REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Prawa konsumenta, E-firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Przetwarzanie i ochrona danych osobowych w „chmurze”

Wraz ze wzrostem znaczenia technologii chmur obliczeniowych, inaczej cloud computing pojawiło się zagadnienie dotyczące bezpieczeństwa przetwarzanych w rzeczonych chmurach danych, w tym oczywiście tak wrażliwych, jak danych osobowych.

Internet i cyfryzacja w Polsce w 2017 roku – poniżej średniej unijnej

Postęp cyfryzacji w Polsce nie wypada najlepiej w statystykach GUS, ale jeszcze gorzej wśród instytucji surowszym okiem oceniających procesy digitalizacyjne nad Wisłą. Kiepsko jest w firmach, administracji i z szybkim internetem w gospodarstwach domowych, a 22 proc. Polaków nigdy nie korzystało z sieci.

Przyszłość chmury w e-biznesie. Fakty i statystyki o cloud computing

Wśród przedstawicieli e-biznesu rośnie świadomość, jeśli chodzi o wybór usługi cloud computing. Przedsiębiorcy, którzy decydują się na przeniesienie infrastruktury danych do chmury obliczeniowej, wskazują zgodnie pięć najważniejszych aspektów, które biorą pod uwagę przy wyborze dostawcy. W pierwszej kolejności weryfikują poziom obsługi. Na kolejnych miejscach uplasowały się takie czynniki jak bezpieczeństwo, cena, mobilność i łatwość zarządzania dyskiem.

Firma prowadząca biznes w sieci powinna posiadać certyfikat SSL

Szybki rozwój e-commerce oraz przeniesienie do Internetu wielu dziedzin życia wymaga często udostępnienia wrażliwych danych, jak np. dane karty kredytowej lub danych osobowych. Ochronę takich danych zapewnia certyfikat SSL. Czym jest i dlaczego warto posiadać certyfikat SSL prowadząc biznes w sieci?

REKLAMA

Black Friday - poradnik UOKiK dla konsumentów

W piątek 24 listopada sklepy będą kusić wyprzedażami. Zanim ulegniesz szałowi zakupów, sprawdź, czy okazja naprawdę jest okazją. Towar kupiony w atrakcyjnej cenie także możesz reklamować.

Większa ochrona klientów zawierających umowy ubezpieczenia od 2018 roku

Przed zawarciem umowy ubezpieczenia, sprzedawca ubezpieczeń ma określić – na podstawie uzyskanych od klienta informacji – jego wymagania i potrzeby oraz podać mu w zrozumiałej formie obiektywne informacje o produkcie ubezpieczeniowym - tak wynika z projektu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Ustawa ma obowiązywać od 2018 roku.

CRM w telefonie pracownika. Czy warto postawić na aplikację mobilną?

Mobilne odpowiedniki stron internetowych stały się już wymaganym przez klientów standardem. Firmy IT proponują podobne rozwiązania dla systemów informatycznych wspomagających procesy przedsiębiorstwa, m. in. dla popularnych CRM. Jakie korzyści dają takie aplikacje? Czy przesyłane przez nie dane będą bezpieczne?

Coraz nowsze systemy informatyczne usprawniają zarządzanie firmą

Warto wdrażać coraz nowsze systemy informatyczne do firm. W oparciu o istotne dane dotyczące działalności firmy usprawniają jej funkcjonowanie, obniżają koszty i pomagają podejmować strategiczne decyzje.

REKLAMA

Kim jest dyrektor techniczny w organizacji startupowej i jakie ma kompetencje?

Czym zajmuje się dyrektor techniczny w start-upie, z jakimi trudnościami musi się zmierzyć oraz jaką drogę musi pokonać, by efektywnie zarządzać młodym zespołem?

Cele finansowe - jak je sobie wyznaczać i osiągać?

Trzech przedsiębiorców z branży internetowej, których łączy jedno – odnieśli finansowy sukces, dzieli się swoimi przemyśleniami na temat zarabiania i rozsądnego wydawania. Monika Świędrych - prekursorka branży LegalTech w Polsce, twórczyni startupu prawos.pl, Kirill Bigai – współzałożyciel platformy korepetycji preply.com oraz Marek Wylon – założyciel jednej z największych polskich spółek z branży gier komputerowych - GameDesire, radzą jak osiągnąć wyznaczone cele finansowe.

Czym jest chmura hybrydowa? Dlaczego to dobre rozwiązanie dla biznesu?

Chmura szybko staje się narzędziem numer jeden stosowanym do optymalizacji kosztów w centrum danych oraz ułatwiającym szybkie wprowadzanie na rynek nowych usług i produktów, skoro jest stosunkowo łatwa we wdrażaniu i może zapewnić niemal nieograniczony dostęp do pamięci masowych, zasobów sieciowych i mocy obliczeniowych.

Projektowane rozporządzenie e-privacy, lex specialis RODO

Komisja Europejska chce zaostrzyć przepisy dotyczące gromadzenia i przetwarzania danych osobowych użytkowników Sieci. 10 stycznia 2017 r. opublikowała projekt rozporządzenia ePrivacy. Jego przepisy mają skuteczniej zapewniać prywatność w łączności elektronicznej.

Nowe zasady rozstrzygania sporów z konsumentami od 2017 roku

Od 10 stycznia 2017 roku obowiązywać zacznie ustawa o pozasądowym rozstrzyganiu sporów konsumenckich, która ma na celu uproszczenie i przyśpieszenie rozstrzygania sporów konsumentów ze sprzedawcami także na drodze polubownej. Sprzedawca m.in. będzie musiał poinformować konsumentów o możliwości polubownego i pozasądowego rozstrzygnięcia sporu. Mediacje między konsumentami a sprzedawcami będą prowadzić specjalne organy przy UOKiK.

Pozasądowe rozwiązywanie problemów konsumenckich – aspekty prawne i praktyczne

W dniu 1 lutego 2017 r. w Centrum Konferencyjnym Golden Floor w Warszawie odbędzie się szkolenie „Pozasądowe rozwiązywanie problemów konsumenckich – aspekty prawne i praktyczne” organizowany przez MM Conferences S.A. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Dochodzenie wierzytelności od zagranicznych dłużników

Rząd przyjął projekt ustawy, która ułatwi dochodzenie roszczeń pochodzących od zagranicznych dłużników.

Jaka jest najpopularniejsza aplikacja mobilna w Polsce?

Według danych firmy Spicy Mobile w sierpniu br. w Polsce najpopularniejszą aplikacją mobilną i był YouTube, zaś domena Google.pl miała największy zasięg wśród użytkowników urządzeń przenośnych

Player for Publishers da zarobić więcej na YouTube

Udostępniona wydawcom platforma Player for Publishers otwiera szersze możliwości czerpania przychodów z reklam i pozwala kompleksowo zarządzać treściami wideo na YouTube.

Na czym polega upadłość konsumencka?

Upadłość konsumencka jest postępowaniem sądowym skierowanym do konsumentów, którzy stali się niewypłacalni. Konsument może zostać całkowicie zwolniony z długów, pod pewnymi warunkami.

Brak komunikacji w zakresie ochrony firmowych danych

Obecna komunikacja między działami IT a zarządami firm w kwestii ochrony danych pozostawia wiele do życzenia. O co powinny zadbać przedsiębiorstwa, aby poprawić poziom swojego cyberbezpieczeństwa?

Pakiet blisko 100 ułatwień dla firm trafił do konsultacji

Pakiet ok. 100 ułatwień dla biznesu, przedstawiony na początku czerwca przez szefa MR Mateusza Morawieckiego, trafił do konsultacji publicznych - podało MR. Zakłada on m.in. złagodzenie przepisów prawa pracy dla małych firm, przejęcie przez ZUS części obowiązków dokumentacyjnych i łatwiejsze odzyskiwanie długów.

Budowa systemu zarządzania ryzykiem

Każda działalność gospodarcza jest narażona na różnego rodzaju zagrożenia, czyli ryzyka pochodzące z wewnątrz i zewnątrz organizacji, gdyż żadna firma nie działa w próżni. Brak systemu zarządzania ryzykiem w organizacji tymczasowo nie spowoduje negatywnych skutków, gdyż może się to przykładowo zbiec w czasie z pozytywnymi uwarunkowaniami, jednak na dłuższą metę system zarządzania ryzykiem jest niezbędny.

Czy polskie firmy są przygotowane na cyberataki?

Jak wynika z badań przeprowadzonych w marcu tego roku przez TNS Polska w dużych polskich przedsiębiorstwach, ponad jedna trzecia firm spodziewa się poważnego cyberataku w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Czy procedury i metody zabezpieczeń stosowane w firmach są wystarczające, by zapobiec tym atakom?

Brak możliwości zwrotu - umowy, od których konsument nie może odstąpić bez podania przyczyny

Ustawa o prawach konsumenta określa rodzaje umów, od których Konsument nie może odstąpić. W porównaniu z poprzednim ustawodawstwem lista wyjątków została prawie o połowę wydłużona, jednocześnie zwiększyła się też ilość obowiązków po stronie przedsiębiorców, szczególnie obowiązków informacyjnych. Przy opisie wyjątków od prawa odstąpienia od umowy już na wstępie należy podkreślić, że prawo to z definicji nie dotyczy przedsiębiorców.

E-maile przypominające o rejestracji strony www - co robić?

Co należy zrobić w sytuacji, gdy otrzymamy wiadomość z informacją, iż nasza strona www nie została zarejestrowana w rejestrze prowadzonym przez GIODO? Co mają na celu takie wezwania?

Konferencja „Bezpieczeństwo firmowych sieci” - 18 maja w Warszawie

Zapraszamy do zapoznania się z tematem zagrożeń, na które narażona jest firmowa sieć oraz sposobów wdrożenia pełnego systemu zabezpieczającego podczas konferencji: „Bezpieczeństwo firmowych sieci”, 18 maja w Warszawie. Podczas wykładów uczestnik będzie miał możliwość dowiedzieć się jak uniknąć włamań, awarii czy utraty cennych informacji w firmie. Patronat medialny nad konferencją objął portal Infor.pl.

Jakie są najczęstsze błędy firmowych stron internetowych

Badania pokazują, że aż 82 proc. polskich stron internetowych zawiera elementy zniechęcające do konwersji, 19,7 proc. – treści egoistyczne, wykazujące nadmierne skupienie na firmie, 31 proc. - ładuje się zbyt wolno ze względu na „ciężkie” obrazy, a na 20 proc. nie stosuje się kompresji, która mogłaby przyspieszyć ładowanie i poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania w Google.

Internet narzędziem wspierającym sprzedaż

Każde przedsiębiorstwo handlowo-usługowe korzysta z oprogramowania, które wspiera sprzedaż. Od czasów kiedy Internet nie był jeszcze tak powszechny, sporo się jednak zmieniło. Przeskok na programy okienkowe był dużym krokiem w przyszłość i przyniósł szereg korzyści, bez których dzisiaj nie wyobrażamy sobie pracy. Jednym z takich plusów jest możliwość zdalnego dostępu do bazy danych, z każdego miejsca na świecie. I to zarówno przez przedsiębiorcę oraz jego pracowników, jak i przez kontrahentów.

Rynek płatnościach e-commerce w 2016 roku

Rynek płatności e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Najpierw obserwowaliśmy mozolne początki, w tym zakaz wykorzystania internetu do celów komercyjnych, później jedynie kontakt telefoniczny ze sprzedawcą, aż wreszcie pojawienie się funkcji „koszyka zakupów” i intensywny rozwój metod płatności w e-commerce. Początek roku 2016 to dobry czas na to, aby dokonać retrospekcji i wskazać główne trendy w dalszym rozwoju tego rynku.

Kradzież danych z systemów firmy, czyli ataki ukierunkowane

Występujące w przestrzeni teleinformatycznej ataki ukierunkowane polegają na potajemnej kradzieży danych z systemów firmy. Ocenia się, że w najbliższej przyszłości zagrożenia tego typu staną się częstsze i bardziej wyrafinowane, uderzając w małe, średnie i duże organizacje – dlatego tak ważna jest znajomość metod, które stosują cyberprzestępcy.

Strona WWW wizytówką internetową przedsiębiorcy

Badania wskazują, że blisko 35% polskich firm nie posiada strony WWW. Własna witryna internetowa daje mikro- i małym przedsiębiorstwom możliwość łatwego i taniego dotarcia do potencjalnych klientów. Dlaczego przedsiębiorcy nie dostrzegają korzyści płynących z obecności w sieci i nie wykorzystują możliwości, jakie daje internet?

Zakładasz działalność? Zacznij od domeny

Myśląc o założeniu własnej działalności gospodarczej, oprócz wyboru formy prawnej czy decydowaniu o konkretnych kodach PKD, konieczne będzie wybranie nazwy firmy. Przedsiębiorcy często bagatelizują ten krok, bo nazwę swojego przedsiębiorstwa planują widywać wyłącznie na fakturach. Problem pojawia się, gdy chcą zaprezentować swoją firmę w sieci, a domena z wybraną przez nich nazwą okazuje się być zajęta.

7 powodów, z których ludzie opuszczają Twoją stronę internetową

Twoja strona zawiera znakomite treści. Posiadasz świetne zdjęcia, a design wygląda profesjonalnie. Dzięki inicjatywom marketingowym udaje Ci się na nią przyciągnąć sporo użytkowników. Dlaczego więc tylko niewielki odsetek z nich staje się ostatecznie klientami?

Elektroniczne usługi dla przedsiębiorców

Elektroniczny Punkt Kontaktowy umożliwia przedsiębiorcom znalezienie informacji o obowiązujących procedurach oraz dopełnienie formalności związanych z działalnością gospodarczą. Ponadto za pośrednictwem elektronicznej usługi, przedsiębiorca może złożyć wnioski o przyznanie licencji wspólnotowych, zezwalających na przewóz rzeczy czy osób.

Sejm przyjął ustawę o ochronie konkurencji i konsumentów

Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów przewiduje więcej uprawnień UOKiK, tak by chronić konsumentów usług finansowych. Przedsiębiorca stosujący niedozwolone klauzule będzie miał możliwość uniknięcia kary, jeżeli sam zobowiąże się do zmiany praktyk. Ustawa została uchwalona przez Sejm.

UOKiK przeprowadzi kontrole w firmach w 2016 r.

Na początku 2016 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma przeprowadzić kontrole w związku ze zmianą ustawy o prawach konsumenta i zmian w kodeksie cywilnym. UOKiK sprawdzi jak w praktyce wygląda stosowanie nowych przepisów przez przedsiębiorców. W razie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów Urząd może nałożyć karę do 10 proc. obrotu.

Przedsiębiorcy mają problem z nowym prawem konsumenckim

Przedsiębiorcy mają problemy z dostosowaniem się do nowych przepisów prawa konsumenckiego. Jednym z celów nowelizacji było wprowadzenie ograniczeń dla telemarketerów, bowiem klient musi wyrazić zgodę na przedstawienie mu oferty handlowej telefonicznie. Przedsiębiorca kontaktujący się z konsumentem w celach sprzedażowych musi udowodnić, że uzyskał taką zgodę. Często przedsiębiorcy nie stosują się do nowego prawa.

Media społecznościowe pomagają budować wizerunek firmy

Firmy coraz chętniej korzystają z mediów społecznościowych w celu promocji swojej firmy. Dzięki takiej formie promocji można obserwować reakcje klientów, słuchać ich opinii i natychmiastowo odpowiadać na ich komentarze.

Zmiana praktyk firm wypożyczających samochody

Wypożyczalnie samochodów zobowiązały się do dostosowania swoich obecnych praktyk do wymogów unijnych, zgodnie z którymi konsument otrzyma czytelniejsze warunki umów, zasad tankowania, przejrzystszą informację o wszystkich obowiązkowych opłatach i dodatkowych kosztach, a także mają być wprowadzone bardziej sprawiedliwe procedury w przypadku uszkodzeń samochodu.

Najważniejsze zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów

Rząd przyjął nowelizację ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, której głównym celem ma być szybsze eliminowanie niekorzystnych praktyk dla konsumentów oraz usprawnienie kontroli klauzul niedozwolonych.

E-procedury transportowe dla przedsiębiorców

Elektroniczny Punkt Kontaktowy prowadzony przez Ministerstwo Gospodarki daje możliwość przedsiębiorcom wykonania wielu procedur realizowanych przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego drogą elektroniczną, m.in. zmiana nazwy, adresu przedsiębiorstwa, osoby zarządzającej transportem, uzyskanie zezwoleń, licencji.

Karta Ochrony Praw Konsumenta nie istnieje

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzega przed firmami, które oferują przedsiębiorcom tzw. Karty Ochrony Praw Konsumenta.

E-faktury bardziej popularne w małych firmach

Zaletą e-faktur jest przede wszystkim czas oraz wygoda. Nadal jednak jest ona bardziej popularna w mniejszych firmach.

Inicjatywa "Obywatel" ułatwi kontakt z administracją

Do końca lipca 2015 r. ma zostać wdrożona inicjatywa "Obywatel", która ma ułatwić kontakt z administracją. Dzięki temu łatwiej będzie sprawdzić jak załatwić sprawę w urzędzie lub przez internet, np. co przygotować, gdzie pójść.

Polski a europejski konsument - gwarancja i reklamacja

Czy polski konsument rożni się od tego zagranicznego swoimi prawami w obszarze gwarancji i reklamacji? Informacje na ten temat można znaleźć w raporcie Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) „Warranty are they worth money?”.

Klienci firm pożyczkowych bardziej chronieni

Projekt przepisów zwiększających poziom ochrony konsumentów korzystających z pożyczek od tzw. chwilówek zakłada wyeliminowanie pobierania nadmiernych opłat związanych z udzieleniem i obsługą pożyczek oraz zapobieganie wpadaniu przez klientów w spiralę zadłużenia.

Paragon nie jest niezbędny do reklamacji - decyzja UOKiK

Prawo konsumenta do reklamacji nie może być w żaden sposób ograniczane. Według UOKiK paragon jest jednym z wielu możliwych dowodów zakupu, jaki konsument może przedstawić sprzedawcy zgłaszając reklamację.

Strona mobilna czy responsywna? Którą z nich wybrać w walce o klienta?

Każdego roku coraz więcej użytkowników przegląda zawartość Sieci przy pomocy urządzeń mobilnych i wszystko wskazuje na to, że trend ten nadal będzie się nasilał. Wymusza to na przedsiębiorstwach działających w Internecie dopasowanie swoich witryn do nowych kanałów komunikacji w taki sposób, aby i na mniejszym ekranie prezentowały swoją pełną wartość. Które z dostępnych rozwiązań wybrać – stronę mobilną, responsywną, czy może coś jeszcze innego?

Założenia nowej "konstytucji" dla przedsiębiorców

Rząd przyjął założenia do projektu ustawy Prawo o działalności gospodarczej. Nowa "konstytucja" dla przedsiębiorców ma określać zbiór praw i gwarancji, m.in. wolność podejmowania działalności gospodarczej, zasada „Co nie jest prawem zabronione - jest dozwolone”, przyjazna interpretacja przepisów czy domniemanie uczciwości przedsiębiorcy.

E-doręczenia ułatwią firmom dochodzenie należności w UE

Polska dołączyła do pilotażu systemu e-CODEX, który ma m.in. wyeliminować tradycyjne i zarazem czasochłonne doręczenia do sądów w innych krajach UE. Teraz polscy przedsiębiorcy będą mogli dochodzić swoich należności wobec unijnych kontrahentów przez internet.

Zainteresowanie Internetem

W ostatnich latach znacznie wzrosło zainteresowanie Internetem. Wysoką dynamikę widać przy serwisach video oraz telewizji internetowej. W 2011 r. 53% internautów korzystało z telewizji internetowej. Dla wielu internautów motywem do obejrzenia strony jest popularność, ilość użytkowników, oceny użytkowników. Niezbędne są również wyszukiwarki tematyczne oraz katalogi tematyczne.

REKLAMA