REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zakładanie działalności

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zmieniając dostawcę energii firma może zaoszczędzić

Optymalizacja kosztów zakupu energii w przedsiębiorstwie to pracochłonne zadanie. Korzyści mogą być jednak duże, bo pozwalają prosto i skutecznie obniżyć koszty zakupu energii w firmie.

Biuro podróży - pozwolenia

Aby otworzyć biuro podróży, oprócz generalnych wymagań dotyczących podejmowania działalności gospodarczej (w przypadku osób fizycznych - wpisu do ewidencji działalności gospodarczej oraz przekazania informacji do ZUS, urzędu skarbowego oraz wojewódzkiego urzędu statystycznego) wymagane jest uzyskanie wpisu w rejestrze organizatorów turystyki i pośredników turystycznych.

Jak rozpocząć działalność telekomunikacyjną?

Przedsiębiorca telekomunikacyjny może liczyć na spore zyski z prowadzenia takiej działalności. Jednak rozpoczęcie świadczenia usług telekomunikacyjnych wiąże się z koniecznością wypełniania dodatkowych obowiązków określonych w ustawie z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.).

Firmy lepiej oceniają sytuację na rynku

W tym kwartale nastroje wśród małych i średnich przedsiębiorstw są wyraźnie lepsze w porównaniu do poprzednich kwartałów br. – wynika z cyklicznego badania firm sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw przeprowadzonego przez wrocławski Instytut Keralla.

REKLAMA

Jak uniknąć błędów przy tworzeniu polityki cenowej firmy

Właściwe ustalanie poziomu cen produktów i usług jest jednym z warunków przetrwania i rozwoju przedsiębiorstwa. Ceny muszą umożliwiać skuteczne konkurowanie, jednocześnie świadcząc o wartości oferowanych produktów i zapewniając firmie maksymalny poziom zysków.

Wsparcie sektora MSP: inkubatory przedsiębiorczości

Inkubatory przedsiębiorczości stały się symbolem wspierania małego biznesu w regionach. Chodzi w nich bowiem o pomoc, wsparcie, utrzymanie przy życiu nowych firm w bardzo trudnym dla nich okresie „wylęgania”.

Jakie są motywy działalności gospodarczej?

Decyzja o podjęciu działalności gospodarczej nie jest rzeczą łatwą, pozostawia trwały ślad w psychice, w dalszym życiu zawodowym i prywatnym. Dlatego można nazwać to wręcz „metamorfozą”. Z czego bierze się ta decyzja? Co pcha przedsiębiorcę do działania?

Sklep z artykułami dla zwierząt – reklama

Ważnym elementem rozwoju Twojego przedsięwzięcia i jego sukcesu będzie odpowiednia reklama.

REKLAMA

Pomysł na sklep z artykułami dla zwierząt

Założenie sklepu z artykułami dla zwierząt to bardzo dobry pomysł na biznes, w branży która tak naprawdę w Polsce dopiero się rozwija.

Sklep z artykułami dla zwierząt – lokalizacja

Otwierając sklep zoologiczny trzeba dobrze zastanowić się nad jego usytuowaniem. Prawidłowa lokalizacja będzie niezwykle ważna w osiągnięciu dobrych obrotów i zysków.

Miary oceny sytuacji majątkowej – wskaźnik upłynnienia środków obrotowych

Środki obrotowe to składniki zmieniające swoją postać w krótkim czasie w trakcie przechodzenia przez poszczególne fazy procesu gospodarczego. Zwykle zużywa się je w jednym okresie rozliczeniowym.

Jak wyeliminować nieuczciwego dłużnika z obrotu gospodarczego?

Użytkownicy portalu Wieszjak.pl często opisują liczne przypadki biznesmenów działających w charakterze „słupów do wynajęcia”. Sprawują oni funkcje członków zarządu buforowych spółek, które „generują” zobowiązania, a korzyści z ich działalności są „wyprowadzane” na zewnątrz. Po doprowadzeniu do upadłości zarządzanych przez siebie spółek, kontynuują sprawdzony model działalności w nowoutworzonych podmiotach.

Jak pozyskać Anioła Biznesu?

W Polsce funkcjonuje wiele sieci Aniołów Biznesu, czy prywatnych inwestorów, którzy dążą do wsparcia wybranych pomysłów biznesowych w początkowej fazie ich działalności (tzw. start – up).

Jaki jest biznes Dariusza Michalczewskiego?

Dariusz Michalczewski, były bokser i wielokrotny mistrz świata, jest od wielu lat przedsiębiorcą. Inwestował w wielu branżach, między innymi w gastronomii i nieruchomościach. Obecnie jest twórcą, właścicielem oraz twarzą marki najpopularniejszego w Polsce napoju energetyzującego Tiger Energy Drink. W rozmowie z Kawą mówi o działalności biznesowej w Polsce i za granicą.

Wypróbowana marka jako zaleta franczyzy

Dotąd koncentrowaliśmy się na powodach, dla których można traktować franczyzę jak ucieczkę od rutyny zatrudnienia na etacie i jak możliwość spełnienia marzenia o byciu sobie samemu szefem.

Franczyza detaliczna i inwestycyjna

Napoleon pogardliwie nazwał Brytyjczyków narodem sklepikarzy i miał rację, oczywiście nie w przypadku pogardy, ale w kwestii trafności opisu. Sprzedaż detaliczna stanowi istotną część brytyjskiej gospodarki.

Franczyza o formacie przedsiębiorstwa

Rozróżnienie na pracowników fizycznych i umysłowych doskonale nadaje się do przedstawienia różnicy między franczyzą jednoosobową a taką o formacie przedsiębiorstwa.

Franczyza jednoosobowa

Bezsprzecznie najpopularniejsza i najczęstsza forma franczyzy, zazwyczaj wymaga jednej osoby — właściciela (wykonawcy), który często, choć nie zawsze jeździ do klientów furgonetką wyposażoną w narzędzia potrzebne do wykonania usługi albo wypełnioną towarem na sprzedaż.

Cechy franczyzy – zysk brutto ze sprzedaży


Franczyza powinna odznaczać się pewnymi szczególnymi cechami. Prócz unifikacji - czyli zdolności do replikowania, unikalnych cech oferty pozwalających na pozyskanie wiernych klientów oraz prostoty działania, równie ważne a wręcz kluczowe jest przynoszenie zysku przez punkt franczyzowy.

Cechy franczyzy – prostota działania

Franczyza lepiej niż jakakolwiek inna forma biznesu pozwala ludziom mającym różne doświadczenie i umiejętności robić coś zupełnie odmiennego od tego, co robili w przeszłości.

Cechy franczyzy – Unikalna Cecha Oferty


Działalność franczyzowana musi pozwalać na replikację - każdy punkt handlowy, czy usługowy musi być podobny do innych. Musi mieć także coś, co ją wyróżni na tle konkurencji i co sprawi, że będzie wybierana przez klientów - chodzi tu o unikalne cechy oferty.

Cechy franczyzy - unifikacja


Zdolność franczyzowania jest relatywnie rzadkim towarem - na pierwszy rzut oka wydaje się, że niewiele form biznesowych można z powodzeniem zaadaptować do tego formatu. Aby przedsięwzięcie miało perspektywę rozwoju i osiągnięcia dojrzałości, musi dodatkowo charakteryzować się pewnymi cechami. Pierwszą z nich jest unifikacja.

Franczyza w Polsce


Firma konsultingowa PROFIT system, specjalizująca się w doradztwie z zakresu franczyzy, już po raz czwarty prezentuje raport o rynku franczyzowym w Polsce.

Współczesna franczyza


Mówiąc dziś o franczyzie, mamy na myśli „franczyzę formatu biznesowego”. Najistotniejsza jest  format, czyli wypróbowany i przetestowany system prowadzenia biznesu — sprzedaży dóbr lub usług — który może zostać powielony przez innych. Równie często stosuje się bardzo pomocne określenie „pakiet franczyzowy”.

Na czym polega franczyza?

Nie ma pewności, kiedy i gdzie użyto po raz pierwszy tego terminu w stosunku do tego rodzaju działalności, ale prawie na pewno miało to miejsce w Stanach Zjednoczonych. Mówi się również, że system umów licencyjnych w handlu w Wielkiej Brytanii, polegający na tym, że piwowarzy udzielali właścicielom pubów wyłącznych praw na sprzedaż wytwarzanych przez nich gatunków piwa i żadnych innych, był wczesną formą franczyzy.

Firmy spóźniają się z zapłatą faktur

Polskie firmy otrzymują rocznie około 15 tys. faktur, które potwierdzają zakup. Jednak obowiązujące metody pracy powodują, że duża ilość faktur nie zostaje zapłacona na czas.

Miary oceny sytuacji majątkowej firmy – wskaźniki płynności finansowej

Wskaźnik bieżący płynności finansowej (Wp), pozwala ocenić w jakim stopniu firma jest w stanie spłacać bieżące zobowiązania wobec dostawców oraz innych wierzycieli np. banku kredytującego.

Sklep mięsny

Otwarcie sklepu mięsnego to może być bardzo dobry pomysł. Polacy bardzo lubią dobrą wędlinę i generalnie potrawy mięsne. Często zamiast szukać tych wyrobów w hipermarketach - kupują je w małym specjalistycznym sklepie. Taka decyzja często oznacza większą pewność dobrego smaku i świeżości.

Sklep spożywczy - lokal

Do otwarcia sklepu spożywczego wystarczy już lokal o powierzchni 50 m2. Będzie to powierzchnia wystarczająca do otwarcia małego sklepu spożywczego. Oczywiście każda większa powierzchnia lokalu daje automatycznie szersze możliwości prowadzenia tego typu sklepu.

Sklep spożywczy - pozwolenia

Trzeba uzyskać kilka pozwoleń, by prowadzić sklep z prawdziwego zdarzenia.

Sklep spożywczy - franczyza

Franczyza to sposób na własny biznes, w oparciu o pomysł organizatora przedsięwzięcia. W oparciu o znane logo łatwiej często prowadzić sklep, czy inne przedsięwzięcie gospodarcze. Minusem są z pewnością większe koszty - franczyzodawcy trzeba płacić stałą opłatę za pomysł i know how.

Sklep spożywczy - pomysł

Można powiedzieć, że otwarcie sklepu spożywczego to nie jest dobry pomysł. Biorąc pod uwagę fakt, że w dobie wolnego rynku prawie na każdym rogu działają już małe prywatne sklepy, większe sieciowe lub super- i hipermarkety. Niemniej cały czas w tej branży jest miejsce na nowe biznesy.

Jest już projekt nowego rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zgłoszeń INTRASTAT

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie z 21 kwietnia 2004 r. w sprawie zgłoszeń INTRASTAT. Do czasu jego uchwalenia należy stosować bezpośrednio przepisy wspólnotowe w aktualnym brzmieniu.

AdWords-y zgodne z prawem UE

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dawniej ETS) uznał w wyroku z 23 marca 2010 r. (w sprawach połączonych od C 236/08 do C 238/08), że Gogle świadcząc usługę AdWords nie narusza prawa znaków towarowych, umożliwiając reklamodawcom nabywanie słów kluczowych odpowiadających znakom towarowym ich konkurentów. Jednak zdaniem Sądu reklamodawcy nie mogą za pomocą takich słów zlecać Google zamieszczania reklam, które nie pozwalają internautom łatwo domyślić się, z jakiego przedsiębiorstwa pochodzą reklamowane towary lub usługi.

Lewiatan: inwestycje budowlane hamuje niedoskonałe ustawodawstwo

W projekcie nowelizacji ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (nad którym pracuje rząd) znajduje się wiele dobrych propozycji, ale nie ma rozwiązań, które umożliwiłyby likwidację (istotne zmniejszenie) podstawowych problemów gospodarki przestrzennej.

Racjonalizacja gospodarowania zapasami – elementy rachunku ekonomicznego

W pierwszej części omówiliśmy przyczyny tworzenia zapasów w przedsiębiorstwie ich podział ze względu na wielkość i wskazaliśmy na zapasy jako składową sumy środków obrotowych firmy. Teraz kolej na elementy rachunku ekonomicznego.

Niższe oprocentowanie kredytów inwestycjnych dla przedsiębiorców

Kredyty inwestycyjne mogą być tańsze dzięki Europejskiemu Bankowi Inwestycyjnemu (EBI). Pozwoli to miesięcznie zaoszczędzić małym i średnim firmom kwoty, które pozwoliłyby im na zatrudnienie przynajmniej jednego pracownika. Dlaczego jednak nasze Banki starają się jednak, jak mogą, by zachować taką informację tylko dla siebie?

Co grozi za błędy lub brak zgłoszenia INTRASTAT?

Jeżeli organ administracji celnej wykryje błędy lub inne nieprawidłowości w zgłoszeniu INTRASTAT, może wezwać podmiot zobowiązany do złożenia wyjaśnień lub skorygowania zgłoszenia.

Jakie obroty trzeba wykazywać w systemie INTRASTAT?

W ramach systemu INTRASTAT w Polsce rejestrowany jest przywóz i wywóz towarów, czyli obrót towarowy między Polską a pozostałymi państwami członkowskimi UE.

Nowe przepisy dotyczące INTRASTAT

Importerzy i eksporterzy towarów z/do krajów UE powinni zapoznać się z nowymi przepisami dotyczącymi INTRASTAT obowiązującymi od marca 2010 r.

Umowna i sądowa waloryzacja świadczeń pieniężnych

Wzrost cen surowców, materiałów, energii czy robocizny może się często okazać dużym zaskoczeniem dla kontrahenta, niedostosowanego do nowej sytuacji na rynku, szczególnie kiedy spełnienie świadczenia odłożone jest w czasie. Aby uchronić się przed spadkiem siły nabywczej pieniądza spowodowanego inflacją, można załączyć do umowy klauzulę waloryzacyjną. Waloryzacja polega na przeliczeniu oznaczonej kwoty (świadczenia) według określonego kryterium.

Działalność gospodarcza - od czego zacząć?

Zacznijmy od wyboru rodzaju działalności, którą będziemy w przyszłości prowadzić, a także następnie wyboru formy prawnej tej działalności. Jest to istotne z tego względu, że przed rozpoczęciem wykonywania działalności gospodarczej należy zgłosić jej wpis do właściwego rejestru, a niektóre rodzaje działalności można prowadzić jedynie w określonej formie. Natomiast, przy wyborze rodzaju działalności należy również przeanalizować ewentualną konieczność uzyskania zezwolenia, czy też koncesji.

Przykładowy biznesplan

Biznesplan może przybierać różne formy. Przedstawiony poniżej zarys biznesplanu jest całkowicie wymyślony. Dane finansowe nie przedstawiają prawdziwej sytuacji, a sposób konstrukcji dokumentu jest jednym z wielu możliwych.

Błędy związane z przygotowaniem biznesplanu

Początkujący przedsiębiorcy często mylą biznesplan z budżetetem firmy. Budżet jest zaledwie częścią dobrze sporządzonego biznesplanu. Innym bardzo częstym błędem jest wzorowanie się na biznesplanie innej firmy działającej w zupełnie innej branży.  

Zasady sporządzenia dobrego biznesplanu

Niezależnie od branży i skali, w jakiej działa przedsiębiorstwo istnieją zasady, których należy przestrzegać w trakcie pisania biznesplanu.

Konstrukcja biznesplanu

>Brak jest sztywnych reguł, które określają, jak powinien być napisany biznesplan. W zależności od rodzaju planowanej działalności lub adresata poszczególne biznesplany mogą różnić się pod względem kolejności omawianych zagadnień i podziału na rozdziały.

Fundacje Stowarzyszenia. Funkcjonowanie i opodatkowanie

Niniejsze opracowanie stanowi omówienie - pod kątem prawnym, podatkowym i rachunkowym - problematyki funcjonowania fundacji oraz stowarzyszeń. Są to formy prawne organizacji pozarządowych, które zdecydowanie najczęściej występują w obrocie społeczno - gospodarczym. Przede wszystkim przedstawiono tu podstawowe zasady i procedury zakładania fundacji i stowarzyszeń wraz ze wskazaniem praktycznych elementów przedmiotowej tematyki, w tym określenie możliwości fundacji i stowarzyszeń w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej.
Załączone zostały przykładowe wzory podstawowych dokumentów i aktów wewnętrznych wykorzystywanych w fundacjach i stowarzyszeniach.
W związku z faktem, że przedmiotowa publikacja nie stanowi wyczerpującego omówienia rzeczonej problematyki, wskazano również podstawowe źródła prawa regulujące wskazaną tematykę.

Transport – opodatkowanie transportu i usług spedycyjnych 2011

Publikacja adresowana jest do podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w zakresie usług transportowych. Powstała w celu rozwiązania wątpliwości, rodzących się na tle opodatkowania tej działalności.  Autorka dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem wynikającym z wieloletniej praktyki w zawodzie Doradcy Podatkowego, dając przy tym wskazówki, pomagające uniknąć błędów w rozliczaniu się z urzędem skarbowym. Wszystkich wyjaśnień udziela z uwzględnieniem aktualnego stanu prawnego ze wskazaniem przepisów prawnych regulujących poszczególne zagadnienia tematyczne. Książka stanowi praktyczny i rzeczowy poradnik ilustrowany przykładami zdarzeń gospodarczych, który w przystępny sposób omawia zagadnienia.

Jak napisać poprawny biznesplan 2011

Podejmując decyzję o uruchomieniu własnej działalności lub o zrealizowaniu określonej inwestycji przedsiębiorca potrzebuje określonych zasobów finansowych. W celu ich pozyskania często konieczne jest stworzenie biznesplanu, który stanowi swoistą nawigację drogi ku planowanemu przedsięwzięciu. Książka skierowana jest zarówno dla początkujących przedsiębiorców, jak również i tych, działających już w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Niniejsza publikacja zawiera praktyczne wskazówki, jakie najważniejsze elementy powinien zawierać plan biznesowy oraz wskazuje metodykę tworzenia tego dokumentu, uwrażliwiając na sfery objęte szczególną uwagą osób oceniających biznesplan.

Karta podatkowa 2011

Książka "Karta Podatkowa" kierowana jest do drobnych przedsiębiorców, którzy prowadzą jednoosobowo działalność gospodarczą, bądź też w formie spółki cywilnej. Przedstawiono w niej zagadnienia związane z opłacaniem zryczałtowanego podatku dochodowego w formie karty podatkowej.W niniejszym opracowaniu znajdą Państwo informację na temat wyboru najkorzystniejszej formy opodatkowania, zasad opodatkowania kartą podatkową oraz innych obowiązków związanych z rozliczaniem się z Urzędem Skarbowym w tej formie. Szczególny nacisk położony został na omówienie zagadnień dotyczących warunków opodatkowania kartą podatkową, ustalenia jej wysokości, a także na obowiązki jakie z tego tytułu wynikają dla podatnika.

REKLAMA