REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Organizacja pracy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Chaptery - innowacje w zakresie firmowej współpracy zespołowej

Chaptery mogą być jednym ze sposobów na efektywną współpracę i rozwijanie kompetencji w organizacji. Jak spontanicznie utworzyć zespół z określoną specjalnością?

Firma w czasie urlopu przedsiębiorcy

Wakacje to czas upragnionych urlopów, wspólnych rodzinnych wakacji i przerwy od pracy. Jednak wielu przedsiębiorców nie decyduje się na urlop. Nie przysługuje im ustawowy urlop jak podczas pracy na etat. Powstaje ryzyko zaniedbania firmy podczas odpoczynku i strach przed pozostawieniem jej w nie swoich rękach. W jaki sposób tego uniknąć?

Poznaj swój social graph i zacznij z niego korzystać

IESE Business School zachęcaja do próby stworzenia wizualizacji sieci Twoich osobistych i firmowych kontaktów – social graph.

Obowiązek pracodawcy współdziałania z zakładową organizacją związkową

Zgodnie z art. 23(2) kp jeżeli przepisy prawa pracy przewidują współdziałanie pracodawcy z zakładową organizacją związkową w indywidualnych sprawach ze stosunku pracy, pracodawca ma obowiązek współdziałać w takich sprawach z zakładową organizacją związkową reprezentującą pracownika z tytułu jego członkostwa w związku zawodowym albo wyrażenia zgody na obronę praw pracownika nie zrzeszonego w związku – zgodnie z ustawą o związkach zawodowych.

REKLAMA

Wysoka jakość staży i praktyk a rozwój organizacji – debata pracodawców z Wrocławia

Debata pracodawców "Wysoka jakość staży i praktyk a rozwój organizacji" odbędzie się dnia 7 listopada 2013 r. we Wrocławiu.

Nuda w pracy – kto się nudzi, dlaczego i jakie są tego skutki

O pracy monotonnej, o zmęczeniu i wypaleniu zawodowym oraz o tym jak sobie z tym radzić i jak zapobiegać. Jeżeli jesteś pracownikiem lub pracodawcą powinieneś to przeczytać.

Odpowiedzialność za słowo, czyli czym różni się informacja od dezinformacji

Niemal każda praca wymaga przekazywania informacji klientom lub dzielenia się nimi ze współpracownikami. Doświadczenie pokazuje, że błędna informacja czasem może spowodować więcej szkód niż niewiedza, dlatego zanim puścimy jakąś wiadomość w obieg, zastosujmy się do kilku zasad.

Icebreaker w szkoleniu

Pragniesz, by Twoje szkolenie wyróżniało się na tle konkurencji? Chcesz zaskoczyć swoich uczestników czymś nietypowym, oryginalnym i wyjątkowym? Odpowiedź jest jedna - icebreaker.

REKLAMA

Metody zarządzania czasem

Metody zarządzania czasem, w myśl słów Petera Druckera (którego uznaje się za ojca technik zarządzania) powinny wspomagać osiąganie celów zawodowych i osobistych pracowników przedsiębiorstwa a tym samym wpływać na wzrost skuteczności działania całej firmy.

SMP, czyli System Monitoringu Projektów

Monitorowanie projektów w firmach staje się coraz popularniejszym narzędziem prawidłowego zarządzania.

Bariery dla kobiet utrudniające awans

70 proc. kobiet musi zmierzyć się w trakcie swojej kariery z barierami utrudniającymi awans zawodowy – wynika z badań Krajowego Rejestru Długów.

Zarządzanie kadrami

Jeśli od co najmniej dwóch lat nie trafił ci w ręce podobny tytuł, to ta książka odświeży i uporządkuje ci wiedzę o zarządzaniu kadrami. Jest to wydanie aktualne, z wiedzą godną roku 2010. Autorzy są pracownikami naukowymi Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu – jest to zatem gwarancja rzetelności i jakości w doborze materiałów.

Zwiększenie skuteczności własnego wystąpienia

Każde publiczne wystąpienie wymaga wcześniejszego przygotowania, improwizacje zazwyczaj nie dają efektów, wręcz przeciwnie – łatwiej o upokorzenie i zawstydzenie autora z powodu nieznajomości tematu.

Miejsce pracy asystenta lub asystentki

Dobra organizacja miejsca pracy asystenta/asystentki ma znaczenie nie tylko dla ich komfortu i wygody, ale również dla ich przełożonego, innych pracowników, a przede wszystkim interesantów.

Na czym polega praca w sekretariacie?

Praca w sekretariacie jest pracą biurową, należącą do stanowisk średniego szczebla, wykonywaną głównie przy użyciu komputera i innych nowoczesnych urządzeń biurowych. Osoby zajmujące stanowiska sekretarskie, wykonują czynności zapewniające sprawną pracę sekretariatu oraz zajmują się nadzorowaniem przepływu informacji, wewnątrz i na zewnątrz jednostki, w której pracują.

Jak radzić sobie z zapamiętywaniem?

Dobra pamięć w zawodzie asystentki to połowa sukcesu. Nie da się jej jednak wyćwiczyć od razu. Najchętniej wzięlibyśmy pigułkę, która w cudowny sposób rozwiązałaby wszystkie nasze problemy. Od leków skuteczniejsze są jednak „naturalne” metody.

Odbudowanie zaufania po zwolnieniach grupowych

W czasie kryzysu zwolnienia grupowe nie wzbudzają sensacji. Firmom zależy na cięciu kosztów, a jednocześnie na wydajnej pracy pozostałych pracowników. Jak to pogodzić?

Budownie wspólnej płaszczyzny

Zgodnie z wielokrotnie udowodnioną regułą lubienia – zdecydowanie chętniej spełniamy prośby osób, które lubimy, a lubimy te osoby, które przejawiają podobne do nas poglądy czy też wygłaszają podobne opinie. Dlatego jednym z ważniejszych zadań, jakie stoją przed nami na drugim etapie pozyskiwania współpracy jest zbudowanie wspólnej płaszczyzny.

Pozyskaj sojuszników w pracy

Od umiejętności pozyskiwania do współpracy innych osób, od ich odpowiedniego motywowania, a także budowania trwałych relacji i partnerstwa biznesowego zależy w dużej mierze sukces danej osoby, czy też danego działu.

Warsztaty i kursy jako forma zebrań

Bardzo popularną formą zebrania są znane wszystkim szkolenia. Każdy z nas, przynajmniej raz w życiu brał w nich udział. Jeśli nie chcemy by były one nudne i nie przypominały przydługiego wykładu, można zastosować kilka sztuczek.

Na kogo polują HR-owcy?

W obecnej dobie gospodarki opartej o wiedzę, zmieniła się percepcja zarządzania zasobami ludzkim, które generowały koszty. Dziś firmy budują kapitał ludzki, który wraz z kapitałem strukturalnym tworzy kapitał intelektualny firmy, koszty zmieniają się w inwestycje w ludzi.

Innowacje w biznesie wspierane przez dział HR

Budowanie organizacji uczącej się (ang. Learning organization) potrafiącej nieustannie zdobywać nową wiedzę, rozpowszechniać ją w swoich strukturach i natychmiast wykorzystywać do tworzenia nowych technologii i produktów to jedno z największych wyzwań jakie stoją obecnie przed działem HR.

Pytania w procesie szkoleniowym

Pytania to kolejny instrument zasadniczy, który wykorzystują trenerzy w szkoleniach. O nim często się mówi, ponieważ znajduje bardzo szerokie zastosowanie.

Gdy pracownik wyznaje inne wartości niż organizacja

Kultura organizacji opiera się w zasadniczej mierze na wartościach. Na tych wartościach, które są deklarowane jako oficjalne wartości organizacji i/lub na tych, które są rzeczywiście wartościami członków tej organizacji. Oczywiste jest, że deklarowane wartości to te, które są pożądane i oczekiwane od wszystkich, te, które mają w założeniu wspierać misję organizacji i ułatwiać realizację strategii.

Cisza instrumentem każdego trenera

Jednym z instrumentów zasadniczych, które wykorzystują trenerzy w swojej pracy jest cisza, dzięki której uczestnik szkolenia dokonuje ważnego odkrycia.

Przedsiębiorcy dla społecznej odpowiedzialności biznesu

Działania w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat stały się częścią biznesowej rzeczywistości. Co tak naprawdę kryje się za tym pojęciem? Czy mówimy tu o szczerych intencjach czy może jest to kolejny zabieg marketingowy?

REKLAMA