniam na podstawie decyzji SANEPID-u w ………… . (decyzja nr ……………………. z dnia …………………).


IV. Cel i zakres inwestycji

1. Cel inwestycji:
Kawiarenka ma na celu umożliwić dostęp do sieci internetowej jak największej ilości osób. Jako firma będę również oferował możliwość zakupu sprzętu komputerowego firm, które zechcą współpracować.

2. Lokalizacja inwestycji:
Kawiarenka będzie znajdowała się w pobliżu centrum, przy ulicy ……………. . Na tej samej ulicy znajduje się szkoła podstawowa i gimnazjum.

3. Środki realizacji celu:
Remont lokalu, w którym ma mieścić się kawiarenka, kupno sprzętu komputerowego, przygotowanie cenników, założenie szybkiej sieci internetowej, kupno mebli.

4. Uzasadnienie inwestycji:
W Internecie dostępnych jest coraz więcej informacji, nie każdego stać na zakup własnego komputera, a nawet mając go nie ma możliwości podłączenia Internetu. Cały czas badania wskazują na duże zainteresowanie tego typu miejscami.

5. Harmonogram realizacji:
W pierwszej kolejności remont lokalu, zakup mebli, sprzętu, akcesoriów, założenie sieci i otwarcie lokalu z różnorodnymi promocjami.


V. Wykonawcy inwestycji

1. Zestawienie posiadanych ofert:
Posiadam oferty następujących firm dostarczających sprzęt komputerowy:
- …………….
- ……………..
- ……………..
- ……………..
Wybrałem ofertę firmy …………………, ponieważ ich warunki cenowe i techniczne okazały się najlepsze i najkorzystniejsze.

2. Główni dostawcy na rynku to firmy:
- ……………………
- ……………………


VI. Analiza marketingowa

1. Opis i analiza konkurencji
Na terenie miasta działają dwie kawiarenki internetowe. W zależności od szybkości Internetu ustalane są ceny od jednej godziny spędzonej przy komputerze. Przy ustalaniu cennika brane są pod uwagę ponadto: cena energii elektrycznej, koszt wynajmu lokalu oraz raty zaciągniętego kredytu. Kawiarenki zlokalizowane najbliżej lokalu w którym powstanie moja kawiarenka:
ZZZZ – 3,50 zł/h
WWWW – 3.00 zł/h

2. Oczekiwana reakcja konkurencji
Reakcja na pewno będzie natychmiastowa. Odbywać się to będzie prawdopodobnie w formie licznych promocji, być może spadku cen. Dlatego sprzęt w mojej kawiarence powinien być lepszej jakości. Otwarcie mojej kawiarenki nie może być zawodem.

3. Opis i analiza obrotów
- czynniki wpływające na wzrost obrotów: dbałość o estetykę i kulturę, jakość sprzętu, również jego zewnętrzna atrakcyjność, konkurencyjna cena.

4. Opis i analiza rynku zaopatrzenia
a) dostawcy i sprzęt
- płyty wielo- i jednokrotnego zapisu - firma …….
- sprzęt komputerowy – firma ……………
- ciepłe napoje – zaopatrzenie własne
- zimne napoje – firma ……………..
- gry komputerowe – firma …………..
- oprogramowanie – firma ……………
b) warunki dostaw
Na dostawę sprzętu, jego konserwację, dostawę oprogramowania i płyt CD podpisana zostanie umowa długoterminowa. Obecnie trwają negocjacje. Na dostawę gier podpisana została już umowa długoterminowa.

5. Organizacja dostaw
Firma …………. dostarczająca sprzęt dysponuje samochodami dostawczymi, którymi dowożone są towary. Podobnie jest z firmą dostarczającą napoje. Firma …………. dostarcza gry komputerowe drogą pocztową.

VII. Plan marketingowy

1. Strategia reklamowa
Mam zamiar przeznaczyć …………. PLN na przygotowanie i wydrukowanie ulotek reklamowych informujących o nowo otwartej kawiarence internetowej. Na ulotce znajdą się podstawowe informacje o kawiarence, sprzęcie i cennik. W lokalnej prasie zamierzam umieszczać raz w miesiącu ogłoszenie. Na początek przygotowanych zostanie również kilkanaście plakatów, które zostaną powieszone w istotnych punktach miasta.

2. Strategia cenowa
Ze wstępnych obliczeń wynika, że z kawiarenki internetowej korzystać będzie dziennie 15 osób średnio przez 2 godz. W ciągu roku wyniesie to: 15 x 2 x 30 dni x 12 miesięcy = 10 800 godz,
5 osób x 0,5 godz. dziennie
5 x 0,5 godz x 30 dni x 12 miesięcy = 900 godz
10 osób będzie korzystało z gier przez 3 godz dziennie
10 x 3 x 30 x 12 = 10 800

W pierwszym roku działalności kawiarenka może przynieść stratę. Jednak w następnych latach będzie odnotowany zysk. Duże możliwości leżą w przychodach z gier, można prognozować duży wzrost w tej części działalności.

VIII. Plan zatrudnienia

Kawiarenka jest przedsięwzięciem indywidualnym i nie planuję zatrudnienia pracowników.


IX. Plan techniczny przedsięwzięcia

1. Zorganizowanie przedsięwzięcia
- przygotowanie lokalu,
- ustalenie godzin otwarcia, cennika,
- podpisanie umów z dostawcami sprzętów i innych,
- kampania reklamowa,
- uruchomienie sieci,
- otwarcie kawiarenki.

2. Metody zapewniające sprawne działanie
- konserwacja sprzętu,
- kampania reklamowa,
- przejrzysty system kalkulacji kosztów i cen oferowanych usług

3. Technologia
Firma ……….., z którą podpisuję umowę na dostawę i konserwację sprzętu zapewnia dostarczanie wszelkich nowinek rynkowych oprogramowania, które wcześniej są dokładnie testowane. Oprogramowanie całego sprzętu będzie nieustannie aktualizowane.

4. Urządzenia
Kawiarenka będzie posiadała urządzenia z wszelkimi niezbędnymi atestami bezpieczeństwa.

5. Remonty
Prace remontowe będą przeprowadzane w miarę potrzeb.


X. Mocne strony projektu

1. Sprzęt i usługi
Wysoka jakość sprzętu będzie miała wpływ na ilość klientów. Oferowane usługi będą odznaczały się wysokim poziomem kompetencji.

2. Zaopatrzenie i dystrybucja
Dobre zaopatrzenie, dostępność podstawowych części, wykorzystanie położenia kawiarenki.

3. Finansowanie inwestycji
Dobre ceny i jakość świadczonych usług powinny umożliwić szybką spłatę kredytu.


XI. Szanse projektu

W przyszłości może to być znalezienie dobrego wspólnika i otwieranie nowych kawiarenek. Inną szansą może być wykorzystanie dofinansowania działalności środkami unijnymi.


XII. Zagrożenia projektu

Powstające nowe konkurencyjne kawiarenki, wysokie koszty kredytu, wzrost podatków, kryzys gospodarczy.


Anna Konarzewska-Żuczek

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA