REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Innowacje w biznesie wspierane przez dział HR

Budowanie organizacji uczącej się, potrafiącej nieustannie zdobywać nową wiedzę, to jedno z największych wyzwań jakie stoją obecnie przed Działem HR.
Budowanie organizacji uczącej się, potrafiącej nieustannie zdobywać nową wiedzę, to jedno z największych wyzwań jakie stoją obecnie przed Działem HR.

REKLAMA

REKLAMA

Budowanie organizacji uczącej się (ang. Learning organization) potrafiącej nieustannie zdobywać nową wiedzę, rozpowszechniać ją w swoich strukturach i natychmiast wykorzystywać do tworzenia nowych technologii i produktów to jedno z największych wyzwań jakie stoją obecnie przed działem HR.

Jak długo trwa Państwa zadowolenie z kupna nowej rzeczy (np. nowego modelu telefonu)? Zazwyczaj do momentu kiedy okazuje się, że w tej samej cenie jest już nowszy model, z lepszymi możliwościami, efektowniejszy i modniejszy.

REKLAMA

To co dziś firma wprowadza na rynek w tym samym momencie staje się historią. O sukcesie decyduje już nie tylko potęga marketingu, ale przed wszystkim zdolność do wprowadzania innowacji we wszystkich obszarach aktywności biznesowej (dotyczy to produktów/usług, sposobu organizacji i produkcji, podejścia do klienta, narzędzi zarządzania).

Tylko firmy które cechuje tzw. dynamizm innowacyjny czyli strategia firmy charakteryzująca się otwartością na wszelkiego rodzaju nowości, ciągłym poszukiwaniem nowych idei, pomysłów i rozwiązań oraz szybkie wdrażanie ich do praktyki mają szansę stać się liderami na rynku.

Polecamy: Jak powinien działać menedżer doskonały?

Budowanie organizacji uczącej się (ang. Learning organization) potrafiącej nieustannie zdobywać nową wiedzę, rozpowszechniać ją w swoich strukturach i natychmiast wykorzystywać do tworzenia nowych technologii i produktów to jedno z największych wyzwań jakie stoją obecnie przed Działem HR.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Nowoczesne zarządzanie

REKLAMA

Oto wyniki badań menedżerów z krajów europejskich (w tym także polskich) przeprowadzonych przez European Association for Personnel Management oraz Boston Consulting Group wskazują na główne wyzwania jakie stają przed firmami i specjalistami HR w najbliższej przyszłości:

• budowanie organizacji uczącej się;
zarządzanie talentami;
• zarządzanie demografią;
• zarządzanie równowagą między pracą zawodową a życiem osobistym;
• zarządzanie zmianą i transformacja kulturowa.

Dr Anna Syrek-Kosowska, Coach kadry menedżerskiej, Vice President of the Society for Coaching Psychology przy Brytyjskim Towarzystwie Psychologicznym, Partner Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu

Artykuł ukazał się DZIENNIK-u, Dodatek Praca
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Potrzebna pilna decyzja, bo można dużo zyskać lub stracić na podatku, termin 20 lutego

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA